Teippivaipoista asiaa..

  • Viestiketjun aloittaja ludde
  • Ensimmäinen viesti
ludde
Milloin ootte luopuneet niistä kokonaan? Poika on nyt 1v4kk ja vielä käytetään teippivaippoja päivisin ja housuvaippoja öisin. Vaipanvaihto hoituu hoitotasolla pinniksen päällä koska ei vielä kävele joten ei myöskään kauaa seiso aloillaan. Housuvaipan saa kyl seistenkin mut teippivaippaa ei. Niin eli ootteko siinä vaiheessa siirtyny kokonaan housumalliin kun lapsi alkaa kävellä?
 
No, meillä käytetään pääasiassa kyllä kestovaippoja, mutta sen verran, mitä nyt kertakäyttöisiä käytetään, niin olen ostanut housuvaippoja siitä lähtien kun vauva alkaa seistä tukea vasten. Eli meidän 10 kk ikäisellä on niitä ollut käytössä jo kohta 2 kk. On mun mielestäni paljon helpompi pukea housuvaippa päälle lapselle, joka seisoo esim seinästä tukea pitäen kun ei vielä pääse karkuun kuin, että konttaa karkuun minua kun yritän laitella teippejä kiinni. Meillä siis vaipat on vaihdettu lattialla siitä lähtien kun vauva oli jotain 2-3 kk ikäinen.
 
Mulla jotenki tökki ne housuvaipat, kun joutu kaikki housut riisumaan joka vaipanvaihdon yhteydessä. Ja kakkavaippaa ku yritti kätevästi repästä pois, koko lasti valahti muualle, ku roskiin... En ehkä sitte jaksanu opetella niiden käyttöä kunnolla, vaikka oon kuullut, että ovat käteviä. Siinä vaiheessa, ku lapset opetteli potalle ja piti vielä joskus vaippa laittaa, oli kätsympi laittaa housuvaippa, kun sen sai pottareissun jälkeen takasi hyvin. Muuten pidin teippivaippoja.
 
Meillä ei käytetä muuta kun housuvaippoja! Poikaa ei huvita olla aloillaan niin on niin helpot pukea päälle vaikka liikkuessa! Ei ole ollut mitään ongelmaa vaippojen kanssa! Mun mielestä ne on helpompi ottaa pois päältä jos siellä on kakkaa kun tavalliset teippivaipat... Mut nääkin on niin mielipidejuttuja, ite en enää teippivaippoja osta!
 
Meillä esikoisella käytetty aina teippivaippoja, paitsi nyt ku ollaan just opittu päiväkuivaks ja housuvaippa (ikäänkuin pikkuhousuina) ollaan joskus varuiks laitettu esim. kauppaan (vaikka käymmekin vessassa pissalla) ... niin ja yöllä on vielä vaippa. Kakkosen kanssa tulen mitä ilmeisemmin toimimaan samalla lailla.
Se on maku asia kummasta tykkää, ei oo mitään ohjetta.
Teippivaipoissa on ainakin se hyvä puoli, et vaihtaessa ei tarvi ottaa housuja yms. pois, ku vaipan saa jalkojen välistä sujautettua - todella kätevää ja aikaa säästävää esim. reissussa... ja mm. päiväkodissa nopeuttaa/ helpottaa hoitajien hommia (lapsia kun on useampi niin on se homma vetää esim. 10:ltä lapselta housut pois ja uudestaan päälle, et saa vaipan vaihdettua). Yllätys yllätys - itse olen pienten ryhmässä hoitajana ;) :LOL: (nyt tosin äitiyslomalla).
 
Äitiliini81
Hei mutta tiesittekö että housuvaippojen sivusaumat saa revittyä auki eikä housuja tarvi välttämättä riisua jos ei ole sitten kakkaa.. =)

Olisko tyttö ollut reilun vuoden kun siirryin pelkkiin housuvaippoihin päivisin ja öisin oli teippivaippa.Teippivaipan pukeminen oli yhtä helvettiä kun tyttö huusi ja pyöri kuin väkkärä! :/ Noin 1v 4kk luovuin teippareista kokonaan. ;)
 
elmi82
meillä alettiin noin 1,5v käyttää vaan housuvaippoja. Aluksi oli housuvaipat päivisin ja teippivaipat öisi, nyt vaan housuvaippoja koska helpompi ja nopeampi laittaa vipeltäjälle...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.08.2005 klo 14:19 Äitiliini81 kirjoitti:
Hei mutta tiesittekö että housuvaippojen sivusaumat saa revittyä auki eikä housuja tarvi välttämättä riisua jos ei ole sitten kakkaa.. =)
Pitäähän ne housut ottaa joka tapauksessa kokonaan pois, että saa laitettua uuden vaipan tilalle!
 
Äitiliini81
Auts, olinpa typerä kun väitin ettei housuja tarvi ottaa pois... :ashamed: Mun mielestä se housujen pois ottaminen menee siinä sivussa eikä siinä mikään kova homma oo, todellakaan!!! :saint:
 
Tytär 1v 2kk
Me on laitettu päivisin housuvaippa ja yöllä teippivaippa, Pamperssia on käytetty koko ajan, kun ei viitsitä vaihtaa merkkiä.. Kyllä saa molemmmissa olla tarkkana laitossa, ettei tule pissat ohi jotenkin ja hoitotädillä oli tullut kakatkin lapsemme housuun.. Jospa se yrittää jo opettaa tyttöämme päiväkuivaksi, kun opetti pottailunkin ! Kiva täti se on ja parhaansa tekee ! :)
 
chrisssien
me ollaan luovuttu kokonaan teippivaipoista. tyttö on nyt 1v3kk ja ollaan joku 3kk käytetty pelkkii housuvaippoja! Ei noihin teippivaippoihin mene kuin hermot, koska tyttö ei suostu olemaan aloillaan sen aikaa ja saa ite revittyä teipit auki.. joten ei teippeja meille=)
 
paukkinen

Meillä menee teippivaipatkin 1v5kk pojalle kun laittaa pöydälle seisomaan ja saa mielenkiinnon esim ikkunastanäkyviin autoihin. Olen harjoitellut laittamaan teipparit lapselle kun hän seisoo hetken paikoillaan....
 
Meillä lähti teippivaipat käytöstä pois kun lapsi oppi reilun puolen vuoden iässä repimään ne teipit auki. Tykkään nukuttaa tyttö-vauvaa öisin pelkässä isosiskon t-paidassa ja se tarkoittaa, ettei sillä ikinä aamulla ois enää vaippaa päällä, jos oltais ikinä sinne sänkyyn asti ehdittykään vaipan kanssa, jos ois teippivaipat käytössä...
 
Housuvaippoja ostin vain kun oli lapsenvahti tulossa tai mummo kyläilemässä. Teippivaipat ovat minusta näppärämmät ja ainakin halvemmat. Päiväkodissa sanoivat, että teippivaippa on heille näppärämpi, mutta tietenkin saa tuoda kumpia haluaa.
 
Meillä on housuvaipat olleet käytössä siitä asti kun alettiin käymään useammin potalla. Ei olla sitten viitsitty ostaa teippivaippoja yöksikään, vaan samat on yötäpäivää. Nyt ollaankin oltu jo päivisin sisällä pikkuhousuilla, pihalla ja nukkuessa vain vaippa. Tyttö 1v3kk on NIIIIN ylpeä prinsessa-pikkuhousuistaan! :D :heart:

 
ankeli84
meillä nyt vuoden ikänen tyttö ja housuvaippaa käytetään päivällä ja teippivaippa yöllä. Näin ollaan toimittu ehkä n. viikon ajan. ei viitsis enään olla selällään lattialla kun vaippaa vaihdetaan.
 
Tulin huvikseni kurkkimaan tännekin.
Meillä vaihdettiin teippivaipat kävelevälle niin että avasin vaipan (sisäpuoliylöspäin) oman reiden päälle (mun jalkaterä oli penkin päällä eli jalka ylhäällä koukussa) ja istutin muksun siihen. Sitten vaan kummaltakin puolelta reunat ylös ja teipit kiinni. Aikaa kulus ehkä10-15 sekunttia... Tietty pesuihin ja pukemisiin menee lisäks aikaa mutta toi vaipanvaihto sylissa on tosi nopeeta ja helppoa. Ja housutkin saa siinä nopeesti päälle. Kannattaa kokeilla pari kerta jos on teippivaippoja kotona. Ne kun maksaa paljon vähemmän kun housuvaipat. :)
 

Yhteistyössä