teen juottaminen taaperolle

Lapseni on 1v9kk ja mummo juottaa hänelle teetä silloin tällöin. Minun mielestä taaperon juoma on maito, piimä ja vesi. Joskus maistaa mehua. En ymmärrä miksi hitossa pitää juottaa teetä? Kyllähän se juo mitä annetaan ja syö, mutta ei tulisi mieleenkään antaa teetä, kahvia jne. Onhan teessäkin kai kofeiinia. Tänään oli mummo hoitamassa ja oli teepussit oikein jätetty esille, kun tietää että en siitä pidä. Ainakin tuntuu että ihan tahalleen. En kehtaa suoraan sanoa kun mielestäni se on miehen homma sanoa äidilleen. Itse sanon omalleni suoraan. Kesällä mummo syötti koiran keksejä. Silloin sanoin kyllä suoraan että niitä ei tartte antaa. Ärsyttää välillä! Kyllä silloin tällöin vielä menee, mutta pitkä kesäloma yhdessä teki välillä tiukkaa... Mitä mieltä olette esim. teen juottamisesta?
 
Hei

Parasta sinun on sanoa suoraan, että et halua, että lapsi saa vielä muuta juomaa kuin maitoa, piimää ja vettä. Itsekin olen melko tarkka siitä, mitä lapseni (2v 1kk) juo- mehuakin saa vain juhlissa tai muuten erikoistilanteissa, ja laihaa glögiä aina joskus. Teetä kyllä olen itse antanut muutamia kertoja maistaa. Ihan laihaa teetä, johon vielä olen lisännyt reilusti kylmää vettä sekaan. Siis sellaista, ettei värin lisäksi paljon muuta taida juomassa enää ollakaan ;) .

Neuvoni on siis sanoa vaan mummolle suoraan mutta nätisti, ettei lapsi saa vielä juoda teetä.
 
Minäkin olen antanut lapselle teetä silloin tällöin. Aivan laihaa,johon lisään maitoa. Mielestäni se on ollut hyvä 'herkku'juoma lapselle joskus illalla. Mutta minukin neuvoni on,että jos et halua,että lapsi saa muuta kuin vettä,maitoa tai piimää,niin sano se suoraan. Siinä ei pitäisi mitään pahaa olla eikä syytä loukkaantua.
 

Yhteistyössä