terolut ja metformin

Onko täällä muita kyseisen yhdistelmän käyttäjiä, joilla on PCO.
Ois kiva kuulla kokemuksia siitä kuinka hyvin kyseinen yhdistelmä on toiminut? vai onko tarvittu lisäks vielä jotain muita lääkkeitä? Onko lääkkeet auttanu teillä ylipainoon? Lääkäri patisteli minua laihikselle :ashamed: Sit te jilla PCO on "pahempaa" laatua (menkat on sillon tällön toisinana pari kertaa vuoteen), niin onko teillä kyseinen lääke yhdistelmä auttanu?
Eiköhän tässä nyt ollu näin alkuun :D Kyselen sit taas lisää jos jotain mieleen pälkähtää.
 
Mulla ollut metformin käytössä muutaman vuoden ja paino lähti huimaan laskuun, tosin koitin myös syödä kevyesti ja kävin kävelylenkeillä, paino tippui 25kg. Nyt kun varsinaiset hoidot aloitettiin niin mukana on ollut clomit, Puregon, pregnyl ja terolut. Mulla myös PCOS on aikas paha, ja menkat tulivat noin 3kk välein.Metforminilla säännöllistyivät niin että kierronpituus oli 32pv. Tosin en ovuloinut vielläkään joten aloitettiin noi lääkkeet mitä mainitsin.
 
Kiitos Tiinuli81.
Suositteliko lääkäri sulle ovulaatiotestejä? Minä kun kyselin lääkäriltä pitääkö testailla tai käydä jossain ultrassa yms nii lääkäri vaan totes ettei tartte ku tämä lääke toimii aina. Mut minun mielestä ei kyllä mikään lääke voi noin pomminvarma olla.
 
Ei muistaakseni puhunut ovistesteistä mitään, mutta kandee kyllä niillä testata ovuloitko. Tosin nekään ei ole täysin luotettavia. Ultrat tulee mukaan vasta kun aloitetaan ovulaatioinduktiot. Terolut toimii kyllä aina jos limakalvo ei ole liian ohkainen eli saa vuodon alkamaan mutta sillä taas ei ole mitään tekemistä ovulaation kanssa.
 
Sen tiesinkin ettei teroluteilla ole mitään tekemistä ovulaation kans. Mut metforminin lääkäri sano vaikuttavan hormoni toimintaan niin pommin varmasti. Tuntu kyl vähän hassulta kun ottaa huomioon ettei lääke oo varsinaisesti kyseiseen vaivaan tarkotettu. Mut katellaan nyt mitä tässä tuleman pitää.
 

Yhteistyössä