Terveyden romahtaminen raskauden/synnytyksen takia?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Näitä keskustelupalstoja lueskellessa tulee vaan sellainen olo, ettei kannata hankia lasta, koska siitä seuraa niin paljon huonoja asioita terveydelle.

Emättimen laskeumat, löystymiset, hermovauriot, inkontinenssi.

Synnyttipä kummalla tavalla hyvänsä, ongelmia on tiedossa.
Sektiokaan ei ole välttämättä helpompi tapa: haava-alueen tunnottomuus, kiinnikkeet alavatsassa ym.

Tuntuu, että näistä asioista vaietaan, ja sitten jokainen saa pitää kipeenään ne vammat mitä jäljelle jää :(
 
viiraska
Niin, mutta jos ei hanki lasta, voi sairastua maksakirroosiin, endometrioosiin, rintasyöpään ja moneen muuhun vaivaan. Tai voi jäädä auton alle. OYS:ssa on tehty laajoja tutkimuksia monimonisynnyttäjien (olikohan yli 5 lasta) terveydestä, ja todettu että nainen kestää loistavasti toistuvatkin synnytykset.
 
hoitsu
Tottakai vaietaan, kuka hullu sitä nyt lisääntyisi jos miettisi järjellä riskit, mitä raskaus ja synnytys tuo tullessaan. Tunteella lastentekopäätökset tehään ja kaikki vaivat otetaan mitä se tuo tullessaan. Mutta onhan lopputulos vaivan arvoinen. <3
 
Mulla kaksi sektiota takana ja muuta vaivaa ei jäänyt paitti ruma arpi alavatsalle. Kireä arpi ja läski roikkuu siinä päällä.
Mutta sitä mäkään en ymmärrä miksei saisi puhua että ei se synnyttäminen ihan vaaratonta puuhaa ole vaikkakin luonnollista.
Täälläkin jos joku kertoo revenneensä perseeseen asti niin vähätellään, että ei noin yleensä käy. Juu ei käy ei, mutta sille jonka perse on revennyt se on iso asia.
Mä tulin kerran tosi surulliseksi yhden äidin puolesta joka oli revennyt tosi pahasti eikä päässyt nopeasti korjausleikkaukseen. Ei se ole mitään hienoa puuhaa olla vaipoissa.
 
minä
Kaksi lasta oon synnyttänyt alateitse, n.2,5v ikäeroa. Ei oo mulla mitään vaivaa jäänyt, ekan jälkeen kun taas seksielämää alotteli niin väliliha tuntu "kireeltä", mutta sekin vaiva meni ohi. Ainoa mikä on huono muisto on se järkyttävä oksentaminen ekasta ympäri vuorokauden ja tokasta aina valveillaoloajat. Mutta se kesti sen ekan kolmanneksen ja sen jälkeen oon voinut molemmissa raskauksissa hyvin. Selkäkin oli vähemmän kipee raskaana kun muuten:D Siis oikeesti.
 
ap
Eli sellaselle jolle sitten kurjasti käy, voi sanoa, että paska säkä :D
Että ei mulle ainakaan tullut mitään vaivoja... Ei raskausarpia, emättimen löystymistä, eikä rinnatkaan riipu...
 
vieras
no jos nyt niin haluat herkutella tällä kaikella paskalla mikä raskauteen ja synnytykseen liittyy, niin voin kertoa, että olen melkein kuollut istukan irtoamiseen kesken synnytyksen. sen jälkeen kun jää elävien kirjoihin vielä elävän lapsen kanssa, pienet krempat ei paljoa haittaa.. ja on aika paljon itsestä kiinni, mitä krempoilleen tekee... valittaminen on helppoa
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Plussa on varmaan ainoa paikka missä äitien toosat vain paranee synnytyksistä. :xmas:
:LOL: :LOL: Mutta onhan tosiasia se, että kohtu on lihas jota jumppaamalla ainakin periaatteessa on mahdollista saada toosa jopa vielä tiukemmaksi kuin ennen synnytyksiä.

Kohtu?

Vai lantionpohjalihaksetko?
 
hah
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Plussa on varmaan ainoa paikka missä äitien toosat vain paranee synnytyksistä. :xmas:
:LOL: :LOL: Mutta onhan tosiasia se, että kohtu on lihas jota jumppaamalla ainakin periaatteessa on mahdollista saada toosa jopa vielä tiukemmaksi kuin ennen synnytyksiä.
kohtua ei voi jumpata ja silllä toosaa tiukentaa. Kohtu ei ole mikään tahdonalainen lihas. Taitaa nyt olla pahasti puurot ja vellit sekaisin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no jos nyt niin haluat herkutella tällä kaikella paskalla mikä raskauteen ja synnytykseen liittyy, niin voin kertoa, että olen melkein kuollut istukan irtoamiseen kesken synnytyksen. sen jälkeen kun jää elävien kirjoihin vielä elävän lapsen kanssa, pienet krempat ei paljoa haittaa.. ja on aika paljon itsestä kiinni, mitä krempoilleen tekee... valittaminen on helppoa

Tottakai pitää olla kiitollinen, että jää henkiin synnytyksestä.

Mutta, kun ei niille kaikille krempoille voi itse mitään!

Minkäs sille voi jos sulkijalihakset katkeaa tai emätin repeää niin pahasti, ettei jumpallakaan saa mitään aikaiseksi...? Vaipat housuissa loppuelämä/avannepussi roikkumassa vyötäröllä, tahaton piereminen ym.
 

Yhteistyössä