Te kenen lapset ovat menneet päiväkotiin 1-vuotiaana tai nuorempina!!

  • Viestiketjun aloittaja meijuj
  • Ensimmäinen viesti
meijuj
Miten on sujunut? Ovatko itkeneet ja vierastaneet paljon? Entäs sairastelu, ovatko olleet jatkuvasti sairaina? Meillä päiväkodin aloitus edessä 11 kk:n ikäisellä ja jännittää kovasti...
 
Meillä meni tyttö 10kk vanhana päiväkotiin.
Hyvin mennyt, ei vierastuksia, eikä itkuja.
Ainoa, että ekana vuonna kuljetti melkein kaikki mahdolliset virukset kotiin.
Hoitoon vein kuitenkin, jos ei kuumetta ollut ja jaksoi muiden mukana.
No, mielipidettä kysyin hoitajilta, niin sanoivat, että em. voi toimia :)
 
1v11kk oli meillä. ei nyt sen enempää ollu sairaana, muutama korvatulehdus oli aluksi. toki jäi alkuun itkemään ja mie itkin ja soittelin töistä mut äkkiä sopeutu ja nykyään kirmaa jo innoissaan päiväkotiin eikä malttais vapaata viettää kotona :/ sekä joka aamu lusikoi innoissaan puuroa :eek: johon kotona syljetään.
 
vieras
meillä mentiin 10,5kk iässä päiväkotiin.. itkun kanssa sinne jäivät lähes koko neljän kuukauden ajan kun päiväkodissa olivat. jonkin verran oli kurkunpääntulehduksia mutta ihmeen vähän.. en kyllä suosittele noin pienenä viemään jos ei mikään pakko ole..
 
Gluteus maximus
minun kaverin poika meni n.11 kk ikäisenä ja sanoi, että hänelle se oli huomattavasti vaikeampaa kuin lapselle. Sairasteli koko päiväkodissa olo ajan, joten äidin työssäkäynnistä ei tullut yhtään mitään. Jäi sitten takaisin hoitovapaalle ja nyt poika pääsi perhepäivähoitoon. Sanoi minulle, että enää ei veisi niin nuorena, mutta hänen pää ei kotona oloa kestänyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tirinkakka:
Ei ole omat koskaan menneet, mutta te joilla menee niin onko päiväkodeissa omahoitajuus systeemi käytössä?
Mitä tarkoittaa omahoitajuus???
Ryhmässä jokaisella hoitajalle on vakituiset lapset joita enimmäkseen hoitaa eli sama ihminen tekee kaikki päivän toimet lasten kanssa sitä vastoin että yksi syöttää, toinen pukee ja kolmas vessattaa. Tämä on varsinkin pienten osastolla minusta ainoa oikea tapa toimia. Myös vanhempiin on yhteydessä enimmäkseen omahoitaja ja kirjaa lapsen asiat ylös. Tässä systeemissä lapsella taataan edes jotain pysyvyyttä ja mahdollisuutta pysyvään hoitosuhteeseen. Itse en laittaisi alle 3-vuotiasta tarhaan jossa tällaista ei olisi.

 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tirinkakka:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tirinkakka:
Ei ole omat koskaan menneet, mutta te joilla menee niin onko päiväkodeissa omahoitajuus systeemi käytössä?
Mitä tarkoittaa omahoitajuus???
Ryhmässä jokaisella hoitajalle on vakituiset lapset joita enimmäkseen hoitaa eli sama ihminen tekee kaikki päivän toimet lasten kanssa sitä vastoin että yksi syöttää, toinen pukee ja kolmas vessattaa. Tämä on varsinkin pienten osastolla minusta ainoa oikea tapa toimia. Myös vanhempiin on yhteydessä enimmäkseen omahoitaja ja kirjaa lapsen asiat ylös. Tässä systeemissä lapsella taataan edes jotain pysyvyyttä ja mahdollisuutta pysyvään hoitosuhteeseen. Itse en laittaisi alle 3-vuotiasta tarhaan jossa tällaista ei olisi.
Ok. Kiitos tiedosta. Itselläni on nyt 4kk lapsi ja olen jo alkanut miettimään noita hoitopuolen juttuja. Kotona kun en pysty olemaan enempää kuin vuoden.

Tuollainen syteemi kyllä tuntuu järkevältä kun on ihan pienestä lapsesta kyse.
 

Yhteistyössä