Tekisittekö ilmoituksen??

  • Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti
huolestunut
Tekisittekö lastensuojeluun ilmoituksen, jos tietäisitte että äiti ei kunnolla huolehdi lapsestaan, ja se käy ilmi esim. niin, että äiti ei tiedä ekaluokkalaisen olinpaikkaa illalla kuuuden aikoihin, "ei ole tullut vielä koulusta" on vastaus kysyttäessä.
Lisäksi tämä kyseinen äiti strippaa työkseen, ja on kaikki viikonloput "keikoilla" lapsi hoidossa mummolassa tai jossain muualla.
 
Mio
Ehkä kuitenkin selvittelisin asiaa itse enemmän.
Minusta tuntuu, että sinun huolestumisesti suurin syy on äidin ammatti.
Jos et kovin läheinen ole, mistä tiedät että äidin vastaus lapsen olinpaikasta voisi johtua esim. että ovat sopineet lapsen menevän jollekkin kaverille koulun jälkeen? Silloinhan lapsi ei ole vielä tullut koulusta:)
 
mami
Ap, mistä tiedät, ettei äiti tiedä missä hänen lapsensa on? Päätteletkö sen vaan tuosta kun hän sanoo, ettei lapsi ole vielä tullut koulusta? Voihan hän silti tietää missä lapsi on. Voi olla esim. koulun iltapäiväkerhossa tms. josta on tietoinen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
No en kyllä noilla perusteilla vielä lähtisi lastensuojeluun soittamaan.
Asiasta kukkaruukkuun, eikö sinusta tule sossu aikanaan?
Tulee.
Kuulostat hyvin maalaisjärkiseltä :) mitä olen juttujasi seurannut.
Kiitos =)
 
vieras
Oletko ap ajatellut että äiti tietää lapsen sijainnin mutta ei ole niin lärppä että kertoo sen kaikille? Ei siksi että siinä olisi salattavaa vaan siksi ettei huvita kertoa? :saint:
 
tuota
No jos lapsi on mummolassa sillä välin ku äiti on työssä, ni en laittas ilmotusta. Tietenkään ei äiti tiedä missä lapsi on jos mummolansa hoitaa. Ja tiedän kyllä perheen jossa mummo tietää ja huolehtii enempi lapsista kuin äiti itse. Mutta lapset ovat hyvin hyväkäytöksisiä ja hienoja lapsia. Eli tuossa tapauskessa selvittelsiin enempi ennenku älähtäsin.
Ja äidin työ ei nyt muuten liittyny tähän mitenkään. Myös stripparilla voi olla normaali perhe-elämä. Hyvän itsetunnon se varmaan joutuu silti hankkimaan jos meinaa silleen elättää perheensä.
 
no kaikenlaisia..
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuo huolestuttaa, ettei tiedä, missä lapsi on, mutta äidin työasiat eivät kuulu lastensuojelulle, jos lapsen hoito on asiallisesti järjestetty työn ajaksi.
äidinhän ei todellakaan tarvitse kertoa sinulle missä lapsensa on. mitähän varten olet kyselemässä?
samaten ihmettelen mitä hänen työnsä sinulle kuuluu?
 
minä
Tässä meidän asuinalueella pyörii myös pari lasta iltapäivisin. Vanhemmat vielä töissä. Käyvät meidän lapsen kanssa leikkimässä tai sitten tuossa kadun päässä.
4 paikkeilla tulee lapsen kännykkään soitto, että kotiin. Niin lapsi sitten menee. Ei vanhemmilla tarkkaa tietoa, että kenen pihalla milloinkin on ja missä menee sen 3 tuntia koulun jälkeen. Tämä ei ole joka päiväistä ja en ole huolissani lapsesta.
 
vierailija
minä olen oikeastaan aina kotona, enkä ihan joka sekunti tiedä missä lapsukainen viillettää. usein menee kavereiden kanssa heidän pihoilleen yms.
on muuten rehellinen kun vastaa ettei tiedä, tämä josta olet huolissasi. itse kyllä sanoisin jotain missä on, vaikken nyt sataprosenttisen varma voisi ollakaan.
reilu myös kun tiedät työstään.
tässä taitaa nyt olla kyseessä kateellinen ns. ystävä kyseessä..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja no kaikenlaisia..:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuo huolestuttaa, ettei tiedä, missä lapsi on, mutta äidin työasiat eivät kuulu lastensuojelulle, jos lapsen hoito on asiallisesti järjestetty työn ajaksi.
äidinhän ei todellakaan tarvitse kertoa sinulle missä lapsensa on. mitähän varten olet kyselemässä?
samaten ihmettelen mitä hänen työnsä sinulle kuuluu?
Sisälukutaitoa, kiitos. En ole ap.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja no kaikenlaisia..:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuo huolestuttaa, ettei tiedä, missä lapsi on, mutta äidin työasiat eivät kuulu lastensuojelulle, jos lapsen hoito on asiallisesti järjestetty työn ajaksi.
äidinhän ei todellakaan tarvitse kertoa sinulle missä lapsensa on. mitähän varten olet kyselemässä?
samaten ihmettelen mitä hänen työnsä sinulle kuuluu?
Sisälukutaitoa, kiitos. En ole ap.
oli vahinko. ei ollut tarkoitus vastata sinun viestiisi. olen pahoillani.
 

Yhteistyössä