Ternimaidosta pannukakkua tai lettuja?

Minttu
Ihan ekaksi EI kananmunia lainkaan silloin kun käyttää ternimaitoa!!!!

Sitä voi käyttää aivan samoihin ohjeisiin kun muutakin maitoa (pullaan, lettuihin tai pannariin) mutta tosiaankin tuo kananmuna kokonaan pois! Tässä on tämmöinen ohje, millä tulee mielestäni todella hyvää pannukakkua. Litratolkulla olen ternimaitoa tähän käyttänyt...

8dl maitoa, 4dl vehnäjauhoja, 2tl leivinjauhetta, 1dl sokeria, 75g sulatettua margariinia, 1 tl suolaa ja 2 tl vaniliinisokeria. Sekoita jauhot ja leivinjauhe keskenään, lisäile kaikki aineet tuohon maitoon, sekoita tasaiseksi. Uuniin 200 astetta ja reilu ½ tuntia.

Tämä on "maailman paras pannari" jo nimeltäänkin...
 
Mulle on ainakin mummu opettanu että munien tarve riippuu siitä minkä päivän ternimaitoa se on :) eli jos on heti poikimisen jälkeisiltä päiviltä munia ei tarvii sillä maito on "paksumpaa", jotta pieni vasikkaa saa siitä mitä tarvitsee, mutta muutaman päivän jälkeen maito alkaa muuttua tavalliseksi maidoksi tai lähemmäs sitä ja jos se levonnassa käytettävä maito on näitä "myöhäisempien" päivien maitoa niin kananmunia tarvitsee :)

Ja itse olen tehnyt pannukakkua ternimaidosta aivan tavallisen ohejeen mukaan, ottaen vain huomioon sen maidon "paksuuden" ja sne mukaan lisänny munia 1-2kpl
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minttu:
Ihan ekaksi EI kananmunia lainkaan silloin kun käyttää ternimaitoa!!!!

Sitä voi käyttää aivan samoihin ohjeisiin kun muutakin maitoa (pullaan, lettuihin tai pannariin) mutta tosiaankin tuo kananmuna kokonaan pois! Tässä on tämmöinen ohje, millä tulee mielestäni todella hyvää pannukakkua. Litratolkulla olen ternimaitoa tähän käyttänyt...

8dl maitoa, 4dl vehnäjauhoja, 2tl leivinjauhetta, 1dl sokeria, 75g sulatettua margariinia, 1 tl suolaa ja 2 tl vaniliinisokeria. Sekoita jauhot ja leivinjauhe keskenään, lisäile kaikki aineet tuohon maitoon, sekoita tasaiseksi. Uuniin 200 astetta ja reilu ½ tuntia.

Tämä on "maailman paras pannari" jo nimeltäänkin...
Kiitos ohjeesta =) nyt kokeilemaan :p
 
uup
juu, mullakin on sellanen käsitys, että riippuu maidosta et laitetaanko munia. äiti usein tekee uunijuustoa/pannaria ja emäntä, jolta maidon saa, sanoo aina et tarviiko munia eli onko minkä päivän maitoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mehmä:
Alkuperäinen kirjoittaja kaisuli5:
meil on tehty ns. uunijuustoa ja se syödään yleensä hillon kanssa. joku vanhan ajan perinne juttu
tai jotkut syö sitä kanellilla ja sokerilla :) Mutta mun mielestä se on parasta lakkahillon kanssa =)
hitsi. sähän sen hillon sanoit.ja ihan en miustanu tota kaneli hommaa ja niinhän se meni. mua harmittaa ettei nykyää saa ternimaitoa mistää :|
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja dfdfdf:
Ternimaidosta tehty uunijuusto on maailman parasta. Harmi, etten ole saanut sitä muutamaan vuosikymmeneen.
Just eilen söin viimeisen annoksen. :) Mies ja poika eivät tykkää (onneksi!) niin mä saan syödä sen kaikki. Ja omppuhillon kans on ihanaa, kannattaa kokeilla.

Ja tohon munahommaan, ei munia, mut jos tosiaan alkaa olla "ei-niin-tuoretta", niin sitten kyllä vähäsen.
 
vierailija
Kotijuustolasta tässä päivää..Pitääkö ternimaitoon laittaa kananmunia vai ei...Ei tarvitse käyttää kananmunia..me teemme täällä pannukakkuja..lettujakin eikä käytetä kananmunia lainkaan...mutta jos haluaa..niin laita..ei se pilalle mene..mutta ternimaito ei munia kaipaa.
 

Yhteistyössä