Te kenellä kipeet supistukset alkanut paljon ennen synnytystä!!

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Miten tästä selviää järjissään? Mulla nyt 2.5 vuorokautta supistellut 7-15 min välein todella kivuliaasti, mutta supistukset ei tihene joten synnytys ei ole käynnissä.. Kipu on kuitenkin kamala eikä sille näy loppua. Oon niin uupunut ja vatsa ja nivusetkin on kun jyrän alle jääneitä..

Oon ollut suihkussa, syönyt panadolia, pitänyt kaurapussia jne..Kävely tuntuu ihan järkyttävältä, mut makaaminen vielä pahemmalta.. Mä en vaan saa nukutuksi enkä jaksa enää nousta kävelemään 10 min välein.. Panadolin voimin nukuin eilen muutaman tunnin mut tänään ei nää auta :(

Kertokaa kokemuksia miten pitkäään tätä on odotettavissa ja miten ootte jaksaneet...? Mulla huomenna la, mutta usko loppunut että tää täältä ulos tulisi..

 
Kahdessa viime raskaudessa supistellut tuolla tavoin viikon verran, sen jälkeen oon painellu synnärille ja kalvot on puhkastu ja lapset syntyneet 1-2 tunnissa. Ei ollu kivoja nuo viikot, sitä oli todella loppu. Pidempiin synnytyksiin ei mulla olis ollu voimia enää ton jälkeen.
 
miulla kesti kanssa kipeet supistukset kauan. käytiin 17.7. sairaalassa, ku supistuksia oli tullu jo jonkin aikaa kipeinä. laittovat takasi kotiin. 18.7. supistukset sattu kovasti aamusta alkaen, mut sitkuttelin koko päivän kotona ja yöllä lähettiin uudelleen sairaalaan. oltii sairaalassa 1 aikaan ja enää eivät laittaneet kotiin, ku supistukset tuli säännöllisesti ja minuu koski nii kovaa. tyttö synty 19.7. klo 10.14 tuskallisen synnytyksen jälkeen, vaikka sanotaan, että esikoinen on vaikeempi, mut miun kohalla se ei ainakaan pitänyt paikkaansa. tyttö synty rv 39+6.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja katjuza:
Kahdessa viime raskaudessa supistellut tuolla tavoin viikon verran, sen jälkeen oon painellu synnärille ja kalvot on puhkastu ja lapset syntyneet 1-2 tunnissa. Ei ollu kivoja nuo viikot, sitä oli todella loppu. Pidempiin synnytyksiin ei mulla olis ollu voimia enää ton jälkeen.
Millä viikolla sulla ne kalvot puhkaistiin? Miten nopeesti ja helposti ne ottaa sairaalaan sisälle jos tää jatkuu tämmösenä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja katjuza:
Kahdessa viime raskaudessa supistellut tuolla tavoin viikon verran, sen jälkeen oon painellu synnärille ja kalvot on puhkastu ja lapset syntyneet 1-2 tunnissa. Ei ollu kivoja nuo viikot, sitä oli todella loppu. Pidempiin synnytyksiin ei mulla olis ollu voimia enää ton jälkeen.
Millä viikolla sulla ne kalvot puhkaistiin? Miten nopeesti ja helposti ne ottaa sairaalaan sisälle jos tää jatkuu tämmösenä?
Mulla oli jo laskettuaika mennyt, toisen kohdalla oli rv40+6 ja toisen 41. Toisessa raskaudessa kävin kääntymässä sairaalassa rv40, mutta pistivät vielä kotiin, oli 3cm auki, kuuden päivän päästä sinne mennessä olin 4 cm auki, eli niitten päivien aikana aukesin vain 1cm vaikka supistuksia oli kokoajan. Kun kalvot puhkastiin niin aukesin loput 6cm alle tunnissa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
nyt piristtyt..kyllä se tulee sieltä.. mene osastolle jos "vauhdittavat " synnytystä ja saat kunnon kipu lääkettä..
Alku yöstä mä jaksoin ajatella vielä positiivisesti, mut nyt alkaa usko loppua.. Eilen aamulla soitin synnärille ja sanottiin vaan ettei synnytys ole käynnissä, tule sitten kun on supistellut 2h alle 5 minuutin välein..
 
Mulla supisteli viikon ja kyllä tuskaa oli.. Mutta sitten yksi ilta supistukset loppuivat ja sitä ihmeteltiin miehen kanssa. Sitten menin tyytyväisenä nukkumaan kun kipuja ei ollut ja nukuin kuin tukki kunnes.. Heräsin aivan järkyttävään supistukseen että huusin kivusta klo 3 yöllä. Siitä se sitten lähti, supistukset tulivat säännöllisesti ja olivat tosi kipeitä. Seuraavana päivänä klo 16.14 syntyi vauva :heart:
Mutta se oli kyllä tuskallinen viikko ennen sitä kun en ollut nukkunut juuri lainkaan ja oli todella surkea olo.
Tsemppiä ja toivottavasti ei mene enää pitkään! :hug:
 
hei
Tää ei varmaan kauheasti piristä mutta mulla tuo kesti 3 viikkoa, en juuri nukkunut ja oli lapset aika heitteillä kieltämättä...
Monta senttiä oli jo aukikin jne, kävin monesti rukoilemassa että voisivatko ottaa minut synnärille ja puhkaista kalvot niin ei....
Viimein rupesi onneksi valumaan lapsivettä, supisteli 1 vrk kivuliaasti eikä tapahtunut mitään, sitten vasta käynnistivät. Ehdin saada pienen hetken oksitosiinitippaa niin poika syntyi vauhdilla.

En käsitä miksi kiduttivat minua niin, sanoin monesti että tämä ei tule ilman apuja täältä. Olin monta kk väsynyt synnytyksen jälkeen!
Me äidit ei olla ihmisiä :(
 
Mulla kesti kipeät supparit kaksi päivää ennen kuin alkoivat tulla 5 min välein. Soittelin silloin sairaalaan ja ne sanoi ihan suoraan, että jos en enää jaksa niin voin lähteä sairalaan. Eli jos susta tuntuu, ettet enää kestä niin lähde ihmeessä sairalaan ja pyydä niitä vauhdittamaan synnytystä. Tosin mulla se synnytys kesti silti vielä reilusti ylivuorokauden :/
 
vieras
kiitos kaikille vastanneille hyvistä ja vähemmän kivoista kokemuksista. Lisääkin saa laittaa... Tän kivun kanssa vielä jotenkin pärjään, mutta ajatus siitä, että tää kipu ei oikeesti johda mihinkään pelottaa ja turhauttaa... Tämmönen 8min unta ja 3 min kävelyä on aika uuvuttavaa jos tätä jatkuu vielä 2 viikkoa. Vauvan liikkeistäkään ei ole mitään tietoa kun koko vatsa ihan tulessa :( Huomenna onneks neuvola, niin ehkä saan sieltä jotain apuja..
 
tinni
hmm.... kannattaisko käydä näytillä jos oot ihan loppu??? jos vauikka vauhdittaisivat. mäite kesäkuussa paukasin sairaalaan kun supistuksia oli tullu 1,5h (kipeitä) ja tulivat 5-9min välein..... jos tuntuu että voimat loppuu7ei jaksa niin susosittelen sitä sairaalaan menoa...
voimia....
 
Mulla ollut ihan samaa,koko viikonlopun oli ihan järkyt supistukset ja tuli säännöllisesti ja oli koko selkäkin tulessa. nyt onneksi on hetkeksi rauhottunut mutta heti kun liikkuu alkaa supistaa..

ei kiva!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Mahoton mirri:
Otat kaks panadolia, käyt kuumassa suihkussa ja kävelet. Soitat synnärille ja sanot et oot kokeillut kaiken etkä enää jaksa vaan haluat ainakin näytille niin tietää missä mennään.
No siis mä oon tehnyt ton kaiken jo... Viime yönäkin 3 kertaa.. Eilen soitin synnärille ja se kätilö sanoi aika topakasti, että ei ole synnytys käynnissä. Tule sitten kun supistukset tulee alle 5 min välein.. Mä en vaan oo semmonen ihminen että uskaltaisin sinne mennä vaatimaan et ottaisitteko mut sisälle, kun puhelimessa sanotaan et älä tule..
 

Yhteistyössä