Terolut mimmit

miss_piggy
Tiuhti: En oo mittaillu, koen sen jotenki hankalaks ja nyt ku oon ollu sairas niin on muutenki ollu vähän lämmöt korkealla :D
Ovistestin tein äsken, en saa kyllä vahvempaa viivaa testiviivasta, mutta en tiedä onko nuo kovin luotettavia..mulla on silti tänään munisten kohdilla ollut jotain oloja, joten oisko se ovis sitte kumminki, vaikkei testi sitä näytäkään? No ainahan sitä voi kumminki varmistella, sanoinki miehelle että illalla puuhiin! Ja jos vielä vaikka huonenna, hihhih :LOL:
 
pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille..itellä menossa kp 27 ja toivon kauheesti ettei menkat alkaiskaan..tai toivottavasti alkaa jos testi maanantaina näyttää negaa..meinaan siis piinailla maanantaihin asti jos menkkoja ei kuulu..iik :D
ollu ihan kamalia mahakipuja tässä viitisen päivää, välillä pitää töissä ihan pysähtyä ja rauhottua..eipä oo koskaan ennen menkkoja tällasia ollu, menkka kipuja vissiin mut jatkunu ärsyttävän kauan : /
Plussa tuulia =)
 
Nyt on käyty labrakokeissa joiss tutkittiin siis hormoonitasot ja kilpirauhasen toiminta. Ainut mistä löytyi poikkeavaa oli LH taso joka oli vain 1,9 kp10. Ei osannut tk-lääkäri sanoa mistä johtuu ja nyt olen jo ihan sekaisin. Kuukautiset oli kp 1-8, sitten 3pvä oli vuotamatta ja taas vuotaa. Joudutaan varmaan kuoppaamaan vauvahaaveet ainakin toistaiseksi :/
 
jenni_noora Pahoittelut!:hug:

mama0912 No höh!: /

miss_piggy Paljon vaan talletteluja varooksi...;) Ei sitä tiedä, jos ovis tulis vaikka huomattavasti möyhemmin. Niin ootkos mittaillu muissa kierroissa lämpöjä?

yrittäjä87 Kuulostaa lupaavalta.=) Ilmoituksia tänne sitte vaan jos testailemaan asti pääset.:popcorn: Pidetään peukkuja!

Mun tää vuosi on kyllä yritykseltään jo ohi, mut odotellaan toiveikkaana uutta parempaa vuotta.:) Ovista odottelen heti ensimmäiselle uuden vuoden viikolle... Sellanen olis ainakin tilauksessa ja toiveissa.

HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE IHANILLE NAISILLE JA PLUSSANTÄYTEISTÄ UUTTA VUOTTA! (Tälle vuodellekin niitä plussia kyllä vielä muutama mahtuis...)
 
pahoitttelut jenni_noora munkin puolesta :ashamed:


ihan tällainen yleinen kysymys kaikille, että kuinka säännöllisesti teillä on menkat tullu terojen kanssa?? heitteleekö monia päiviä vai onko kierto ollu suht säännöllistä??

itse vähän hämillään kun ekasta terokierrosta alko 3pv sen 10tabletin kuurin jälkee, ja nyt menny 6pv eikä näy...testi tietenkin puhdasta negaa.. :'( ja kun ei oo oikeen mitään siihen viittaavaa että menkat ois ees alkamas!
mulla jäi kyllä siitä 10pvn kuurista yks tabu ottamatta ku unohin, ja ohjeessa luki ettei saa ottaa tuplaa seuraavana päivänä nii jäi yks ottamatta sit kokonaan oisko ollu 7päivänä.. voikohan se vaikuttaa et on jonkun verran menkat "myöhässä" sitte...
mene ja tiedä taas näistä sitten! on vaan äärimmäisen rasittavaa kun ei tiedä yhtään mitä omassa kehossa tapahtuu :mad:
tuttu fiilis varmaan kaikille!
jos vaikka onnistus joulun pitämään taukoa tästä jokapäiväsestä ressaamisesta!
 
miss_piggy
Tiuhti: En oo lämpöjä mittaillu ikään, kun jotenki en vaan saa aikaseks :D Ja kun lämmöthän muutenki voi heitellä, eli joskus mulla on jotain 35. jotain ja joskus voi olla 36 ja jotain päälle.
 
jenni_noora :(

Paskat täällä tapahu mittään |O
Mahaa juilii vähän väliä menkkamaisesti, rinnat on hellät, mutta menkkoja ei vaan näy. Pari päivää sitten testi oli nega...

Joulun jälkeen alotan terot.

Ihanata joulua ja uutta vuotta ihanaiset :heart:
 
heissuli vei! vuosi lopuillaan.. viel mulle kerkeis tälle vuodelle plussa paukahtaa:) Mulla sattu hauska täs kierros, mulla tuli kahtena kertana ovulaatio testeihin plussa, kiertopäivä 8 sekä 14.. ja se plussa kesti pari päivää, en todella tiedä voiko se olla mahdollista.. mut ainakaan ei ekasta mitään tainnu hedelmöittyä.. nyt kierto pitäs loppua uutena vuotena, et katotaan josko viimeisestä ois onnistunu. Mulla on vähän tullu olo et mahtaako nuista teroista hirevitä hyötyjä olla. Pistävät oman kehon ihan sekaisin. Ja tuntuu et ku ovikset tulee oikeeseen aikaan itsellä ja muutenkin kaiken pitäs olla kunnossa, et miksi ihmeessä se mulle lääkäri ees määräsi niitä. Tai no siksi et kierto tasaantuisi. Mut jos ne nyt tekee sen vaikutuksen et menkat alkaa heti ku viimesen pillerin otsat, ni saatta jäädä se oviksen jälkeinen aika liian lyhyeksi, et en tiiä tekeekö tämä raskaushaaveille mitään hyödyllistä :)
 
miss_piggy
Felix:Mulla ei teroista ollu muuta hyötyä ku just että kierto lyheni ja menkat tuli ajallaan. Raskautumista ne ei edesauttanu, ja sitte vielä ku ne piti ottaa kp 15-24 niin luulen, että mulla vasta ovis oli myöhemmin, ja seki homma sitten kusi siinä. Parissa viime kierrossa sitte alotinko terot vasta kp 18, mutta siitäkään ei pahemmin näyttäny hyötyä olevan.
Nyt on syöty 6kk terokuuri loppuun, ja jännäilen siis tuleeko luomumenkkoja taas ollenkaan. Tässä kierrossa nuo ovistestitkään ei oikein näyttäny selkeää tulosta. Davidin ovistestit näytti vaan haamua koko aika, ja Wondfon One Stepit näytti jonkunlaista ovisplussaa useampana päivänä. Mene ja tiedä sitten...
 
no mäki vähän nyt täs kierrossa sooloilin niiden ottojen kanssa, et alotinkin ne vasta kp 17 ja ovis oli kp 15, tekis mieli viel venyttää muutamalla terolla enmmän sitä kiertoa, et jos sattuu et jotakin on tapahtunut ni pelottaa et ne terojen loppumiset saa sit menkat väkisin aikaan.. ahistavat tabletit mun mielestä.. ja sit jos puol vuottaki niitä popsii ni voipi se sit vasta keho ihmeissään olla ku ne lopettaa.. pitäsköhän niiden syönti lopettaa kokonaan.. vois olla parempi..
 
Voih, odotin niin kovin testaamista ja olin aika varma et vihdoin tulis plussa..mut negaahan se taas näytti :( oon niin pettyny..nyt kp 32 eikä menkkojakaan kuulu..mut ikävät mahakivut vaan jatkuu :( ähh..onneks meil on se lääkäri sit ens kuussa ni saa vähän selvyyttä et missä mättää..

Hyviä joulun pyhiä ja toiveikasta uuttavuotta :) toivottavasti ens vuosi olis se vuosi kun vihdoin plussa pärähtäis, ihan kaikille meistä!!
 
pahoittelut yrittäjä87 :hug: pettymys varmasti kova :'(


kertokaas hei te ketkä ootte syöny teroja jo useemman kuukauden että kuinka säännöllisesti teillä on menkat tullu niiden avulla vai heitteleekö terojenki kanssa kierrron pituus useita päiviä/viikkoja??

mulla meinaa edelliseen kiertoon verrattuna kp 36/29 ja testi pudasta negaa eikä tippakaan ees sellasta tunnetta et täti ois lähipäivinä tulossa... suoraan sanottuna ketuttaa ku ei taas tiiä yhtään missä mennään.... jos ei oo alkanu siihen mennes kuuluu ku pitäs olla uuden kierron kp15 nii otanko uuden satsin teroja vai mitä teen! otanko lekuriin yhteyttä? se on vaa nii hemmetin kallista...:|

onks kellään jääny terojenkin kanssa menkat tulematta joskus jossain kierrossa??
help meee:headwall:
 
miss_piggy
pahoittelut yrittäjä87 :hug: pettymys varmasti kova :'(


kertokaas hei te ketkä ootte syöny teroja jo useemman kuukauden että kuinka säännöllisesti teillä on menkat tullu niiden avulla vai heitteleekö terojenki kanssa kierrron pituus useita päiviä/viikkoja??

mulla meinaa edelliseen kiertoon verrattuna kp 36/29 ja testi pudasta negaa eikä tippakaan ees sellasta tunnetta et täti ois lähipäivinä tulossa... suoraan sanottuna ketuttaa ku ei taas tiiä yhtään missä mennään.... jos ei oo alkanu siihen mennes kuuluu ku pitäs olla uuden kierron kp15 nii otanko uuden satsin teroja vai mitä teen! otanko lekuriin yhteyttä? se on vaa nii hemmetin kallista...:|

onks kellään jääny terojenkin kanssa menkat tulematta joskus jossain kierrossa??
help meee:headwall:
Ite söin puoli vuotta noita teroja, eli heinäkuusta tähän joulukuun alkuun.
Silloin alussa kun söin ne ohjeiden mukaan kp 15-24, niin menkat alkoi aina kp 27, eli kierto oli 26 päivää.
Muutamassa vikassa kierrossa sitten söinkin vasta kp 18-27, kun mulla vissiin oli ovis joskus kp 15 paikkeilla, ja terothan saattaa keskeyttää oviksen..no joka tapauksessa tuolloin kun otin teroja kp 18-27 niin menkat taas alkoi kp 30, eli kierto oli 29 päivää.
Eli mulla ne toimi kellon tarkkuudella, vikan pillerin ottamisesta kaksi täysin kuivaa päivää, ja kolmantena alkoi menkat. Ja joka kierrossa menkat tuli, eli ei jäänyt välistä.

Mitä jos koittaisit kanssa vähän myöhentää tuota ottamisajankohtaa, aloita vaikka kp 18 myös....jos se ei auta niin sitten todennäköisesti tuo 1tbl/pvä on sulle liian pieni annostus, eikä menkat siis tule.

Niin juu, ja kyllä siihen lääkäriin kannattaa varmaan ottaa yhteys vaikka sitten ku kuuluis periaatteessa olla se uuden kierron kp 18... Inhottavaa jos ne menkat ei tuu.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
kiitos vastauksesta miss_piggy!!

joo mut eikai se auta kun odotella taas :( tänään on ollu sellanen olo ihan ku tuntuis pientä menkkakipuilun tapasta alavatsassa ja muissa paikoissa, mutta saatan tietysti kuvitellakin kun niin kovasti niitä menkkoja odottelen...
ens viikolla varmaan koitan saada lääkärille sitten soittoaikaa ees jos ei muuta, lähetään sitten meinaan 2viikoksi lomalle niin ois kiva saada selvyyttä ennen sitä..
tai sitten sen jälkeen.. kattotaan miten tilanne kehittyy...!

ilmotelkaahan muutkin teidän tilanteista kun saavutte joululomilta koneen äärille :):heart:
 
yrittäjä87: :hug:

Melody89: Mä oon syöny niitä nyt vaan sen yhden paketillisen ja mulla oli ennemminki ongelmana että vuoto alkas jo terojen aikana... Eli terot aiheutti heti menkkatuntemuksia ja yritin vaan pitkittää vuodon alkamista. Niiden kolmen terokuurin jälkeen suunnittelin alottavani terot kp18, mutta sitte kp17 alkoikin menkat. Mun kroppa oli ihan sekasin. Viime kiertoon en sitte teroja ottanut ollenkaan ja yllätyksenä sain ovisplussan kp22 ja menkat alkoi kp37.
Lääkärille sit vaan jos menkkoja ei kuulu, jos vaikka vaihtaisivat toiseen vastaavaan lääkkeeseen tai sitte jotain muuta.

Täällä joulusta selvitty... On se aina yhtä raskasta lähtee moneksi yöksi kotoa pois. Auto niin täynnä kun vaan voi olla ja lapsi ihan sekasin kun ei saa vieraassa paikassa nukuttua. Lisäksi jouluun mahtui taas muutama tavaroiden paikasta toiseen muutto, että kaikkien luona ollaan varmasti tasapuolisesti... Haaveena olisi että meillä olisi joskus niin iso talo että kaikki voisi meille kutsua joulua viettämään, niin ei tarvisi itse roudata tavaroita edestakaisin.
 
Neuvoa tarvisin, olen lopettanut terolutit 6 päivää sitten ja menkkoja ei kuulu ja toissa päivänä testi näytti negaa :( Mulla on aina menkat alkanut terojen lopetuksesta 3-4 päivän kuluttua! Nyt ei vaan kuulu, eikä ole yhtää menkkoja oireita! Kauanhan voi mennä et menkat alkaa?
 
jenni_noora mulla ekassa kierrossa alkoi vuoto jo ennen terojen loppumista kp 23, toisessa kierrossa aloitin terot muutama päivä myöhemmin, mutta vuoto tulikin vasta 8. päivänä terojen loppumisesta. Itse epäilin, että toisessa kierrossa olisi terojen jälkeen jäänyt vielä oma keltarauhashormoni vaikuttelemaan, joka myöhästytti vuodon. Tsemppiä piinailuun!
 
tarana ensinnäkin kiitos sulle, kun olit vastannut mulle tuonne toiseen ketjuun jonoasiaan, josta kyselin =)

Ja sit tulisin utelemaan teiltä kaikilta muiltakin terolut mimmeiltä, onko kenelläkään ollut vastaavaa kun mulla, kerron eka vähän taustaa...

Eli jätettiin joulukuun -11 alusta ehkäisy kokonaan pois (pillerit olin jättänyt jo aikaisemmin) ja kierto oli n.30 päivää aika säännöllisenä silloin. Vauva siis todellakin toiveissa!
Helmikuussa menkat oli sitten myöhässä 2 viikkoa ja tämän kierron jälkeen menin käymään yksityisellä gynellä tarkistuksessa, kun ihmettelin mistä johtuu ja edellisestä tarkastuksesta oli kuitenkin aikaa. Kaikki oli ihan normaalisti ja mietittiin, että johtui varmaan jostain stressistä vaan...
Sama kuitenkin jatkui, kierrot heitteli ja loppusyksystä mun vuodot piteni, syys-lokakuun vaihteessa alkaneet menkat kesti kaikkinensa 17 päivää! Yritin joinakin kuukausina tikuttaa ovista, mutta ikinä en huippua kyllä saanut...
Siinä vaiheessa menin uudestaan samalle gynelle, hän teki tutkimuksen ja ultrasi, mutta mitään syytä ei löytynyt, kaikki oli ok ja ei kuulemma pco:takaan saisi mulle leipomallakaan.
Sain sitten terolutit kiertoja ja vuotoja säännöllistämään, juurikin 15-24pvä. Aloitin ne heti silloin käynnistämään menkat (oli juuri pitkittynyt kierto taas meneillään) ja neljä päivää terojen jälkeen alkoi menkat ja kesti alle viikon.
Seuraavassa eli viime kierrossa yritin tikuttaa ovista, ei pukannut kun haaleeta viivaa, eli en usko ovuloivani terojen kanssa, lie ovuloinko muutenkaan?
Menkat alkoi taas 4 päivää terojen lopetuksen jälkeen... Mutta mutta, tässä meneillään olevassa kierrossa mulla kesti menkat 14 päivää! Onko kenelläkkään ollut vastaavaa terojen kanssa??? Tällaisia ihania megamenkkoja...

On se aika turhauttavaa kun kp 1-14 on menkat ja kp 15-24 terot ja sit taas melkein onkin jo menkat... Ei ole kovin toiveikas olo raskautumisen suhteen :ashamed:
 
miss_piggy
Mulla oli terojen kans parit menkat tosi pitkät, toiset kesti ekaks 3 päivää ja loppui, kp 5 alkoi uudestaan ja yhteensä vuoto kesti viikon verran.
Toiset pitkät menkat kesti myös viikon verran.

Ite en viimeisissä terokierroissa syöny teroja ku vasta kp 18 alkaen, sillä jos ovis on kp 14-15, niin terot saattaa vaikuttaa negatiivisesti ovikseen.

Ja terothan ei edesauta raskaaksi tulemista, saavat vain kuukautiset tulemaan tai tasoittavat kiertoa.

Puoli vuotta tosiaan ite söin teroja raskautumatta. Että tosi jees.
 
Hei auttakaa!! mä sain tänään haamuviivan raskaustestiin, nyt kierto 25/25-28. Terot loppu eilen, eihän aiheuta hallaa et ne terolutit nyt loppu jos raskaus olisi nyt sattumalta alkanutkin? et eihän ne aiheuta haittaa sillä kun ne nyt yhtä äkkiä loppukin.. tuntuu et auttasko ne raskautta jos niitä söiski.. en voi uskoa tätä, en etes sitä haamuviiva, aikaisemmin samalla testillä ei ilmesty edes roskishaamuja, nyt tuli selkeä punainen haalea viiVA, MEILLÄ OLISI HUOMENNA JOTKUT UUDENVUODEN KEKKERIT MIEHEN PERHEEN KANSSA JA NYT PELOTTAA JOS OLENKIN RASKAANA ETTÄ MITÄ TEEN??? ei haluaisi miään kertoa, mutta pakko varmasti on.. voi
 

Yhteistyössä