Terolut mimmit

macy gray: raskautta en ole testannut, yhden ovulaatiotestin ehdin tehdä kunnes alkoi tuhruilu ja päätin lopettaa testailun siihen. Muutaman päivän vuoto oli tosiaan tuhruilua, kuin vanhaa verta ja hyvin limaista (siksi kuvittelinkin ovulaatiolimoiksi), mutta nyt on kyllä ihan kunnon verinen vuoto. Mukana ei ole ollut mitään hyytymiä tai muuta. Voimakas kipu alkoi hyvin nopeasti ja nipisteli ensin pääasiassa ihan alamahalle, mutta nyt tuntuu myös vasemmassa munasarjassa. Ja jotta kipuilu olisi minulle tyypillistä, on kipu voimakasta nivusten alueella :( Särkylääkettä nappasin, ja täytyy odotella että alkaa vaikuttamaan, jotta pääsen nukkumaan...
 
Ninni-Ilona > Kysta puhjennut? Itse varmaankin tuossa tilanteessa dippaisin vielä raskaustestin varmuuden vuoksi. Jos on kierron lyhyydestä huolimatta runsas vuoto, niin vaikea on uskoa ihan kuukautisiksi. Toivottavasti syy selviää. Jaksamista kipujen kanssa! :hug:
 
Ninni-Ilona > Minulla on myös ihan samanlainen kierto, lyhyt (11-22pvää), tosi runsaat ja jumalattoman kivuliaat menkat. Jouduin itekin vähän vetelemään hatusta terokuurin aloituspvää joka meni näemmä pipariksi kun menkkoja ei kuulu, vaikka lopetuksesta on jo 3, tänään 4.pvä. Kannattaa hakea noihin menkkakipuihin kunnon lääkkeet, mulla on itselläni miranax-niminen lääke joka helpottaa kummasti.
Enivei. Vikoista teropvistä lähtien olo on ollut AIVAN kammottava. En saa iltaisin edes unta kun olo on niin yököttävä ja vellova. Aamulla sama jatkuu ja huimausta on myös pitkin päivää sekä yhtäkkisiä oksennusoloja. Suoraan sanottuna olo alkaa olemaan aika voipunut enkä oikeasti tiedä onko tämä nyt sitten ... niin. Tämä on oikeasti pahempaa kuin mikään aamupahoinvointikaan koskaan. Huoh.
 
anni776 > On ihan normaalia, ettei menkat ole alkaneet vielä kolmantena tai neljäntenäkään päivänä kuurin loppumisesta. Viikkokin on vielä ihan ok aika, mutta parin viikon sisällä pitäisi alkaa. Odottele rauhassa. Voihan olla, että on käynyt niin mukavasti, että Terot ovat auttaneet raskautumaan. Olostasi päätellen näin on voinut hyvinkin käydä. :) Oletko miettinyt testaamisajankohtaa? Plussatuulia! :wave:
 
Terolut-mimmien toivelista

Namppis88.....kp33/28-60....22v...1.lapsi.....yk4.....terolut-tauko
Kristiina84.......kp28/??........26v...1.lapsi.....yk3..... 2. terolut-kierto
Macy gray.......kp26/30-34....30v....2. lapsi....yk16......terolut-tauko
AnniMu...........kp24/26-87....20v....1.lapsi....yk 4.......3. terolut-kierto
Chrisu............kp19/????........28v.....1.lapsi....yk 1.....3.terolut-kierto
Saasa............kp14/37-68......27-v... 1.lapsi....yk11.... 2.tero-kierto
Aadami...........kp9/24-50...27v....1.lapsi...yk7......4.terolut-kierto
tellervo..........kp7/??-??.....35v......2.lapsi...yk3.....1.terolut-kierto
Ambrosia85.....kp6/26-?.....26v..1. lapsi....yk5
Lilli88.............kp 3.............23v...1.lapsi...yk 4.....3. Terolut-kierto
Ninni-Ilona.....kp2/39-46....25v.....1.lapsi....yk4.......2. terolut-kierto




Korjauspyynnöt allekirjoittaneelle, mutta saa tätä muutkin päivittää ;)
 
macy gray: mitä netistä lueskelin, niin kystan puhkeamisen ei pitäisi aiheuttaa vuotoa kuin vatsaonteloon? Näkyisikö kystat ultrassa vai voivatko ne olla näitä pcon moninaisia rakkuloita? (lapsella on kyselyikä ;) ) Miten oma tilanteesi tällä hetkellä, onko tuntemuksia suuntaan tai toiseen?

anni776: aloitko laskemaan kiertopäivät alusta vai miten ratkaisit? Sain viimeksi lääkäriltä ketesseä (?), ja on toiminut paremmin kuin buranat sun muut. Toivottavasti pahoinvointisi kertoisi plussaamisesta eikä olisi vain terolutien aikaansaannosta. Mitä olen ymmärtänyt, niin toisille se ei aiheuta mitään oireita ja toiset kärsivät niin fyysisistä kuin psyykkisistä oireista.

omaa napaa: testattu on aamulla ja testi nega, eli raskaudesta ei ole kyse. Mietiskelin, että voisikohan syynä olla se, ettei annostus ole riittävä? Ns. ensimmäinen vuotokerta oli omaan normaaliini verrattuna niukemmat, mutta lääkäri sanoi, että terolut niukentaisi vuotoa? Saan ohjeistusta tiistaina, mutta kuten namppiskin listaan päivitti, luulen että nyt aletaan taas laskemaan kiertopäivät alusta. Onneksi kivut jäivät eiliselle ja tänään on pärjännyt ilman.
 
Ninni-Ilona > Tuohon kysta-asiaan en osaa vastata. Olen kyllä siinä käsityksessä, että voivat vuotaa myös "ulos" ja aiheuttavat puhjetessaan kipua. Toivottavasti joku paremmin asiasta tietävä huomaa vastata. :)

Oireet vihjailee siihen suuntaan, että ovis olisi tapahtunut ja jotain yritystä tuolla masussa olisi meneillään. Lämpökin on noussut hieman lisää, mutta en rohkene riemuita. Lähtötilanne tässä kierrossa kun oli toivoton eikä lääkkeitä ole nyt käytössä. Mielenkiinnolla odottelen saapuuko täti viikon tai vähän reilun päästä. Toivottavasti ei, sillä haluaisin kovasti nähdä testissä kaksi viivaa. :rolleyes:
 
Heippa kaikille. Pakko oli tulla kertomaan työvoitto....Eilen, Kp 17, sain ihka ensimmäisen ovisplussani testiin koko vuonna:) Vähän helpottaa tätä vi-----sta ne kaksi viivaa :) Aloitin terotkin taas ja voi luoja tätä pahaa oloa ja masennusta. Mut noh, kaksi viivaa.....vihdoinkin, ja jopa ihan oikeaan aikaan :)
 
Kristiina84
Hienoa Saasa, onnea ovisplussasta! :) plussatuulia!

Macy Gray paljon nyt tsemppiä tähän kiertoon, peukut ja varpaat pystyyn! :)

Tänne voisi päivitellä Kp1/30-40 yk4 ja 3. terokierto, menkat alkoi yöllä. Tämän kierron jälkeen(jos ei tärppää) pidän 2kk:n tauon teroissa ja odotellaan alkaako kroppa tuottamaan omat menkat. Tietysti toivon, että menkkoja ei tulis ollenkaan ihan jostain muusta syystä. Mut ok, harmitti totta kai että menkat alkoivat, mutta toisaalta ainakin näyttää, että terot toimii mullakin alkuhankaluuksien jälkeen ja kiertokin on ensimmäisestä yli viikolla lyhentynyt. Jee.

Katseet siis kohti yk4:sta---->
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Terolut-mimmien toivelista

Namppis88.....kp35/28-60....22v...1.lapsi.....yk4.....terolut-tauko
Macy gray.......kp28/30-34....30v....2. lapsi....yk16......terolut-tauko
AnniMu...........kp27/26-87....20v....1.lapsi....yk 4.......3. terolut-kierto
Chrisu............kp22/????........28v.....1.lapsi....yk 1.....3.terolut-kierto
Saasa............kp18/37-68......27-v... 1.lapsi....yk11.... 2.tero-kierto
Aadami...........kp91224-50...27v....1.lapsi...yk7......4.terolut-kierto
tellervo..........kp10/??-??.....35v......2.lapsi...yk3.....1.terolut-kierto
Ambrosia85.....kp9/26-?.....26v..1. lapsi....yk5
Lilli88.............kp 6.............23v...1.lapsi...yk 4.....3. Terolut-kierto
Ninni-Ilona.....kp5/39-46....25v.....1.lapsi....yk4.......2. terolut-kierto
Kristiina84.......kp1/30-40.......26v...1.lapsi.....yk4.... 3.terolut-kierto




Korjauspyynnöt allekirjoittaneelle, mutta saa tätä muutkin päivittää ;)
 
Viimeksi muokattu:
Namppis88 > Mulla on yksi kiertopäivä liikaa tuolla listalla. :)

Saasa > Onnittelut ovisplussasta :flower: ja raskausplussatuulia! :wave:

Kristiina84 > Kiitos! =) Tätipahoittelut sinulle ja vauvaliimaista plussatuulta alkaneeseen kiertoon! :wave:

Jännäksi taisi mennä tämäkin kierto vaikka raskautumismahdollisuudet epätodennäköisen ovuloinnin vuoksi ovat minimaaliset. Tuntemuksia on, mutta aiheuttajahan voi olla myös hormonihäiriöisen kroppani kieroutunut huumorintaju. :D Jalat on tukevasti maassa, mutta huomenna aamulla saatan testailla. Sen verran hämmentävältä tuntuu.
 
Kristiina84
Namppis jos viitsit, niin muuta mulle vielä tuonne listalle yk4, niin en vaan vahingossakaan sekoita listaa omalla säätämisellä. Kiitos :)

macy gray kiitos takaisin päin ja ilmoittele heti kuulumiset, jos testailet :)
 
Mulla oli näköjään itekkin yks kp liikaa :D :D Nyt kävin päivittää, en viittiny laittaa turhaa sivuntäytettä pistämällä listan heti perään uusiks.
Siihen samaan viestiin ne muutokset kannattaakin muokata. Sitten päivän vaihduttua vain uusi eli aina uuteen päivitykseen. :) Siksi onkin kätevin, että korjaustarpeen ilmetessä huhuillaan viimeisimmän listan päivittänyttä korjaamaan tiedot. Silloin ei tule montaa listaa samalle sivulle ja päivälle. :) Vähän on kyllä vain ollut korjattavaa eli hienosti on homma hoitunut. :flower:
 
Saasa: Onnea ovisplussasta! Ehkäpä ovisplussa tuottaisi myös toisen plussan loppukierrossa =)

Omaa napaa: Macy gray oli oikeassa, gynekin epäili kystan puhkeamisen aiheuttaneen vuodon. Nyt vain aloitetaan kp alusta, kuten ne jo listassakin on ja aloitellaan ensi viikon lopulla terolutit samalla annostuksella. Kerroin, että olen syönyt isolla annostuksella d-vitamiinia ja epäili, että sekin olisi voinut olla syynä. Nyt siirrynkin takaisin pienempään annostukseen, jospa vuodotkin pysyisivät sitten kohdallaan. Mietinnässä vielä, että tikuttaisinko ovista vai en. Nyt on niin kiireiset ja stressaavat pari viikkoa tulossa, että taitaa ovis pysytellä kaukana, jos muutenkaan tulisi...
 
Heippa Hei!

Uus täällä... macy gray kävi huikkaa mulle tuolla Mitäs Nyt? puolella.
Eilen selvis mun helminauhat ja tänään hain terolutit ja huomen pitäs ottaa eka pilleri.
Eli toisessa helminauhaa ja toisessa ollu kuulemma yritystä :)

Jonkun verran ketjua luin, ja aikamista hepreaa kaikkien lyhenteineen ollunna.
Ja nyt sit tyhmiä kysymyksiä :D liuta:

* Kuinka pitkään näitä syön? (ei ollu gynen kanssa puhetta ollenkaan), eikä reseptissä ollu mitään merkintää kuinka paljon näitä voi ostaa
* Alotan siis huomenna, jos menkat tulee ennen ku oon sen 10 syöny, nii lopetanko ku alkaa menkat, vai jatkan sen 10 päivää?
* Ja menkkojen aikaa siis syön kierron 15.-24 pvä, menkkojen ekasta päivästäkö lasketaan se 15 pvä :) ? (huomaa etten oo juurikaan asioista perillä :D )

Tuossa näin aluksi...
 
Saasa Onnea pvisplussasta!! Oi että odottelen tuota tunnetta itsekin. Olen koko he****in elämäni aikana tikuttanut ovisplussan ainoastaan kerran, ja olen jokusen sataa tikkua käyttänyt.

Hieman kyrsiintyneellä mielialalla siis vain omiani höpisen, joten, ei, valitettavasti tässä kierrossa ei tainnut olla edes mahkuja miehen poissaolon takia raskautua. ja menkat ei ole alkaneet vieläkään, joskin tänään alkoi kipuilut siihen suuntaan. Toivon todella että huonot olot helpottavat kun nappeja enempi syö, muuten lentää koko kuvotuslääkkeet seinään...
 
Fossiili > * Tuohon en osaa vastata täytyykö kuuri keskeyttää vuodon alkaessa. Sitä kannattaa kysyä lääkäriltä, mikäli täällä joku ei ole saanut asiaan ohjeistusta.
* Itse sain 30kpl:n reseptin eli yksi paketti, josta riitti kolmeen kiertoon. Yleensä se riittää tasapainottamaan omaa hormonitoimintaa ja palauttamaan luonnolliset kierrot. Kannattaa kysyä gyneltä toimintaohjeita, jos reseptissä on isompi määrä.
* Eka vuotopäivä = kierron eka päivä. Kierron 15. päivänä aloitat seuraavan 10 päivän kuurin ja jäät odottamaan vuotoa. :) Ekaksi vuotopäiväksi ei lasketa tihkua vaan sitten vasta, kun vuotaa enemmän. Itselläni tosin on ollut parit tihkumenkat lyhyissä kierroissa, joten vähän vaikea päättää kuurin aloituspäivä Teroluteja popsiessa. Toivottavasti et joudu moiseen tilanteeseen. :D

Terolututhan tukee alkanutta raskautta, joten voi olla, että sulla jossain vaiheessa jää menkat pois toivotusta syystä. :) Plussatuulta!

Kysele vain rohkeasti lyhenteistä ja muista mietityttävistä asioista. Koitetaan täällä suomennella ja selitellä ymmärrettäviksi. :) Tämä koko vauvakuumeosio on melkoinen termiviidakko. :D

Oma napa on ennallaan. Testasin aamulla, mutta negahan se oli herkkyydestään huolimatta. Nyt on vasta dpo10? menossa, joten ehtii se vielä plussaksi muuttua olettaen, että epätodennäköinen ovis on tapahtunut. Tuolla maaliskuussa plussaavat -pinossa on kuva testistä, mutta ei siinä mielestäni viivanpaikkaa kummempaa tiiraamallakaan näy. Perjantaina tai lauantaina on sitten seuraava testipäivä, jos täti ei kurvaa pihaan. Tuntemukset ovat ristiriitaiset ja fiilikset neutraalit. Eiköhän tilanne aikanaan selviä. :popcorn:
 
macy gray: Kiitos vastauksesta :)

Ehkäpä nuo lyhenteet tulee pikku hiljaa tutuiksi, ku pääsee asiaan syvemmälle sisään :D

Mulla on tosiaan poika jo ennestään, ja nyt ollaan syyskuusta -09 asti yritetty meille yhteistä ensimmäistä. Menkkoja ei oo laastarin poisjätön jälkeen tullu ku kerran. Aina tosin ollu miten sattuu, säännölliset oli ainoastaan laastarin käytön ajan...
 
HeiFossiilija tervetuloa :wave: Minun lääkäri ohjeisti että teroja syödään 10 pv alko vuoto kuurin aikana tai ei. Yleisimmin vuoto tulee 3-10 päivän sisällä viimeisen tabletin ottamisesta mutta mulla ainakin alko menkat jo kuurin päivänä 7 ja käskettiin syödä kaikki 10 pv.

Omaa napaa, tänään vissiin kp38 ja täti edelleen hukassa. Testasin nyt varmuuden vuoksi ja negaa näytti. :( Tänään en jaksa päivittää, anteeksi. Väsyttää niin pirusti.
 
Täällähän on tapahtunut paljon! Mukavaa käydä välillä seurailemassa muiden kuulumisia, ja päivittämässä omia, tästä projektista kun ei in real life oikein viitsi vielä kertoa...

Gynellä tuli käytyä tänään ja kyllä vierähti iso kivi sydämeltä kun sai homman etenemään. Munasarjat katsottiin ultralla ja vaikka loppukierto on menossa niin ei siellä mitään tapahdu. Munasoluja näkyi kyllä mutta irtoamista ei näyttäisi olevan tapahtumassa ja gyne epäili lievää PCO:ta. (toivottavasti muistan kaikki oikein, ei ole vielä terminologia ihan hallussa ;) )

Sain clomifen-reseptin ja sovin että soitan paikkakunnallamme toimivalle klinikalle josta saan annostusohjeet ja lääkäriajan kierron keskivaiheille. Eli toivon mukaan pääsen aloittamaan clomit jo ensi viikolla! :) Gyne oli kyllä todella kannustava ja uskoi että pienellä avustuksella homma saadaan nopeasti käyntiin. Toivotaan ainakin näin :)
 
Namppis88 Kiitti vastauksesta.
Eilen kirjotin että tänään alotan terot kuurin, mutta se tapahtuukin vasta huomenna. Mennee jo päivätkin sekasin.

Ja nyt jos sais pikkasen selvennystä noihin teijän päivityksiin, mikä kp38 ja kuka täti hukassa :D
 
Fossiili > KP tarkoittaa kiertopäiviä eli kp38 = 38. kiertopäivä menossa. Jos on vaikka kp14/32, niin sitten on 14. kiertopäivä ja kierron pituus 32 päivää. Kierron pituuden voi ilmoittaa tarvittaessa myös esim 30-34 niin kuin minulla on eli kierron vaihteluvälin mukaan. :) Täti, ferrari, sukulaisnainen yms tarkoittavat epämieluista vierasta eli kuukautisia. Saako tuosta minun selostuksesta mitään tolkkua? :D
 
Terolut-mimmien toivelista

Namppis88.....kp39/28-60....22v...1.lapsi.....yk4.....terolut-tauko
Macy gray.......kp31/30-34....30v....2. lapsi....yk16......terolut-tauko
AnniMu...........kp30/26-87....20v....1.lapsi....yk 4.......3. terolut-kierto
Chrisu............kp25/????........28v.....1.lapsi....yk 1.....3.terolut-kierto
Saasa............kp21/37-68......27-v... 1.lapsi....yk11.... 2.tero-kierto
Aadami...........kp12/24-50...27v....1.lapsi...yk7......4.terolut-kierto
tellervo..........kp13/??-??.....35v......2.lapsi...yk3.....1.terolut-kierto
Ambrosia85.....kp12/26-?.....26v..1. lapsi....yk5
Lilli88.............kp 9.............23v...1.lapsi...yk 4.....3. Terolut-kierto
Ninni-Ilona.....kp8/39-46....25v.....1.lapsi....yk4.......2. terolut-kierto
Kristiina84.......kp4/30-40.......26v...1.lapsi.....yk4.... 3.terolut-kierto




Korjauspyynnöt allekirjoittaneelle, mutta saa tätä muutkin päivittää ;)
 

Yhteistyössä