Te, keille 10e ei ole iso raha..

  • Viestiketjun aloittaja vakkari harmailee
  • Ensimmäinen viesti
vakkari harmailee
Eli olen itse aivan kusessa vippien kanssa, ja haluaisin niistä kaikista eroon!! Vanhemmilta en kehtaa apua pyytää, ja miehelle en edes uskalla kertoa. yöunet on menneet ja muutenkin aina vain mietityttää rahatilanne ja että miten saan maksettua ne pois. Oravanpyörä tullut. Meinasin aluksi näin harmaana kysyä, että oliko täällä niin ihania ystäviä, jotka haluaisivat lahoittaa minulle esim.10e. Jos niistä saisi jonkun potin jo aikaa, ja saisin jonkun laskun maksettua pois. En enää ikinä halua itseäni tähän tilaan!! Aina pinna kireä ja lapsellekin tulee tiuskittua turhasta..
 
kaikkea sitä
joopa joo.. et sitte muuta keksiny ku tulla tänne ruinaamaan rahaa? kai sun nyt ite pitää asias hoitaa ku oot ne ite tohon jamaan saanukki. eipä siinä paljo palsta auta. vie kirppikselle jotaki myyntiin tms...
 
Eikös kerjääminen oo kiellettyä? :snotty:

Kymppi ei ole mun mielestä iso raha (siis sellainen, jonka takia meidän talous menisi nurin tai jotain) mutta mielummin ostan sillä jätskit lapsille ja itselleni, kuin jakelen tuntemattomille.

Vippejä kun ottaa niin ne pitää myös maksaa. Itse.
 
Paljon sulla on sit niitä vippejä?

Kyllä niistäkin voi eroon päästä, mutta kierre tulee helposti jos niihin kerran "joutuu" lähtemään. Mulla on ihan omakohtaista kokemusta, nyt ei onneks enää oo vippejä mistään, paitsi valtiolta opintolainaa :D
 
No just. Itse olet tyhmyydelläs kurjuutes aiheuttanu ni kannattas omat sotkusa ite myös hoitaa. Ja myy jotain omaisuuttasi ni sillähän sie rahaa saat ainaki ees vähän. Tai ota laina, jolla maksat vippilainat pois. Pankkilainoissa kun tuo korko ei oo niin suuri ku vipeissä.
 
Keittiönoita
Puhu nyt hyvänen aika ensin miehesi kanssa asiasta. Ja sitten voisitte kysyä pankista lainaa, jolla maksaisitte kaikki vipit pois. Näissä pankkien joustoluotoissa on pienempi korko kuin noissa vipeissä ja on järkevämpää maksaa vain yhtä lainaa kuin montaa vippiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
helppo sanoa noinkin..jos tulot pienet ja menot suuret noin voi käydä kelle tahansa.kaikki on niin kallistakin ruoka esimerkiksi.
Pälä pälä. Suomessa kuule pärjää vaikka ois millaset tulot. Se kun riippuu ihan siittä mihin sitä rahaa laittaa ja mikä elämässä on tärkeintä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keijo 50v:
Nyt nainen otat itseäsi niskasta kiinni ja kerrot miehellesi tyhmät tekosi heti. Pikavipit pitäisi kieltää.
Tästä olen samaa mieltä. Vipit ovat ongelma jo "normaaleille" ihmisille niin minkä helvetin ne voivatkaan saada aikaan esim. maanis-depressiivisyyttä sairastaville jotka eivät manian aikana kykene ajattelemaan tekojensa seurauksia tai ottamaan vastuuta. Tiedän lähipiiristäni muutaman ihmisen jotka ovat ottaneet vippejä "maksaa kun jaksaa" asenteella eivätkä he ymmärrä että korko näissä vipeissä on aivan jumalattoman suuri.
 

Yhteistyössä