Terveydenhuoltohenkilökunta tai muut elvytyksestä tietävät! Kysymys lapsen elvytyksestä.

  • Viestiketjun aloittaja ea-koe huomenna
  • Ensimmäinen viesti
ea-koe huomenna
Kun elvytetään lasta niin tehdäänkö se sarja 30:2 yksi vai kaksi kertaa ennen kuin soitetaan 112 (jos ollaan yksin)? Ensin siis ne viisi puhallusta, sitten 30 painallusta, 2 puhallusta. Mutta mulle jää epäselväksi säännöistä, että tehdäänkö sarja 30:2 kerran vai kahdesti. Tuossa ohjeessa sanotaan, että "toista sarja 30:2 ennen kuin soitat 112". Jäin tunnilla siihen käsitykseen, että sarja tehdään vain kerran ja sitten soitetaan. Mutta tuo toista-sana häiritsee... Miksei siinä sitten lue, että "tee sarja 30:2 ennen kuin soitat 112". Tuosta ohjeesta ajattelisin, että sarja tehdään kahdesti... Saakohan kukaan selvää mitä tarkoitan tällä sepustuksella? :D

Ja en näköjään saa lähettää viestiä, jossa olisi linkki ohjeisiin. No kuitenkin se on ensiapuoppaassa Duodecumin Terveyskirjastossa. Jos joku kehtaisi katsoa?
 
[QUOTE="aloittaja";22917404]Kiitos linkistä! Selvemmin kirjoitettu nuo säännöt :)[/QUOTE]

Eikö teille noita spr:n ohjeita näytetty ollenkaan kurssilla? Mä olen suorittanut ensiapukurssin kahdesti muutaman vuoden sisään ja aina noiden mukaan ollaan toimittu.
 
"aloittaja"
Eikö teille noita spr:n ohjeita näytetty ollenkaan kurssilla? Mä olen suorittanut ensiapukurssin kahdesti muutaman vuoden sisään ja aina noiden mukaan ollaan toimittu.
Spr:n ensiapuopas on netissä ja sieltä käskettiin lukea. Tuota kuvaa en sieltä kyllä huomannut... Kahdessa eri kohdassa oli kyllä elvytyksestä taulukko ja ohjeita. Nyt en yhtään muista näyttikö opettaja tunnilla tuon kuvan. Mutta tunnilta sitä muistelinkin, että sarja tehdään yhdesti. Aloin kuitenkin epäröimään kun luin noita linkittämiäni ohjeita.
 
[QUOTE="aloittaja";22917460]Spr:n ensiapuopas on netissä ja sieltä käskettiin lukea. Tuota kuvaa en sieltä kyllä huomannut... Kahdessa eri kohdassa oli kyllä elvytyksestä taulukko ja ohjeita. Nyt en yhtään muista näyttikö opettaja tunnilla tuon kuvan. Mutta tunnilta sitä muistelinkin, että sarja tehdään yhdesti. Aloin kuitenkin epäröimään kun luin noita linkittämiäni ohjeita.[/QUOTE]

Ok :) Joo, nuo ohjeet olivat kyllä vähän liian monen klikkauksen päässä...
 
Jos ollaan yksin, puhalletaan 5 kertaa, ja sitten kaksi kolmenkymmenen painalluksen ja kahden puhalluksen sarjaa -eli noin minuutin elvytys, sitten vasta soitetaan apua.

Niin, ja lapsella tarkoitetaan alle murrosikäistä.
 
"aloittaja"
Alkuperäinen kirjoittaja jänö;22917535:
Jos ollaan yksin, puhalletaan 5 kertaa, ja sitten kaksi kolmenkymmenen painalluksen ja kahden puhalluksen sarjaa -eli noin minuutin elvytys, sitten vasta soitetaan apua.

Niin, ja lapsella tarkoitetaan alle murrosikäistä.
Aaaaaaaa!!!!! Ihan oikeasti mikä tässä nyt sitten on se oikea menettely???
 

Yhteistyössä