Teroluteilla negatiivinen vaikutus ovulaatioon?

Hei!

Minulle määrättiin jokin aika sitten Terolut-kuuri, kun kuukautisia ei useampaan kuukauteen kuulunut. Kuukautiset käynnistyivätkin sitten pian ekan kuurin aloittamisen jälkeen. Määräys on nyt jatkossa syödä Terolutia kp15.-24. Nyt mua on kuitenkin alkanut mietityttämään, että mitä jos ovulaationi onkin vasta tuon 15. päivän jälkeen niin vaikuttavatko nuo Terot siinä tapauksessa negatiivisesti hedelmöittymiseen? Olisiko jollain tietoa tästä?
 
Ei varmaa tietoa, mutta periaatteessa kai kun kierron pituus normalisoituu on ovisksellakin parempi mahdollisuus tulla "ajallaan".Ja itse ovikseenhan ei Teroilla pitäs olla vaikutusta,eikä myöskään tuohon munasoluun.Että ovis voi olla vielä sen jälkeenkin kun Tero pilleri kuuri on alotettu.Vuoto vaan tulee sit "ajallaan".Ja munasolu taasen ei ehdi kiinnittyä jos ovis ollut liian lähellä vuodon alkamista.

Itse kyllä ihan samaa olen pähkäillyt kun nyt toista kiertoa Teroilla lähettiin liikkeelle. :headwall:
 
Ottiatuotasanojotta
Jos ovuloi, munasolun tilallehan kehittyy keltarauhanen. Sen erittämä keltarauhashoramoni pitää limakalvoa yllä, vaikka ulkopuoliset hormonit (terot) loppuisivat. Tästä voi johtua myös se, että joskus terojen jälkeen menkat tulee ennemmin ja joskus myöhemmin.

Terolutien ym valmisteiden syönti on pitkäjännitteistä hommaa. Niiden tarkoitus on antaa aivolisäkkeelle nk feedback-signaalia, eli jäljitellä normaalia kiertoa. Aivolisäke saa niistä usein kimmokeen toimia oikein, ja aivolisäkehormonit normalisoivat kierron ja mm. saavat aikaan munasolun kasvun (FSH) ja ovulaation (LH).

Kun kierto normalisoituu, hedelmällisyys paranee.
 
Kiitokset kaikista antamistanne neuvoista. Selkeyttivät hyvin asiaa, mutta yksi juttu jäi vielä vaivaamaan. Eli Terolutit eivät suoraan estä munasolun hedelmöittymistä vaikka ovulaatio olisikin vasta muutama päivä Terolut-kuurin alkamisen jälkeen? Kunhan luteaalivaihe jää tarpeeksi pitkäksi. Ymmärsinkö oikein?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.09.2006 klo 20:47 Laura kirjoitti:
Kiitokset kaikista antamistanne neuvoista. Selkeyttivät hyvin asiaa, mutta yksi juttu jäi vielä vaivaamaan. Eli Terolutit eivät suoraan estä munasolun hedelmöittymistä vaikka ovulaatio olisikin vasta muutama päivä Terolut-kuurin alkamisen jälkeen? Kunhan luteaalivaihe jää tarpeeksi pitkäksi. Ymmärsinkö oikein?
Ei ne estä. Paketiski lukee ettei tuote oo ehkäsyvalmiste, ettei kelleen satu vahinkoa. Tälläki palstalla on pyöriny niitä terojen aikana raskaaks tulleita.

"Vahinko-onnea"! :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.09.2006 klo 18:45 Ottiatuotasanojotta kirjoitti:
Jos ovuloi, munasolun tilallehan kehittyy keltarauhanen. Sen erittämä keltarauhashoramoni pitää limakalvoa yllä, vaikka ulkopuoliset hormonit (terot) loppuisivat. Tästä voi johtua myös se, että joskus terojen jälkeen menkat tulee ennemmin ja joskus myöhemmin.

Terolutien ym valmisteiden syönti on pitkäjännitteistä hommaa. Niiden tarkoitus on antaa aivolisäkkeelle nk feedback-signaalia, eli jäljitellä normaalia kiertoa. Aivolisäke saa niistä usein kimmokeen toimia oikein, ja aivolisäkehormonit normalisoivat kierron ja mm. saavat aikaan munasolun kasvun (FSH) ja ovulaation (LH).

Kun kierto normalisoituu, hedelmällisyys paranee.

Miten kauan noita teroja pitäisi syödä jotta aivot saisivat tuon kimmokkeen?
 

Yhteistyössä