terolut ja imetys

  • Viestiketjun aloittaja kuumeilija
  • Ensimmäinen viesti
kuumeilija
Olen saanut vähän kahdenlaista informaatiota. Imetän 1v4kk ikäistä poikaani ja menkat edelleen pois. Vauvakuume kova , joten menin gynelle, joka määräsi terolutia . Sanoi, että en mitenkään voi tulla raskaaksi , kun imetän ( meinasin pyrskähtää itkuun siinä vaiheessa ). Sanoi, että voin aloittaa terolutin, vaikka imetän, koska imetys on jo niin vähäistä. Mitä kokemuksia teillä on ?
 
Smiley
Alkuperäinen kirjoittaja kuumeilija:
Olen saanut vähän kahdenlaista informaatiota. Imetän 1v4kk ikäistä poikaani ja menkat edelleen pois. Vauvakuume kova , joten menin gynelle, joka määräsi terolutia . Sanoi, että en mitenkään voi tulla raskaaksi , kun imetän ( meinasin pyrskähtää itkuun siinä vaiheessa ). Sanoi, että voin aloittaa terolutin, vaikka imetän, koska imetys on jo niin vähäistä. Mitä kokemuksia teillä on ?
Touta kun mun serkku tuli kyllä raskaaksi vaikka imetti niiden esikkoa,ei menkkoja ja se esikoinen oli noin 8-9 kk muistaakseni.
 
Usnea
Lääkäris oli väärässä. Minäkin olen tällä hetkellä raskaana ja imetän. Tosin menkat oli alkanu jo paljon ennen raskautumista. Eiköhän ne sunkin menkat pian ala vallankin jos imetys on jo vähäistä.
 
vieras
Imetys ei ole ehkäisy keino, ei todellakaan.
Vaikka menkkoja ei olisi vielä tullut voit tulla raskaaksi, ystävälleni sattui juuri näin, oli imettänyt 8kk ja menkkoja ei kuulunut ja nyt laskettu aika helmikuussa.
 
Minä söin teroluttia imetyksen aikana. Sain terolut kuurin, koska halusin ulkomaanmatkan takia siirtää kuukautisia. Gynekologini silloin määräsi niitä minulle ja sanoi, että niistä ei ole vauvalle haittaa, mulla vauva oli silloin 8kk ja imetin aika paljonkin vielä häntä.

Mutta toki imetys varmaan pitää menkkoja poissa, että siinä mielessä imetyksen lopetus saattaisi auttaa, mutta imetys ei oman kokemukseni mukan ole siis ollut este terolutin käytölle.
 
vieras
Imetys ei tietenkään ole ehkäisykeino, mutta kyllä se voi joillakin estää raskaaksi tulon ja kuukautiset. Etukäteen ei voi tietää kenellä niin käy, mutta kyllä se mahdollista on.

Mutta jos toivoo tulevansa raskaaksi, eikä tule, niin kyllähän se imetys pitää lopettaa, eikä sitä tuossa vaiheessa enää edes tarvita. Ja minä en ainakaan kuukautisiin mitään lääkettä ottaisi ennen kuin ilmiselvät luonnolliset keinot on käytetty.
 
mulla imetys kyllä ehkäisi turhankin hyvin. ja heti kun lopetin 1v4kk tytön imettämisen, tärppäsi seuraavassa kuussa.

mutta alkuperäiseen kysymykseen en osaa vastata... niin ja lekuri oli kyllä väärässä, monet tulee imettäessä raskaaksi, joillakin se vaan ei onnistu.
 

Yhteistyössä