Terolut mimmit

MG Terojen piikkiin on kyl pakko laittaa nää oireet, varsinkin kun kierto heittää niin häränpyllyä ettei voi puhua menkkojen myöhästymisestä kun nyt on kp 50+jotain ja kävin ultras gynellä muistaakseni kp 39 eikä silloin ainakaan ollut havaittavissa mitään ovikseen viittaavaakaan. Mut tosi kurjia oireita aiheuttaa jo tässä vaiheessa, onneks alkaa ne clomit sit kohta, vaik nekin niitä kuumia aaltoja saa aikaseks, mut onneks vaan niitä.

Under Oisko sitten onnittelut clomeista paikallaan, meillähän alkaa sit molemmilla uusi vuosi clomien merkeissä :D

Aadami Juu en voi tällä hetkellä kyllä mitenkään vähätellä näitä sivuvaikutuksia kuten huomaat, jos oisin tiennyt niin en ois ottanut ollenkaan tällä annoksella kun kerran yhdelläkin mulla toimii. Toisaalta sun kannattas ehkä oottaa omaa kiertoas, mutta toisaalta jos siihen menee liian pitkä aika sun mielestäs niin aloita vaan kuuri aikasemmin, joulua ei ehkä kuitenkaan kannata tällä pilata kuten mä |O

Nyt salkkkareita kattomaan :wave:
 
Helou mimmit!

Tässä totesin, että mie taidan olla aika onnellisessa asemassa kun en ainakaan ekalla terokuurilla omasta mielestäni potenut mitään sivuoireita.. Ja huomenna startataan seuraava. Ainakin tolla ekan kuurin vikana päivänä minul posahti täti käymään.. ja siinä kierros ei tainnu olla ovista, ei ainakaan keho kertonu eikä parit tikutkaan.. Toisin kun nyt..

Mut Aadami: miul oli ennen teroja kiertopäivät jossaon 70 tienoil ja arvauskeskuksest sanottiin et ootteleppa vielä, jos sielt tulis.. aika huima määrä.. Mutta olisko sun kohdal sit liian pieni määrä sitten noita teroja?? toivottovasti ei tuu yhtä pahoi sivuoireit ku Justiinalle. Justiinalle vaan tsemppiä.. enää yhdeksän päivää edessä?? Ja toivotaan täällä että Aadami sulla täti ei tuu kylään oikeasta syystä..

Ja muuteski kaikille tero-mimmeille lämmintä joulua ja nauttikaa perheidenne läheisyydestä! :heart:
 
Huomenta!

MG Jokos oot testaillut?

Inizal Sinä onnellinen, kun vältyt tälläsiltä oireilta :D Juu, en viitti ees laskee milloin ton viimesen teron kiskasen huiviin, liuskas näytti kuitenkin aamulla olevan aivan liikaa tabuja |O
Ihanaa joulua myös sinulle :heart:

Tänne rintamalle ei mitään uutta, aamu alkoi pään pyöriessä kuin haminan kaupunki ja muilla jo ed. mainituilla oireilla :x Kunnon naurut tosin aamulla sain kun FF kertoi mun oviksen olleen kp 50, nyt siis kp 53 ja ollaan viel ukkokullan kans "hyödynnetty" tietämättämme tää "ovis" oikein huolella :LOL::LOL: Joulusiivous vielä tekemättä, nyt pitäis aloittaa kunhan saan kiskaistua tän kahvini naamariin, oon noin tunti sitten vasta herännyt, mikä on sekin mulle aivan omituista : / mutta kärsin nää kaikki hammasta purren jotta saan kierron aloitettua ja clomit kehiin, enkä enää koskaan laita teroja 2 tbl vuorokaudessa suuhuni :x

Kohta alkaa siivousurakka...:wave:

Justis
 
Aadami
Jahkailun ja pähkäilyn jälkeen mä päätin odottaa ens vuoteen näitä menkkoja ja jollei hana aukea siihen mennessä niin sitten 1.1. eka pilsu naamariin...
Pakko kai se on Justiinan varoittavasta esimerkistä huolimatta testata josko toi 2 pilsua päivässä sais homman toimiin...
 
*Justiina* > Mulla on vain digitaalinen viikkonäytöllinen kaapissa ja säästelen sitä huomiseksi. Tänään on apteekkiin asiaa, joten ajattelin ostaa Apteekin oman. Testaan sillä ensin ja sitten vasta tarvittaessa digillä. (En tiedä dippaanko jo tänään vai vasta aamulla) Usko plussaan on nolla, varsinkin kun nyt on pientä tuhruilua havaittavissa ja kohdun kipuilut hiipuivat eilen. Taitaa se täti olla oven takana, mutta testaan silti. :kieh:
 
Täällähän on tapahtunut paljon :) Mä en ainakaa koskaa ikinä enää laita teroja 2 tbl vrks ja piste. Niin kamalat oireet oli et oli ensiavus tosiaan sen pari kertaa ja sit vielä ultrassa jossa ei mitään kummallista ees näkynyt....
Mut nyt kipittelen tästä koneelta hetkeks...
MG jos jaksat ni voitko vähä neuvoa kuinka toi lista tehdään.
Ja jos jaksatte laittaa tarkemmat tiedot vaik yv:nä ni oisin tooosi kiitollinen :)
Plussapuhurein Under
 
Huomenta taas!

Huomenna on joulu, jee :xmas::heart:=)
Eilen tuli siivottua urakalla, laitettiin kuusi ja kaikki loputkin koristeet, ihanaa, samantien pamahti mieletön joulufiilis :heart:

Ja arvatkaas mitä? Kaikki joulutohina vähensi oireitani, illalla ei ollut enää mitään muita oireita kuin huimaus ja nyt sitäkään ei vielä tähän mennessä oo tullut, kun noin tunnin oon ollut hereillä. Oon nyt syönyt yli puolet kuurista, varmaan voi johtua siitä enemmän...mut fiilikset parani heti huomattavasti kun olotila koheni :xmas: toivottavasti pysyykin mokomat poissa joulun.

Under Miksi et saanut clomeja? Kirjoittelen tuolla lapsettomuuspuolellakin clomifen-listalla ja siellä on kyllä monella clomit, jotka jopa ovuloi, mutta esim. liian myöhäinen ovis tai luteaalivaihe liian lyhyt, käyppä kurkkaan siellä ellet oo jo käyny :D
Mun tiedot ikä 38v., kolmas toiveissa, apuna terot+clomit

MG Jokos digitesti on tehty?

Aadamille tsemiä tädin ootteluun, on tääkin, et sitten sitä epätoivottua saa oikein ootella : / Ja mistäs sitä koskaan tietää vaikkei seuraaviin yheksään kuukauteen tuliskaan, on sitä kaikenlaista sattunut ennenkin :xmas:

Oikein rauhaisaa ja rentouttavaa joulua teille mimmit! Pitäkää läheisistänne huolta ja nauttikaa heidän seurastaan :heart:

Justiina :xmas:
 
Justiina, kun vaan erikoislääkäri saa nitä määrätä :( Ottaa päähän! Taas turha reissu. Koitin soittaa Tayssin lapsettomuus polille et tarvis paprui siirtään ni ovat kaks viikkoa kii eli vasta 3.päivä pääsee jotain tekemään.
Sais kyl alkaa tapahtumaan!
 
Aadami
En mä mitenkään malttamaton ole mutta...:saint:

Aloitin nyt sitten kuitenkin eilen ne terot uusiksi kun menkkaoireet katosivat täysin...

Tunti ekan pillerin jälkeen alkoi se sama jomotus vaseman munasarjan kohdalla mikä oli silloinkin, kun vedin sen ekan terosatsin... Ei siis tarvitse mietiskellä, että josko olisin jo tässä kierrossa ovuloinut, terojen "syytä" koko jomotus.. :|

Muuten ei ainakaan vielä (eli kolmen pillerin jälkeen) ole ollut sen kummempia oireita ollut tällä tuplasatsilla tullut kuin mitä tuli sillä yhdelläkään pillerillä päivässä..

Painoa oli eilisen punnituksen mukaan lähtenyt nyt 5 kiloa. BMI edelleen 33 joten matkaaaaaa on. Luin vielä uusiksi gynen lausunnon ultrasta ja PCO:sta siinä ei puhuttu mitään. Pakko oli tarkastaa, kun en siinä ultravaiheessa tajunnut näistä asioista vielä mitään... Eli tuo paino ja erityisesti valtava mahamakkara voisi olla syynä näihin mun hormoonihäikkiin, ennen pillereitä olin kuitenkin normaalipainoinen... Voi kumpa syy oliskin vain tuo läskin määrä, se on kuitenkin helppo hoitaa. Tai no, helppo ja helppo...
 
Ajattelin liittyä seuraan..Lopetin e-pillereiden syönnin viime maaliskuussa eikä kuukautisia tullut sen jälkeen. Söin Diane Novaa 15 vuotta eikä koskaan ollut mitään ongelmia..Lokakuussa hakeuduin lääkäriin(terveyskeskukseen) ja kävin läpi kaikki veritutkimukset jne. Mitään syytä ei löytynyt. Nyt on menossa kolmen kuukauden Terolut kuuri jonka jälkeen tulee lähete eteenpäin,jos oma kuukautiskierto ei ala. Vauva on toiveessa..Olen syönyt yhden kuukauden Teroluteja ja pari päivää pillereiden jälkeen tuli vuoto. Niukempi kuin aikaisemmin mutta kunnon vuoto kuitenkin. Onko mahdollista tulla raskaaksi? Milloin kannattaa yrittää,siis missä kohtaa kiertoa?Auttakaa epätoivoista..
 
Tervees Mimmit!

Joulu on nyt sitten takana ja toinen tero-kierto menossa.. Mie en oikein tiedä miten päin olla, kun reilu vko sitten oli ovis kohdalla ja sitä on hyödynnetty.. Nyt sitten jouluaattona päiväunilta heräillessä alavatsaa kouraisi oikein kunnolla. Siinäpä sitten ihmettelin, että eikai se ovis vasta nyt ollut, mutta mieleen hiipi myös ajatus kiinnittymisestä.. Nämä nettifoorumit ovat kyllä vihoviimeisimpiä kun potee vauvakuumetta.. :D Jatkuvasti lukee kehostaan merkkejä, jotka viestittäisivät pienestä salamatkustajasta.. :heart: Mutta jäitä hattuun täällä yritellään toputella, 1.1. olisi viimeinen tero-nappi, jännityksellä odottelen, että sainko maailman parhaimman joululahjan..

Hei Sallska ja tervetuloa joukkoon! Mie olen itse kans aika uusi terolainen, toinen kierto vasta menossa. Ensimmäisen 10pvän kuurin jälkeen itselläni alkoi runsas ja viikon kestänyt tätikyläily. Ja ovista en bongannu tuossa kierrossa. Edes valkovuotoa ei tullut nimeksikään. Tässä kierrossa tilanne taas toinen, valkovuoto plus järjetön panetus kertoivat oviksen tulosta ja tämän vielä vahvistelin tikuilla. Eli siis oviksen kohdalla yritykset peliin. Ja tietty saahan sitä muinakin aikoina yrittää.. Parempi vain että heiluttelee peittoa ja varmistaa uimareiden olevan valmiina.. Tuosta sitten onkin jo niin paljon juttua, että kuinka homma kannattaa hoitaa.. Joka toinen pvä, joka pvä?? aamulla on kuulemma parempilaatuista siittiötä tallessa, yms.yms.. Kyllä tää on aikamoiseksi salatieteeks menny! :LOL:

Hei MG! Kovin hiljaista.. mitä sanoi apteekin testi?? vai oletko jo kadonnut plussanneiden puolelle???
 
Mukavaa joulunjälkeistä viikkoa mimmit :wave:

Ja tervetuloa joukkoon sallska, itsekin ensimmäistä kiertoa teroluteja syön, joten uusi tulokas porukassa myös.

MG Mitäs kuuluu sinne? Ootko testaillut? :attn:

Under jep, toi on kurjaa että clomit on vaan erikoislääkärin takana, tk-lääkärit ei saa edes reseptiä uusia :kieh: Mitäs sinne kuuluu, onks sulla muuten kp:t jo täynnä?

Inizalle tsemiä piinailuun, tiedän kuinka vaikeaa se voi olla..minä kun en oo mikään himotestaaja..enhän minä :whistle:

Aadami Turhahan sitä tätiä on venailla, terot kehiin vaan :D Onkos mitään sivuvaikutuksia tullut? Mulla tuli ne muistaakseni neljäntenä päivänä..

Tää on mimmit ilon päivä :D:LOL::heart: terokuuri on ohi! Jee, jee, jee! Koko kuurin ajan huimasi, se oli ainoa oire oikeestaan joka pysyi, valitettavasti. Aamulla otin viimesen tabun ja tätiä sit vaan odottelemaan. Tänään muuten tutkin FF:n käppyröitäni ja tein sitten vale-lekurina diagnoosin, siitä miksi noi sivarit oli mulla noin voimakkaat, aloitin meinaan kuurin vasta kp 48, joten mun omakin progesteronituotanto oli jo käynnissä ja sit siihen lisäksi vielä tupla-annos teroja, niin avot, sitä saa mitä tilaa :O

Mut nyt täytyy mennä, kiire ale-myynteihin :D

Justis :wave:
 
Joulureissulta palattu ja tuon huonoja uutisia. :( Digitestiä en käyttänyt, mutta dippasin keskiviikkona laimeasta iltapäiväpissasta Apteekin omalla negan. Illemmalla alkoi vuoto, joka tosin pysytteli aika niukkana. Aaton aattona ajeltiin miehen perheen luo joulun viettoon ja illalla kuukuppia tyhjentäessä koin hämmentävän tilanteen, johon liittyen keskustelin lääkärinkin kanssa. En saanut omasta terveyskeskuksesta aattona ketään kiinni, joten soitin synnärille ja kysyin toimintaohjeita päivystävältä lääkäriltä. :attn: *Ällövaroitus* Kuukupista siis löytyi raskausmateriaalia eli meneillään oli alkuraskauden keskenmeno. Nyt vuoto on enää niukkaa tiputtelua eikä kivutkaan ole vaatineet missään vaiheessa särkylääkettä.

Olo on tukkoinen, alavatsalla kipuilee samalla tapaa kuin ennen vuotoa ja lämmöt ovat entisellään. Lääkäri kehoitti tekemään uuden testin alkuviikosta, mutta joudun tilaamaan niitä ensin. Apteekkiin en suostu menemään eikä reissun aikana ollut mahdollista käydä kaupassa. Digiä en halua käyttää nyt. Pieni epäilys on, että tuolla lymyäisi vielä toinen. Teen kuitenkin testin ennen kuin alan toiveilemaan enemmän. Tässäkin on käsiteltävää ihan riittämiin. Onneksi odotamme alkuvuodeksi luvattua kutsua lapsettomuuspolille eli olemme pääsemässä ihan pian tutkituttamaan mikä kehossani kepposia tekee ja miten pikkuinen saataisiin pysymään mukana.

Olen aika väsynyt reissusta ja tästä tilanteesta. Palaan toisen kerran lukemaan kirjoitukset ajatuksella ja kommentoimaan. Toivottavasti muitten kuulumiset ovat hyviä.
 
Voi MG.. :hug: Täällä myös pidellään peukkui pydes, että siellä lymyilisi toinen..

Kysymys muuten teroja syöneille: onko joskus jäänyt ottamatta yksi pilleri kesken kuurin? entäs sen vaikutukset? onko vuoto alkanut samantien vai oletteko saanut syötyä kuurin loppuun? mie hokasin tuossa duunimatkalla, että jotain unohtu.. Iltapäivästä on ollut samoja kuukautisvaivantyyppisiä oloja, kuin mitä oviksen jälkeen on koko ajan ollut, mutta nyt höystettynä ihanaisella selkäkuumotuksella.. En oikein tiedä, että onko kipeä vai ei. Ja jalkoihin kerää nestettä.. Ihan uutta minulle..
 
Aadami
Nonniin, ei olisi kannattanut sittenkään hosua niitten pillerien kanssa...
Tänään alkoi "kesken kuurin" rusehtava vuoto (jännän beigeä) ja menkkakivut... Nyt sitten mietin pitäisikö lopettaa noi terot kesken...
Aamulla pillerin otin, mutta täytynee tämä päivä katsoa jos hana aukeaa kunnolla niin sitten jätän loput syömättä...

MG:lle peukkuja!!! :heart:
 
Huomenta!

Aadami Jokos hanat aukes? Tohon lopettamiseen en osaa sanoo, mulle sanottiin ohjeeks, et pitää syödä loppuun vaik vuoto alkais kesken kaiken, mutta kun sullahan alkoi vuoto jo kuurin alussa :O

MG Mites jakselet :hug:? Mikä on vointi, mitkä tuntemukset?

Voi kun täälläkin aukeis hanat, on se kumma kun en oo mihinkään tyytyväinen..ensin oli kauheet oireet ja nyt kun ei oo oireita niin silti ei oo hyvä |O tulis jo täti-prkl :kieh:
Onko teillä muuten kuurin jälkeinen vuoto tullut kivuilla vaiko salaa, ilman ennakkoilmoituksia?

Justis :wave:
 
*Justiina* > Olojahan täällä. :LOL: Uutena "oireena" on häpykummun kutina, joka alkoi joulun aikaan. Tajusin vasta äsken, että tämmöistä mulla ei normaalisti ole. Synnytyksen jälkeen rapsuttelin paljonkin, koska karvoituksen rajaan tuli aika paljon raskausarpia ja ne parantuessaan kutisivat kovasti. Nyt kutisee samoista kohdista eli siistittyjen alueiden sänki ei ole aiheuttajana. Kiusallinen vaiva kyllä tuokin. :kieh: Digitestiä en rohjennut tehdä, koska näytteestä tuli laimea. Käyn kohta katsomassa joko apteekin testit olisi saapuneet postilaatikkoon käytettäväksi. Tovi pitää kyllä odotella, että lämpiävät ja sama odotus koskee pissanäytettä. Toivottavasti on kuitenkin käyttökelpoinen. :confused: Onneksi testejä tulee useampi, niin voin huomenna testaila uudestaan tarvittaessa.

Terolut on mulla vähentänyt menkkakipuja. Nytkin oli vuoto melkolailla kivuton ja se tietenkin hämmentää. Kemiallisissa ja aikaisemmassa alkuraskauden keskenmenossa oli kyllä kipuja paljon enemmän ja tuntui synnytyksen tapaan myös reisissä ja selässä. Normaalisti kivut tuntuvat mulla vain alavatsalla. Salaa ei vuoto silti ala, sillä hanat eivät viime aikoina ole auenneet kerralla. Pieni tihku on tullut vihjeenä ja siitä sitten runsastunut joko kerralla tai vähitellen.

InizaL > ihme kyllä muistin jokaisen pillerin ajallaan, joten en osaa vastata kysymykseesi. Primolut-kuurin aikana (menkkoja siirtäessä) olen voinut jättää päivän väliin ilman seuraamuksia. Korkeintaan pientä tihkua on hieman tullut ja sekin hiipunut pian pois kuurin jatkuessa.
 
Kiitos MG! Tosiaan eilen unohtui se yksi pilleri, ja otin sen tänään aamupäivällä.. Ei kuitenkaan mitään tihkua.. Vielä neljä pilleriä ja sitten jos ei tätiä kuulu, niin apoteekkiin.. Hirveesti mieli tekis jo juosta hakemaan testi, mutta maltan ainakin viikonloppuun..

Justiina! Mikäs siel on tilanne? eikös sulla loppunut nyt kuuri? onko täti kurvannu kylään vai ollaanko testailemassa??
 
*Tervetuloa sallska. Mä en saa millään unta :( Huomenna saapi soitella mitkä nää mysteeriset kipuilut ja juilinnat aiheuttaa. Olispas salamatkustaja mukana. Turvotustä löytyy, nännit kipeet ja lämmöt koholla. Kaikki tää voi tietty jostain muustaki johtua.
Kiertopäivä huikentelee vasta josai 22 tai jotai, en oo enää itekkään perillä :D :D
MG toivottavasti siellä vielä toinen lymyilis niin pääsisit tuonne odottajien puolelle :)
Mulla tää kierto oli teroton, en enää näillä lukemilla viitsi aloittaa.... Saas nähdä miten menkat menee, toivottavasti tulis ennen kp 36... Tai pysyis se pahainen akka pois piiiiitkän aikaa :D
Sori hiljaiselo mut oltiin mutsilla joulua viettämässä niin siellä ei oikein kerent koneella istumaan...
Huomenna tulee hCG verikokeen tulokset, nega sieltä varmasti pukkaa. JOs näin tekee ni sit on pakko mennä lääkäriin lisätutkimuksiin koska tää olo ei todellakaan ole normaali. Nivusia polttaa ja särkee ja alavatsaa juilii inhasti :( Mä en taatusti nuku tänä yönä ku ootan vaan koska pääsis soittamaan :D
 
Aadami
Hana on auki, eli KP2:sta mennään. Hallelujah! kierto jäi kuin jäikin 39:iin. Kaksi edellistä kuitenkin siinä 50 paikkeilla...
Lopetin nyt ne terot, kun netistä luin erään gynen kommentin, että jos vuoto alkaa kunnolla ne voi lopettaa (jos tiputtelee, niin sitten ei saisi lopettaa kesken)...

Kivut on melkoiset. Ei ihan niin pahat kuin luomumenkoilla, mutta huomattavasti pahemmat kuin e-pillerien aikaan...

60 ovistikkua tilattu, ajattelin tikutella nyt melkeimpä koko kierron jotta saisin selville tapahtuuko koko ovista vielä(kään). Epäilen että ei tapahdu, mutta toisaalta toivoa on, kun tämä paino tässä laskee tasaisen tappavaa tahtia koko ajan...
 
Heips vaan!

MG Tulikos testit? En oo yhtään malttamaton :p jotenkin vaan tuntuu, et sulla plussa napsahtais kunhan vaan testaisit :attn: Mulla varhainen km, tuulimunan jälkeen, muistaakseni viikkoja oli 6+5, koska seuraavalla viikolla oli jo varattuna alkuraskauden uä ja se oli kunnallisella aina reilusti 7+ ja tosiaan mulla tuli ihan hurja vuoto ja kovat kivut, joten sun kivuttomuushan vaikuttaa hyvältä :heart:

Aadamia kadehdin tädin tulosta..melko sairasta vai mitä :O

ja tässä suora kopio tuolta lapsettomuuspuolelle kirjoittamista päivän tunnelmista....

Täällä on aivan omituinen olo..täti kateissa |O Lämmöt ei laske, vaikka maanantai aamuna on viimeinen terolut otettu, pitäis jo tädin ilmoitella tulostaan..siis raskaana en todellakaan usko olevani, se ois niin suuri lääketieteellinen ihme, että sen jälkeen ultrilla ei ois enää mitään luotettavuutta :D Kurjaa täs on se, että pelkään terojen sekoittaneen mun "luomukierrot" totaalisesti ja kp on nyt siis 60! Hauskaa täs on taas se, että FF kertoo lämpöjen perusteella nyt olevan dpo 10 ja käppyrällä on oikein hieno kiinnitysdippikin dpo 7 kohdalla. Mutta tytsyt, toi ei voi pitää mitenkään paikkansa kuten jo ed. mainitsin, kun vaan huvittaa mua ihan sairaasti :LOL::LOL:

Justis :wave:
 
Aadami
Joo, on tää niin välillä aika surkuhupaisaa tämä tädin ja oireiden oottelu :p

Vielä kolme kuukautta sitten en voinut kuvitellakaan joskus haluavani lapsen. Sitten yhtäkkiä NAPS, ja kaamea vauvakuume päällä. Sitten nettiin kaivamaan tietoa heldelmöittymisestä, ovulaatiosta, oireista yms ja nyt olen ihan vainoharhainen kaikkien oireiden kanssa joita saan siis aikaan yksinkertaisesti kyttäämällä oloani jatkuvasti...

Kaiken maailman oireita ja teorioita selvittäessäni olen saanut itseni siihen tulokseen, että minulla ei mikään toimi eikä tule toimimaankaan, ja lapsi pitäisi saada heti nyt. Kynnet verellä kaivan netistä selityksiä keksimilleni ongelmille ja oireille...

Totuushan voi oikeasti olla yksinkertaisesti se, että kun paino putoaa ja e-pillereiden vaikutukset tasaanutuvat elimistössäni, saan ovulaation toimimaan. Silti olen jo täysin vakuuttunut ties mistä vaivoista ja mietin jo, että pitäisikö hakeutua hoitoihin... Ihan älytöntä, tiedetään!! :LOL:
 

Yhteistyössä