Teiniäitien äidit

  • Viestiketjun aloittaja Ajankohtaistako
  • Ensimmäinen viesti
voih.. vaikka itse olenkin ollut melkein teiniäiti (17 kun tulin raskaaksi) niin jotenkin olen nähnyt surullisia teiniäitikohtaloita.. koulut jää ja mies on ihan renttu.. itse päätin jatkaa koulua (onneks) ja nyt yliopistossa..

no lapsesi on siis päättänyt pitää lapsen? itse suosittelisin keskeytystä, kuulostaa miten inhottavalta tahansa..
 
Tytär oli 17v kun sai ensimmäisen. Piti äitiysloman ja haki lähihoitajakouluun, sitä ennen oli kauppakoulussa.
Teki toisenkin ja piti taas äitiysloman ja jatkoi koulua.
Hyvin on mennyt, valmistuu nyt ja pojat jo viisi ja pian kolme!
Kyllä se siitä! Tyttärelläni ollut hyvä mies joka käynyt töissä ja tienannut.
Tosin ottivat ja erosivat, pitävät lapsia vuoroviikoin!
 
TwistedSister
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 13:55 AnnaManna kirjoitti:
.. niin jotenkin olen nähnyt surullisia teiniäitikohtaloita.. koulut jää ja mies on ihan renttu.. itse päätin jatkaa koulua (onneks) ja nyt yliopistossa..

no lapsesi on siis päättänyt pitää lapsen? itse suosittelisin keskeytystä, kuulostaa miten inhottavalta tahansa..
Samaa mieltä
 
Ajankohtaistako
No just tuo mietityttää.

Vaihtoehtoja on monta: abortti, itse pitää lapsen, lapsi jäisi minun hoiviin (niin kun jäisikin jos aikoo pitää).

Eilen vasta selvisi ja asiat vielä pohdinnan alla.
 
Hepuli
Itsellä ei kokemusta teiniäideistä mutta kyllä voisin lonkalta heittää, että ei mun mielestä tarvi automaattisesti keskeytystä tarjoilla. Riippuu aika paljon tytöstä millainen on ja muutenkin elämäntilanteesta.
 
jos ja jos
Jos olet valmis olemaan tyttäresi tukena, niin ei keskeytyksen tarvitse olla ainoa vaihtoehto. Aika paljon riippuu varmaan siitä, miten kypsä tyttäresi on ikäisekseen.
 
Murmeli
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 13:57 TwistedSister kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 13:55 AnnaManna kirjoitti:
.. niin jotenkin olen nähnyt surullisia teiniäitikohtaloita.. koulut jää ja mies on ihan renttu.. itse päätin jatkaa koulua (onneks) ja nyt yliopistossa..

no lapsesi on siis päättänyt pitää lapsen? itse suosittelisin keskeytystä, kuulostaa miten inhottavalta tahansa..
Samaa mieltä
minä myös!
 
mä kyllä puhuisin tytön kans tuosta keskeytyksestä. lapsia ehtii tehdä myöhemminkin. tytöllä on kaikki mahdollisuudet tarjolla vielä, omasta kokemuksesta voin sanoa että lapsi huomattavasti vähentää niitä. itse en kadu että tein lapsen sillä minulla on nyt maailman ihanin 6 vuotias poika, mutta myös yhden keskeytyksen olen tehnyt enkä kadu sitäkään.

jos hän aikoo pitää lapsen niin puhukaa vakavasti ja kunnolla mitä lapsen saaminen tarkoittaa. se miten suuri vastuu ja työ lapsessa on. se on hyvä tajuta ennen kuin moiseen ryhtyy. tuon ikäinen ei millään voi sitä vielä ymmärtää ellei sitä kunnolla keskustella. kannattaa myöskin puhua siitä mitä se keskeytys tarkoittaa ja miten sen tehdään (ei kuitenkaan kannata mennä yksityiskohtiin, lähinnä mitä se hänelle tarkoittaa). varsinkin kun todennäköisesti viikkoja on vähän keskeytys voidaan tehdä pillereillä ja tässä vaiheessa näennäisesti se tarkoittaa runsaampia kuukautisia.

toivottavasti saatte asian puhuttua ja selvitettyä..
 
jos ja jos
Jos tytär päätyy keskeytykseen, niin se ei ainakaan saa olla painostuksen tulos. Siitä jää muuten ikuiset arvet ja pahimmallaan sinun ja tyttösi välit katkeavat.

Oma äitini on ollut teiniäiti, eli saanut esikoisen 16 täytettyään. Koulut jäi kesken eikä elämä ole oikein mennyt mukavasti. Elämän alamäkeen ei tosin suoraan ole syynä teiniäitiys, vaan kymmenen vuotta myöhemmin hiljalleen alkanut alkoholisoituminen.

Eli voisi luulla minun kammoavan ajatusta teiniäitiydestä, mutta tulin itsekin suunnitellusti raskaaksi 19-vuotiaana ja hyvin on mennyt. Koulut tuli käytyä loppuun ja vakituinen sairaanhoitajan työkin on. Minusta teiniäidin äidin rooli on ratkaiseva siinä, miten tytär elämässä vauvan kanssa alkaa selviytyä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 14:01 Hepuli kirjoitti:
Itsellä ei kokemusta teiniäideistä mutta kyllä voisin lonkalta heittää, että ei mun mielestä tarvi automaattisesti keskeytystä tarjoilla. Riippuu aika paljon tytöstä millainen on ja muutenkin elämäntilanteesta.
Peesaan tätä.
 
Kaverini oli saman ikäinen saadessaan ensimmäisensä, vai olikohan vuoden vanhempi. No kuitenkin lapsensa hoiti äitinsä avusteuksella, kävi peruskoulun loppuun. Lähti opiskelemaan lähihoitajaksi, jätti koulun kesken ja sai toisensa. Nyt ikää 21v ja on viemässä opiskeluja päätökseen. Hyvin on pärjänny äitinsä avulla.

Ei keskeytys mulle tulisi ensin mieleen, vaan se kuinka kypsä tyttö on. Onko valmis äidiksi? Vaatinee juttelua ja kyyneleitä.
 
hellaheluna harmaana
Mun ystävä sai lapsen 15vuotiaana. Erosi vuoden päästä poikaystävästään. Nyt poika on jo 5v ja hyvin on aina mennyt. Itse hoitanut lapsen ja vanhemmat auttaneet mielellään ja auttavat edelleenkin.
 

Yhteistyössä