tee-se-itse lahjat lasten kanssa, ideoita?

  • Viestiketjun aloittaja "Iida"
  • Ensimmäinen viesti
"Iida"
Viime vuonna annoin 2v:n piirrellä tekstiilitusseilla kangaskassiin ja jäljensin kämmenen ääriviivat kassin nurkkaan. Mummut saivat molemmat tälläiset. Äidilleni oli kovinkin mieluinen lahja, jota käyttää kirjastokassina ja muistaa kuulemma aina kertoa, että on lapsenlapsen koristelema :)

Mutta mitäs muuta voisi askarrella/ tehdä lahjaksi? 3v:n ja 1v:n kanssa?

Mielessä kävi puukehysten koristelu, liimaamalla koristeita ja maalaamalla. Kehyksiin ehkä kuva lapsista tai lasten oma piirustus.

Kukkaruukun maalaus/koristelu. Ja siihen sitten joulukukka. Koristeet taitaisi vain vaatia kuumaliimaa pysyäkseen kiinni (?)
 
"pikkubertta"
Meillä koristeltiin nuo saviruukut sormiväreillä ja ruukkuun leivottiin itse pipareita.
Viime vuonna askarreltiin vessapaperirullista tonttuja
http://www.aijaa.com/v.php?i=7157988.jpg
 
"pikkubertta"
Meillä koristeltiin nuo saviruukut sormiväreillä ja ruukkuun leivottiin itse pipareita.
Viime vuonna askarreltiin vessapaperirullista tonttuja
http://www.aijaa.com/v.php?i=7157988.jpg
 
"yhäippä"
Mä mietin ett leivottas mummolle ja ukille kuivakakku ja sitten jotain suklaaherkkuja. Samoin mun siskolle ja sen miehelle. Voitas tietty askarrella jotkut rasiat niille suklaaherkuille. Ideoita mitä voisi tehdä 30v yksinasuvalle enolle?
 
"vieras"
Semmonen saippua, mihin on huovutettu villasta päällinen? Sen onnistuisi varmaan lapsi tekemään käsissään pyörittelemällä.
Pakko kysyä tähän ihan ohjetta,eli siis tavallisella huovutus villalla tehdään? ja mäntysaippuan kanssako??
Meinattiin ensin tehdä huovutetut kaulakorut mutta saippua kävisi myös miespuolisille :)

Muita ideoita,ollaan piirretty tyynyliinoihin. Tehty taikataikinasta magneetteja.
Nämä siis kummeille lapset tehnyt :)
 
"kukka"
Mummut saavat tänä vuonna 'joulukukat', jotka lapset ovat koristelleet. Eli ruukkusypressi (30-40cm), johon ostetaan Tiimarista tilpehöörit ja lapset saavat koristella niistä pienet joulukuuset.
 
Non compos mentis
Toi löylytuoksu, minkä muksu teki koulussa oli tosi toimiva lahja isänpäivänä. Nyt kyllä ei saa aineksia luonnosta siihen, mutta ensi kesää varten voin niksin kertoa. Eli kerätään aromaattisia kasvinosia, esim. koivunlehtiä ja kuivataan ne (prässäsivät ne koulussa). Sitten laitetaan suodatinpussiin ja ommellaan aukko kiinni muutamalla pistolla. Laitetaan löylyveteen saunassa ja käytön jälkeen lajitellaan biojätteeseen.
 


Törmäsin Ikeassa RUSCH-kelloon (1,95€), johon saa kätevästi vaihdettua oman kuvan kellotauluksi. Tein yhden version kummipojalle synttärilahjaksi, ja kun lahja osoittautui onnistuneeksi, laitoin kellotaulumallit PowerPointiin ja kaikille jakoon.

Tiedosto yksinkertaisine ohjeineen on sivuillani:
jrkkari.com

Vaimokultani suostui ohjeiden testaajaksi, ja häneltä kellon väsääminen printtikuntoon kesti tuon 5 minuuttia.

- Jouni
 


Törmäsin Ikeassa RUSCH-kelloon (1,95€), johon saa kätevästi vaihdettua oman kuvan kellotauluksi. Tein yhden version kummipojalle synttärilahjaksi, ja kun lahja osoittautui onnistuneeksi, laitoin kellotaulumallit PowerPointiin ja kaikille jakoon.

Tiedosto yksinkertaisine ohjeineen on sivuillani:
jrkkari.com

Vaimokultani suostui ohjeiden testaajaksi, ja häneltä kellon väsääminen printtikuntoon kesti tuon 5 minuuttia.

- Jouni
 

Yhteistyössä