Terolut!Joudun aloittamaan ne.Valaiskaa.

Onko kokemusta Teroluteista epäsäännöllisten menkkojen hoidossa? Kuin nopeasti kierron pitäis säännöllistyä? Entä raskaaksitulo? Onko ollu mitään sivuvaikutuksia? Lääkeselosteessa mainittiin vain tihkuvuoto. Kiitos jos joku viitsii kertoa kokemuksiaan :flower:
 
Blue-J
No mulla ne ei auttanut juuri ollenkaan... Menkat tuli miten sattui, söinniitä tai en. Kaverillani taas auttoivat kiertoon heti. Mutta meillä kummallakaan ei ole tärpännyt... :/

Jotain pieniä sivuvaikutuksia voi niistä joillekin tulla, niistä kertokoot muut, koska minulla ja kaverillani ei niitä ollut.
 
En kanssa oikeen osaa kertoo.Juuri päällänsä toinen tero kierto.
Viime kierrossa ei mitään oireita.Nyt rinnat kipeet ja kamala kuvotus.
Voisikohan johtua jostain masuasukista :/ menossa kp21...
Onnea sulle...ite oon kuullut hirveesti positiivista näistä terolut lääkkeistä.Monelle ollut apua.Toivottavasti sinullekkin!!
 
Mulla autto kyllä heti menkkoihin. Eli siis mun tarina on tää. joulukuussa-03 lopetin pillerit. v.-04 aikana menkat tuli n. 4kertaa. Viimeset marraskuussa-04. Sen jälkeen ei kuulunut menkkoja, ennen kun marssin gynen puheille maaliskuussa-05. Nyt on menossa kuudes tero kuuri ja kierto on aika säännöllinen 26-28 päivää. Kerran veny 35päiväseks(mikä lie häiriö). Meillä on vauvan yritystä takana vähän yli vuosi, eli ainakaan vielä ei teroilla ole tärpännyt ja toivonkin, että jos tästä kierrosta ei raskaus ala, niin saisin clomit tähän vielä avuksi. Mutta tosiaan mäkin olen kuullut, että monilla on alkanut raskaus jo pelkällä tero kuurilla.
 
Nökö
Mulla oli Terot kolme kuukautta, mutta ne pisti kierron vieläkin sekaisemmaksi... Ennen teroja en ollut syönyt pillereitä yli 2 vuoteen...

Nyt menossa Lugesteron-kuurit, ne ovat auttaneet kiertoon mulla, joka nyt ollut 30-32pv.

Kummastakin tullut painoa lisää ja turvotusta :(
 
Minulla terot toimi ihan kohtalaisesti kiertojen tasaajina. Ehdin syödä kaksi kuuria ja kolmannen aikana oli tärpännyt. En enää muista mitä oireita niistä tuli vai tuliko mitään, kun siitä on nyt jo muutama vuosi aikaa.

En ole mikään lääketieteen ekspertti, mutta en kyllä alkaisi imetyksen kanssa niitä päällekkäin syömään. Kannattaisi lopettaa ensin imetys ja jos kuukautisia ei kuulu muutaman kuukauden jälkeen, sitten vasta ottaa tero kuuri.
 
nöffis
mulla terot auttoi heti..kierto heitti korkeintaan kahdella päivällä.ilman niitä menkkoja ei tullut ollenkaan.sivuvaikutuksia en huomannut yhtään.ja myös kuukautiskivut ja vuoto mielestäni vähenivät jonkin verran.yksilöllistä tämä kaikki kyllä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.11.2005 klo 13:14 4lasta 41v kirjoitti:
Nyt uusi vauva toiveissa.Uskallanko Käyttää teroluttia imettäessä?Mitkä riskit?
Sen verran olen näistä Teroluteista saanut tietoa, ettei niitä oikein imettäessä suositella :) Mutta imetyksen jälkeen vaan, toivottavasti tärppää.
 
HMM
Mulla teroluteista tulee pahoinvointia. Ihmettelen mihin menkkaoireet hävis yhen äken?Luomukierrossa hävis menkkaoireet, ei ollu mahakipua eikä rinnat arat. Eikä teroluttien aikaankaan nyt ole ollut menkkaoireita. Mie vaan et mistä johtunee, et häviää yhen äken.
 
tero
Ei minulle ainakaan Terojen vuoksi mitään painoa tullut, kyllä se lisäpaino tulee liialla syömisellä jos tulee :D Ja Terot sai ainakin minulla aikaan vahvoja "raskausoireita" joka kierrossa eikä niistä mitään apua raskautumiseen ollut. Kun lopulta hakeuduttiin yksityiselle (Terolut-reseptin kirjoitti muu gyne) sanottiin sieltä että pitää lopettaa ne Terolutit, niistä saattaa olla enempi haittaa kun hyötyä raskautumisen suhteen. Lopetin, ja tulin melkein heti raskaaksi. Syy-yhteyttä en tiedä, meillä miehessä vikaa, ei minussa.
 
käyn lääkärillä, ku menkkoja ei ole kuulunut 4kuukauteen. lääkärin määräsi terolut:in. Mutta kun se sanoi tutkimusta tehdessään, että periaatteessa voit olla raskaanakin kun kohtu ihan vähän punoittaa...uskallanko syödä terolutteja, kun verikokoeisiin on meno vasta parinviikon päästä, ja apteekista en lähde testiä osamaan.
miten terot vaikuttaa raskauteen jos niitä syö raskauden aikana?
 
Söin Teroja melkein 2 ja puol vuotta. Ekaks vaan yks per päivä ja 2 päiväs puolen vuotta. Alkuun mulla oli vuodottomia päiviä kierrossa noin 4kpl. Tosi ärsyttävää. Sitte kun annosta lisättiin niin välivuoto loppu.
Painonnoususta en tiiä, kun on aina heitelly miten sattuu.
Lääkäri sano mulle, että raskaudesta tulevat hormonitasot on niin korkeet, että peittoaa terot mennentullen, MUTTA kysy nyt ihmeessä itekin lääkäriltä miten on.
 
menis
Jostain syystä näillä forumeilla luullaan, että terot edes auttaa raskautta... näin ei ole. Juuri reseptin saaneena voin sanoa, että yksityinen gyne sanoi juuri, että se avittaa säännöllistämään kierron, muttei esim. ovista, tmv.

Lääkäri sanoi eilen, että terojen käyttö ei haittaa raskauden aikana (eli jos on raskautunut ja syö teroja alkuraskauden aikana..).

Paino voi nousta, koska keltarauhashormooni tekee sen... (nimim. aikanaan jouduin syödä sitä, teininä, ja tuli sellaen 10kg painoa, joka lähti ½ vuodessa pois, kun lopetin hormoonit). Eli siihen ei todellakaan vaikuttanut ruoka...!
 
Positiivinen tulos
Olen syönyt noita teroluteja kolme kiertoa, ja nyt tein varalta testin ku menkkoja ei ole kuulunnu.. Plussaa näytti. Takana pitkä toivomisen aika että lapsi sais tulla. Nyt skeptisenä mietinkin, että onko teroluteissa mahdollisuus, että niiden käytön aikana tuloss vääristyy? Onko kokemusta?
 
Minä en uskalla edes testata, vaikka menkkoja ei näy. Yhdet menkat tullut teroluttien lopetuksen jälkeen ja vielä normi ajassa suurinpiirtein eli kp 33 nyt kp 36. Rinnat arat ja alamahaa nippaillu tai vähän vihlonnukki esim.kävellessä tai muuten vaan pitkällään ollessa.
 
Taidan minäkin tulla tänne. Eli meillä on silleen, että 11/06 jäi ehkäisyrengas pois. Menkat tulivat sen jälkeen kp 51. Nyt menossa kp 83. Teroja olen nyt syönyt 10 päivää ja tässä odotellaan menkkoja. Toivosin, että alkaisi kierrot tasaantua. Alkaa rasittaa, kun edellisistä menkoista on 3kk aikaa. Oli jo toiveet monesti korkealla, 8 raskaustestiä tehty. Lääkäri epäili PCOS, mutta labrakokeet eivät tukeneet sitä, onneksi. Toivon, että saisimme oman tammivauvan :)
 
minä lopetin pillerit alkutalvesta ja sen jälkeen ei menkkoja kuulunu puoleenvuoteen(enkä ollu raskaana).kaikki verikokeet ym.. muut testit oli normaalit. sain nää terolutit ja sit tuli menkat. toiveena olis ihan ikioma ihana söpö pikkunen.
mut mulle jäi vähän epäselväks siltä lääkäriltä että missä vaiheessa sitä vauvaa kannattaa alkaa yrittään ihan tosissaan, et sillon menkkojen jälkeen vai jossai siinä vaiheessa ku syö niitä teroja??? syön niitä 1 pilleri/pvä, 10 pvän ajan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.02.2007 klo 20:32 menis kirjoitti:
Jostain syystä näillä forumeilla luullaan, että terot edes auttaa raskautta... näin ei ole. Juuri reseptin saaneena voin sanoa, että yksityinen gyne sanoi juuri, että se avittaa säännöllistämään kierron, muttei esim. ovista, tmv.


gyne on sanonut mulle viiime viikolla, että terolut suosii raskautta nimenomaan sen tähden kun kierto on säännöllinen!!
 
ama
Lopetin pillerit maaliskuun alussa ja sen jälkeen elo on ollut yhtä tuskaa...Menkat ovat tulleet normaalin kierron puitteissa, mutta ne ovat kestäneen noin 2 viikkoa, joskus pientä tiputtelua sitten pari päivää ei mitään, sitten vähän enemmän vuotoa...menin gynelle ja sain Terolutteja. nyt eka kuuri takana ja menossa 7. päivä eikä menkkoja kuulu. Vain kamala nipistely alavatsassa, turvotus, mieliala ihan maassa (vastanaineena mun pitäis olla onneni kukkuloilla!!!). Epätoivo meinaa iskeä. Ja katkeruus: MIKSi söin pillereitä 10 vuotta ja miksi lääkäri ei koskaan varoittanut tämmöisistä mahdollisista ongelmista?! \|O

Toivoisin vain saavani menkat normaaleiksi, jotta voisin joskus plussata...

Pitää varmaan varata taas lekuriaika...Vai pitäiskö vielä odottaa..Kuinka pitkä on normaali väli viimeisen Teron ja menkkojen alkamisen välillä?
 

Yhteistyössä