Te jotka olette ulkona lähes koko päivän!

  • Viestiketjun aloittaja utelias
  • Ensimmäinen viesti
utelias
Missä te vietätte koko päivän? Onko teillä kaikilla omat pihat?

Kerrostalojen pihoilla ei saa koko päivää kulumaan ja kaikki lähileikkikentät (ja hieman kauemmatkin) on jo puhki koluttu. Mitä siis teette koko päivän?
 
Moi
Meillä on oma takapiha, rivarissa siis asutaan. Usein aamusta ollaan taloyhtiön pihassa, kun silloin siinä on varjoa (päivällä ei ole) ja sit iltapäivä/ilta menee takapihalla. Tai välillä pidetään vaan ovi auki ja lapset on missä haluaa ja mä seuraan perässä.
 
Aamupäivällä ollaan puistossa ja sitten kun päikkärit ja välipalat on hoidettu, mennään omalle pihalle (okt) tai sitten tuohon viereiseen puistoon. Tai vaihtoehtoisesti neepurin pihalle leikkimään. Sit kun työpäivä on ohi, jatkuu pihalla olo ihan vaan kukkia/pihaa nyppien/uimarannalla/terassilla oleillen.
Omat lapset jo niin isoja, että kavereineen painavat pihalla ja tässä omalla asuinalueellamme.
 
Yleensä anoppilassa. Tässä kotipihalla ei tuu itsellä niin oltua, kun en jaksa vaan istuskella :D Anoppilassa tulee touhailtua kaikenlaista, varsinkin nyt kun siellä on laajennus meneillään.

Eipä tulis mullakaan viihdyttyä leikkipuistoissa aamusta iltaan, jokseenkin siellä käy ainakin aikuisella aika pitkäksi :/
 
Nalletar
Aamupäivisin käydään yleensä leikkipuistossa. Iltapäivisinkin välillä. Omalla takapihalla leikitään. Koiraa viedään lenkille välillä kolme kertaa päivässä. Välillä kävellään ruokakauppaan, kirpparille, jne. Siinä se aika sitten meneekin, kun sisällä käy välillä syömäs ja nukkumassa.
 
Me käydään tossa taloyhtiön pihassa, siitä saatetaan käppäillä vaikkapa rannalle (jonne on alle puoli km), siitä kauppaan ja kotiin. Kotona istuskellaan poitsun kanssa parvekkeella leikkimässä monet kerrat. Joinain päivinä mennään tohon parin kilsan päähän mummi tai/ja isomummille, ollaan siellä niiden taloyhtiön puistossa..
 
Keittiönoita
Vastasin siis jo tuonne toiseen ketjuun, mutta vastaan nyt uudestaan. Esikoisen ollessa pieni asuin kerrostalossa. Joko oltiin kerrostalon pihassa, leikkipuistossa tai lähdettiin Seurasaareen, Pihlajasaareen tai joskus ihan vaan lähiön lähimetsiin. Mitä tehtiin? Ei paljon mitään. Nautittiin lämmöstä, syötiin eväitä, leikittiin, tutkittiin luontoa, vilvoiteltiin vedessä jne.

Kuopuksen ollessa pieni asuttiin rivitalossa. Omassa pihassa kesäkeittiö, joten sisällä ei tarvinnut käydä kuin vessassa ja jääkaapilla. Lapset lutrasi sellasessa puahllettavassa muovialtaassa veden kanssa. Lähistöllä on myös paljon luontoa ja leikkipuisto.

Lapset leikkivät, minä luin kirjoja. Välillä syötiin, kastauduttiin veteen ja kierreltiin tutkimassa ympäristöä. Kerättiiin käpyjä ja kiviä sadepäivien askarteluja varten.
 
Mama the Strange
Mä en välitä leikkipuiston laidalla kyykkimisestä niinpä me harvoin ulkoillaan omassa kerrostalon pihassa, vaikka se ihana piha lapselle onkin... Joskus me käydään puistoissa ja rannalla, kaupungilla yms yms...mutta mua kyllä tympii tosi paljon, kun ei ole omaa pihaa, jossa lapsi vois touhuta omiaan ja mä omiani. Omalla pihalla lapsen kanssa vois leikkiäkkin eritavalla, kuin tuossa nykyisessä pihassa...ei siinä iso akka niin kehtaa kiljua ja juoksennella.
Mökillä ollaan paljon kesäisin ja siellä tulee oltua pihalla aamusta iltaan.
 
Oma piha on ja takapihalta pääsee pujahtamaan leikkikentälle.Muksut touhaa omia leikkejään ja minä omia.Joskus käydään muilla leikkikentillä..mutta tänä vuonna ollut aika vähissä.Päiväkodin pihassa useimmin käydään.
 

Yhteistyössä