Tekisittekö abortin, jos mies pyytäisi?

  • Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti
Saraldo
Tekisin. Jos lapsi olisi saanut alkunsa ehkäisystä huolimatta, mies olisi sairas, kivulias ja väsynyt. Tekisin myös siinä tapauksessa, että mies ei muusta syystä sitä lasta haluaisi. Jos tämä aiheuttaisi meille niin suuren erimielisyyden, että perhe uhkaisi hajota sen vuoksi, niin ennemmin tekisin abortin. Mulle on tärkeämpää se perhe, mikä meillä on nyt. Onneksi meille ei tulisi tuosta asiasta erimielisyyksiä, olisimme todennäköisesti heti molemmat samalla linjalla.
 
hoitsu
Vauva saattaa kyllä oikeasti lisätä kroonisesti kipuilevan miehen sairastelua entisestään, vaikka hänen ei tarvitsisi yöllä noustakaan vauvaa hoitamaan, niin öinen heräily vauvan ääniin huonontaa varmasti muutenkin huonoja, pätkittäisiä yöunia, joita kipupotilailla usein on. Entä jos saatte koliikkivauvan? Entäs jos miehen sairaus meneekin niin pahaksi, että sulla on hoidettavana mies, vauva ja esikoinen? Kannattaa oikeasti miettiä voimavarat tarkkaan, suhde on vaarassa kariutua jos pidät vauvan miehen vastustelusta huolimatta. Itse varmaan pitäisin vauvan, mutta varautuisin jatkamaan yksinhuoltajana jos mies ei jaksakaan vauva-arkea.
 
Vieras
kyllä luulen että tekisin. Lapsella on oikeus saada molemmat vanhemmat enkä vois koskaan tehdä lasta jos mieheni ei sitä myös haluaisi. Tässä maassa on todellakin liikaa lapsia jotka eivät tiedä toisesta vanhemmastaan mitään tai vanhempi ei halua tietää lapsesta, ja turhan usein lähtökohtana on ollut eriävä mielipide lapsen hankinnasta.
 
vieras
En mä pystyis tekemään aborttia tuossakaan tilanteessa, joten turha asiasta olisi oikeastaan edes keskustella. Keskustella voisi sitten siitä, miten saada tilanne yhdessä sellaiseksi, ettei vauvan tulo tuo kohtuuttomasti lisää raskautta miehen elämään. Jos ei muuten, niin mies vaikka johonkin erilliseen yksiöön asumaan pahimmaksi vauva-ajaksi, että saa nukuttua.
 
En tekisi, enkä varmaan edes haluaisi olla miehen kanssa joka sitä ehdottaisi. Etenkään jos mies olisi sairas ja häntä pitäisi hoitaa lasten ohella ja seksiä olisi vain muutama kerta vuodessa.
Mun luonteella tuskin oltais omaishoitaja miehelle.
 

Yhteistyössä