Tekis mieli sanoa sopimus irti kissojen palvelijana

Ei ole enään kukkia, ei mitään koriste-esineitä ..kaikki rikotaan mitä eteen tulee.
Näinhän se menee ja olen siihen sopeutunut..
No, äsken sitten sain tarpeekseni :'(
Mulla OLI iso posliini kilpikonna, jolla oli tunne-arvoa ihan hirveästi. Olen pitänyt sen aina sillain, ettei kukaan saisi sitä käsiinsä, jotta ei sitten menisi rikki tai mitään. Jalka sillä oli jo liimattu kyllä.
No, jostain syystä konna oli siirretty kirjahyllyn päälle.
Se on aika painavakin ja oli siellä ihan seinässä kiinni.
Kissan oli ihan pakko päästä konnan taakse nukkumaan ja tuuppas sen painavan konnan hyllyltä alas :headwall:
Nyt se pieninä palasina tossa lattialla :'(

Oma vika tietysti, kun konna ei ollu vitriinissä lukkojen takana takana , mutta klyllä harmittaa!
Varsinkin, kissat ovat saaneet pudoteltua lähes kaiken rikkuvan, syöneet ja repineet kukkaset jne..

Niin, että voisin irtisanoutua tästä palvelijan hommasta täysin :kieh:



Tottakai ,jokainen kissa on yksilönä mulle todella tärkeä, ettei sillä, mutta joskus vaan :headwall:

:'(
 
No meillä kans pudottivat joskus hyllystä miehen kastelahjaksi saaman posliinikengän. Sillon laitto vähän ärsyttämään. :kieh:
Kukkia ei voi juuri olla mutta onhan noita ihan nättejä muovisiakin. :D
 
vieras
Olen pahollani menetyksistäsi mut muuten olen sitä mieltä että niin lapsilla kuin eläimilläkin pitäs olla selkeet rajat missa saa liikkua ja mihin kiivetä ja mitä syödä. Näin on meillä vältytty suuremmilta vahingoilta, kissan takia mennyt rikki 1kukkapurkki ja joulukoriste, lapsen toimesta ei (vielä) mitään...
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen pahollani menetyksistäsi mut muuten olen sitä mieltä että niin lapsilla kuin eläimilläkin pitäs olla selkeet rajat missa saa liikkua ja mihin kiivetä ja mitä syödä. Näin on meillä vältytty suuremmilta vahingoilta, kissan takia mennyt rikki 1kukkapurkki ja joulukoriste, lapsen toimesta ei (vielä) mitään...
Täh?? Millä estät kissan kiipeilyä kirjahyllyssä??
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen pahollani menetyksistäsi mut muuten olen sitä mieltä että niin lapsilla kuin eläimilläkin pitäs olla selkeet rajat missa saa liikkua ja mihin kiivetä ja mitä syödä. Näin on meillä vältytty suuremmilta vahingoilta, kissan takia mennyt rikki 1kukkapurkki ja joulukoriste, lapsen toimesta ei (vielä) mitään...
Kissatkin voi olla niin ovelia että kiipeilevät hyllyihin keskellä yötä kun kukaan ei ole näkemässä. Arvokkaat tavarat pitäis vaan olla jossain mihin ne ei pääse...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen pahollani menetyksistäsi mut muuten olen sitä mieltä että niin lapsilla kuin eläimilläkin pitäs olla selkeet rajat missa saa liikkua ja mihin kiivetä ja mitä syödä. Näin on meillä vältytty suuremmilta vahingoilta, kissan takia mennyt rikki 1kukkapurkki ja joulukoriste, lapsen toimesta ei (vielä) mitään...
Täh?? Millä estät kissan kiipeilyä kirjahyllyssä??
Tähän jos mä saisin vastauksen myös, kiitos!!

Kaksi vuotta olen nyt taistellut kissan kanssa, kun sen paikka EI ole ruokapöydällä. Mutta kun silmä välttää niin siellähän se röhnöttää..
Kissat kun tekevät kielletyt asiat salaa, mutta eivät siis jätä niitä tekemättä kokonaan.

 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen pahollani menetyksistäsi mut muuten olen sitä mieltä että niin lapsilla kuin eläimilläkin pitäs olla selkeet rajat missa saa liikkua ja mihin kiivetä ja mitä syödä. Näin on meillä vältytty suuremmilta vahingoilta, kissan takia mennyt rikki 1kukkapurkki ja joulukoriste, lapsen toimesta ei (vielä) mitään...
Täh?? Millä estät kissan kiipeilyä kirjahyllyssä??
Pentuna nostin aina pois ja kielsin. Ja mitä öihin tulee, nukkuu omassa kopassa khh ovien takana (siellä myös ruuat ja pissalaatikko) tai joskus halutessaan on yön ulkona. Ja lisään vielä ettei todella ollut helppo pentu... Taisin itkeä sen takia yhtä usein kun esikoisvauvan kanssa kipuillessakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen pahollani menetyksistäsi mut muuten olen sitä mieltä että niin lapsilla kuin eläimilläkin pitäs olla selkeet rajat missa saa liikkua ja mihin kiivetä ja mitä syödä. Näin on meillä vältytty suuremmilta vahingoilta, kissan takia mennyt rikki 1kukkapurkki ja joulukoriste, lapsen toimesta ei (vielä) mitään...
Tässä kissalaumassa on mahdotonta pistää kissoille rajoja. Kyllä kissat on sen verran itsenäisiä ja itsepäisiä otuksia ;)
Koirien rajat asia erikseen.

Lapset eivät niin hirveästi ole tuhoa saaneet aikaan siis just koriste-esineitä ja kukkia jne.. vaikka 10 vuodessa ois kivasti kerinneet
;)
 
Toisekseen kissahan rakastaa kiipeilyä ja kyllä sillä pitää siihen mahdollisuus ollakin =)
Toi ruokapöytä asia on meilläkin vaikea :/
10 kissaa, kun tahtois ihan välttämättä maata siinä keskellä keittiönpöytää, kaikki viekukkain :heart: :D
Onneks ruokailun ajan pysyvät kohtalaisen hyvin pois pöydältä, vaikka joukosta aina joku itsepäisyys löytyykin ;)
 
Minä ja lapset haluttais kissa. Mieskin jo asiaan "sopeutunu" -nyt vain odotellaan sopivan kissanpennun tulemista kohdalle ja ehkä sopivamman asunnonkin. Joten kissan hankkimisessa voi mennä aikaa, mutta olemme aloittaneet ajoissa valmentautumisen kissaelämään. Hyvä tietää kissoista tämä kiipeilytaipumuskin. Anopin kissa ei kiipeile, johtuen ehkä iästä ja painosta? Oman äidin kaksi kissaa "ponnahtivat" uunille ja jääkaapin päälle nukkumaan. Piti aina varoa, etteivät hyppää hellan kuumalle levylle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jorkka:
onneks mulla ei oo kissoja...
Sama täällä, niin eläinrakas en ole että niistä itselleni vastusta ottaisin. Kaikki kunnia kissojen ystäville. Minusta on ihana kun tutuilla on kissoja joita voidaan lasten kaa käydä silittelee, mutta meille kotia ei ikinä. Ja meidän pihan kissat on onneksi oppineet kiertämään, saavat sellaiset lähdöt kun pihaan tunkeevat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jorkka:
onneks mulla ei oo kissoja...
Eiköhän noita pieniä vastoinkäymisiä ja valtataisteluita ole jokaisen eläimen kanssa!!
Niin paljon kun toi meiäkin kissa halutessaan osaa ärsyttää, niin en kyllä luopuisi siitä mistään hinnasta! Ja sama koskee kyllä meidän koiraakin :)

 

Yhteistyössä