Terolut mimmit

miss_piggy
Mun menkat kesti sitte taas sen 3 päivää ja nyt on jo ohi.

Onko kellään muulla teroilijalla välillä tollasia tosi lyhyitä ja niukkoja kiertoja? Mietin vaan että mistähän johtuu, vai onko esim. sellasessa kierrossa jossa ei oo ovuloinu menkat jotenki niukemmat?
 
miss_piggy Mä oon miettiny kans vähä saman suuntasia juttuja, kun terojen kans hyvä jos neljä päivää vuoto. Nyt vuoto jatkuu vielä, vaikka oli se 17 päivää vain välissä. Nyt olen selvästi vuotanut enemmän kuin terojen kanssa. Olen ihmetellyt että mistä tää vuotojen ero johtuu, vaikka jos olisin alottanu terot kp15 niin todennäkösesti en vuotais nyt... Voiko terot aiheuttaa ettei kohtu tyhjennä kaikkea pois??? Mun ajatukset on varmaan ihan tyhmiä...:ashamed:
 
miss_piggy
Tiuhti: En kyllä itekkään tajua tätä systeemiä...sitte mietin myös sitäki että jos on se pco, ja ne munarakkulat ei jotenki kehity, ja sitteku tulee menkat, niin jos sitä roipetta ei oo sen takia siellä kovinkaan paljoa mikä edes vuotais ulos jos ei ovuloikaan kunnolla :confused:
Ois kyllä niin kätevää ku ois itellä joku ultra-laite millä vois kyyläillä että mitä tuolla sisuksissa tapahtuu, en vaan tajua :LOL:
 
miss_piggy Mä ultraisin itteeni varmaan koko ajan jos sellanen laite olis lähettyvillä.:D Oon kyllä niin epäluuloinen kaikesta mitä kropassa tapahtuu. Nyt on kaikki menny kyllä kiertojen osalta kesästä tähän ihan pieleen. Saldona nolla ovulointia, mutta vuotanu olen liiankin kanssa.:( Ei oo tarvinnu kyllä yhtäkää raskaustestiä tehdä... Ei oo ollu mitää epäilyksiäkää missään vaiheessa. Ennen menkat tuli niin harvoin, että ehti jo elätellä kaikenlaisia toiveita ja tehdä monta r-testiä.

Olen tässä pähkäilly sellasia että noudattaisko lääkäriä ja söis nyt kiltisti kaikki terot vaan pois ja menis uudelleen lääkärille toteemaan ettei mitää tapahtunu, vai pitäis kunnolla niistä taukoa ja kattois jos oma elimistö tekis jotain...:confused: Voipi toki olla että tää vuoto vaan jatkuu ja jatkuu ja sen takia pitää kuuri aloittaa... Nyt menossa kuudes vuotopäivä. (Vuoto nyt samanlaista kuin heinäkuussa, jolloin sain terot. Vähä verta ja limaa..) Mä olisin niiiiiiin onnellinen jos saisin ees yhden ovulaation välillä.
 
miss_piggy
tiuhti: Syö vaan ne terot pois, sittenhän sun on helppo mennä sinne lääkäriin ja sanoa että ei ne tainnu oikein toimia niinku pitäis.
Mullakinhan tosiaan se edellinen vuoto kesti sen 9 päivää, mutta toisaalta mun kierto on ollu ihan kunnolla sitte se 26-29 päivää. Mitä jos koittaisit kans ottaa ne terot vähän myöhemmin esim. kp 18-27?
Ite mietin semmosta, että nyt tässä kierrossa sitte otan taas tuohon ajankohtaan terot, ja sitte kun ne onki viimeset, niin alan kattomaan miten tuo luomukierto käynnistyy, jos käynnistyy ollenkaan.
Mulla loppuis koulu toukokuussa, niin mietin että kitkuttelenko sinne asti sitte "luomuna" ja hakeudun sitte tutkimuksiin jos ei raskautta/menkkoja meinaa näkyä vai otanko asiaksi heti alkuvuodesta:confused:Nuo opiskelut vaan on semmosia, että voi olla vähän hankala alkaa kulkemaan koulun aikana missään hoidoissa.

Ootko saanu ovistikkuihin minkäänlaisia viivoja vai ootko tikuttanu? Ite oon kyllä viivaa saanu ja aika vahvankin monesti siinä kp 14-15, mutta en tiä onko sitte ollu ovis ku kuitenki vielä ennen menkkojaki on ovistesti näyttäny aika vahvaa viivaa...
 
miss_piggy: Vois kyllä testata, että söis niitä vasta vähä myöhemmin. Toki tässä kierrossa ei päästy sinne kp 18 asti.. Mikä ihmetyttää suuresti. Oon tikuttanu kyllä joka päivä, kunnes taas vuoto alkas. Nyt oli erona edelliseen kiertoon että kerran ei tullut ollenkaa toista viivaa.:) Muutoin aina sellanen hailakka toinen viiva tullut, mutta ei oo lähteny vahvistuun millään lailla...:confused: On ollut kyllä hiukan turhauttavaa. Mullla olis vielä paketillinen teroja odottamassa. Jos sulla keho virkistyis kans kevättä/kesää kohden mennessä ja kierto alkais ittestään. Mulla kävi niin viimeksi ja tuli yllätys plussa maaliskuussa.:D Lääkärille olin silloin jo soitellu.
 
miss_piggy
Katotaan miten tässä käy, onneks nyt on työharjottelu niin on vähän muutaki ajateltavaa :D No, viikonloppuna vois alkaa tikuttelemaan sitä ovista. Joka kierrossahan ovista ei muutenkaan välttämättä oo, että voi siitäki johtua ne hailakat viivat, ja toisinaan taas tulee vahvempia.
 
heissan taas =)

Ensinnäkin isot onnittelut plussanneille! :heart:

Toiseksi minä ite kävin lääkärillä ja terolutteja lääkäri ei enään määrännyt vaan määräsi suoraan lugesteronit. Ihmetteli kovasti miksi niitä ei olla aiemmin määrätty kun näitä vuotohäiriöitä on ollut koko pienen ikäni. Saas nähä sitten miten nämä tehoaa kun nappaan nyt niitä 100mg aamulla ja 200mg illalla kp 17-27 :D

Ja sitten lääkärin sanoja lainatakseni: Terolutit ei ole paras vaihtoehto kun on lapsi haaveita. se saattaa vaikuttaa siihen ovulaatioon varsinkin jos niitä syödään kp15-24. En enään muista mitä muuta se sano mutta tuo jäi päälimäiseksi mieleen.

Noniin. Eli mää en taida enään sitten kuulua tänne kun en enään niitä terojakaan popsi : /
 
tindra86: Ei kai se haittaa vaikka et teroja enää söisikkään, niin voisit silti tänne kirjotella.:D Mua ainaki kiinnostas että mikä vaikutus uusilla tabuilla suhun on. Eikä täällä hirveen moni nykysin kirjoittelekaan... Itse oon myös hiukan pessimistisellä asenteella näihin teroihin, mutta kaippa nää loppuun tulee syötyä ja sitte lääkärille uudestaan. Mä niin toivoisin että sä saisit kans noihin kiertoihis jotain tolkkua.:)

miss_piggy: Nostan kyllä hattua, jos koulun loppuun jaksat odottaa ennen hoitoihin hakeutumista. Tarviikohan jos saa clomit niin niiden aikana useastiki käydä seurannassa? Ajattelis että sen pystyis kokeileen koulunkin puitteissa... Ittellä ainaki omassa pienessä mielessä kaikki muuntu niin isoksi möykyksi ekaa yrittäessä, kun kaikki meni pieleen ja vauvakuume oli niin kova. Nyt oon pystyny asioita ajattelemaan vielä huomattavasti valosammin.

Niin ittestä vielä vähä... Vuoto on loppunu! Hip hurraa!! Nyt ovista yritetään bongata uudellla innolla. Ja jos alottaisin ne terot vasta kp18.(riippuu tietysti onko keho tällä kertaa yhteistyöhaluinen...):D
 
miss_piggy
Saattaa olla että en kumminkaan malta oottaa koulun loppuun vaan lampsin heti alkuvuodesta sinne lääkärille :D

Ja just kuten tindra sanoi, oon myös kuullut ja lukenut siitä, että terot saattaa vaikuttaa negatiivisesti ovikseen. Siksi nyt ihan ilman lääkärin lupaa aloinkin syömään niitä parissa kierrossa vasta kp 18, että se ovis ois ehtinyt tulla.
 
onnittelut plussista :)

en oo vähään aikaan taas käyny kirjottaa ku masennus iski edellisen negan jälkeen ja taas tyhmänä testasin :'( kp 75 menossa ja kamalia alavatsa kipuja/nipistelyjä/repäisyjä ja nännit ollu viikon tosi kipeet..ei oo ikinä ennen ollu..onko kellään kokemuksia et mistä vois johtua????

ja asiat on edenny sen verran et sain parin kuukauden päähän ajan lapsettomuus polille..nyt vaan odotellaan et päästään tutkimuksiin, jännittää!!
 
Mä oon ollu täällä taka-alalla ja vaan lukenut teijän muiden juttuja mut nyt laitan jotain omaakin. Sain tosiaan terot 4kk käyttöön ja sitte jos en oo raskaana ni uusiks lääkärille. no söin niitä 3kk ja nyt päätin pitää tauon yhen kk ajan ja ylläri ylläri TAAS menkat hävis :/ on nyt viikon myöhässä, ja EN oo raskaana. Ma on aika varattu gynelle. Vinkkejä mitä mun kannattaa vaatiä siltä käynniltä? Kertaalleen on jo ultrattu alakautta. Ovuloin luonnollisesti, mutta toivoisin silti clomeja että jos ne vaikka vähän parantais sitä.
Ärsyttää....
 
miss_piggy
tarana: Ekaks suosittelisin, että et syö niitä teroja kp 15-24 vaan koita syödä myöhemmin, esim. kp 18-27. Nyt on moni sanonut että terolutit ei edesauta raskaaksi tulemista mitenkään, vaan saa vain vuodot tulemaan säännöllisesti. Terolutit saattaa siis jopa vaikuttaa negatiivisesti ovulaatioon estämällä sen tai keskeyttämällä ovulaation, etenkin jos ovis olis tuossa kp 15-17 paikkeilla, kuten mulla.
Söin heinäkuusta asti teroja kiltisti aina kp 15-24 ja raskaaksi en ole tullut. Nyt viime kierrossa söin vasta kp 18 alkaen ja niin aion tehdä taas, nyt on viimeinen terolut-kuuri edessä.
Eli ite oon heinäkuusta asti koittanut raskautua terolutien avulla, vaan eipä oo mitään taikaa ollu.
Mulla on siis pco, ja jos en ole raskaaksi tullut tämän viimeisen kuurinkaan jälkeen, niin menen lääkärille, helmikuussa on ehkäisyn poisjättämisestä jo vuosi, eikä vauvaa ole näkynyt...

Kuinka paljon sulla on yritystä takana? Mulla on nyt menossa yk 7, sillä kun lopetin ehkäisyn helmikuussa, oli kuukautiset välillä useamman kuukauden hukassa. Jos kuitenkin ovuloit, niin kyllä luulis tärppäävän, ellei miehen simpoissa oo jotain häikkää.
Jos taas yritystä on vähän takana, niin ei kannata hätäillä, kun se vuosi alkaa olemaan täynnä, niin on syytä mennä hoitoihin.
 
yrittäjä87: No voi!:ashamed: Niin sulla ei ollut teroja enää jäljellä? Tiedän miltä tuntuu kun kp:t vain lisääntyy, mutta mitää ei tapahdu. En muista että ittellä olis ollut noin rajuja oireita kuitenkaan. Toki kaikkea itse kuviteltua on kyllä ollut... Pitkä aika toi kaks kuukauttaki odotella, jos kivut jatkuu eikä kierto vaihdu.:|

tarana: Ei clomit varmaan sulle auttais, jos sä kuitenki ovuloit. Itse en ainakaa niitä sitte uskaltais syödä (jos tietäisin että ovuloin), kun monisikiöraskaus olis siitä kuitenki vaarana ja se on kuitenki riskiraskaus. Itse olen kaksonen ja syntynyt hieman ennenaikasesti.
 
Jaaha. Toinen lääkäri oli sitä mieltä, että jatkan terolutin syömistä. En oikein haluaisi, kun ne eivät minulla toimi. Mutta jatkoin nyt sitten, kun lääkäri niin määräsi. Aloitin vasta kp 19, kun silloin kävi vasta käsky ja lääkäri sanoi, et on ok. Nyt neljä päivää syönyt puolta annosta viime kiertoon verrattuna ja tiputtelu alkoi.

Voinkohan nostaa annostusta samaan kuin viime kierrossa kesken kuurin?
 
Luis: Onpa erikoista ettei lääkäri vaihtanu ees toiseen saman tyyppiseen lääkkeeseen...: / En kyllä osaa sanoa voisitko nostaa määrän samaan kuin ennenki. Jos koitat kuitenki mennä hetken edes tällä mitä lääkäri nyt määräs, niin osaat mahdollisella seuraavalla käynnillä kertoa tarkasti mitä tosta määrästä seuras.:hug:

Ajattelin itte aloittaa huomenna ovisbongailut kun kp11.:D Tuntuu kyllä vähä siltä että turhaa elättelen toiveita, mutta voihan tässä ihmeitäkin tapahtua.
 
tiuhti ja miss_piggy: huuhtikuussa oon jättäny pillerit pois ja siitä asti yritystä. Ja niitä söin kuitenkin sen 9v. Mulla ovulaatio varhaisessa vaiheessa eli yleensä ko 9-11 niin en luule että terot vaikuttaa niihin. Missä sen miehen simppatutkimuksen saa helpoiten jan nopeiten tehtyä? Mehiläisessä oon itteni takia käyny.
 
miss_piggy
Tarana: terolutien kans kierto tulee sitte olemaan noin 26-27 päivää todennäköisesti, eli silloin ovuloitkin myöhemmin. Terojen kanssa menkat alkaa yleensä 3-4 päivän sisällä viimeisen pillerin ottamisesta.

Simppakokeista en osaa sen tarkemmin sanoa.

Ite söin viimeiset 10 vuotta pillereitä, ja lopetin siis 02/12.
 
Tiuhti87 ei oo teroja jäljellä :( olisin ottanu jo kuukaus sitten jos olis,ni vaihtuis uus kierto..on kyl tosi rasittavaa, rinnat ja nännit niin kipeet et yöllä herää siihen ku ei voi mahallaa nukkuu :( eikä auta ku odottaa..r-testi näyttää negaa eikä mitää vuotoa kuuluu..vois koittaa soittaa lääkärille ens viikon jälkeen jos ei mitään muutosta tapahdu..jos vaik sais terot uudestaan?
 
yrittäjä87: Soita vaan lääkärille aika, niin ei tarvi turhaan kivuista kärsiä.:hug:
tarana: Toi sun terojen aikana oleva kierto kuulostaa just siltä miltä mä haluisin ittelläki olevan... Jos niissä simpoissa olis sitte jotain tai sitte vaan ei ole vielä ehtiny tärpätä. Eikös normaalistiki joka kierrossa ole vaan noin 25% onnistumis prosentti.:|(jos en ihan väärin muista) Ittellä ei myöskää ole tietoa eikä kokemusta simppojen tutkimisesta.
 
tiuhti: kohta oon menossa käymään gynellä, samalla aattelin kysyä että miten/missä ne simpat vois varmuudeks testata. Ja tosi pienihän se onnistumisprosentti on per kk mut meki ollaan yritetty jo huuhtikuusta asti. Musta ei periaatteessa oo löytyny mitään vikaa, ei siis oo pco tai muuta, mutta ku toi kierto ei vaan pysy kasassa ilman teroja :/ ja ku näin on ni vaikeeta löytää ovis..
 
miss_piggy
Varoituksen sana ovistikuista:
Merkeissä on näköjään eroja.
Aijaa.com - 11308571
Ylempi on Alicen ovistesti, tehty tänään klo 12:00.
Alempi on One Stepin ovistesti, tehty tänään klo 14:00.

Kp 13.

Eli ei oo paljon luottamista ainakaan jokaiseen ovistestimerkkiin mitä on markkinoilla. Nuo Alicet on näyttäny mulla tooooosi huonosti aina ovista ku oon tikutellu. Ja tuon One Stepin viiva on vielä tummempi näin "livenä" katsottuna. Eli kantsii kokeilla muutamaa eri merkkiä... Mun luotto Aliceen on menny ainaki.
 
miss_piggy: Onnea!!!:D Eikö ton nyt saa laskettua plussaksi. Onneksi ittelläki nyt noita one step testejä.:) Suunnittelin kans tekeväni tänään vielä tosen testin illemmalla, kun näytti viiva vahvistuneen eilisestä. Tein tossa yhdentoista maissa testin. Nyt kp14.
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy

Yhteistyössä