Te kellä on autona Renault grand scenic

Mahtuuko siihen kolme lasta istuimineen(2xkoroke+TWE) takapenkille(siis niihin keskimmäisiin, en tarkoita niitä kahta siellä perällä ) ja mahtuuko takimmaisissa lisäpenkeissä istumaan kukaan?
Harkitaan tällaisen auton ostoa, vm.2005, muutakin kommenttia autosta saa antaa =)
 
Meillä on takana vasemmalla turvaistuin naama tulosuuntaan (1v). Oikealla turvaistuin naama menosuuntaan (3v) ja keskellä turvavyöistuin (6v). 6v kiinnittää itse turvavyönsä.
Auto on niin tilava että keskipaikalle pääsee helposti kävelemään (oikealta puolelta). Ei siis mitään kömpimistä.
Ongelmaksi muodostui sen keskipaikan turvavyön kiinnitys. Istuimet ovat aivan kiinni toisissaan jolloin turvavyön lukko jää penkkien väliin johon käsi ei mahdu. Ratkaisu oli yritys nimeltä Turvavyö Oy josta tilasin keskipaikan lukkoon jatko-osan joka nosti lukon penkin tasalle.

Sikaosaston penkit on kerran testattu 3v:n ja 6v:n toimesta ja hyvin ne sinne mahtuivat mutta turvaistuimia ei ollut. Eihän sinne aikamies mahdu mutta kyllä se sellaiselle korokeistuin ikäiselle on ihan ok.

Auto on kaikin puolin ihan mukava. Miellyttävä ajaa ja tilava. Peruuttaminen on äkkiseltään jotekin hankalaa kun yhden olan yli katsomalla ei näe tarpeeksi ja sivupeilit ovat aika pienet. Pitää siis pälyillä puolelta toiselle ollakseen varma ettei siellä ole esteitä. Peruutustutka on perusteltu hankinta ja mulla on myös peruutuskamera.

Mitään negatiivista en osaa sanoa kun auto on mulla ollut vasta pari kolme kuukautta eli kyllä niitä vikojakin vielä tulee. Tyyppivikoja tiedän joitain olevan ja täytyy vaan toivoa ettei osu kohdalle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Triplaisä paljonko maksoi tuo lukon jatko-osa?
Taisi olla postimaksuineen jotain nelisen kymppiä.


Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä sinne ihan taaksekin mahtuu aikuinen. Tietenkin jos on tottunut istumaan jossain Volvo V70:n etupenkillä niin se takapenkki tuntuu pieneltä.
Itse olen 183cm pitkä ja joutuisin kyllä olemaan polvet suussa siellä takapaksin lisäistuimilla.
Siinä normi takapenkeillähän on tilaa vaikka lampaiden laiduntaa.

 

Yhteistyössä