Tehdäänkö sokerirasitus kaikille

juu ei tehdä kaikille.

Jos on pissassa sokereita, on ylipaininen, on sukurasitetta, tai on edellisissä raskauksissa ollut koholla sokerit ja niitä on seurattu.

Mutta riippuu hiukan kunnastakin.

Helsingissä ei tehdä kaikille, mutta osassa Suomen kuntia se tehdään kaikille odottajille ja jos mitään poikkeavaa ei ole, niin uudestaan ei tarvitse mennä enään, ellei raskauden aikana sokereita ala virtsaan tulla.
 
Meilläpäin tehdään kaikille odottajille viim. rv 28. Mulla, kun on ollut sokerit koholla kaikissa raskauksissa eka piti tehdä rv 14-15(joka jostain kumman syystä kuitenkin 'siirtyi' rv 18+ ;) ) ja toinen siellä rv 25-26, joka tapauksessa siis näytti eka mitä vaan...
 
Meillä päin tosiaan myös nuo sukurasite/edellisessä raskaudessa sokerit koholla kriteerit sekä jos BMI ylittää normaalipainon rajan 25 ja itsellänihän oli alkuraskauden turvotuksesta johtuen paino noussut ekaan neuvolaan niin, että ylittyi sitten tuo painoindeksi yhdellä eli oli 26 :headwall: :headwall: mutta onpahan nyt sokerit testattu =)
 
Ei ole minusta tuo sokerirasitus mikään iso juttu. Kaikki aina pelottelee että se sokeriliemi on kamalan makuista, mutta musta se on ihan ok. Kun on se pakollinen paasto takana niin tuo sokerilitku itseasiassa maistui janoon oikeinkin hyvin :) Ikävintä tuossa on se odottaminen kun verikokeet otetaan paastosokerin lisäksi 1h ja 2h sokerilitkun juomisesta.
 
Mun mielestä se ei ollut edes makeeta...eli ei mitään "sokerilitkua"...
Ja todellakin paaston jälkeen se pullo meni oikeen sutjakkaasti janoon...
Väljähtynyny kokis ilman sokeria siitä tuli mieleen...

Tosin en mä sitä kotiin ostaisi...:p
 

Yhteistyössä