Tee-se-itse-vanhemmat! Minkälaisia projekteja teillä on käynnissä?

Kiinnostaisi kuulla, mitä lapsiin ja perheeseen liittyvää ihmiset tekevät käsillään? Tuunaatko vaunuja, sisustatko, teetkö vaatteita, huonekaluja jne...?

Itselle on tulossa ensimmäinen lapsi (rv22) ja ollaan isän kanssa kumpikin puuseppiä ja tykätään tehdä asioista oman näköisiä. Haaveissa oli tehdä pinnasänky itse, mutta jäi ehkä seuraavan lapsen kohdalle, kun ei ole paikkaa missä tehdä. Neuleprojekteja ois jonossa muutamia, niihin voisin huolia vinkkejä myös jos tiedätte jotain ohjeita tai blogeja!

Muutenkin kun käsillä tekeminen on nykyisin niin harvinaista verrattuna edellisiin sukupolviin, kiinnostaisi kuulla mielipiteitä.
 
Mahtavaa! Tollasta perheitä ja pareja yhdistävää tekemistä. Onko teillä joku määräävä sisustuslinja vai oletteko kysyneet esim lapsilta minkälainen olisi unelmasänky? Yhdessä ystäväperheessä syntyy hienoja juttuja just lasten mielikuvituksen perusteella!
 
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi
p@ula
vierailija
Sisustuksen viimeisin homma oli makkarin tapetointi pari viikkoa sitten. Eilen aloitin virkkaamaan mattoa. Muuten on varmaan miljoona hommaa kesken, ristipistoa, neuletta, ompelua jne.

Suunnitelmissa on rakentaa yhteen syvennykseen hylly, mihin menisi dvd ja cd-levyt yms pientavaraa. Alunperin suunnittelin tehdä petsatun täyspuisen, mutta hinnan ja rajoittuneiden tilojen ja työkalujen takia suunnitelmat on vaihtumassa, että jospa tekisi sen ihan vain valmiiksi mittojen mukaan sahatuista kaappilevyn palasista. On niin kapeita (tosin aika pitkiä paloja), että voisi saada halvalla jämäpaloista.
 
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi
vierailija
Teen itse kaikki sukat ja lapaset lapsille. Tänä vuonna taidan yrittää tehdä villahousut itelle. Vauvalle on ihana tehdä esim neulottu peite. Minä olen ommellut lasten pussilakanat itse, kun olivat pieniä. Trikoovaatteita teen paljon itse.
Koululaisten kanssa teemme isovanhemmille itse joululahjat, usein juuri ompeluksia.
Mies tekee sitten enempi puutöitä. Pihasaunaan teki sohvan meidän vanhasta sängystä.
 
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi
p@ula
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi
Ai niin unohdin vastata tuohon Kopernikukseen. En huomannut,että olisi kauheasti näkynyt. Varsovassa on ainakin tiedekeskus, joten siellä varmaan enemmän. Kopernikus ei ole mulle ihan se juttu miksi tuolla Kazimierzissa käyn :)
 
vierailija
Ai niin unohdin vastata tuohon Kopernikukseen. En huomannut,että olisi kauheasti näkynyt. Varsovassa on ainakin tiedekeskus, joten siellä varmaan enemmän. Kopernikus ei ole mulle ihan se juttu miksi tuolla Kazimierzissa käyn :)

löytyi!
 

Yhteistyössä