teki mieli käskee yks äiti pois kerhosta tänään...

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja öööö:
miten kakanhajusta voi päätellä onko kipeä?
meidän muksuilla esiintyy kaiken kirjon kakanhajuja ja ei kyllä vatsataudissa ole erikoisemmalta haissut.
laktoosivaiva esim aiheuttaa erityislaatuisen kamalan hajun, jospa oli se.
Vaippaikäisillä ei ole laktoosi-intoleranssia ja kyllä ripulikakan tunnistaa hajusta.
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja jeo:
Alkuperäinen kirjoittaja Vernalis:
Meillä oli just parhekahvilassa tästä yleinen keskustelu jossa yhteisesti päätettiin ettei sinne tuoda nuhaneniä, onneksi koska siellä käy paljon allergikkoja jotka sairastuu aina helposti. Itse en nuhanenää kerhoon veisi, koska itseäni ärsyttää jos joku muu on tuonut.
No allergikot pysykööt kotona. Kiva muiden tekemisiä rajoittaa pienen nuhan takia.
Voi htto... Vai että pienen nuhan takia. Etkö tajua, että sama pöpö aiheuttaa toiselle pienen nuhan ja toiselle (ihan perus terveellekin) se voi aiheuttaa monen päivän kuumeen, etc. Eri ihmiset sairastavat siis saman flunssan eriasteisena, got it???
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja öööö:
miten kakanhajusta voi päätellä onko kipeä?
meidän muksuilla esiintyy kaiken kirjon kakanhajuja ja ei kyllä vatsataudissa ole erikoisemmalta haissut.
laktoosivaiva esim aiheuttaa erityislaatuisen kamalan hajun, jospa oli se.
Vaippaikäisillä ei ole laktoosi-intoleranssia ja kyllä ripulikakan tunnistaa hajusta.
Allegisen lapsen kakka voi haista aika hurjalta, ihan oksennukselta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Teillä ilmeisesti sairastetaan hyvin harvoin. Meillä lapset kerran kuukaudessa vähintään kipeänä ja yskä/nuha poikkeuksetta pitkittyy jatkuen 2-3 viikkoa. Eli meidänkö pitäisi kuumeisten päivien jälkeen pysyä torpassamme yskimässä, kun aina vaan nenät valuu? voihan tuota kokeilla ken tahtoo. Aluksi itse yritin ajatella myös muita ja pysyimme kotona. Tosin muutin tapaani, kun emme päässeet enään mihinkään, että näin...
No kuka käskee kotona olla jos ei kuumetta ole?? Mutta pakkoko se on johonki kerhoon mennä :headwall: oletko kuullu ulkoilusta ikinä? Vähemmän jossaki puistossa taudit tarttuu kuin sisätiloissa.
kyllä niitä tappavia katseita saa kaupassa, puistossa, kahvilassa, ihan missä vain missä sen räkänokan kanssa kulkee, minne on sattunut tulemaan myös joku äiti terveen lapsensa kanssa!
 
Meillä kans lapset astmaatitikkoja ja ei ole kivaa edes pieni nuha-kuume.Saattaa kestää kaksi viikkoa niin et kotilevossa/ sairaalassa ollaan :( Toisilla se kestää ehkä sen kolme päivää...joten luulis sen ajan voivan olla kotona.
Meillä kerhossa kerran kävi äiti pienen n.1v. lapsen kanssa ja valitteli kun itsellä on kuumetta 39astetta, hirvee olo...Itse en kehtais kipeenä mennä mihinkään tartuttamaan muita.Meillä molemmat lapset pois päiväkodista ym jos kotona ollaan kipeinä.Ku voihan se terveenä olevakin tartuttaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja jeo:
Alkuperäinen kirjoittaja Vernalis:
Meillä oli just parhekahvilassa tästä yleinen keskustelu jossa yhteisesti päätettiin ettei sinne tuoda nuhaneniä, onneksi koska siellä käy paljon allergikkoja jotka sairastuu aina helposti. Itse en nuhanenää kerhoon veisi, koska itseäni ärsyttää jos joku muu on tuonut.
No allergikot pysykööt kotona. Kiva muiden tekemisiä rajoittaa pienen nuhan takia.
Oletpa sinä mukava ja ajattelevainen ihminen. Allergikkoja on nykyään niin paljon että aika hanurista jos kaikki allergikot joutuisivat aina olemaan kotona. Typerä ajattelutapa... Olisit varmaan erimieltä asiasta jos olisit itse allergikon/astmaatikon äiti.
 
m
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja m :
Päinvastoin. usemapi kun kaksi flunssaa vuodessa heikentää kuulemma vastustuskykyä olennaisesti. Eli flunssat ei todellakaan lisää sitä.

Lisäksi kun valvoo kolme vuorokautta flunssaisen ja kuumeisen lapsen kanssa itsekin kipeänä, ei todellakaan ajattele enää noin...
Missä todellisuudessa elät, jos kuvittelet selviäväsi lapsen kanssa vain kahdella flunssalla vuodessa?
Varmaan jossain unelmamaailmassa, mutta meillä vain mies sairastaa flunssan lähes kuukausittain. Lapset ja minä todella harvoin, sillä pyrin huolehtimaan meidän käsihygieniasta. Tuuria ollut varmaan suurin osa, mutta onneksi meillä ei ole lapset pahemmin sairastelleet.
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja Ränttis:
hei haloo.. mikä syy on pitää nuhainen lapsi pois mistään jos ei muuten oo oikeesti kipee...
Kuten tuolla jo mainitsin, sama pöpö aiheuttaa eriasteisia oireita eri ihmisille. Elikkä, hei haloo, sun lapsen "ei oikeesti kipee nuha" voi aiheuttaa toiselle ihmiselle monen päivän kuumeen, etc.
 
s
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Ei nuhaan kuole, lapset saavat niitä joka tapauksessa. Esimerkiksi kun menet kauppaan ja laitat lapsesi istumaan kärryjen lastenistuimeen, hän koskee kärryjen työntöaisaan ja työntää kädet suuhunsa tai sormen nenäänsä...
niinpä, päivähoitoon ja kouluun mennään nuhassa, ei se ole syynä olla pois, ellei yleiskunto ole heikennyt.
 
jeo
Alkuperäinen kirjoittaja Vernalis:
Alkuperäinen kirjoittaja jeo:
Alkuperäinen kirjoittaja Vernalis:
Meillä oli just parhekahvilassa tästä yleinen keskustelu jossa yhteisesti päätettiin ettei sinne tuoda nuhaneniä, onneksi koska siellä käy paljon allergikkoja jotka sairastuu aina helposti. Itse en nuhanenää kerhoon veisi, koska itseäni ärsyttää jos joku muu on tuonut.
No allergikot pysykööt kotona. Kiva muiden tekemisiä rajoittaa pienen nuhan takia.
Oletpa sinä mukava ja ajattelevainen ihminen. Allergikkoja on nykyään niin paljon että aika hanurista jos kaikki allergikot joutuisivat aina olemaan kotona. Typerä ajattelutapa... Olisit varmaan erimieltä asiasta jos olisit itse allergikon/astmaatikon äiti.
Allergikoille omat kerhot sit.
Me ollaan ja mennään jatkossakin minne huvittaa vaikka pientä nuhaa olisikin. Heti lähdetään liikkeelle kun lapsi voi paremmin. Pieni nenänvaluminen mitään haittaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jeo:
Alkuperäinen kirjoittaja Vernalis:
Alkuperäinen kirjoittaja jeo:
Alkuperäinen kirjoittaja Vernalis:
Meillä oli just parhekahvilassa tästä yleinen keskustelu jossa yhteisesti päätettiin ettei sinne tuoda nuhaneniä, onneksi koska siellä käy paljon allergikkoja jotka sairastuu aina helposti. Itse en nuhanenää kerhoon veisi, koska itseäni ärsyttää jos joku muu on tuonut.
No allergikot pysykööt kotona. Kiva muiden tekemisiä rajoittaa pienen nuhan takia.
Oletpa sinä mukava ja ajattelevainen ihminen. Allergikkoja on nykyään niin paljon että aika hanurista jos kaikki allergikot joutuisivat aina olemaan kotona. Typerä ajattelutapa... Olisit varmaan erimieltä asiasta jos olisit itse allergikon/astmaatikon äiti.
Allergikoille omat kerhot sit.
Me ollaan ja mennään jatkossakin minne huvittaa vaikka pientä nuhaa olisikin. Heti lähdetään liikkeelle kun lapsi voi paremmin. Pieni nenänvaluminen mitään haittaa.
"Mitä taakseen jättää sen edestään löytää"...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Ei nuhaan kuole, lapset saavat niitä joka tapauksessa. Esimerkiksi kun menet kauppaan ja laitat lapsesi istumaan kärryjen lastenistuimeen, hän koskee kärryjen työntöaisaan ja työntää kädet suuhunsa tai sormen nenäänsä...
niinpä, päivähoitoon ja kouluun mennään nuhassa, ei se ole syynä olla pois, ellei yleiskunto ole heikennyt.
päivähoitoon ja kouluun juu, mutta ei kerhoon tai perhekahvilaan. kai tajuat itsekin, mikä ero noilla on?
 
Alkuperäinen kirjoittaja jeo:
Alkuperäinen kirjoittaja Vernalis:
Alkuperäinen kirjoittaja jeo:
Alkuperäinen kirjoittaja Vernalis:
Meillä oli just parhekahvilassa tästä yleinen keskustelu jossa yhteisesti päätettiin ettei sinne tuoda nuhaneniä, onneksi koska siellä käy paljon allergikkoja jotka sairastuu aina helposti. Itse en nuhanenää kerhoon veisi, koska itseäni ärsyttää jos joku muu on tuonut.
No allergikot pysykööt kotona. Kiva muiden tekemisiä rajoittaa pienen nuhan takia.
Oletpa sinä mukava ja ajattelevainen ihminen. Allergikkoja on nykyään niin paljon että aika hanurista jos kaikki allergikot joutuisivat aina olemaan kotona. Typerä ajattelutapa... Olisit varmaan erimieltä asiasta jos olisit itse allergikon/astmaatikon äiti.
Allergikoille omat kerhot sit.
Me ollaan ja mennään jatkossakin minne huvittaa vaikka pientä nuhaa olisikin. Heti lähdetään liikkeelle kun lapsi voi paremmin. Pieni nenänvaluminen mitään haittaa.
No eipä ole allergikoilla omia kerhoja. Että järki käteen siellä ja pidä ne räkäiset mukulat kotonas.. Niin mekin joudutaan olemaan välillä kuukaudenkin kotona kun tulee flunssa jonkun tuollaisen ajattelemattoman äidin takia.. :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja jeo:
Alkuperäinen kirjoittaja Vernalis:
Alkuperäinen kirjoittaja jeo:
Alkuperäinen kirjoittaja Vernalis:
Meillä oli just parhekahvilassa tästä yleinen keskustelu jossa yhteisesti päätettiin ettei sinne tuoda nuhaneniä, onneksi koska siellä käy paljon allergikkoja jotka sairastuu aina helposti. Itse en nuhanenää kerhoon veisi, koska itseäni ärsyttää jos joku muu on tuonut.
No allergikot pysykööt kotona. Kiva muiden tekemisiä rajoittaa pienen nuhan takia.
Oletpa sinä mukava ja ajattelevainen ihminen. Allergikkoja on nykyään niin paljon että aika hanurista jos kaikki allergikot joutuisivat aina olemaan kotona. Typerä ajattelutapa... Olisit varmaan erimieltä asiasta jos olisit itse allergikon/astmaatikon äiti.
Allergikoille omat kerhot sit.
Me ollaan ja mennään jatkossakin minne huvittaa vaikka pientä nuhaa olisikin. Heti lähdetään liikkeelle kun lapsi voi paremmin. Pieni nenänvaluminen mitään haittaa.
"Mitä taakseen jättää sen edestään löytää"...
Peesi. Todellakin toivon niin.
 
s
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Ei nuhaan kuole, lapset saavat niitä joka tapauksessa. Esimerkiksi kun menet kauppaan ja laitat lapsesi istumaan kärryjen lastenistuimeen, hän koskee kärryjen työntöaisaan ja työntää kädet suuhunsa tai sormen nenäänsä...
niinpä, päivähoitoon ja kouluun mennään nuhassa, ei se ole syynä olla pois, ellei yleiskunto ole heikennyt.
päivähoitoon ja kouluun juu, mutta ei kerhoon tai perhekahvilaan. kai tajuat itsekin, mikä ero noilla on?
oletpas ystävällinen puheissas. Jos pelkää nuhaa, niin ei kannata liikkua yleisillä paikoilla.
 
vieras
En minä pienestä nenän valumisesta välitä, mutta meidän kerhossa oli äiti lapsensa kanssa jolla oli kuumetta. Se näkyi siitä lapsesta ihan selvästi ja sen äitikin sitä taivasteli. Meillä voi olla talvella kuukaudenkin lapset nuhassa. Eikä siksi voi olla esim. koulusta poissa.
 
ap
eli täältähän tämä kätevästi selvisi. Jos on nuhainen lapsi, niin kerhoon vaan. Sillä joka tapauksessa siihen parin kymmenen äidin joukkoon kuuluu joku jästipää, joka tuo jokatapauksessa nuhaisen lapsen sinne. Eli ei ole väliä vaikka minäkin tulen nuhaisen perheen kanssa perhekerhoon. Pöpöjä on paikka täynnä joka tapauksessa.
Ja ei näköjään kannata valittaa kenellekään nuhanenän äidille, kun siihen todetaan vain että voihan nuhassa mennä kauppaan,töihin ja tarhaankin. Eli tarttuuhan se nuha viimeistään kauppakärryistä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ddd:
miten niin ei ole laktoosivaivaa vaippaikäisellä???
Mulle ainakin lääkäri sanoi että ei ole ikinä nähnyt alle 2 vuotista jolla olisi lakstoosi-intoleranssi. En sitten syytä tiedä. Jos se vaati sen muutaman vuoden altistuksen? Itsellänikin tuo on ja en kyllä ole oikeesti kuitenkaan laktoosille allerginen kun käsittelemättömästä maidosta ei oireita tule. Uskon että koko laktoosi-intoleranssi johtuu maidon käsittelystä.
 
sihinä
Nuahlla ja nuhalla on eroa. Aika ajattelematon saa olla, jos vie lapsen, jolla nenä valuu keltaista räkää solkenaan kerhoihin. Pikku nenänvaluminen on eri juttu. Flunssa tarttuttaa alussa ja loppuvaiheilla ei juurikaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
eli täältähän tämä kätevästi selvisi. Jos on nuhainen lapsi, niin kerhoon vaan. Sillä joka tapauksessa siihen parin kymmenen äidin joukkoon kuuluu joku jästipää, joka tuo jokatapauksessa nuhaisen lapsen sinne. Eli ei ole väliä vaikka minäkin tulen nuhaisen perheen kanssa perhekerhoon. Pöpöjä on paikka täynnä joka tapauksessa.
Ja ei näköjään kannata valittaa kenellekään nuhanenän äidille, kun siihen todetaan vain että voihan nuhassa mennä kauppaan,töihin ja tarhaankin. Eli tarttuuhan se nuha viimeistään kauppakärryistä.
Aivan. Käsittämättömän idiootteja ihmisiä (=äitejä) täällä näyttää sikiävän. Arghhh!!!
 

Yhteistyössä