Tehdään toinen lapsi vaikka eletään toimeentulotuella.

  • Viestiketjun aloittaja "kohta kahden äiti"
  • Ensimmäinen viesti
Ok, no yrittäkää please painottaa lapsille kuitenkin työnteon ja opiskelun merkitystä ja panostakaa lastenne koulunkäyntiin, jos/kun kotona kuitenkin olette, eli teillä on sitä aikaa.

Tämä siis, jos tilanne ei ole muuttumassa lähiaikoina. Huono-osaisuus kun on valitettavan usein periytyvää laatua.
 
  • Tykkää
Reactions: MsGodDammit
blaablaa
Niin kulunut aihe..mitäs sitten...? Repikäähän tästä,mä oikeesti elän edelleenkin toimeentulotuen varassa ja lapsi on hankittu,tilanne on ollut mulla sama raskaudesta saakka,eli siis 6 vuotta nyt sama tilanne...miksi en mene töihin..nooh,siksi koska duunarina jää mulle vähempi rahaa käteen ja se väsymys,ääh..näin on kiva,sossu maksaa vuokran,sähkön ja jopa nettilaskun (lapsen etu :) ) ja sitten koska ollaan raukkoja rahattomia,niin lastiksen puolelta maksavat lapsen harrastuksen ja säännöllisesti vaatteet,lapsethan kasvaa,pakko,pakko..ohhoijaa tätä helppoutta...onneks on mahdollisuus tehdä vielä pimeänä duunia,koko liksaa käteen...valintoja
 
"vieras"
niin kulunut aihe..mitäs sitten...? Repikäähän tästä,mä oikeesti elän edelleenkin toimeentulotuen varassa ja lapsi on hankittu,tilanne on ollut mulla sama raskaudesta saakka,eli siis 6 vuotta nyt sama tilanne...miksi en mene töihin..nooh,siksi koska duunarina jää mulle vähempi rahaa käteen ja se väsymys,ääh..näin on kiva,sossu maksaa vuokran,sähkön ja jopa nettilaskun (lapsen etu :) ) ja sitten koska ollaan raukkoja rahattomia,niin lastiksen puolelta maksavat lapsen harrastuksen ja säännöllisesti vaatteet,lapsethan kasvaa,pakko,pakko..ohhoijaa tätä helppoutta...onneks on mahdollisuus tehdä vielä pimeänä duunia,koko liksaa käteen...valintoja
aaarrrrggghhh
 
E.K
[QUOTE="kohta kahden äiti";28065721]Ei haluta että lapsi jää ilman sisarusta.[/QUOTE]

Jokainen tekee elämässään valinnat itse.

Periaatteessa et tee mitään lakia vastaan, koska sinulle on myönnetty oikeuksia
esim. toimeentulotuki.
 
Hiippari
Suuri kiitos juurikin niille, jotka elelevät vuosia toimeentulotuen varassa + harkinnavaraiset päälle.

Ei tarvitse sitten ihmetellä mikäli av(i)oeron, puolison tai lapsen kuoleman, sairastumisen, työttömyyden tms kohdalle osuessa ei tarvittaessa saa penniäkään. Näitä on nähty.. vaikka alunperin toimeentulotuen piti olla se väliaikainen apu, jolla ihminen/perhe nostetaan hätätapauksessa jaloilleen! :(

Oon vierestä katsonut, kun ihminen jää tulottomaksi ja lakia pilkuntarkasti katsomalla ei voi saada tukea muutaman kuukauden ajallekaan, edes harkinnalla.
Kaikilla ei ole hyviä tukiverkkoja, mun tutuilla on sentään ne ollut kunnossa. Mutta sitä voi miettiä kun kaikki jää maksamatta ja ruinaat muilta apuja.. ei silloin auta tieto, että saa sitä kuukausien päästä takautuvasti esim.KELAn tukia tai asunnon myynnistä osuutensa.

Miettikää vähän Te oikeat lusmut..
 
E.K
Suuri kiitos juurikin niille, jotka elelevät vuosia toimeentulotuen varassa + harkinnavaraiset päälle.

Ei tarvitse sitten ihmetellä mikäli av(i)oeron, puolison tai lapsen kuoleman, sairastumisen, työttömyyden tms kohdalle osuessa ei tarvittaessa saa penniäkään. Näitä on nähty.. vaikka alunperin toimeentulotuen piti olla se väliaikainen apu, jolla ihminen/perhe nostetaan hätätapauksessa jaloilleen! :(

Oon vierestä katsonut, kun ihminen jää tulottomaksi ja lakia pilkuntarkasti katsomalla ei voi saada tukea muutaman kuukauden ajallekaan, edes harkinnalla.
Kaikilla ei ole hyviä tukiverkkoja, mun tutuilla on sentään ne ollut kunnossa. Mutta sitä voi miettiä kun kaikki jää maksamatta ja ruinaat muilta apuja.. ei silloin auta tieto, että saa sitä kuukausien päästä takautuvasti esim.KELAn tukia tai asunnon myynnistä osuutensa.

Miettikää vähän Te oikeat lusmut..
Luotan siihen, että toimeentulotukea annettaan oikeasti hädässä oleville.
Siis ihmisille, joilla ei ole oikeasti yhtään mitään.
 
"noh"
Ai, no mitä sitten? Tehtiin mekin neljä lasta, vaik lähestulkoon koko aika saatiin toimeentulotukea, koska mies oli pienipalkkaisessa työssä. Oltiin toimeentulotuen piirissä lähes 10 vuotta. Sitten vielä opiskelin niin, et saatiin tukea. Käykö kateeks? Ei kannata, aikalailla kädestä suuhun elettiin. Nyt ollaan molemmat töissä, ihan unelmahommissa. Rahaa ei vieläkään oo liiemmin, mut toki nyt pystytään elään normaalisti. Et aina kaikki nuoret toimeentulotuen piiriin kuuluvat perheet ei oo mitään luusereita, ja ikävä kyllä lapset pitää hankkia tietyssä elämänvaiheessa (tarkoitan siis ikää), jos meinaa niitä hankkia. Ja aina silloin taloudellinen tilanne ei ole hyvä. Se on sit tietty eri, jos jää loppuiäkseen sossun elätiks, mut kaikki ei todellakaan jää.
 
E.K
[QUOTE="noh";28066042]Ai, no mitä sitten? Tehtiin mekin neljä lasta, vaik lähestulkoon koko aika saatiin toimeentulotukea, koska mies oli pienipalkkaisessa työssä. Oltiin toimeentulotuen piirissä lähes 10 vuotta. Sitten vielä opiskelin niin, et saatiin tukea. Käykö kateeks? Ei kannata, aikalailla kädestä suuhun elettiin. Nyt ollaan molemmat töissä, ihan unelmahommissa. Rahaa ei vieläkään oo liiemmin, mut toki nyt pystytään elään normaalisti. Et aina kaikki nuoret toimeentulotuen piiriin kuuluvat perheet ei oo mitään luusereita, ja ikävä kyllä lapset pitää hankkia tietyssä elämänvaiheessa (tarkoitan siis ikää), jos meinaa niitä hankkia. Ja aina silloin taloudellinen tilanne ei ole hyvä. Se on sit tietty eri, jos jää loppuiäkseen sossun elätiks, mut kaikki ei todellakaan jää.[/QUOTE]

Olen samaa mieltä, että ei kannata kadehtia heitä, joita toimeentuloyksikkö auttaa. Hyvä, että
pidetään huolta ihmisistä tässä maassa.
 
vuhhh
ei ymmärrä tuota: "Kun se on niin helppoa sossu maksaa kaiken."
Itse olen ollut työttömänä nyt 8 kuukautta, opiskeltu on ja valmistuttu, tehty ennen viimeisempää opiskelua pätkätöitä.. Ikinä ei olla sossusta pyydetty mitään, mies osa-aikatyössä ja meillä yksi alle kouluikäinen lapsi. Nyt ollaan odotettu joulukuun lopusta asti kelan asumistukipäätöstä. Eikä ole tullut mieleenkään mennä sossuun pyytämään rahaa.

Töitä olen hakenut (mm. jo tällä viikolla 4 työhakemusta olen lähettäny). Ärsyttää ne, jotka käyttää hyväkseen näitä tukia + sossua, ja pilaa meidän maineen, jotka oikeasti haetaan työtä ja halutaan itse maksaa elämisemme kun vain saisi sen työpaikan.
 
"VIERAS"
No, jos teillä ekan lapsen jäljiltä vaatteita ym. niin eihän se lapsi pienenä kovin paljoa kuluta. Ei kai teilläkään ole aikomus koko ikää toimeentulotuella kitkuttaa jos vain töitä löytyy.
 
E.K
ei ymmärrä tuota: "Kun se on niin helppoa sossu maksaa kaiken."
Itse olen ollut työttömänä nyt 8 kuukautta, opiskeltu on ja valmistuttu, tehty ennen viimeisempää opiskelua pätkätöitä.. Ikinä ei olla sossusta pyydetty mitään, mies osa-aikatyössä ja meillä yksi alle kouluikäinen lapsi. Nyt ollaan odotettu joulukuun lopusta asti kelan asumistukipäätöstä. Eikä ole tullut mieleenkään mennä sossuun pyytämään rahaa.

Töitä olen hakenut (mm. jo tällä viikolla 4 työhakemusta olen lähettäny). Ärsyttää ne, jotka käyttää hyväkseen näitä tukia + sossua, ja pilaa meidän maineen, jotka oikeasti haetaan työtä ja halutaan itse maksaa elämisemme kun vain saisi sen työpaikan.

En näe mitään pahaa, jos hakee sossusta tukea, jos on vaikea elämäntilanne.

Jos olet oikeutettu tukeen, miksi et hakisi.
Onko parempi elää sitten vieläkin enemmän niukkuudessa kuin se että hakee tuen johon on
oikeutettu?
 

Yhteistyössä