Te, jotka vielä yli kolmekympppisinä annatte vanhempienne passata itseänne/perhettänne, aiotteko hoitaa vanhempianne

  • Viestiketjun aloittaja jepujee
  • Ensimmäinen viesti
Tottakai aion!

En mä nyt 'passaamiseksi' sanoisi sitä apua jota vanhemmiltani tai appivanhemmiltani saan- tai siis perheemme saa, mutta antavat paljon lastenhoitoapua koulun ja työn vuoksi, ruokkivat eläimiä jos olemme poissa, joskus rahallistakin apua (sitä en tosin ikinä pyydä, mutta isäni 'näkee' aika herkästi tilanteen, ja mitään kommentoimatta avittaa vähäsen, jos alkaa hänen silmissään tytär näyttää liian näivettyneeltä ja stressaantuneelta kuluneissa farkuissaan).
Joka maitopurkillista ei puolin eikä toisin 'peritä' takaisin sentilleen, milloin unohtuu minulta maidon osto, milloin anopilta naapurissa loppuvat kananmunat tms.

Me olemme yhtä. Sukua, perhettä.
Autamme jo nyt toinen toistamme, eri ammattialoja löytyy ja niitä hyödynnetään puolin ja toisin.
Mut on koulutettu, mun koulunkäyntiä on vanhemmat paljon mahdollistaneet ja tukeneet aikanaan- saavat mun puolestani hyödyntääkin osaamistani ja sisarteni osaamista.

En ole ikinä edes ajatellut, että en vanhempieni vanhetessa auttaisi, tai että rahalla vain työntäisin heidät johonkin laitokseen. Olen nähnyt omia isovanhempia ja heidänkin vanhempiaan hoidettavan kotona niin kauan kuin se on ollut mahdollista, myös loppuun saakka. Minähän en tätä ketjua katkaise, meillä pidetään huolta kaikista.

Koen olevani paljosta velkaa, perin sitä sitten aikanani omilta lapsiltani.... :D
 
Viimeksi muokattu:
hhhh
Mä oon miettinyt jo näitä asioita (vanhemmat n. 65), että olisinko esim. valmis muuttamaan toiselle paikkakunnalle tai ottamaan toisen vanhemmista meille asumaan, jos toinen jäisi leskeksi, tulisi alzheimeria tms. Nyt tuntuis kohtuuttomalta uhraukselta, mutta voi olla että sit tilanne näyttäis. Vaikea tilanne.

Mun 3-kymppistä veljeä vanhemmat on auttaneet taloudellisesti, kun on pientä mielenterveysongelmaa ja oman yrityksen kanssa kamppailua. Mulle on sit antaneet "kompensaationa" isompia synttärilahjoja (kun veljeäkin tuetaan), vaikka oon sanonut että älkää nyt viitsikö.
 
Autetaan toisia puolin ja toisin, tosin meidän auttamis"vastuumme" vanhempiimme päin on vielä paljon suurempi, koska he ovat niin paljon auttaneet meitä esim. lastenhoidossa aikoinaan. Molempien vanhemmat ovat vielä täysin omatoimisesti selviytyviä kaikista asioista, mutta toki esim. remonteissa ja puutarhatöissä olemme heitä auttaneet jo nyt. Koulutukseni tuella voin tarvittaessa harkita jopa omaishoitajaksi alkamista tarvittaessa.
 

Yhteistyössä