Teutonia Spirit S3 -kokemuksia?

Heippa,

eli ollaan ajateltu hankkia esikoiselle Teutonia Spirit S3 -yhdistelmärattaat. Onko kellään kokemuksia niistä? Miten etupyörän lukitus toimii? Onko käytettävä aina, kun vähänkin lunta? Oletteko mennet Spiriteillä hiekkateillä? Onko suunnan vaihto liikenteessä hankalaa, kun joutuu irrottamaan koko kopan? Ja mitä nyt vaan mieleen juolahtaa, niin olis kiva kuulla... =)
 
No meidän vauva syntyi vasta alkukesästä, eli talvikokemusta ei ole vielä. Muuten siis vaunut ovat olleet aivan loistavat, todella kevyet työntää. Jousitukset on myös huippuluokkaa; vaunut kulkee tosi pehmeästi.

Meillä on myös adapteri jolla saa turvakaukalon rattaiden runkoon esim. kauppareissuilla ja se on myös ollut tosi kätevä.

Pyörän lukituksesta sen verran, että esim just kauppareissuilla kääntyvä pyörä on tosi näppärä, mutta pidemmillä lenkeillä vaunut kulkevat vakaammin pyörä lukittuna. Mutta kuten sanottu, toi pyörän lukitus on tosi helppokäyttöinen: yhtä vipua vääntämällä pyörä on joko lukossa tai vapaa.
Voin kyllä suositella lämpimästi!
 
Me ollaa myös ajateltu tota adapteri/kaukalo- asiaa. Eli minkä merkkinen kaukalo siihen adapteriin käy, vai käykö kaikki yleisimmät? Entä onko adapteri helppo/nopea kiinnittää? Sit vielä, että onko teitä haitannu se, ettei työntösuuntaa voi vaihtaa heittämällä, ts. onko esim. auringonpaiste häirinny lasta, vai onko teillä esim. aurinkolippa? Tai ei taidakaan vielä olla teille Peony ajankohtaista, jos lapsi on syntynyt kesän alussa, niin tuskin se auringonpaiste lapsen ollessa pitkällään häiritsee... Mutta miten muut?
 
Adaptereita on kahdenlaisia muistaakseni... Eli toiseen käy Britaxin Baby safe plus (meillä on se) ja toiseen MaxiCosin kaukalo. Adapteri osat on molemmissa, siis rungossa ja kaukalossa kiinteästi asennettuna ja kaukalo on tosi helppo "kliksauttaa" paikalleen.

Tuo heittoaisan puuttuminen ei oo mua haitannut (ei oo kokemusta heittoaisallisista) ja ainakin vauva-aikana on ollut ihan helppo heittää harsoa peitoksi jos häikäisee. Isomman lapsen kanssa en siten tiedä miten homma toimii...
 
Mulla on S3:t ja hyvät ovat olleet. Harrastan juoksua ja vaunut ovat sen verran ketterät ja kevyet, että juoksukin onnistuu niillä ihan kivasti.Niiden toimivuudesta lumessa ei ole omaa kokemusta, mutta kaveri kehui, että hyvin toimivat lumessakin, kun lukitsee etupyörän.
 
Käytiin tänään hakemassa kotiin nuo Spiritit. =) Pirun hyvännäköiset ja näppärän oloiset ovat tosiaan! =) Saatiinpa AT-Lastenturvasta loistavan palvelun lisäks vielä reilut aletkin, kun Teutonialla on nyt näitä maahantuontiongelmia. Eli maksettiin Spiriteistä pehmeällä kantokassilla 669 euroa, normihinta ois ollu 789 euroa. Nyt kannattaa siis olla liikkeellä, jos Spirittejä haluaa.

Tavarakori vaikuttaa tosiaan ankealta, mutta eiköhän siellä välttämättömät (sade- ja hyttyssuojat) mene. Mulla kun on usein reppu tai isompi laukku liikenteessä ollessa. Ja lapsen tarvikkeethan saa siihen työntöaisaan hoitolaukussa. Sitä Teutonian hoitolaukkua ei tosin ostettu, mutta mulla on tossa pari Marimekon Ratiaa, joita varmaankin tulee käytettyä hoitolaukkuina.

Tosta kaukalo-adapteriasiasta, niin Teutoniaan ei saanutkaan tota Maxi-Cosia. Teutoniaan käy kuulemma semmonen kuin Römer (?). No, ei voi mitääm, Maxi-Cosi on hankinnassa joka tapauksessa, ja ehkä sitä pärjää ilman sitä kaukaloadapteriakin...
 
Meillä on ollut käytössä Spiritit nyt puolisen vuotta ja ihmettelen suuresti rattaiden kasaamista. Kasasin muutaman kerran vaunut hiekkakentällä enkä tajunnut, että rungon etuosa raapi maata. Nyt on runko ihan naarmuilla ja mielestäni piloilla. Muoviosaan on jäänyt isot jäljet kuin myös itse runkoon kunnon naarmut. Joten olkaa tarkkoja siitä millä alustalla vaunut kasaatte ja kokeilkaa sitä aluksi pehmeällä alustalla/sisällä. Onko muilla samoja ongelmia?
 
kasaaminen?
Meillä on ollut käytössä Spiritit nyt puolisen vuotta ja ihmettelen suuresti rattaiden kasaamista. Kasasin muutaman kerran vaunut hiekkakentällä enkä tajunnut, että rungon etuosa raapi maata. Nyt on runko ihan naarmuilla ja mielestäni piloilla. Muoviosaan on jäänyt isot jäljet kuin myös itse runkoon kunnon naarmut. Joten olkaa tarkkoja siitä millä alustalla vaunut kasaatte ja kokeilkaa sitä aluksi pehmeällä alustalla/sisällä. Onko muilla samoja ongelmia?
Häh? Me kasattiin (siis mitä niissä nyt kasaamista oli) ne tossa olohuoneessa toissapäivänä, eikä runko kyllä mitenkään ois voinu raapia lattiaa... Siis se runkohan vaan "nostetaan" ylös. Miten sulla oli ne kärryt kasattaessa? :/
 
Häh? Me kasattiin (siis mitä niissä nyt kasaamista oli) ne tossa olohuoneessa toissapäivänä, eikä runko kyllä mitenkään ois voinu raapia lattiaa... Siis se runkohan vaan "nostetaan" ylös. Miten sulla oli ne kärryt kasattaessa? :/
Kerrotko mulle miten nostetaan ylös? Kun jos kasaan rattaat istuin osan kanssa, ei sitä runko-osaa voi silloin juurikaan nostaa ylös. Jos kasaan pelkän rungon (rataosa siis), voin toki taiteilla etupuolta ylös, mutta silloin varmistuslukon kiinnittäminen on hankalaa. Helpointa olisi laittaa runko vaan kahtia ja laskea se maahan soljen kiinnittämistä varten, mutta silloin eturenkaan päällä oleva muoviosa ruopii maata :/
En tiedä kasaanko niitä nyt itse sitten jotenkin väärin, mutta ikävät jäljet on meidän runkoon jääneet. Nyt osaan jo varoa ja kannatella runkoa siten, ettei se osu maahan, mutta kasattaessa "koko pakettia" se on turhan hankalaa.
 
"Tosta kaukalo-adapteriasiasta, niin Teutoniaan ei saanutkaan tota Maxi-Cosia. Teutoniaan käy kuulemma semmonen kuin Römer (?). No, ei voi mitääm, Maxi-Cosi on hankinnassa joka tapauksessa, ja ehkä sitä pärjää ilman sitä kaukaloadapteriakin... "

Varmasti saa! Kurkkaa nettikauppa http://www.babyparadies-shop.de/store/index.php?cat=c96_Equipment-for-Teutonia-Prams.html&page=2

Ja Römer on sama kuin britax. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Trude:
Häh? Me kasattiin (siis mitä niissä nyt kasaamista oli) ne tossa olohuoneessa toissapäivänä, eikä runko kyllä mitenkään ois voinu raapia lattiaa... Siis se runkohan vaan "nostetaan" ylös. Miten sulla oli ne kärryt kasattaessa? :/
Kerrotko mulle miten nostetaan ylös? Kun jos kasaan rattaat istuin osan kanssa, ei sitä runko-osaa voi silloin juurikaan nostaa ylös. Jos kasaan pelkän rungon (rataosa siis), voin toki taiteilla etupuolta ylös, mutta silloin varmistuslukon kiinnittäminen on hankalaa. Helpointa olisi laittaa runko vaan kahtia ja laskea se maahan soljen kiinnittämistä varten, mutta silloin eturenkaan päällä oleva muoviosa ruopii maata :/
En tiedä kasaanko niitä nyt itse sitten jotenkin väärin, mutta ikävät jäljet on meidän runkoon jääneet. Nyt osaan jo varoa ja kannatella runkoa siten, ettei se osu maahan, mutta kasattaessa "koko pakettia" se on turhan hankalaa.
Jep, nyt tajuan mitä tarkoitat, kun on niitä muutamia kertoja edestakaisin kasailtu. Ei millään pahalla, mutta mun mielestä järkikin jo sanoo, että rungon etuosa ruopii maata, jos ne vaan taittaa ronskisti kasaan, kun se etuosa kerta taittuu takaosan alle. Että pitää niitä toki hellästi käsitellä... Ylösnostaessa ei mun mielestä kuitenkaan ruopimisongelmaa edelleenkään ole, kun nostaa ylös oikeassa asennossa. Ohjekirjassa muuten varoitetaan tuosta asiasta. Luitko ohjakirjan ennen kasaamista?
 
Luitko ohjakirjan ennen kasaamista?
Luin. Mutta kun kiireellä yksin kasasin vaunuja ensimmäisen kerran hiekkakentällä, ei tullut mieleeni se "pehmeä alusta" ja vaunut pääsivät ruopimaan maata.

Muutenkin ihan väärät vaunut meidän käyttöön, nyt puolen vuoden käytön jälkeen niiden hankkiminen harmittaa. :/ Ostopäätös tehtiin hieman kiireellä ja "huonolla" esittelyllä. Olemmekin joutuneet kuljettamaan rattaita mukana (autossa) enemmän kuin ensin ajattelimme ja näin ollen kasaamaan niitä useasti. Vie enemmän aikaa purkaa ja lastata osat erikseen jottei vaan etuosa naarmuunnu, kuin että kasaisi vaunut yhtenä pakettina ja heittäisi peräkonttiin. Tuo yhtenä pakettina kasaaminen vaatii sitten voimaa, kun kannattelee yläosaa ilmassa ja yrittää kiinnittää soljen (joka estää runkoa avautumasta noston aikana) kiinni. Rungon ylösnostaminen onnistuu vaivatta tuohon alaslaittoon nähden...

Mutta tässä meidän kokemuksia Spiriteistä, jollekin muulle varmaan oivat pelit. Mekin päädyimme tähän malliin juuri vaivattoman kulun takia, työntäminen kaupoissa ja päällystetyillä teillä on miellyttävää ja ulkonäkö oli kiva. Nyt vaan kaipaisin rattailta enemmän muita ominaisuuksia joita en aiemmin osannut ajatella tarpeeksi. Eli en suosittele vaunuja sellaisille joiden tarvitsee kasata pakettia usein, kätevämpiäkin malleja on markkinoilla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Trude:
Mutta tässä meidän kokemuksia Spiriteistä, jollekin muulle varmaan oivat pelit. Mekin päädyimme tähän malliin juuri vaivattoman kulun takia, työntäminen kaupoissa ja päällystetyillä teillä on miellyttävää ja ulkonäkö oli kiva. Nyt vaan kaipaisin rattailta enemmän muita ominaisuuksia joita en aiemmin osannut ajatella tarpeeksi. Eli en suosittele vaunuja sellaisille joiden tarvitsee kasata pakettia usein, kätevämpiäkin malleja on markkinoilla.
Jep, meillä ei varmaankaan juuri tule kuljeteltua rattaita autolla muuten kuin pidemmille reissuille, joten kasaamista ei tulekaan niin paljon. Näinhän se on kaikissa tuotteissa: mikä on yhdelle sopiva, on toiselle täysin väärä tuote. Mutta harmi, että käytitte (paljon) rahaa, eikä kärryt olleetkaan sitten oikeat teidän tarpeisiinne. :(

 

Yhteistyössä