Teinkö väärin?

Loppu peleissä tulis pitkä juttu mutta yritän tiivistää.

Ex:n kanssa on ollut todella paljon ongelmia ex:n puolelta tulevan ahdistelun, kyttäyksen, uhkailun, vainoamisen ym vuoksi.

Sovittuna on kaksi arki tapaamista viikossa ja kaksi viikonloppua kuukaudessa lapset isällään. Arki tapaamisia ei ole ollut yhtään, ex ei ole halunnut. Viikonloppu tapaamiset on sujuneet kohtuullisesti.
Joku pari kuukautta sitten ex alkoi puhua että ei taida ollenkaan haluta lapsia luokseen koska lapsi viikonloput on hänelle rankkoja ja hän tarvitsee vapaa aikaa itselleen, sekä aikaa toipua erosta. Kuitenkin hän on aina lapset ottanut.

Pari päivää sitten sain kuulla eräältä tuttavalta että ex ei aijo ottaa enää lapsia luokseen, joten olen vain odotellut milloin ex sen itse minulle kertoo.
Tänä iltana ex tuli käymään ja ilmoitti ettei lapsia enää ota luokseen. :| Minä hivenen suutahdin ex:lle ja ilmoitin ettei ex ole tervetullut meille vaan jos tahtoo lapsiaan nähdä voi hakea heidät luokseen.
Siinä oli sana harkkaa puolin ja toisin ja sanoin ex:lle ettei myöskään ole huomenna tervetullut esikoisen synttäreille.

Ex:n ja minun välit on todella huonot ja ex käyttäytyy todella epävakaasti mutta onko minulla mitään oikeutta estää häntä tulemasta tytön synttäreille?
En minä ex:lle tahdo mitään pahaa, mutta minun mittani on niin täysi etten silmissäni kyseistä miestä siedä.
Pitäisikö minun nyt nöyrtyä ja pyytää se kuitenkin huomenna käymään :/ ?
 
Olishan se lapselle varmaan tärkeää että isäkin on paikalla. Mutta ymmärrän kyllä täysin suuttumuksesi, en voi ymmärtää miten isä aikoo lapsilleen selittää ettei heitä halua enää nähdä :ashamed: Surkeaa että pitää olla niin omanapakeskeinen ettei viitsi ottaa lastensa etua ensimmäisenä huomioon, onhan heillä oikeus isään vaikka isällä pitäisikin välillä omaakin aikaa olla (eikö sitä muka kerkeä muuten järjestämään?).

Sanoisin että pyydä ihmeessä ja muistuta että se on hänenkin lapsensa. Ja että koittaa käyttäytyä ettekä tappele synttäreillä ettei lapsille tule paha mieli siitä :) Kovasti jaksuja, kamalia tilanteita.. :hug:
 
gv
no höh, miksi ollenkaan päästät häntä kotiisi, jos on ahdistellut, vainonnut ja uhkaillut!? mulla samantyyppinen tilanne, mutta en missään tilanteessa päästäisi exää kotiini! Lapsia kuljetan luokseen ja muualla näkevät paljonkin, mutta ei hällä mitään asiaa ole kotiini!
 
totta kai sä olet oikeutettu eväämään exäs tulemisen synttäreille. Miksi sun pitäs holhota exääs ? Mun mielestä isä ajattelee tässä vaan itseään eikä lapsiaan.
Ei tapaaminen ole isän oikeus nähdä lapsiaan vaan lasten oikeus nähdä isäänsä..
 
Sinttu
Hän pompottaa sinua sen jälkeen mielin määrin. Jos hän todella haluaa tavata lapsiaan hän kyllä aikuisena osaa sen tehdä oikuttelemattakin. Mitä tulee SINUN kotiisi, sinä kutsut sinne ketä tahdot. Eli jos sinua ahdistaa päästää häntä kotiinne, älä päästä. Minä olen vuosikymmenen ajatellut positiivisesti ja joustavasti ja fiksusti, toinen oikutellut minkä kerkiää. Usko minua, sillä et kerää kuin patoutunutta vihaa sydämmeesi. Seiso suorana, puhu asiat niinkuin ne oikeasti ovat ja tuntuvat, ole rehellinen. Äläkä ala ajattelemaan mitä muut tuntevat, on heidän tehtävänsä kertoa se sinulle kun sitä kysyt. Vähän sekava viesti, mutta ole rohkea nainen, et ole yksin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kutistunut:
No jos ei viikolla tahdo lapsiaan nähdä, eikä enää viikonloppuisikaan huoli, ni mikä hinku hällä ois synttäreille päästä?
No hän on sanonut että jos ei saa minua takaisin niin ei tahdo lapsiakaan :/
Ex on aika sekaisin tällä hetkellä ja tuntuu ajattelevan että jos hän ottaa lapset luokseen niin minulle jää aikaa vehdata miesten kans.
loppujen lopuksi kyse on aika pitkälti ex:n sairaasta mustasukkaisuudesta ja vainoharhoista.
Pelkkää kiusan tekoahan tämä on, minulle suunnattu mutta kohdistuu lapsiin.
Toinen juttu on se että hän tahtoo ulospäin pitää hyvän isän statusta yllä.
 
Että semmonen ex :/ Mä jättäisin sen sanomiset omaan arvoonsa, ja sanoisin vain jaa. Synttärikutsun jättäisin lähettämättä, mun kotiin ei ois tollasella toopella mitään asiaa. Raivostuttavaa, miten aikuiset ihmiset pitää lapsia välineinä koittaa satuttaa toista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja gv:
no höh, miksi ollenkaan päästät häntä kotiisi, jos on ahdistellut, vainonnut ja uhkaillut!? mulla samantyyppinen tilanne, mutta en missään tilanteessa päästäisi exää kotiini! Lapsia kuljetan luokseen ja muualla näkevät paljonkin, mutta ei hällä mitään asiaa ole kotiini!
Ainut tapa millä ex on suostunut tapaamaan lapsiaan on ollut päästää hänet kotiini, Mutta kun mitta on minulla täysi ja olen ilmoittanut jo viikkoja sitten ettei hän tule enää meille vaan tapaa lapsiaan kotonaan :ashamed:

Minusta on tuntunut niin pahalle lasten ikävä isäänsä että olen omaa tyhmyyttäni antanut ex:n tavata lapsiaan hänen ehdoillaan. Minä olen oman jaksamiseni äärirajoilla ex:n temppuilun takia ja olen yrittänyt kestää ja niellä oman pahan mieleni lasten takia. Kuitenkin minä ole se joka lapsia lohduttaa joka keksii selityksiä lapsille kun he kyselevät isänsä perään, minä olen se johon lapset purkaa ikäväänsä. Minä pelkään että kaikki valuu hukkaan, ex on jo osittain saanut lapset käännettyä minua vastaan, lapset syyttää minua siitä että ero tuli, kuitenkaan en voi lapsille totuutta sanoa, he ovat liian pieniä ymmärtääkseen miksi ero tuli.

Erosin ex:stä päästäkseni pois helvetistä, enpä olisi uskonut että eron jälkeen on ex:n taholta pahempaa luvassa. :/
 
Älä päästä kotiisi, jos on uhkaillut ja vainonnut. Minä pelkäisin sen verran. Eihän tiedä mitä tapahtuu, jos pimahtaa yht´äkkiä. Kodin pitäisi olla jokaiselle turvapaikka eikä ahdistuksen paikka.
 

Yhteistyössä