tekisittekö valitusta jos naapurissa olisi 9viikkoanen koiranpentu ja se joskus yöllä haukkus noin 20min??

  • Viestiketjun aloittaja "hmmm"
  • Ensimmäinen viesti
app
tarkotin että yhteensä joskus haukkuu sen 20min...että saattaa ekan kerran haukahtaa kymmeneltä..sitten aamuyöllä...joskus eiollenkaan,ehkä pari kertaa viikossa... ja onko muka mun koirassa jtn vialla kun se on vasta 9viikkoa tuli 21pv eli eilen.. joskus saattaa yrittää aamuyöllä haukahtaa esim seittemältä leluillek un haluais leikkiä ym...
 
hepulis
Alkuperäinen kirjoittaja Itsellä koira;25283721:
kyllä on sama. Kerrostalossa asuvien on hyvä tajuta että siellä on oikeus olla myös lemmikkien.
Joo ei ole sama. Esimerkiksi jatkuvasta koiran haukunnasta saat häädön, vauvan itkusta ei saa edes antaa häätöä. Koira on eläin, jolla ei ole mikään "oikeus" räksyttää yöllä.
 
"vieras"
[QUOTE="palma";25283677]Justiinsa joo. Ei se pentu pissahätäänsä hauku. Kunhan räkyttää tylsyyksissään huomiota ja sattuu vaan lirauttamaan samalla, kun saa siihen tilaisuuden. Yks pahimpia koiranomistajatyyppejä muiden ihmisten kannalta on tuollaiset, jotka inhimillistää piskiään ja keksii sen käytökselle mitä vinksahtaneimpia selityksiä. Syy on aina jossain muualla kuin omistajan omassa toiminnassa tai laiskuudessa.[/QUOTE]

Juuri näin!
Ja mua ei sun naapurinasi kiinnostaisi onko koirasi kuinka tahansa hellyyttävä pentu :( Tai minkä tahansa selityksen keksisitkään toistuviin yöheräilyihin niin aivan varmasti varoitusta pukkais jos öisin naapurin KOIRAN takia heräisin. Toivotaan jotta sun naapurit ei tee varoitusta :) Sitähän me emme täällä tiedä. Mutta koiran, ei edes pennun kuulu hakkua öisin. Se käytös ei tule loppumaan jollet KITKE sitä haukkumista välittömästi pois.
 
tarkotin että yhteensä joskus haukkuu sen 20min...että saattaa ekan kerran haukahtaa kymmeneltä..sitten aamuyöllä...joskus eiollenkaan,ehkä pari kertaa viikossa... ja onko muka mun koirassa jtn vialla kun se on vasta 9viikkoa tuli 21pv eli eilen.. joskus saattaa yrittää aamuyöllä haukahtaa esim seittemältä leluillek un haluais leikkiä ym...
Siis mitä sä oikein tarkoitit? Ensin se haukkui 20 minuuttia ja nyt onkin kyse vain haukahduksesta? Mistä sä sen 20 minuuttia sitten repäisit? Aika monta kertaa saa haukahtaa erillisiä kertoja, että niistä tulee se 20 minuuttia haukkumista/yö. Koirassa ei varmaankaan ole mitään vikaa, mutta esim. lelut kannattaa yöksi siivota pois, jos koiralla on tapana haukkua tai haukahdella niille.
 
"Vieras"
En tekisi jos tietäisin että kyseessä pentu koira.
Mutta älä opeta sitä haukkumalla " ilmoittamaan", luultavasti nyt haukkuu kun kaipaa huomiota ja tokihan siinä innostuessa samalla pissakin lirahtaa, kuten pennuilla tapana.
Jos haukkuu kiellät, muuta voit tietty viedä sen sinne pissalle mutta älä nyt ainakaan kehu, sitä siitä hyvästä.
 
hepulis
[QUOTE="Minni";25283781]No mites vaikka ne jotka eivät voi saada lapsia, mutta haluavat jonkin lemmikin mitä rakastaa ja josta huolehtia. Ja kun tämä hauvavauva sattuu vähän pitämään ääntä yöllä niin pitäisi tottakai ymmärtää muuttaa maalle kauaksi naapureista? Eri asia jos aikuinen koira louskuttaa öisin, kuten meidän kerrostalossa.[/QUOTE]
Mä en tiedä naapurieni hedelmällisyydestä enkä hoivavietistä, enkä edes niiden koirien ikää, mutta jos joku jatkuvasti yöllä haukkuu niin kyllä se korpee..
 
appp
no naapurin mummeli väittää että haukkuu noin 20min yhteensä yöllä mutta minä oon aivan sata varma että ei voi niin paljoa haukkuamkun nukun melkein se ¨n vieressä:) että taitaa mummu kuulla omiaan...tai sittne oon tosiaan niin siki uninen että en muka herää,mut ukko kyllä sano että oisko oikeesti 2kertaa vähä yli viikonaikana haukkunu yöllä muutaman kerran.tai oikeastaan kymmenen maissa ja aamulla seittemältä. mut mummun mielestä sekään ei ole oikein.
 
Haloo!!!
tarkotin että yhteensä joskus haukkuu sen 20min...että saattaa ekan kerran haukahtaa kymmeneltä..sitten aamuyöllä...joskus eiollenkaan,ehkä pari kertaa viikossa... ja onko muka mun koirassa jtn vialla kun se on vasta 9viikkoa tuli 21pv eli eilen.. joskus saattaa yrittää aamuyöllä haukahtaa esim seittemältä leluillek un haluais leikkiä ym...
No jopas sun jutut on hassuja :D eilen tullut ja haukkuu pari kertaa viikossa ja sitä rataa.. sepitä vähän paremmin, nii näitä joku uskoiskin! Ei sulla koiraa ole voinut montaa viikkoa vielä ollakaan, jos se iältään vasta 9vkoa!
 
"Minni"
Koira on luovutusiässä siinä yli 8 viikkosena. Ei mitenkään voi olettaa et sen öisen haukahtelun voi tosta vaan kitkeä pois parissa yössä. En mäkään tykkää et aikuinen koira haukkuu paljon oli päivä tai yö. Haukkuva pentu ei ole ongelmakoira vaan pentu. Se on fakta eikä mitään koiran inhimillistämistä. Tietysti asia on eri jos se pentu haukkuu lähes yhtäsoittoa yöt läpeensä. 20min. yöllä ei todellakaan ole paljoa. Eikä se pennun haukunta niin kova ole et se naapurit herättäis ellei ole seinänaapuri ja seinät pahvia.
 
"vieras"
[QUOTE="Minni";25283720]No ehkä pitäs ehdottaa et tehtäs lemmikillisille ja lemmikittömille ihan omat kerrostalot. Niin ja toki myös lapsellisille ja lapsettomille. Kyseessä siis on PENTU. Samalla logiikalla lapselliset vois huudattaa niitä lapsiaan vaikka maalla metsässä jossa kukaan ei vaan kuule. En ole koskaan kuullutkaan et on olemassa erikseen oikein ihmisasunnot.[/QUOTE]

Neropatti... Jos oikein rautalangasta vääntäisi, niin ei se sun koira ole ostanut tai vuokrannut sitä asuntoa. Eikä sillä ole pätäkkää millä maksaa sitä asuntoa. Ihminen sen tekee. Ja vielä, koira on koira, ihan turha inhimmillistää sitä 'pikku-höpsö-nöpsö-vauveliksi'. Ja kyllä mun koirat pärjäävät mainiosti tässä rivarissa haukkumatta. Ei niiden mekkalointia tarvitse naapureiden kuunnella. Lasten ääniä naapureiden on vaan kestettävä päiväsaikaan. Yöaikaan jopa oikean vauvan itkua.

Idioottien ei pitäisi ottaa eläintä eikä asua ihmisten keskellä...
 
nbv
Meillä pentu (silloin reilu 8vkoa vanha) ulisi, haukahteli ja vinkui parina kolmena yönä noin 10 min verran per yö. Tämä siis heti sen jälkeen, kun oli meille tullut. Me emme tuolloin pentuun päin edes katsoneet, eli emme reagoineet mitenkään pennun pitämään meteliin. Rauhoittuikin siitä sitten nukkumaan ja noiden kolmen päivän jälkeen sen kanssa ei öisin ole ongelmia ollut (on nyt 1-vuotias). Mä en ole mikään koira-asiantuntija (kyseessä meidän eka koiramme), mutta mä kuvittelisin tuollaisen yöllisen haukkumisen olevan enemmänkin huomionhakua. Mä en pentua kuskannut öisin ulos, vaan silloin se teki asiansa tarvittaessa lehdille.
 
vierassss
no naapurin mummeli väittää että haukkuu noin 20min yhteensä yöllä mutta minä oon aivan sata varma että ei voi niin paljoa haukkuamkun nukun melkein se ¨n vieressä:) että taitaa mummu kuulla omiaan...tai sittne oon tosiaan niin siki uninen että en muka herää,mut ukko kyllä sano että oisko oikeesti 2kertaa vähä yli viikonaikana haukkunu yöllä muutaman kerran.tai oikeastaan kymmenen maissa ja aamulla seittemältä. mut mummun mielestä sekään ei ole oikein.
No haukahti se kerran/ kymmenen kertaa tai tunnin niin sillä ei ole väliä. Jos naapurin mummeli on sitä mieltä että haukkuminen häiritsee häntä niin se on voi voi. Naapurin mummeli varmasti tekee varoituksen ja se on kolmannesta varoituksesta pihalle! yksi varoitus kk kohden per henkilö (mummeli varoittaa 3 perättäisenä kk asiasta) niin teillä on välitön häätö. Uusi kämppä 1.3.2012 alkaen! Mutta jos muutkin valittaa häätö tulee nopeampaa.
 
"Vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja säää;25283795:
miten kitket haukkumisen pois 2kk ikäseltä pennulta?
Kieltämällä? Samalla tavalla kuin kitket muutkin pahat tavat? Opettamalla? Palkitsemalla oikeanlaisesta käytöksestä?
Miten sä meinasit kitkeä sen vanhemmalta koiralta, jolle siitä on tullut jo tapa?
Toki pentukoiralle sattuu näitä lipsahduksia, kun innostuu mutta ei kai sillä nyt pitäisi olla yöllä mitään syytä innostua? Ja jos huomiota hakee, niin ainakin silloin tavasta pitää päästä heti eroon.
 
En varmaankaan, jos tuo nyt ei jatkuisi kovin kauaa. Kouluttamalla kuitenkin korjattavissa. Ja miksi sen annetaan haukkua niin kauan? Ekasta haukahduksesta komento, että hiljaa ja ulos pissalle. Itsellänikin on koira, sen takia ei niin häiritsisi, mutta siinä tapauksessa kyllä jos koiraa ei kouluteta vaan annetaan haukkua maailman tappiin asti.
 
hepulis
[QUOTE="Minni";25283909]Kyllä se haukunta kuule muakin korpee. Mut jos tietäisin että kyseessä on pentu niin oottaisin hyvän aikaa kunnes alkaisin mitään valituksia tekemään.[/QUOTE]
Kirjoitinkin jo että itse en valitusta tekisi, mutta jos sun naapuri tekee niin sille ei sitten voi mitään, aiheesta tekee jos se häntä kerran häiritsee. Koira ei saa haukkua yöllä kerrostalossa, se nyt vaan menee niin.
 
"Minni"
[QUOTE="vieras";25283883]Neropatti... Jos oikein rautalangasta vääntäisi, niin ei se sun koira ole ostanut tai vuokrannut sitä asuntoa. Eikä sillä ole pätäkkää millä maksaa sitä asuntoa. Ihminen sen tekee. Ja vielä, koira on koira, ihan turha inhimmillistää sitä 'pikku-höpsö-nöpsö-vauveliksi'. Ja kyllä mun koirat pärjäävät mainiosti tässä rivarissa haukkumatta. Ei niiden mekkalointia tarvitse naapureiden kuunnella. Lasten ääniä naapureiden on vaan kestettävä päiväsaikaan. Yöaikaan jopa oikean vauvan itkua.

Idioottien ei pitäisi ottaa eläintä eikä asua ihmisten keskellä...[/QUOTE]

Olen tismalleen samaa mieltä tosta vikasta lauseesta. Idiootteihin kuuluu sekä lemmikittömiä että lemmikillisiä. Munkaan naapurien ei tarvi kärsiä mun koiran haukahtelusta, mut ne joutuu kestämään mun lapsen huutamisen, ihmisiä kun ollaan. Pentukoirat saattavat joskus vähän haukkua. Sen takia niitä ei toki sais mihinkään missä voi olla naapureita viedä. En tiedä ap:n tilanteesta kun näköjään vähän vaihtelee, mutta ihan yleisesti ottaen pitäisi olla hieman ymmärrystä jos kyseessä on pentukoira. Ja olen samaa mieltä et koira on koira, mä en ole niitä inhimillistänyt.

Ja toi tuli ihan yllärinä ettei mun koira ollut mukana tekemässä vuokrasopparia.
 

Yhteistyössä