Te ketkä valitatte työttömyyttä ja rahapulaa, kysymys teille?

  • Viestiketjun aloittaja työssäkäyvä
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
http://www.mol.fi/paikat/Search.do?lang=fi&searchExecute=true&municipalities=karijoki&province=---&search=Etsi&country=---&freshness=1&duration=11&type=21&searchphrase=#resultList

Vaikea valita mihin noista työpaikoista hakis.. hmmm.
Heh, just äsken koitin kattoa mitä töitä Karijoella olisi tarjolla. :D Ei ole Teuvankaan tilanne paljon parempi. :snotty:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Etelä-Pohjanmaalla ei tosiaankaan ole edes mäkkäripaikkoja. Ja en hakisikaan, koska jos minä itseäni koulutan vuosia niin sen verran olen itsekäs että haluan sellaisen työpaikan että koulutuksesta on jotain hyötyä.
Perusta Etelä-Pohjanmaalla "homobaari" :)? Niitä siellä ei kai kauheasti ole.
No eipä ainakaan tällä paikkakunnalla riittäisi asiakkaita tuollaiseen paikkaan. :whistle:
Juu eikä tältä. Hyvä kun pariin tavisbaariin on asiakkaita.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Etelä-Pohjanmaalla ei tosiaankaan ole edes mäkkäripaikkoja. Ja en hakisikaan, koska jos minä itseäni koulutan vuosia niin sen verran olen itsekäs että haluan sellaisen työpaikan että koulutuksesta on jotain hyötyä.
Perusta Etelä-Pohjanmaalla "homobaari" :)? Niitä siellä ei kai kauheasti ole.
No eipä ainakaan tällä paikkakunnalla riittäisi asiakkaita tuollaiseen paikkaan. :whistle:
Oletko varma :)?
Kun sana kiirisi, tulisi asiakkaita kauempaakin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja myyjä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Puhelinmyyjän työ ei minusta ole ihmisarvoista työtä, sairasta on myydä turhaa tavaraa ihmisille. ja ainoa syy miksi köyhä tekisi töitä on tietenkin raha. ja eihän jollain provisiopalkalla elä, ja kuka nyt tällä hetkellä lehtiä tilaisi? tai mitään. on lama.
Puhelinmyyjän työ on työtä siinä missä muutkin työt!!! Onko mielestäsi esim Helsingin Sanomat tai Apu, Seitsemän Päivää jne "turhia" tavaroita/tuotteita? Jos jollakin palkalla myyntityössä elää, sehän on nimenomaan provisiopalkka!!! Ei kai kukaan niin hölmö ole, että menisi lehtiä myymään esim. 8 euron tuntipalkalla? Jos yhdesät HS:n tai Seiskan tilauksesta saa 13 euroa ja myyt niitä 7-20 kpl päivässä.... Lehtiä tilataan, oli lama tai ei. Kannattaa ehkä joskus kokeilla ennen kuin tuomitsee tai laukoo täällä asioita, joita ei tiedä.
no joo, mietin vaan, kun mulle tulee noin 2 kappaletta lehtimyyntipuhelua päivssä, ja koskaan en mitään tilaa...
ja eikö normaali ihminen osaa tilata lehden jos sellaista tarvitsee. Miksi juuri lehtiä pitää tyrkyttää ihmisille? jos tulee mieleen että tarvitsen lehden, etsin puhelinnumeron netistä ja soitan jakeluun/myyntiin.

eihän ihmisielle soitella mistään muustakaan. en halua väheksyä. En vaan jaksaisi kuunnelle ei kiitos-sanoja 8 tuntia putkeen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Etelä-Pohjanmaalla ei tosiaankaan ole edes mäkkäripaikkoja. Ja en hakisikaan, koska jos minä itseäni koulutan vuosia niin sen verran olen itsekäs että haluan sellaisen työpaikan että koulutuksesta on jotain hyötyä.
Perusta Etelä-Pohjanmaalla "homobaari" :)? Niitä siellä ei kai kauheasti ole.
No eipä ainakaan tällä paikkakunnalla riittäisi asiakkaita tuollaiseen paikkaan. :whistle:
Oletko varma :)?
Kun sana kiirisi, tulisi asiakkaita kauempaakin.
Usko pois, ei riittäisi. Ei meinaa välillä nytkään oleviin baareihin riittää porukkaa. Ja tänne jos tuollaisen perustaisi, niin taitaisi tulla turpiin aika monelle. :|
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Minna:
Alkuperäinen kirjoittaja näin se vain on:
No jos syksyllä iltapäiväkerhoon, kouluttauduin siihen, kevyempään ammattiin mutta eipä työtä riittänytkään ihan palkata. Kaikki ottavat vain näitä joista saa korvauksia, missään ei oikein palkata ihan vakituisia töihin.
Minusta tuo tukityöllistäminen on perseestä, mikäli sitä ei olisi ihmisiä palkattaisiin mutta kuka hulluu palkkaa kun melkein ilmaiseksi saa aina uuden.
Toi on aivan totta. Mä olin hetken työttömänä, ja työkkärissä olis ollut monta paikkaa tässä pikkukylässäkin, jos olisin ollut oikeutettu tukiin. Mutta enpä ollut, kun olin oikeutettu vaan peruspäivärahaan ja olin työttömänä ollut hyvin lyhyen aikaa...
Näin se on. tuo on ihmisetn laillista orjuuttamista. Kun se, joka saa työpanoksen, ei maksa siitä itse korvausta. näin tukityöllistetyistä tulee orjia. siksi mietin tulottomana (en saa mitään kun mies saa palkkaa) ennemmin yrittäjäksi ryhtymistä kuin orjaksi. tosin eihän tämä yhden ihmisen kapina ja mielenosoitus järjettömyyttä ja hulluuutta ja päättäjien sairautta ja tyhmyyttä vastaan mitään auta, mutta... sisäinen pakko.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletko varma :)?
Kun sana kiirisi, tulisi asiakkaita kauempaakin.
Usko pois, ei riittäisi. Ei meinaa välillä nytkään oleviin baareihin riittää porukkaa. Ja tänne jos tuollaisen perustaisi, niin aika monelle. :|
Voi olla. Mutta ehkäpä tuollainen baari avartaisi pohjalaista maailmankuvaa :)? No joo ymmärsin kyllä.
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja myyjä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Puhelinmyyjän työ ei minusta ole ihmisarvoista työtä, sairasta on myydä turhaa tavaraa ihmisille. ja ainoa syy miksi köyhä tekisi töitä on tietenkin raha. ja eihän jollain provisiopalkalla elä, ja kuka nyt tällä hetkellä lehtiä tilaisi? tai mitään. on lama.
Puhelinmyyjän työ on työtä siinä missä muutkin työt!!! Onko mielestäsi esim Helsingin Sanomat tai Apu, Seitsemän Päivää jne "turhia" tavaroita/tuotteita? Jos jollakin palkalla myyntityössä elää, sehän on nimenomaan provisiopalkka!!! Ei kai kukaan niin hölmö ole, että menisi lehtiä myymään esim. 8 euron tuntipalkalla? Jos yhdesät HS:n tai Seiskan tilauksesta saa 13 euroa ja myyt niitä 7-20 kpl päivässä.... Lehtiä tilataan, oli lama tai ei. Kannattaa ehkä joskus kokeilla ennen kuin tuomitsee tai laukoo täällä asioita, joita ei tiedä.
no joo, mietin vaan, kun mulle tulee noin 2 kappaletta lehtimyyntipuhelua päivssä, ja koskaan en mitään tilaa...
ja eikö normaali ihminen osaa tilata lehden jos sellaista tarvitsee. Miksi juuri lehtiä pitää tyrkyttää ihmisille? jos tulee mieleen että tarvitsen lehden, etsin puhelinnumeron netistä ja soitan jakeluun/myyntiin.

eihän ihmisielle soitella mistään muustakaan. en halua väheksyä. En vaan jaksaisi kuunnelle ei kiitos-sanoja 8 tuntia putkeen.
En millään jaksa uskoa, että saat kahta myyntipuhelua päivässä läpi vuoden! Joskus tosin saattaa tullakin, mutta joskus taas ei... Ihminen toki osaa tilata haluamansa tuotteen/palvelun, mutta tänä päivänä asiantunteva palvelu on avainsana ja lehtitilauksissa hinnat ovat paljon edullisempia myyjillä kuin netissä tai itse soittaessa firmaan sekä kaupanpäälle saat monesti kivoja lisiä. Asiansa osaava lehtimyyjä ei myöskään mitään tyrkytä, vaan kohteliaasti tarjoaa tuotetta/palvelua edullisella hinnalla. Ei pidä suhtautua niin kriittisesti, työtänsä hekin vain tekevät ja parempi heidän tehdä työtä kuin lorvia kotona sossun elätettävänä, vai?

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja myyjä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Puhelinmyyjän työ ei minusta ole ihmisarvoista työtä, sairasta on myydä turhaa tavaraa ihmisille. ja ainoa syy miksi köyhä tekisi töitä on tietenkin raha. ja eihän jollain provisiopalkalla elä, ja kuka nyt tällä hetkellä lehtiä tilaisi? tai mitään. on lama.
Puhelinmyyjän työ on työtä siinä missä muutkin työt!!! Onko mielestäsi esim Helsingin Sanomat tai Apu, Seitsemän Päivää jne "turhia" tavaroita/tuotteita? Jos jollakin palkalla myyntityössä elää, sehän on nimenomaan provisiopalkka!!! Ei kai kukaan niin hölmö ole, että menisi lehtiä myymään esim. 8 euron tuntipalkalla? Jos yhdesät HS:n tai Seiskan tilauksesta saa 13 euroa ja myyt niitä 7-20 kpl päivässä.... Lehtiä tilataan, oli lama tai ei. Kannattaa ehkä joskus kokeilla ennen kuin tuomitsee tai laukoo täällä asioita, joita ei tiedä.
no joo, mietin vaan, kun mulle tulee noin 2 kappaletta lehtimyyntipuhelua päivssä, ja koskaan en mitään tilaa...
ja eikö normaali ihminen osaa tilata lehden jos sellaista tarvitsee. Miksi juuri lehtiä pitää tyrkyttää ihmisille? jos tulee mieleen että tarvitsen lehden, etsin puhelinnumeron netistä ja soitan jakeluun/myyntiin.

eihän ihmisielle soitella mistään muustakaan. en halua väheksyä. En vaan jaksaisi kuunnelle ei kiitos-sanoja 8 tuntia putkeen.
En millään jaksa uskoa, että saat kahta myyntipuhelua päivässä läpi vuoden! Joskus tosin saattaa tullakin, mutta joskus taas ei... Ihminen toki osaa tilata haluamansa tuotteen/palvelun, mutta tänä päivänä asiantunteva palvelu on avainsana ja lehtitilauksissa hinnat ovat paljon edullisempia myyjillä kuin netissä tai itse soittaessa firmaan sekä kaupanpäälle saat monesti kivoja lisiä. Asiansa osaava lehtimyyjä ei myöskään mitään tyrkytä, vaan kohteliaasti tarjoaa tuotetta/palvelua edullisella hinnalla. Ei pidä suhtautua niin kriittisesti, työtänsä hekin vain tekevät ja parempi heidän tehdä työtä kuin lorvia kotona sossun elätettävänä, vai?
En halveksu työtä. Liian raskasta olisi minulle. Olen aina kohtelias kieltäytyessäni.
Mutta minusta tässä yhteiskunnassa ei ole oikeita töitä enää muille kuin sairaaanhoitajlle ja lääkäreille. tukityöpaikat ovat orjakaupaa, samoin puhelinmyyntityö.
 
?
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Ihminen toki osaa tilata haluamansa tuotteen/palvelun, mutta tänä päivänä asiantunteva palvelu on avainsana ja lehtitilauksissa hinnat ovat paljon edullisempia myyjillä kuin netissä tai itse soittaessa firmaan sekä kaupanpäälle saat monesti kivoja lisiä. Asiansa osaava lehtimyyjä ei myöskään mitään tyrkytä, vaan kohteliaasti tarjoaa tuotetta/palvelua edullisella hinnalla.

Juuh, Suuri Käsityölehti, kaupattiin mulle telemarkkinointina hintaan 81 euroa vuosi, erikoistarjouksena. Ainoo vaan, että silloin olisin sillä hinnalla saanut sen irtonumeroinakin kaupasta.

Toisella kertaa supererikoistarjous juuri minulle, valikoituneen joukon jäsenelle, sama lehti 69 euroa. Muuten kiva, mutta irtonumeron välissä tarjouskuponki, suunnilleen joka lehdessä, jolla sen saa tilata hintaan 39 euroa ja kaupanpäälle kylkiäiset...

Että edullisesti tosiaan.
 
Minna
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta minusta tässä yhteiskunnassa ei ole oikeita töitä enää muille kuin sairaaanhoitajlle ja lääkäreille. tukityöpaikat ovat orjakaupaa, samoin puhelinmyyntityö.
Anteeksi mitä? :eek: :eek:
Ehkä se meinas niitä töitä, joita on tarjolla työkkärissä. Aika monilla paikkakunnilla on erittäin paljon vapaita työpaikkoja lääkäreille ja sairaan/lähihoitajille.
 
vieras
eikö ihmisten orjakaupasta päättäneet pitäisi laittaa vastuuseen? ei ole enää palkallisia töitä, kun orjakauppa (tukityöllisyys) on laillistettu.

jos joku saa jonkun ihmisen työpanoksen, sen pitää maksaa siitä korvaus. nyt ei ole näin, vaan ihminen annetaan jollekin ilmaiseksi töihin ja veronmaksajat (palkansaajat, köyhät) maksavat sen palkan, ja rikas rikastuu, kun saa köyhän panoksen ilmaiseksi
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
eikö ihmisten orjakaupasta päättäneet pitäisi laittaa vastuuseen? ei ole enää palkallisia töitä, kun orjakauppa (tukityöllisyys) on laillistettu.

jos joku saa jonkun ihmisen työpanoksen, sen pitää maksaa siitä korvaus. nyt ei ole näin, vaan ihminen annetaan jollekin ilmaiseksi töihin ja veronmaksajat (palkansaajat, köyhät) maksavat sen palkan, ja rikas rikastuu, kun saa köyhän panoksen ilmaiseksi
asiaa!
 

Yhteistyössä