Teineistä ja seksistä

  • Viestiketjun aloittaja Ap
  • Ensimmäinen viesti
het
Alkuperäinen kirjoittaja Ansa:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Sukupuolella on väliä. Tuon ikäinen vasta etsii seksuaalisuuttaan (joskaan puolestani ei tarttis vielä edes etsiä). Ja minä kuulun niihin joiden mielestä homous on sairaus.



Just :eek: on meitä moneen junaan. olet sen verran pimeä tapaus että varmaan parempi että jätät mitenkään puuttumatta.
oli juuri juttua jossakin siitä, että homoilla on todettu poikkeama geeneissä. eli siis se ei oo sairaus, eikä homo todellakaan voi suuntautumiselleen.

en osaa kertoa missä toi tutkimus on tehty, jostain vaan muistan lukeneeni.
 
Ansa
Alkuperäinen kirjoittaja Villasukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Mukamaspipsa:
Mulla ja varmasti monilla muillaki "seksi" oli mielessä jo sillon. Vaikka mitään ei tehty konkreettisesti =)
Ja nimenomaan "seksi"... olihan se vähän erilaista. Ja salaa piti lukea tädin Reginaa...
:LOL:
Juu salaa Reginaa täälläkin 13 veenä. :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Minulla on oikeus mielipiteeseen homoseksuaaleista. Tunnen kyllä muutaman ja kivoja ovat, mutten haluaisi läheiseni sellainen olevan. En usko, että kukaan homoksi syntyy, vaan joku käsittelemätön ongelma se on.

En tiedä, mitä se seksi tässä tapauksessa on, epäilen että kamera on osallisena. Masturbointi ja nettiseksi eivät ole ollenkaan sama asia mielestäni. Eikä kolmetoistavuotiaan kuulu harrastaa seksiä, missään muodossa. Masturbaatiota en voi estää, ja se on ok.
No ei varmaan kuuluisikaan, mut tänä päivänä valta-osa tuon ikäisistä on sitä jo harrastanut!!!!
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Minulla on oikeus mielipiteeseen homoseksuaaleista. Tunnen kyllä muutaman ja kivoja ovat, mutten haluaisi läheiseni sellainen olevan. En usko, että kukaan homoksi syntyy, vaan joku käsittelemätön ongelma se on.

En tiedä, mitä se seksi tässä tapauksessa on, epäilen että kamera on osallisena. Masturbointi ja nettiseksi eivät ole ollenkaan sama asia mielestäni. Eikä kolmetoistavuotiaan kuulu harrastaa seksiä, missään muodossa. Masturbaatiota en voi estää, ja se on ok.
et voi kyllä estää seksiäkään. jos se ei tapahdu kotona netissä niin sitten se tapahtuu konkreettisesti jossain muualla.
en siis itsekään mitenkään erityisemmin hyväksy, mutta itse tiukassa kasvatuksessa eläneenä voin todeta että mitä enemmän kieltää, sitä enemmän teini kapinoi.
 
Ap
Minä en voi seksiä kieltää, totta. Mutta minä voin laatia säännöt kotona. Alaikäisen seksi on ok, jos kyseessä on seurustelukumppani. Mielellään kyllä vasta vanhempana kuin ala tai ylä-asteikäisenä. Mutta että netissä ties kenen kanssa. Ei meillä.
 
Miä
Mietinpä hetken tätä omalta kohdaltani. Kun olin 15 ja pelkäsin hysteerisesti kun menin kertomaan äitille että seurustelen naisen kanssa, vanhemman naisen vielä. Olin hyvin hämmästynyt ja onnellinen kun äiti vaan totesi että kiva juttu, tulkaa käymään yhdessä =) En minä mitään kamaluuksia odottanut mutta en ihan noin mutkatonta suhtautumistakaan. En tiedä jos oma poika noita seksijuttuja kovinkin nuorena aloittaa, osaanko sitten suhtautua yhtä rauhallisesti. Mutta tuskin kamalalla raivarilla mitään hyvää saa aikaan.
 
Ap
Joku kirjoitti, ettei tuon ikäisen kuulu harrastaa seksiä, muttei sille nykyään mitään voi. No ei taatusti voi jos vanhempien mielestä se on ok! Niinkuin tuntuu suurimman osan mielestä olevan. 20 vuotta eteenpäin ja teidän lastenne mielestä on 7v:nä ihan ok jo menettää neitsyys...
 
Pientä valvontaa lapsien netinkäyttöön (esimerkiksi juuri webkamera pois jos epäilyttää), ei kai siinä muuta. Jos on keskustellut lapsensa kanssa netin vaaroista, varoittanut anonyymeistä sedistä ynnä muuta saarnannut ja valistanut, niin uskoisin, että 13-vuotias on tämän kaiken sisäistänyt ja on kohtuullisen tietoinen. Mielestäni tuo on kaiketi turvallinen tapa ensinnäkin tutustua omiin tunteisiinsa, mieltymyksiin ja suuntaumuksiin. Kuten aikaisemmatkin ovat sanoneet, parempi se on netissä kuin ihka oikeasti luonnossa. Ja mitä toisen osapuolen sukupuoleen tulee, sillä ei ole mitään merkitystä ja henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että seksuaalinen suuntaumus on eräs niistä asioista, joihin edes vanhemmilla ei ole oikeutta puuttua tai vaikuttaa. :)
 
Miksi mulla tuli olo, että sama homofoobikko joka provoili exänsä telttasekoiluista provoilis taas.

Se mikä minua huolestuttais äitinä, olisi se asia, että kukas se vastapuoli on. Onko se joku samanikäinen jonka hän tuntee, vai joku pervo aikuinen ihminen joka esittää olevansa jotain muuta kuin on. Toivottavasti nettisurffailun pelisäännöt ovat selvät, että osotteita tai mitään muuta vastaavaa ei saa nettiin laittaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Contessa:
Pientä valvontaa lapsien netinkäyttöön (esimerkiksi juuri webkamera pois jos epäilyttää), ei kai siinä muuta. Jos on keskustellut lapsensa kanssa netin vaaroista, varoittanut anonyymeistä sedistä ynnä muuta saarnannut ja valistanut, niin uskoisin, että 13-vuotias on tämän kaiken sisäistänyt ja on kohtuullisen tietoinen. Mielestäni tuo on kaiketi turvallinen tapa ensinnäkin tutustua omiin tunteisiinsa, mieltymyksiin ja suuntaumuksiin. Kuten aikaisemmatkin ovat sanoneet, parempi se on netissä kuin ihka oikeasti luonnossa. Ja mitä toisen osapuolen sukupuoleen tulee, sillä ei ole mitään merkitystä ja henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että seksuaalinen suuntaumus on eräs niistä asioista, joihin edes vanhemmilla ei ole oikeutta puuttua tai vaikuttaa. :)
Hyvä hyvä
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Minulla on oikeus mielipiteeseen homoseksuaaleista. Tunnen kyllä muutaman ja kivoja ovat, mutten haluaisi läheiseni sellainen olevan. En usko, että kukaan homoksi syntyy, vaan joku käsittelemätön ongelma se on.

En tiedä, mitä se seksi tässä tapauksessa on, epäilen että kamera on osallisena. Masturbointi ja nettiseksi eivät ole ollenkaan sama asia mielestäni. Eikä kolmetoistavuotiaan kuulu harrastaa seksiä, missään muodossa. Masturbaatiota en voi estää, ja se on ok.
tiedätkö et jos on homo ni on homo se ei ole kasvatuksesta kiinni! Ja juu seksiä monet kokee juuri ihan livenäkin juuri tuolloin 13-14 vuotiaina valitettavasti!
 
Ap
Enpä ole mitään telttajuttuja kirjoitellut, en edes tiedä asiasta vaikka usein palstailenkin... Enkä ikävä kyllä provoile, voi kun olisikin vaan keksitty juttu. Tiedän kyllä, etten voi toisen mieltymyksiin vaikuttaa. Ja hyväksyn lapsen vaikka päättäisikin olla homoseksuaali. Mutta sitä en hyväksy, jos joku yrittää kääntää toisen päätä siihen suuntaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoilija:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Minulla on oikeus mielipiteeseen homoseksuaaleista. Tunnen kyllä muutaman ja kivoja ovat, mutten haluaisi läheiseni sellainen olevan. En usko, että kukaan homoksi syntyy, vaan joku käsittelemätön ongelma se on.

En tiedä, mitä se seksi tässä tapauksessa on, epäilen että kamera on osallisena. Masturbointi ja nettiseksi eivät ole ollenkaan sama asia mielestäni. Eikä kolmetoistavuotiaan kuulu harrastaa seksiä, missään muodossa. Masturbaatiota en voi estää, ja se on ok.
No ei varmaan kuuluisikaan, mut tänä päivänä valta-osa tuon ikäisistä on sitä jo harrastanut!!!!
Ei kyllä todellakaan valtaosa, vain murto-osa kokeilee noin aikaisin. Puolet nuorista aloittavat seksikokeilut vasta 17-18-vuotiaana.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Joku kirjoitti, ettei tuon ikäisen kuulu harrastaa seksiä, muttei sille nykyään mitään voi. No ei taatusti voi jos vanhempien mielestä se on ok! Niinkuin tuntuu suurimman osan mielestä olevan. 20 vuotta eteenpäin ja teidän lastenne mielestä on 7v:nä ihan ok jo menettää neitsyys...
Tiedätkö että musta tuntuu nyt 33vuotiaana että nyt ollaan ehkä tarkempia tai ainakin osittain mutta mites sä valvot jokaista askelta mitä sun lapses tekee kun sä et ole siinä vierellä? Et mitenkään valitettavasti. Muisteles hiukan omaa nuoruuttas?

Niin ja tuskin nyt sentään 7 vuotiailla ole semmoisista toivottavasti edes tietoakaan ja tuskin se vanhemmille on ok. Mun käsittääkseni ihan murkuista kyse! Mistä aloit puhua!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoilija:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Minulla on oikeus mielipiteeseen homoseksuaaleista. Tunnen kyllä muutaman ja kivoja ovat, mutten haluaisi läheiseni sellainen olevan. En usko, että kukaan homoksi syntyy, vaan joku käsittelemätön ongelma se on.

En tiedä, mitä se seksi tässä tapauksessa on, epäilen että kamera on osallisena. Masturbointi ja nettiseksi eivät ole ollenkaan sama asia mielestäni. Eikä kolmetoistavuotiaan kuulu harrastaa seksiä, missään muodossa. Masturbaatiota en voi estää, ja se on ok.
No ei varmaan kuuluisikaan, mut tänä päivänä valta-osa tuon ikäisistä on sitä jo harrastanut!!!!
Ei kyllä todellakaan valtaosa, vain murto-osa kokeilee noin aikaisin. Puolet nuorista aloittavat seksikokeilut vasta 17-18-vuotiaana.
noinkohan

 
Ap:lta voisin kysellä, että mikä olisi pahinta mitä voisi ko. tilanteessa sattua/seurata? Mitä siis pelkäät tyttärellesi tapahtuvan tai hänen tekevän?

Niin ja itsellä ainoastaan reilut 2-vuotta tytär, eli siis hieman ulkopuolinen tähän teinikeskusteluun : ) Mielenkiinnosta lähinnä siis seurailen ja kommentoin.
 
Onhan se turvallisempaa tutustua omaan seksuaalisuuteen noin kun ihan livenä.Mutta jos teillä on nettikamera niin sen kyllä ottaisin pois, kun niistä kuvista ei koskaan tiä mihin ne joutuu :/

Ja se on normaalia että seksuaalisuus kiinnostaa koska ihminen on seksuaalinen olento.Mutta sinä itse vanhempana voit asettaa rajoja ja vaikka rajoittaa netin käyttöä...vaikea tilanne.

Keskustele lapsesi kanssa ja anna lapsen kuitenkin ymmärtää että seksi ei ole tabu vaan että sinulle voi jutella jos mieltä askarruttaa jokin asia :hug:
 

Yhteistyössä