Terolut

siis ne ketkä ei oo tullut kuurin aikana raskaaksi niin onko ollut terojen jälkeen kuin säännöllinen kierto heti?

Ite söin puolvuotta ja nyt eka luomukierto menossa kp41..enkä oo vielä uskaltanut testata :D
 
Tiiti79
Ei mulla ainakaan tullu Teroluttien lopettamisen jälkeen vuotoa ollenkaan enkä oo raskaana. Tosin mulla ei oo "luomuvuotoja" koskaan tullukaan, joten en oo ehkä paras vastaamaan kysymykseesi...
 
MMharmaana
Minäkin "napsin" teroja muutaman kuukauden ja annos oli normaalia suurempi eikä vaikuttanu millään lailla kiertoihin, ne oli ja pysy yhtä sekavina (ylipitkinä) kuten ennenkin.
 
Söin Teroja PCO:sta johtuvaan epäsäännölliseen kiertoon. Mulla Terot tehosivat vaihtelevasti. Välillä oma hormonitoimionta sekoitti ja vuoto saattoi alkaa kesken kuurin ja sitten taas heti kuurin päälle ja välillä ei lainkaan... Eikä vaikuttaneet kyllä kiertoihin enää mitenkään sitten kun käyttö loppui eli epäsäännöllisenä jatkui...<br><br>
 
Itse kävin espoossa vuoden alussa yksityisellä naistentautien lääkärillä joka määräsi lyhyen 10 pv terolut kuurin.

Sitten kesällä soitin lapsettomuus klinikalle (Väestöliitto) ja syyskuussa oli aika. Siellä lapsettomuuteen erikoistunut lääkäri sanoi että jos lasta haluaa EI terolut kuuria saasyödä, perusteli näin:
Terolut lääkettä käytetään jos halutaan esim kuukautiset ajantasalle mutta jos tarkoitus raskaaksi tuleminen ei missään nimessä, saattaa aiheuttaa munasolun kuolemisen jos lääkkeen ottaa samaan aikaan kun ovuloi! Lääkäri sanoi että ns. tavalliset naistentautien läkärit ei välttämättä tiedä tätä.

Vaasassa kävin lääkärillä (naistentautien erikoislääkäri) kerroin hänelle tästä ja hän taas sanoi että se ei välttämättä ole niin, että se on ikuinen kädenvääntö. Mutta itse uskon ehkä enemmän Lapsettomuus klinikan lääkäriin, joka nimenomaan on erikoistunut lapsettomuuteen. mutta jokainen päättää mikä mielestään on luotettavin.

Olis kyl kiva kuulla muiden mielipiteitä ja mitä teille kyseistä lääkkeestä on sanottu!


 

Yhteistyössä