teiniäideistä


en halua mitenkään morkata heitä, mutta näin yleisesti ottaen kysyn eka mielipidettä teiltä kaikilta et mitä mieltä olette jos 15v tai jopa 14v tyttö saa lapsen?

Minä en tätä voi ymmärtää?! Lapsi on hieno asia mutta ymmärtääköhän moni nuori mitä kaikkea tämä lapsi tuo tullessaan. Itsekkin vielä tuossa iässä olin nuori huima lapsi!

Ja sitten jos teiniäitejä on läsnä niin uteliaisuuttani kysäsen et oliko ko. lapsi tarkoin harkittu ja suuniteltu vai "vahinko" ja onko jokaisen lapsen isä mukana kasvatuksessa (asutteko yhdessä ym)


EN SIIS halua nyt morkata ketään mutta tämä on vaan mietityttänyt jo pitkään!
 
mammu87
Ite olin 15 kun aloin esikoistani odottaa,harkitusti lasta ei tehty,mutta hetkeäkään ei mietitty ettei lasta olis pidetty.. hyvin on pärjätty,nyt toinen jo tulossa ja lasten isän kanssa yhdessä asutaan ja pidetään huolta perheestä.. :) :heart: ja eihän sitä voi tajuta mitä lapsi tuo tullessaan ennen kuin se siinä on.. ja kyllä se lapsi opettaa ja kasvattaa..

 
niimpä niin,aina näitä ihmettelijöitä riittää :whistle:

vastaan ihan vaan lyhyesti että oon nyt 19(vm-86),seurustellu 6ja puoli vuotta mieheni kans(vm -83),ensimmäinen lapsi harkitusti saatiin kun olin 15,toinen kun just täytin 18 ja nyt on kolmas tulossa.lapset on meille kaikki kaikessa.ostettiin just talo,miehellä vakityö,lapset terveitä,kaikki on niin hyvin ko vois vaan olla! :heart:
koskaan ei oo tullu tilannetta jollon katusin lapsiani,ei siis koskaan.väsynyt joskus olen tietysti ja sillon toivon että lapset menis nukkuun että saisin olla hetken yksin,mutta sillonkaan en toivo että "eipä noita ois".kouluja jatkan kunhan tämä meidän lapsimäärä on täys,eli tämä kolmas noin vuoden ikänen.lasten kans on ollu paljon helpompaa mita kuvittelinkaan :)
 
Vierailika
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.11.2005 klo 13:00 pienenhetken kirjoitti:
niimpä niin,aina näitä ihmettelijöitä riittää :whistle:

vastaan ihan vaan lyhyesti että oon nyt 19(vm-86),seurustellu 6ja puoli vuotta mieheni kans(vm -83),ensimmäinen lapsi harkitusti saatiin kun olin 15,toinen kun just täytin 18 ja nyt on kolmas tulossa.lapset on meille kaikki kaikessa.ostettiin just talo,miehellä vakityö,lapset terveitä,kaikki on niin hyvin ko vois vaan olla! :heart:
koskaan ei oo tullu tilannetta jollon katusin lapsiani,ei siis koskaan.väsynyt joskus olen tietysti ja sillon toivon että lapset menis nukkuun että saisin olla hetken yksin,mutta sillonkaan en toivo että "eipä noita ois".kouluja jatkan kunhan tämä meidän lapsimäärä on täys,eli tämä kolmas noin vuoden ikänen.lasten kans on ollu paljon helpompaa mita kuvittelinkaan :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.11.2005 klo 13:37 Vierailika kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.11.2005 klo 13:00 pienenhetken kirjoitti:
niimpä niin,aina näitä ihmettelijöitä riittää :whistle:

vastaan ihan vaan lyhyesti että oon nyt 19(vm-86),seurustellu 6ja puoli vuotta mieheni kans(vm -83),ensimmäinen lapsi harkitusti saatiin kun olin 15,toinen kun just täytin 18 ja nyt on kolmas tulossa.lapset on meille kaikki kaikessa.ostettiin just talo,miehellä vakityö,lapset terveitä,kaikki on niin hyvin ko vois vaan olla! :heart:
koskaan ei oo tullu tilannetta jollon katusin lapsiani,ei siis koskaan.väsynyt joskus olen tietysti ja sillon toivon että lapset menis nukkuun että saisin olla hetken yksin,mutta sillonkaan en toivo että "eipä noita ois".kouluja jatkan kunhan tämä meidän lapsimäärä on täys,eli tämä kolmas noin vuoden ikänen.lasten kans on ollu paljon helpompaa mita kuvittelinkaan :)
Sehän lähti nopiaan,,,en kerenny ees kirjottaa mittään... =) Mutta sitä piti sanoa että huh, huh!!En kyllä voi muuta kuin ihailla sun rohkeuttas tehä lapset noin nuorena!Itsekin olen halunnut lapsia jo muutaman vuoden, mutta nyt vasta löytyi sopivan ihana ja rakastava mies! :heart: Esikoista nyt odotan ja la on joulukuussa ja ikää siis minullakin 19!Enkä enää itseäni teiniäidiksi miellä, vaikka monet "Vanhukset" ovatkin sitä mieltä!!
 
Sain esikoiseni 18v.
Nyt olen 24v,ja toinen lapsi on 22vuotiaana saatu.
ihan hyvin on mennyt.
18 vuotiaana se ei ollut harkittua hommaa,mutta kun uutinen tuli niin päätimme poikakaverini kanssa pitää lapsen ja 21v. menimme kihloihin.
Minusta on aika kamalaa saada 15-17 vuotiaana lapsi sillä ei meilläkään se alku(0-5kk) mennyt kovin helposti mutta kyllä se äiti apuun tuli. :) =)
 
En ole teiniäiti ja pidin itseäni TOSI vanhana kun sain ensimmäisen lapsen 21-vuotiaana. Minulla on kaksi lasta ja olen tällä hetkellä 24-vuotias.
Kukaan ei ole valmis olemaan äiti, ennenkuin se ihanuus koittaa. Ja ihmettelen tuota et "oliko lapsi suunniteltu"? Sano minulle kuka voi suunnitella et ensi viikon lauantaina tulen raskaaksi??? "Ensin käydään koulu, sitten vakityö ja sen jälkeen TEHDÄÄN lapsia" nuo sanat on kuulunut monen tuttuni suusta. Kuinka moni teistä tekee lapsia ja suunnittelee raskaaksi tulon ensi viikon lauantaiksi?
Kaikki äidit, jotka rakastavat lapsiaan yli kaiken ja ovat valmiita tekemään ihan kaiken lapsien eteen ovat HYVIÄ äitejä olipa ikää 14 vuotta tai 45 vuotta, jokainen tallaa tavallaan!
 
Mie nyt 17 vuotta ja odotan kaksosia ihan viimeisilläni... Lapsia suunniteltiin kyllä vasta ensi vuodeksi, mutta kävikin näin ja tyytyväisiä ollaan! ukko ressu ihan sekaisin, kun ei malta odottaa... :LOL: Kyllä se minusta on niin ettei voi sanoa ikää milloin olisi valmis vauvojen tuloon, kun ihmiset niin erilaisia. Minä koin asian niin että olen valmis vaikka heti. siskoni 30v, mutta ei koe olevansa koskaan valmis saamaan lasta. mutta onhan se hyvä miettiä kunnolla etukäteen (kaiken ikäisten!), ei tästä varmaan ihan helppoa tule...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.11.2005 klo 13:41 Vierailija kirjoitti:
\ Sehän lähti nopiaan,,,en kerenny ees kirjottaa mittään... =) Mutta sitä piti sanoa että huh, huh!!En kyllä voi muuta kuin ihailla sun rohkeuttas tehä lapset noin nuorena!Itsekin olen halunnut lapsia jo muutaman vuoden, mutta nyt vasta löytyi sopivan ihana ja rakastava mies! :heart: Esikoista nyt odotan ja la on joulukuussa ja ikää siis minullakin 19!Enkä enää itseäni teiniäidiksi miellä, vaikka monet "Vanhukset" ovatkin sitä mieltä!!
kiitos :) tämä vaan on ollu meille se oikea ratkasu :)
kaikki on todellakin menny helpommin ku ikinä osattiin kuvitella,ei oo edes äitin tarvinu apuun koskaan tulla ;) eikä lapset oo ikinä ollu yökylässä,en raski yksinkertasesti antaa heitä kellekään :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.11.2005 klo 15:06 Maria80 kirjoitti:
Kaikki äidit, jotka rakastavat lapsiaan yli kaiken ja ovat valmiita tekemään ihan kaiken lapsien eteen ovat HYVIÄ äitejä olipa ikää 14 vuotta tai 45 vuotta, jokainen tallaa tavallaan!
just näin :)
ite en ikinä ketään 15-vuotiasta (tai muutakaan!) kannusta lasten "tekemiseen",siihen pitää olla valmis eikä sitä kovin moni 15kesänen ole...mutta jos joku kokemuksiani haluaa kuulla niin ne aina kerron kaunistelematta tai liioittelematta :)
 
minja87
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.11.2005 klo 23:48 harmaa kirjoitti:
en halua mitenkään morkata heitä, mutta näin yleisesti ottaen kysyn eka mielipidettä teiltä kaikilta et mitä mieltä olette jos 15v tai jopa 14v tyttö saa lapsen?

Minä en tätä voi ymmärtää?! Lapsi on hieno asia mutta ymmärtääköhän moni nuori mitä kaikkea tämä lapsi tuo tullessaan. Itsekkin vielä tuossa iässä olin nuori huima lapsi!

Ja sitten jos teiniäitejä on läsnä niin uteliaisuuttani kysäsen et oliko ko. lapsi tarkoin harkittu ja suuniteltu vai "vahinko" ja onko jokaisen lapsen isä mukana kasvatuksessa (asutteko yhdessä ym)


EN SIIS halua nyt morkata ketään mutta tämä on vaan mietityttänyt jo pitkään!
noh minä olin"jo"16 ku aloin esikkoo oottaan puolen vuoden yrityksen päätteeksi, sain ilokseni huomata olevani raskaana. Nyt on tulossa toinen ja olen 18. Mies on mukana täysin lasten ksvatuksessa eli yhessä asutaan.
 
[/quote]
Kukaan ei ole valmis olemaan äiti, ennenkuin se ihanuus koittaa. Ja ihmettelen tuota et "oliko lapsi suunniteltu"? Sano minulle kuka voi suunnitella et ensi viikon lauantaina tulen raskaaksi??? "Ensin käydään koulu, sitten vakityö ja sen jälkeen TEHDÄÄN lapsia" nuo sanat on kuulunut monen tuttuni suusta. Kuinka moni teistä tekee lapsia ja suunnittelee raskaaksi tulon ensi viikon lauantaiksi?
Kaikki äidit, jotka rakastavat lapsiaan yli kaiken ja ovat valmiita tekemään ihan kaiken lapsien eteen ovat HYVIÄ äitejä olipa ikää 14 vuotta tai 45 vuotta, jokainen tallaa tavallaan!
[/quote]

Ihana kuulla noin suvaitsevasta äidistä! valitettavan monella on aina jotain pahaa sanottavaa, etenkin nuorista ja vanhoista äideistä.
 
Ihana lukea ajatuksianne "nuoret äidit" ;) Tunnutte paljon vastuullisimmilta kuin monet "aikuiset äidit"!

Avomiehen kanssa myös haaveillaan ja odotellaan että koska vauva ilmoittelisi tulostaan - reilu puoli vuotta yritystä takana ilman tulosta :(

Ikää minulla siis pian 21 :)

Toivon kaikkea hyvää elämäänne!! :hug:
 
Olen tullut 16-vuotiiana raskaaksi.Ei kyllä suunniteltu mutta päätettiin ottaa vastuu lapsesta yhdessä.Nyt kaks lasta ja kolmatta aletaan yrittämään joulukuussa.Kaikki on niin ihanasti.Oma asunto.Mies vakitöissä ja pärjätään todella hyvin.Naimisissa ollaan ja mies on molempien lasten isä.Sukulaiset on olleet ihania. :heart:
Elämä hymyilee :D
 
ArtStaanRuupSas
15 v olin kun ihan yrittämällä yritettiin lasta. Täytin pian plussauksen jälkeen 16. Nyt tyttäremme on vuoden ikäinen ja toista odotellaan syntyväksi helmikuussa 06. Lasten isän kanssa asumme avoliitossa, pienessä "rintamamies" talossa maalla. Hyvin ollaan tähän asti pärjäilty, toivottavasti ei kovin kummoisia mutkia tule tulevaisuudessakaan vastaan =)
 
Minusta on hienoa, että teiniäidit ottavat vastuuta eikä riennä heti tekemään aborttia, kun plussaa. Ihmisestähän se on kiinni, millaiseksi elämä lutviutuu oli ikää 15v tai 45v.Ollaan kaikki tahoillamme onnellisia :hug:
 
joku vaan
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.11.2005 klo 10:58 honiska kirjoitti:
missä menee aikuisuuden raja? siinä ku täyttää 25, ja on hieman lähempänä sitä ensisynnyttäjien huolestuttavan korkeata keski-ikää?
Oisko aikuinen sellainen että itse itsensä ja perheensä pystyy elättämään, siis se pikkuvaimokin siihen osallistuu omalta osaltaan. Niin helppo on 15 v haaveilla vauvasta haaveilematta ollenkaan siitä mitä tehdä sitten isona, millä tavalla kartuttaa perheen yhteistä kukkaroa muutenkin kuin yhteiskunnan tuilla kun ei enää lasten kanssa tarvi olla kotona.
 
Moira harmaana
Ihania olette teiniäidit...kantakaa vastuunne ylpeänä...näin yrittää myös Wanha Moira 28v. kahden lapsen äiti...sitä toivoo, että lapsi olisi onnellinen ihan minkä ikäisenä tahansa...on ikävää, jos aviomiehen valinta tai lapsen saaminen vievät välit kireiksi omiin vanhempiin...minulla näin kävi yli kaksikymppisenä ammatin hankkineena! Nytkin haluaisivat esittää mielipiteitään kolmannen lapsen saamisen suhteen...No, sen ikä on jo opettanut ettei riitelemään kannata ruveta vaan kylmästi siirtyä muihin puheenaiheisiin...Voimia teille :hug:
 
Tyttönen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.11.2005 klo 23:48 harmaa kirjoitti:
en halua mitenkään morkata heitä, mutta näin yleisesti ottaen kysyn eka mielipidettä teiltä kaikilta et mitä mieltä olette jos 15v tai jopa 14v tyttö saa lapsen?

Minä en tätä voi ymmärtää?! Lapsi on hieno asia mutta ymmärtääköhän moni nuori mitä kaikkea tämä lapsi tuo tullessaan. Itsekkin vielä tuossa iässä olin nuori huima lapsi!

Ja sitten jos teiniäitejä on läsnä niin uteliaisuuttani kysäsen et oliko ko. lapsi tarkoin harkittu ja suuniteltu vai "vahinko" ja onko jokaisen lapsen isä mukana kasvatuksessa (asutteko yhdessä ym)


EN SIIS halua nyt morkata ketään mutta tämä on vaan mietityttänyt jo pitkään!

Joo elikkä täällä yksi tällainen teiniäiti,saimme tyttäremme 1kk ennenkuin täytin 16.Ja neitosemme oli ihan suunniteltu,toivottu ja rakastettu alusta asti. :heart: Nyt tyttö jo 4,5kk,ihana aurinkoinen tyttö.Poikaystävämme kanssa olemme olleet yhdessä yli 3vuotta,ja vieläkin rakkautta riittää:) asumme kerrostalokaksiossa. Tyttären ollessa tarpeeksi vanha,aion hakea lähihoitajakouluun ja opiskella itselleni ammatin. Toivon joskus saavani vielä toisen lapsen,mutta aikaahan tässä on:) mietityttää,miksi nämä ns.vanhemmat äidit ovat niin kärkkäitä arvostelemaan meitä nuoria?en minä toisen iän perusteella ainakaan ala sanomaan että on huono äiti. Saan osakseni kummastelevia ja sääliviä katseita jossain ollessani tyttäreni kanssa,miksi?ikänikö takia?Olen onnellinen tyttärestäni,poikaystävästäni ja siitä että meillä no toisemme.

Jaksamisia kaikillle äideille,ikää katsomatta! :hug:
 
Minä olin 15v kun aloin odottamaan esikoista ja 16 kun tyttö syntyi..
Toinen neiti sai alkunsa minun ollessani 17 ja kuukautta ennen 18vuotis synttäreitä meille syntyi toinen tyttö..
Lasten isän (vm84) kans ollaan oltu yhdessä 5vuotta ja kihloissa 2,5vuotta ja hyvin on menny..
Ja tuosta jutusta et synnytys salit on aikuisia naisia varten niin mulla oli molemmilla kerroilla sama kätilö, siis se oli ihan sattumaa.. ja viime toukokuus ku pienempi synty niin kätilö sanoi et tervetuloa sit uudestaan vuonna 2006 ku uudet synnytys salit on valmiina=)
 
rouveliini
\
Joo elikkä täällä yksi tällainen teiniäiti,saimme tyttäremme 1kk ennenkuin täytin 16.Ja neitosemme oli ihan suunniteltu,toivottu ja rakastettu alusta asti. :heart: Nyt tyttö jo 4,5kk,ihana aurinkoinen tyttö.Poikaystävämme kanssa olemme olleet yhdessä yli 3vuotta,ja vieläkin rakkautta riittää:) asumme kerrostalokaksiossa. Tyttären ollessa tarpeeksi vanha,aion hakea lähihoitajakouluun ja opiskella itselleni ammatin. Toivon joskus saavani vielä toisen lapsen,mutta aikaahan tässä on:) mietityttää,miksi nämä ns.vanhemmat äidit ovat niin kärkkäitä arvostelemaan meitä nuoria?en minä toisen iän perusteella ainakaan ala sanomaan että on huono äiti. Saan osakseni kummastelevia ja sääliviä katseita jossain ollessani tyttäreni kanssa,miksi?ikänikö takia?Olen onnellinen tyttärestäni,poikaystävästäni ja siitä että meillä no toisemme.

Jaksamisia kaikillle äideille,ikää katsomatta! :hug:

[/quote]

Moi :wave: (tunnistin tekstisi)
Pusuja pikkuselle kummitytölle ja terkut serkkutytöltä. Oikee asenne sulla ainakin on tähän hommaan ja hyvä niin! Ole ylpeä siitä kuka olet ja mitä sulla on!

iso-sisko :heart:
 

Yhteistyössä