tekisitkö töitä, jos saisin 1000 ?/kk käteen verojen jälkeen?

  • Viestiketjun aloittaja pohtii
  • Ensimmäinen viesti
vieras
kyllähän minä teen.. ja mietin joka päivä että onko siinä mitään järkeä. mutta kun en muuten saa istään euroakaan, paitsi lapsilisät (miehen tulot kun vaikuttaa kaikkeen), niin onhan tuo tyhjää parempi.
 
vieras
Tällä hetkellä kun saa lapsen kanssa kotona ollessa sen 300 niin paljonhan toi on!! Mut mulla jo on työpaokka jossa sain/saan n 1400. Eihän sekään päätä huimaa mut tosiaan juhlaa tähän verrattuna!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kyllähän minä teen.. ja mietin joka päivä että onko siinä mitään järkeä. mutta kun en muuten saa istään euroakaan, paitsi lapsilisät (miehen tulot kun vaikuttaa kaikkeen), niin onhan tuo tyhjää parempi.
ja niin olen muuten perhepäivähoitaja.
 
äiti täälläkin
Tuolla palkalla en lähtisi kokopäivätöihin. Tein itse 75% ja minulle jäi tuo käteen (tai noin 1100-1200) kaksivuorotyöstä. Lyhennykset otin täytenä vapaapäivänä ja säästin näin hoitokustannuksia
 
tyyne
Itse olen töissä 20 h/viikko sopparilla. Tosin hoitovapaan jälkeen ruvettava katteleen muuta työtä. Ei tolla palkka määrällä pärjää ellei miehellä ole mega hyvät tulot. Siksi jäin hoitovapaalle, koska pojan hoitomaksut ja auton laina/bensat olisi vienyt suurimman osan palkastani. Eli olisin saanut käteen ehkä 100 euroo enemmän kuin nyt kotiin.
 
En menisi, koska tuonkin kokoinen palkka pudottaa asumistuen pois, jonka jälkeen käneen jäis n.500e joten... Tällä hetkellä saan 1100e kun olen kotona, mutta suurin osa tuosta on verovapaata tuloa joka ei siis vaikuta mihinkään...
 
Kyllä mä tekisin, jos vaihtoehto ois kotona olla ja saada hyvinkin paljon alle 1000!! ja vaikka olen ihan kulutellut koulunpenkkejä, niin ei terveysalalla herroiksi elellä. Eli jos aatellaan, että kaksi lasta hoidossa 380 ja miinus verot, niin eipä meikäläisen kk palkasta paljon päälle tonttu jää. ELÄMÄ ON! ;)
 
Vieras
No just. Kyllä. Mieheni tekee 40 tuntista työviikkoa ja käteen jää vajaa 1100 euroa...
Itselläni olisi sama homma, jos kokopäivätöissä olisin. Matalapalkka-aloilla on ihan normaali palkka.-
 
työläinen
kotona ollessa sain 400 euroa vähemmän kuin töissä käydessäni, lasken tähän elarit ja lapsilisät mukaan... onko työssäkäynti siis kannattavaa, jos saan vaan 400 euroa "ylimääräistä" käymässätyössä?
 

Yhteistyössä