Teenkö lastensuojeluilmoitusten?

  • Viestiketjun aloittaja "Huolestunut"
  • Ensimmäinen viesti
kkss
Kumpa se menisikin niin että aikuinen saisi aina lapsen suostumaan siihen mikä olisi tämän parhaakseen. Kaunis ajatus, itselläkin oli yhtä vahvat ideologiset kannat vielä vuosi sitten. =) Pahoinpitelyä varmaan olisi tietoinen laiminlyönti tai törkeä huolimattomuus josta aiheutuisi lapselle vaaraa, ilman pipoa pärjää hetken.
Pointti on se, että ilman pipoa kulkemisesta aiheutuu kylmäntunnetta ja se taas on rinnastettavissa kipuun.
 
[QUOTE="Huolestunut";29664318]Kirjoitinko aiemmin ylimalkaisesti ulkoiluajasta. Tarkoitin että kun eivät ulkoile juuri milloinkaan. Joskus isä vie vanhinta ulos.[/QUOTE]

No sitten jos muut lapsista paitsi yksi pääsee ulkoilemaan harvoin, on syytä tehdä Se! :O Ehdottomasti.
 
"mmm"
Jaa? Ainakin ilmontekovelvollisuus on voimassa esim. silloin, kun lapsi karkaa asunnosta rappukäytävään tai lähtee päiväkodin ovesta vanhemman kanssa pakkasella ulos ilman pipoa, kun ei ole suostunut pukemaan sitä päälleen (jälkimmäisessä tapauksessa kyseessä on pahoinpitely).
Muuttaisit kaltaistesi kanssa vaikka Irakiin ihmettelemään lapsiavioliittoja. Maailmalla voisit saada suhteellisuudentajua.
 
"hmm"
[QUOTE="Huolestunut";29664318]Kirjoitinko aiemmin ylimalkaisesti ulkoiluajasta. Tarkoitin että kun eivät ulkoile juuri milloinkaan. Joskus isä vie vanhinta ulos.[/QUOTE]

Väitätkö sinä muka, että tuijotat tuon perheen tekemisiä 24/7

tuo on jo vainoamista/kyttäämistä.

harrastus olisi mukava ajanviete
 
Tunnetko perheen? Kun täällä ollaan tarjomassa sinulle vaihtoehtoa, että vie sinä perheen lapsia ulos.

Silläkin on mielestäni tässä asiassa merkitystä. Mietin, että jos meidän vastapäisestä talosta olisi aikoinaan joku minulle tuntematon ihminen tullut oven taakse ja pyytänyt saada viedä lapsiani ulos, kun en itse sitä hänen näkemisensä mukaan tee, en kyllä varmasti olisi omia lapsiani ulos päästänyt hänen matkaansa.


Minä tosin ulkoilin pääsääntöisesti sekä aamu- että iltapäivisin lasteni kanssa. Osaksi kyse oli ehkä myös minun tarpeestani, ei niinkään yksin lasten oikeudesta.
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
"Hmm"
Jos olet huolissas niin hae lapset ulos ja ole niiden kanssa ulkona. Ihmeellistä tää nykyajan meno kun ei ole minkäänlaista maalaisjärkeä.
Ap asuu vastapäisessä talossa, ei tiedä missä huoneistossa tämä perhe asuu.
Ei tunne tätä perhettä.

On ottanut heidät silmätikukseen jostain syystä.

On kerran vaihtanut pihalla pari sanaa perheen äidin kanssa.


Ei kukaan anna ventovieraalle lapsiaan.

En ymmärrä vieläkään, miten ap:n aika voi riittää siihen, että pystyy päivät ja illat vahtimaan tuntemattoman perheen tekemisiä
 
mammiii
Asumme kerrostalossa ja tääl asuu meijän ala puolella nuorehko pari, pari lasta joita en ole nähnyt kertaakaan kun olen asunut tässä 8kk muutaman kerran nähny kun koiraa mies käyttäny ulkona, kauhee koiran/kissan kusi ajautuu rappuun heidän asunnostaan, lapset itkee päivittäin ja mies sielä huutaa ku hullu ryskettä ja pauketta, naisenki olen kuullut huutavan mm. Toissa yönä vissii riehuu se ukko ihan kunnolla. En ole kyylä vaan vähemmästäki kuulee tollaset, sen verran kiinnostunut kuitenki vaik asia ei kuulu mulle et voikohan ne lapset siel hyvin tai se nainen. Monet kerrat oon ollu soittamassa lastensuojeluun.
 
waldemad
[QUOTE="Huolestunut";29664318]Kirjoitinko aiemmin ylimalkaisesti ulkoiluajasta. Tarkoitin että kun eivät ulkoile juuri milloinkaan. Joskus isä vie vanhinta ulos.[/QUOTE]

Sinunkaltaistesi idioottien takia oikeat työt viivästyvät sosiaalihuollossa.
 
Sinunkaltaistesi idioottien takia oikeat työt viivästyvät sosiaalihuollossa.
Ei, kyllä aapee on oikeassa että lapsella on oikeus ulkoilla, leikkiä pihalla ja liikkua vapaasti. Tuo voi olla merkki vanhempien uupumuksesta tai mistä vain inhimillisestä johon on hyvä saada silloin apua. Ellei mitään poikkeavaa ole niin kiireiset sossut eivät kotia kauaa tarkastele.
 
ei oo todellista
Harvoin meilläkään aamupäivisin ulkoillaan kun ei huvita. so? Ja näin huonona talvena ulkoilut on jääneet aika minimiin, sairastelut päälle. Juu, no onneks ei oo vielä ilmaantunut tuollaisia naapurikyttiä. Ap on päästään vinksahtanut, en mä muuta osaa sanoa. Mihin sellaisista voisi ilmoittaa? Olisko joku psykiatrinen taho johon kääntyä?
 
  • Tykkää
Reactions: Fornacis
älyä päähän
Ei, kyllä aapee on oikeassa että lapsella on oikeus ulkoilla, leikkiä pihalla ja liikkua vapaasti. Tuo voi olla merkki vanhempien uupumuksesta tai mistä vain inhimillisestä johon on hyvä saada silloin apua. Ellei mitään poikkeavaa ole niin kiireiset sossut eivät kotia kauaa tarkastele.
Mutta kun totuushan on ettei ap todellisuudessa tiedä mitään tuosta perheestä ja heidän ulkoiluistaan.Se että perhe ei ole juuri silloin ulkona kun ap on kytikessä ei tarkoita ulkoilevatko he vai eivät.En minäkään tiedä ulkoilevatko tämän talon muuta lapsiperheet,mutta en lähde sillä perusteella etten ole heitä ulkona nähnyt tekemään lastensuojeluilmoituksia.Joku järki pitää näissäkin jutuissa olla,en ihmettele yhtään että oikeat avuntarvitsijat jäävät ilman apua kun ilmoituksia tehdään näin hataralta pohjalta.
 
"huoh"
Joku naapuri voisi sanoa, ettei ole nähnyt meidän ulkoilevan viikkokausiin, ehkä vain muutamia kertoja syksyn ja talven aikana, päivisin siis. Syystä että täällä ei ole ulkona mitään tekemistä, joten mennään usein autolla kaverille ja siellä leikkipuistoon kahvittelun ohella, tai kaupungille, sielläkin on kivoja leikkareita. Eilen oltiin yhdellä kaupungin isoimmista puistoista, autolla toki, koska matkaa sinne on 15km.
 
"huhhuh"
Mä tiedän yhen perheen jossa lapset ei ulkoile ollenkaan. Niillä käy sossu mut eipä se ulkoilu pahemmin oo kiinnostanu sossuja. Naurun alaseks ittes teet ku kerrot et kyttäät jatkuvasti ikkunasta etkä edes asu samassa talossa. :D
 
"vieras."
Alkuperäinen kirjoittaja älä valehtele;29664825:
Joku tyhmä voi vielä uskoa sun horinat. Aamupäivä ulkoilu ja ulkoilu joka päivä muutenkaan ei ole hyvän elämän edellytys.
:headwall: todellakin ovat kun kyseessä on kasvava lapsi. Jokaisella lapsella on oikeus ulkoilla joka päivä.
 
Naapuri myös.
Jos ap on huolestunut naapurin lapsista niin pitäisiköhän minun puolestani menettää yöuneni naapurin lapsien vuoksi; en edes tiennyt naapurillani olevan lapsia ennen kuin siitä ystävältäni kuulin. Kyseessä yh, suht nuori ja alkon käyttö taloudessa ei lukeudu pelkästään viikonloppuihin. Väkeä tulee ja menee kellon ympäri, nesteitä kulutetaan mutta lapsia en ole nähnyt vielä kertaakaan ulkona...
 
Uunituore äiti
Hurjalta kuulostaa, että ollaan tekemässä ilmoa jos perhe, jossa 4 kk:n ikäinen vauva, ei ulkoile aamupäivisin/päivittäin. Lisänä vielä muut lapset! Herranjumala mihin nämä "keski-ikäinen-kerrostalo-asuja-työtön-koiranulkoiluttajat" ovat ajautumassa? Lastensuojelun kätyrit voisi olla uusi titteli? Nyt oikeesti muutat vaikka ihan muualle siitä vastapäisestä talostasi!!! Onko sinulla ollut samaanaikaan pieniä lapsia ja vauvaa? Asuitko itse silloin kerrostalossa?
 

Yhteistyössä