Teiniäidit - Ihan järkyttäviä tyyppejä

  • Viestiketjun aloittaja Kalkkis
  • Ensimmäinen viesti
Kööki
Onko oikeasti niin (tätä vähän pelkäsinkin). Omat lapset ovat vielä onneksi pieniä, mutta jos oikeasti teinit ovat nykypäivänä tuollaisia, niin en tiedä mitä teen ja mihin karkaan, kun omat lapset ovat tuossa iässä.
Huomaapa se, että näiden teinien vanhemmatkin vaikuttivat hieman rääväsuisilta ja ei niin aikuisen fiksuilta... tarkoitan, että heidän vanhemmissaan oli selvästi nähtävissä, että hekin ovat elämässään mokailleet. Ainakin Tanjan ja Teijankin vanhemmat tupakoivat, ja näiden turkulaisten serkusten vanhemmat vaikuttivat myös hieman höslääjiltä. Kyllähän kaikki tuollainen periytyy myös lapsille, valitettavan usein.

Lapsesi ottaa ennen kaikkea sinusta mallia, ja voit vaikuttaa siihen, millainen teini lapsestasi kasvaa.

Olen itse päivittäin nuorten 12-16 -vuotiaiden kanssa tekemisissä, ja suurin osa heistä on normaaleja fiksuja nuoria, enkä ole ollenkaan huolissani. Tietysti teinit ovat joskus vähän vaikeita, mutta se kuuluu tietyssä määrin siihen ikään.
 
Jaa, minusta se Sanna taas vaikuttaa erittäin vahvalta ihmiseltä ja fiksulta ikäisekseen.
Hyvä että sai yksinhuoltajuuden.
Sehän käytännössä huijas itselleen ton huoltajuuden. Eihän se gubbe tajunnu, mistä oli kyse.

Miks ne edes meni sinne, jos kaikki sujui hyvin ja poika oli isällään 3pv viikossa. Muija huijas
äijän sinne ton huoltajuuden takia.
 
"vieras"
No mun mielestä ne ei ole mitään järkyttävän tyhmiä, ne on vain järkyttävän nuoria ja kypsymättömiä äideiksi. Ihan lapsia. Hyvä esimerkki siitä, miksi lasten ei tulis tehdä lapsia.
 
No ihan normaaleja teinejä ne kaikki oli mun silmään. Ei mitenkään järkyttävän tyhmää kuvaa antaneet itsestään. Teini on teini ja käyttäytyy ja puhuu teinimäisesti vaikka oliskin lapsen saanut. Harva meistä oikeesti vaikuttais tosi-tv:ssä sellaselta etti kellään olis mitään arvostelemista.
 
Mua järkytti enemmänki se tiuskin tarina (löytyy varmaan edelleen areenasta). Lasta lähinnä säälin, kun äiti vetää jo 15 vuotiaana viinaa ja panee reilusti vanhempia miehiä eikä se arviointikyky tai järki näyttänyt parantuvan ollenkaan lapsen synnyttyä. Ja koko videopätkän aikana ei mulle ainakaan välittynyt yhtään että olisi lapseen oikeasti kiintynyt, ja se muksukin oli jatkuvasti mummolla.
Oliko nimi tiuskin tarina? Sillä ei löydy
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja tä;27358156:
Sehän käytännössä huijas itselleen ton huoltajuuden. Eihän se gubbe tajunnu, mistä oli kyse.

Miks ne edes meni sinne, jos kaikki sujui hyvin ja poika oli isällään 3pv viikossa. Muija huijas
äijän sinne ton huoltajuuden takia.
No, ehkä ymmärrät joskus, kun kasvatat aivot.
Mitähän huijaamista se on, että huoltaja joka kantaa vastuun asioista, on laillisestikin huoltaja.
 
Kalkkis
No, ehkä ymmärrät joskus, kun kasvatat aivot.
Mitähän huijaamista se on, että huoltaja joka kantaa vastuun asioista, on laillisestikin huoltaja.
Tottakai se tyttö kantaa vastuun asioista, kun ei anna isälle siihen mahdollisuutta. Ja alunperin olivat yhdessä huoltajia, mutta jostain kumman syystä nainen halusi itselleen yksinhuoltajuuden, vaikka samalla halusikin työntää lapsen sopivasti aina viikonlopuiksi sille isälle.
 
"mievaa"
No ei se Sanna järin fiksulta vaikuta.. autossa sano yksinhuoltajuuden yhdeksi syyksi sen että nyt mies ei voi hankkia passia ja lähteä lapsen kanssa ulkomaille (kun sellaista kuulemma joskus uhonnut).. =D

BTW.. se steariini kökkö ei ollu SIITIN vaan SIITTIÖ ;)
 
Lunatic
Tottakai se tyttö kantaa vastuun asioista, kun ei anna isälle siihen mahdollisuutta. Ja alunperin olivat yhdessä huoltajia, mutta jostain kumman syystä nainen halusi itselleen yksinhuoltajuuden, vaikka samalla halusikin työntää lapsen sopivasti aina viikonlopuiksi sille isälle.
Voihan se lapsi vieläkin mennä isälleen viikonlopuiksi, vaikka äiti on yh.

Vai luulitko että vain yhteishuoltajien lapset viettävät isänsä kanssa aikaa. :xmas:
 
No, ehkä ymmärrät joskus, kun kasvatat aivot.
Mitähän huijaamista se on, että huoltaja joka kantaa vastuun asioista, on laillisestikin huoltaja.
Kysymys on siitä, että mieheltä VIETIIN huoltajuus. Ihan samalla tavalla tämä äiti joutuu sen
vastuun kantamaan, mutta isä EI SAA enää osallistua lapseen liittyviin päätöksiin EIKÄ SAA
päiväkodista tai koululta tai terkkarista lapseen liittyviä tietoja. Käytännössä isä luopui oikeudestaan
lapsen asioihin. Eikä hän selkeästikään siinä pöydän ääressä ymmärtänyt, mistä edes oli kyse.
 
"mievaa"
Ja vielä lisää tosta Sannan fiksuudesta, että siellä lastenvalvojalla sano jotain siitä et nyt ku laitat nimes alle ni ei tarvii mennä sinne oikeuteen ja ottaa valvottuja tapaamisia.. HEI HALOO! Jos isä on niin vakava uhka et oikeus ois määränny sille valvotut tapaamiset ni silti tää äiti koittaa saada poikaansa sille pe-su =D
 
....
[QUOTE="mievaa";27358373]No ei se Sanna järin fiksulta vaikuta.. autossa sano yksinhuoltajuuden yhdeksi syyksi sen että nyt mies ei voi hankkia passia ja lähteä lapsen kanssa ulkomaille (kun sellaista kuulemma joskus uhonnut).. =D

BTW.. se steariini kökkö ei ollu SIITIN vaan SIITTIÖ ;)[/QUOTE]

Ai? Mun mielestä vaikutti ihan pätevältä syyltä, jos ulkomaille meneminen tarkoittaa sitä että isä voisi kaapata lapsen. Vai mikä tuossa oli tyhmää?
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja tä;27358530:
Kysymys on siitä, että mieheltä VIETIIN huoltajuus. Ihan samalla tavalla tämä äiti joutuu sen
vastuun kantamaan, mutta isä EI SAA enää osallistua lapseen liittyviin päätöksiin EIKÄ SAA
päiväkodista tai koululta tai terkkarista lapseen liittyviä tietoja. Käytännössä isä luopui oikeudestaan
lapsen asioihin. Eikä hän selkeästikään siinä pöydän ääressä ymmärtänyt, mistä edes oli kyse.
Itse tietysti antaisit lapsesi huoltajuuden uhkailevalle ja agressiiviselle teinijolpille.

Hullu saa olla, muttei tyhmä. Ja Sanna ei ilmiselvästikään ole tyhmä.
 
[QUOTE="mievaa";27358533]Ja vielä lisää tosta Sannan fiksuudesta, että siellä lastenvalvojalla sano jotain siitä et nyt ku laitat nimes alle ni ei tarvii mennä sinne oikeuteen ja ottaa valvottuja tapaamisia.. HEI HALOO! Jos isä on niin vakava uhka et oikeus ois määränny sille valvotut tapaamiset ni silti tää äiti koittaa saada poikaansa sille pe-su =D[/QUOTE]

Aivan, eli vedätti itselleen huoltajuuden ns. kuusnolla.
 
"vieras"
Aloitusviestiin kommenttina: Mun mielestä se isä, joka jutteli tyttärensä Tanjan (voi olla, että nimi väärin muistettu) kanssa tämän miehen uskollisuustestistä oli ehdottomasti ohjelman positiivisinta antia. Tai siis ei se isä/isoisä, vaan hänen ja tyttärensä avoimet ja rakkaudelliset välit :)
 
huhhuu
Kylllähän täysi-ikäisistäkin mammoista saataisiin aikaseksi niin räävittömiä ohjelmia että tuo teiniäidit kalpenisi kyllä hetkessä. Mutta koska kukaan ei ole sellaista tehnyt eikä ehkä tee niin haukkukaamme rauhassa sitten noita teiniäitejä.

Se, että äiti - oli se nuori tai vanha - tupakoi, on mielestäni aina vastenmielisen näköistä. Mutta niitä löytyy kyllä täysi-ikäisistäkin pilvin pimein. Se, että teini-ikäinen tytär muotoilee steariinista siittiön ja esittelee sitä isälleen samalla kun kertoo poikaystävänsä olevan valmis panemaan vierasta naista, voi toki kuulostaa oudolta "tavallisten" äitien korvaan. Mutta mun mielestä on huomattavasti parempi että tämä teiniäiti puhuu tuollaisia isänsä kanssa kuin että ei puhuisi mitään. Ja koska nuori on ollut enemmän tai vähemmän tuuliajolla, on mielestäni aika hyvä että isään on noin läheiset välit.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja tä;27358530:
Kysymys on siitä, että mieheltä VIETIIN huoltajuus. Ihan samalla tavalla tämä äiti joutuu sen
vastuun kantamaan, mutta isä EI SAA enää osallistua lapseen liittyviin päätöksiin EIKÄ SAA
päiväkodista tai koululta tai terkkarista lapseen liittyviä tietoja. Käytännössä isä luopui oikeudestaan
lapsen asioihin. Eikä hän selkeästikään siinä pöydän ääressä ymmärtänyt, mistä edes oli kyse.
Jos et ole aikaisempia juttuja kuunnellut, niin isä aggressiivinen ja vaikea hoitaa asioita, kun kaikkeen tarvitsisi isän suostumuksen. Sanna kuitenkin itse ne kaikki asiat hoitaisi eikä isä. Jos isän kanssa olisi helpompi hoitaa asioita, niin tuskin Sanna olisi hakenut yksinhuoltajuutta. Isä olisi vain halunnut Sannalle nämä helpoksi, muttei yksinhuoltajuutta. Sanna tosin olisi hakenut silloin oikeudesta samaa päätöstä, jos isä ei olisi tähän suostunut. Ymmärrän sen hyvin, koska elämä helpottuu tosin paljon jos ei koko ajan tarvitse stressata miten siltä isältä saa sen ja sen hyväksynnän taas.

Lapsellehan ei saa edes avata pankkitilia ilman kummankin vanhemman suostumusta ja niinkuin Sanna sanoi, että passia varten yms tarvii myös. Jos isä päättää että Sanna ei lähde lomamatkalle lapsen kanssa niin isä päättää eikä Sannan lapsi saa edes passia siihen ilman isää. Kyllä mä ymmärrän Sannaa hyvinkin. Ehkä vähän "huijasi" tai jätti oikeastaan kertomatta, mutta ymmärrän hyvin miksi.

Saritasta en taas tykkää yhtään. En ymmärrä, miten hänen biseksuaalisuus kuuluu asiaan millään tavalla. Kyse on kuitenkin siitä minkälaista on elää teiniäitinä lapsen kanssa eikä millä tavalla suhtaudutaan siihen, että hän pitää myös naisista. Tosin formaatti on kai ihan itse valinnut mitkä kohdat tuohon ohjelmaan valitsee. Saritan elämästä lapsen kanssa ei oikein sanota mitään. Välillä unohdan, että hän on yksi äideistä.
 
[QUOTE="vieras";27358734]Jos et ole aikaisempia juttuja kuunnellut, niin isä aggressiivinen ja vaikea hoitaa asioita, kun kaikkeen tarvitsisi isän suostumuksen. Sanna kuitenkin itse ne kaikki asiat hoitaisi eikä isä. Jos isän kanssa olisi helpompi hoitaa asioita, niin tuskin Sanna olisi hakenut yksinhuoltajuutta. Isä olisi vain halunnut Sannalle nämä helpoksi, muttei yksinhuoltajuutta. Sanna tosin olisi hakenut silloin oikeudesta samaa päätöstä, jos isä ei olisi tähän suostunut. Ymmärrän sen hyvin, koska elämä helpottuu tosin paljon jos ei koko ajan tarvitse stressata miten siltä isältä saa sen ja sen hyväksynnän taas.

Lapsellehan ei saa edes avata pankkitilia ilman kummankin vanhemman suostumusta ja niinkuin Sanna sanoi, että passia varten yms tarvii myös. Jos isä päättää että Sanna ei lähde lomamatkalle lapsen kanssa niin isä päättää eikä Sannan lapsi saa edes passia siihen ilman isää. Kyllä mä ymmärrän Sannaa hyvinkin. Ehkä vähän "huijasi" tai jätti oikeastaan kertomatta, mutta ymmärrän hyvin miksi.

Saritasta en taas tykkää yhtään. En ymmärrä, miten hänen biseksuaalisuus kuuluu asiaan millään tavalla. Kyse on kuitenkin siitä minkälaista on elää teiniäitinä lapsen kanssa eikä millä tavalla suhtaudutaan siihen, että hän pitää myös naisista. Tosin formaatti on kai ihan itse valinnut mitkä kohdat tuohon ohjelmaan valitsee. Saritan elämästä lapsen kanssa ei oikein sanota mitään. Välillä unohdan, että hän on yksi äideistä.[/QUOTE]

Kyllä olen seurannut sarjaa alusta alkaen. Sannahan kuitenkin on ja oli valmis antamaa lapsen
isälle puoleksi viikkoa, joten oikeudella uhkaaminen oli ihan tyhjänpäiväistä vedätystä. Vaikka
isä selvästikää ei ole kovin kypsä, ei hän myöskään ole lapsen huoltajaksi sopimaton. Passia ei voi hakea
ilman molempie huoltajien suostumusta, mutta jos sellaisen hakee yksinhuoltajan ja antaa lapsen
isälle viikonlopuksi, niin voihan se lähteä sen lapsen ja passin kanssa vaikka minne. Yheishuoltajuudesakin
tulisi vain yhtälailla huolehtia, ettei passi, lapsi ja isä ole yksin hetkeäkään. Mutta yksinhuoltajuuden
saadessaan pitää kaikki langat käsissään, vaikka lapsi on yhtälailla isän.
 
"vieras"
Ihan oikein teki Sanna. Ilona-lehdessä haastattelu ja siinä kertoo että lapsen isä ilmoitti suoraan ettei hyväksy missään tapauksessa muuta ratkaisua kuin abortin ja aborttiajan kuluttua umpeen isä halusi erota. Onneksi Sannalla on omat vanhemmat tukena.
 
jenni s.
Onko mielestäsi ihan ok puhua vanhemmilleen esim panemisesta tai esitellä steariinista muotoilemia siittimiä?
kun mä olin teini, iskä puhui seksi ongelmistaankin minulle ja parista pettämisestä! että mielummin toisinpäin.

En oo ite kattonut tuota ohjelmaa joten vaikea kommentoida. siittimiö steariinista no heh,vähän lapsellsita,mutta ehkä teineiltä vielä menee. Tosin ite olin kyllä kiltti teini, pari vittua joskus pääs suusta mutta siinä kaikki :D
 

Yhteistyössä