Te keillä KELA maksaa elarit 10pv.

  • Viestiketjun aloittaja lapsen hoitomaksu myöhästyy
  • Ensimmäinen viesti
lapsen hoitomaksu myöhästyy
Onko ne tulleet? Olisin maksanut yhden laskun ja menin tililleni ja huomasin että eipä ole tullut elareita :O
Pakko huomenna katsoa uudelleen, yleenshän noi tulee etukäteen jos 10pv osuu viikonlopulle vaan eipä nyt ole tullut :(
 
"aloittaja"
[QUOTE="Vieras";28839941]Käy kattomassa kelan omilta sivuilta miks ei oo maksettu?[/QUOTE]

kuule kun ei ole lapsella noita pankkitunnareita joilla sais nuo kelan sivut auki.
Meillä kyllä muksulla noi vammaishakemukset kesken, olisko sitten laittaneet siksi nämäkin rahat poikki?
 
"tiii"
[QUOTE="aloittaja";28840059]kuule kun ei ole lapsella noita pankkitunnareita joilla sais nuo kelan sivut auki.
Meillä kyllä muksulla noi vammaishakemukset kesken, olisko sitten laittaneet siksi nämäkin rahat poikki?[/QUOTE]

Miten lapsen tunnarit liittyy elareihin,ei mitenkään.Ne näkyvät sinun omissa tiedoissasi. Vammasituki on eriasia koska se on henkilökohtainen.
 
"tii"
[QUOTE="tiii";28840076]Miten lapsen tunnarit liittyy elareihin,ei mitenkään.Ne näkyvät sinun omissa tiedoissasi. Vammasituki on eriasia koska se on henkilökohtainen.[/QUOTE]

Lisäksenä vielä että elarit ei ei liity myöskään mitenkään vammasituen maksamiseen,joten siitä syystä ei ole niitä ainakaan katkaistu.
 
"aloittaja"
Kävin omilla sivuillani ja siellä oli että on maksettu siis viimekuussa tuo viimekuun elari mutta ei luo mitään että miksi ei enään makseta, uusia maksuja ei ole luki vain siinä tiedossa. Siis onkohan toi soppari sitten mennyt vanhaksi vai mikä on? Miksiköhän sitäkään ei lukenut sopimus vanha tms.
 
"tii"
[QUOTE="aloittaja";28840163]Kävin omilla sivuillani ja siellä oli että on maksettu siis viimekuussa tuo viimekuun elari mutta ei luo mitään että miksi ei enään makseta, uusia maksuja ei ole luki vain siinä tiedossa. Siis onkohan toi soppari sitten mennyt vanhaksi vai mikä on? Miksiköhän sitäkään ei lukenut sopimus vanha tms.[/QUOTE]

Katoitko niitä päätöksiä,niissä lukee mille ajalle on myönnetty jne
 
[QUOTE="yyhoo";28840226]On. Mutta siis mistä sopparista näissä keskusteluissa aina kysytään? Pitäskö elatustuen olla jotenkin määräaikainen vai? :O[/QUOTE]

se riippuu ihan siitä, millaisen sopimuksen vanhemmat on tehneet aikanaan..mulla on käräjäoikeuden tekemä päätös ja on voimassa siihen asti, kun tyttö täyttää 18 v.
 
"yyhoo"
se riippuu ihan siitä, millaisen sopimuksen vanhemmat on tehneet aikanaan..mulla on käräjäoikeuden tekemä päätös ja on voimassa siihen asti, kun tyttö täyttää 18 v.
No meillä varmaan sitten kanssa joku toistaiseksi voimassa oleva (en enää muista ja se lappu on jossain toosi hyvässä jemmassa), koska tuo kelan osuus on jo yli neljä vuotta tullut säännöllisesti ilman katkoja.
 
määää
[QUOTE="yyhoo";28840249]No meillä varmaan sitten kanssa joku toistaiseksi voimassa oleva (en enää muista ja se lappu on jossain toosi hyvässä jemmassa), koska tuo kelan osuus on jo yli neljä vuotta tullut säännöllisesti ilman katkoja.[/QUOTE]

No onkos iskä mennyt töihin, ja onko tähän asti tullut kelalta tulojen vähyyden vuoksi?
Kun itse olin kuntoutustuella sopimusta jatkettiin puolen vuoden jaksoissa, eli jatkuvasti sai olla hakemassa uusiksi. Ja takautuvasti kun ei saa ja aikoja lastenvalvojalle on niin hemmetin hankala saada ja vielä kun vanhemmat eri paikkakunnilla... Onneksi sain pysyvän eläkkeen jolloin nollasopimus tehtiin lasten 18 vuoden ikään asti.
 
"yyhoo"
Alkuperäinen kirjoittaja määää;28840363:
No onkos iskä mennyt töihin, ja onko tähän asti tullut kelalta tulojen vähyyden vuoksi?
No, on se ollut töissä koko ajan. Eli tosiaan tulojen vähyyden (tai menojen runsauden - ihan miten vaan) takia isä maksaa osan ja kelasta tulee osa.
 
määää
[QUOTE="yyhoo";28840640]No, on se ollut töissä koko ajan. Eli tosiaan tulojen vähyyden (tai menojen runsauden - ihan miten vaan) takia isä maksaa osan ja kelasta tulee osa.[/QUOTE]

No ei kai tuollaisissa tilanteissa pysyvää sopparia tehdä, vaan määräaikainen. Oletko kysynyt isältä ovatko tulot muuttuneet, ja onko kenties kela ilmoittanut että tästedes hänen tulee maksaa itse...
 
sentin päällekö se on
Ei kai teidän talous nyt niin tiukalla ole, että yksien elareiden myöhästyminen kaataa talouden ja laskunmaksun? Siinä tapauksessa olisi ollut parempi olla sikiämättä. Mä en noista Kelan elareiden maksupäivistä tiedä, kun itse maksan etälle elarit seuraavalle kuulle aina edellisen kuun puolivälissä. Ja hän selviäisi kyllä, vaikka elarit joskus vähän myöhästyiskin ;)
 
Siitä ei tuu erikseen mitään ilmotusta kun sopimus menee vanhaksi, mulle nimittäin kävi muutama vuosi sitten noin. Unohdettiin exän kans uusia sopimus ja siinä sitä sitte oltii monttu auki kassalla elaripäivänä kun tilillä ei ollutkaan katetta :)
 
"yyhoo"
Alkuperäinen kirjoittaja määää;28840661:
No ei kai tuollaisissa tilanteissa pysyvää sopparia tehdä, vaan määräaikainen. Oletko kysynyt isältä ovatko tulot muuttuneet, ja onko kenties kela ilmoittanut että tästedes hänen tulee maksaa itse...
Jaa, en tiedä sitten, mutta ei uusimisestakaan tosiaan ole kukaan puhunut mitään ja kelalta on rahat tulleet säännöllisesti. Mutta sen tiedän, että tulot ei exällä ole muuttuneet sen enempää, mitä muillakaan yleisine korotuksineen. Eli ihan samassa paikassa on ollut koko ajan töissä, eikä siellä ole tapana mitään ylimääräisiä palkankorotuksia jaella... Ja samassa pirtissä asuu samoine menoineen edelleen.

Mutta historiamme takia en viitsi lähteä helposti lasketuttamaankaan, koska en jaksa alkaa sitä samaa riitelyrumbaa taas...
 
määää
[QUOTE="yyhoo";28840761]Jaa, en tiedä sitten, mutta ei uusimisestakaan tosiaan ole kukaan puhunut mitään ja kelalta on rahat tulleet säännöllisesti. Mutta sen tiedän, että tulot ei exällä ole muuttuneet sen enempää, mitä muillakaan yleisine korotuksineen. Eli ihan samassa paikassa on ollut koko ajan töissä, eikä siellä ole tapana mitään ylimääräisiä palkankorotuksia jaella... Ja samassa pirtissä asuu samoine menoineen edelleen.

Mutta historiamme takia en viitsi lähteä helposti lasketuttamaankaan, koska en jaksa alkaa sitä samaa riitelyrumbaa taas...[/QUOTE]

No aika pienet ne tulot saa olla että maksuvapaan saa, joten olisko sitten ollut jotain ulosottoja tms, ja ne nyt lakanneet, jos kerran töissäkäyvän puolesta kela maksanut? Tai tosiaan sopimus ollut useamman vuoden mittainen, muttei kuitenkaan jatkuva.
Kun onhan se vähän nyt hassua että minäkin sain vain sen puoli vuotta kerrallaan, vaikka olin saikulla ollut jo vuosia, ja jos en olisi saanut saikkuun jatkoa niin olisin saanut vain jonkun työmarkkinatuen tai toimeentulotuen, joten eipä se talous olisi parantunut, päinvastoin.
Eikös se niin ollut että noita ei makseta ollenkaan takautuvasti, joten kylläpä se monella talous kaatuu jos jääkin elarit saamatta. Voi jäädä seuraaviltakin kuukausilta jos ei lastenvalvojalla ole vapaita aikoja. Että sinuna soittaisin helvetin äkkiä aamulla sinne kelaan.
 
"yyhoo"
Alkuperäinen kirjoittaja määää;28840998:
[b9No aika pienet ne tulot saa olla että maksuvapaan saa, joten olisko sitten ollut jotain ulosottoja tms, ja ne nyt lakanneet, jos kerran töissäkäyvän puolesta kela maksanut?[/b] Tai tosiaan sopimus ollut useamman vuoden mittainen, muttei kuitenkaan jatkuva.
Kun onhan se vähän nyt hassua että minäkin sain vain sen puoli vuotta kerrallaan, vaikka olin saikulla ollut jo vuosia, ja jos en olisi saanut saikkuun jatkoa niin olisin saanut vain jonkun työmarkkinatuen tai toimeentulotuen, joten eipä se talous olisi parantunut, päinvastoin.
Eikös se niin ollut että noita ei makseta ollenkaan takautuvasti, joten kylläpä se monella talous kaatuu jos jääkin elarit saamatta. Voi jäädä seuraaviltakin kuukausilta jos ei lastenvalvojalla ole vapaita aikoja. Että sinuna soittaisin helvetin äkkiä aamulla sinne kelaan.
No siis mähän tuolla jo totesin, että ex maksaa pienen OSAN, eli ei hän kokonaan mitään makuvapautta ole saanut, vaikka kovin yritti, eikä sillon kyllä ole mitään ulosotossakaan ollut - ainakaan mun tietääkseni.

Ja mulla ei se talous kaadu yhteen tai kahteen kuukauteen, joten mä ehdin huolestua vasta sittenkin, jos se kelan osuus joskus jostain syystä jää tulematta. Eli ei tarvitse vielä kyllä vielä sentään noin kiiruusti soitella tai heti huomenna. :D Mutta tiedänpähän nyt sitten, jos se jää tulematta, että mistä on kysymys.
 

Yhteistyössä