teutonia

Moikka!
Mitä mieltä olette teutonia spirit s3 yhdistelmävaunuista? Olen ihastunut 3 pyöräisiin vaunuihin, mutta en haluaisia ostaa huonoja koska olen kova liikkumaan ja kulkemaan. Niin olisi tärkeää että ne olisivat hyvät myös hiekkatiellä.
 
Tassu
Näistä Teutonioista minäkin haluaisin kuulla kokemuksia, vaikuttivat kaupassa tosi näppärästi kääntyville ja renkaat olivat sen verran isot, että varmasti kulkevat talvellakin. Mutta miten menevät bussissa / rullaportaissa ja ovatko kiikkerät isommalla lapsella joka kiipeää itse rattaisiin ja pois?! Toivottavasti löytyy joku, jolla on kokemusta! =)
 
Meillä on nuo Teutonian Spiritit, mutta X-malliset, eli etupyörä ei ole kääntyvä.
Minä kans "ihastuin" 3-pyöräisiin, ja oikeastaan pelkästään ulkonäön perusteella nämä vaunut hommattiin.
Eron nelipyöräisiin huomaa oikeastaan vasta nyt, kun käännettiin neiti 6kk "istumaan" nokka menosuuntaan. Ihan kuin olisi eri vaunuja työntänyt!! Mielettömän kevyet työntää. Eilen ekan kerran otin lenkillä pieniä juoksupyärhdyksiäkin. Eli vaunuina olivat mielestäni ihan samaa luokkaa, kuin mitkä tahansa nelipyöräset kuomurattaat kantokassilla.
Itse en ole kaivannut kääntyvää etupyörää, koska näillä kärryillä lenkkeillään ja kuljetaan vaihtelevassa maastossa. Ovat todella vakaat, kun etupyörä kulkee kiinteästi eteenpäin. Kaupunki/ostariajeluun meillä on erikseen matkikset.
Niin ja renkaat ovat ilmakennorenkaat, joten ei huolta pumppailusta/renkaiden puhkeamisesta!
 
Meillä on ollut nyt Teutonian Spirit S 3 käytössä puolisen vuotta eli talven yli mentiin. Aivan loistavat vaunut, ollaan oltu tosi tyytyväisiä. Meillä on pehmeällä kopalla. Pyörät ovat riittävän isot ja se, että etupyörä kääntyy, on ollut meille vaan etu. Lumessa oli talvella helppo liikkua, samoin lenkillä ja kaupungilla. Ei vaihdettais millään nelipyöräisiin (ainakaan kiinteisiin).

Autoon laitettaessa ja siis kasattaessa menevät pienempään tilaan kuin useimmat muut vaunut, koska etupyörä kääntyy vaunujen alle.

Jos oikein hakemalla hakee jotain, niin ainut on, että rullaportaissa mennessä (jota nyt ei muutenkaan suositella vaunujen kanssa) täytyy muistaa lukita etupyörä tai mennä toisin päin.

Kierrettiin monet vaunukaupat ihan niinkuin varmuuden vuoksi päätöksentekovaiheessa ja nämä vaan tuntui jo silloin parhammilta. Ainakin pääkaupunkiseudulla on Vantaan Petikossa/Varistossa useita vaunukauppoja, joten vertailua on helppo ja nopea tehdä vaikka saman päivän aikana.
 

Vielä lisäys: bussissa menevät mukavasti ja hisseissä yms. pienissä tiloissa juuri näppäryytensä vuoksi tosi hyvin.

Missään tapauksessa vaunut eivät ole kiikkerän tuntuiset. Moni tuttu on jo vaihtanut vauva-ajan vaunut pois ja ostanut rattaa, mutta meillä ei ole ollut tarvetta.
 
Tassu
Kiitos paljon kommenteistanne! Osaatko Katriina vielä siihen kommentoida jäävätkö vaunut bussissa kovin pitkälle eli ovatko tiellä käytävällä vai pääseekö siitä ihan ok ohitse? Kun ymmärtääkseni kolmipyöräiset on kuitenkin nelipyöräisiä pidemmät, mutta toisaalta tuossa se etupyörä kääntyy sinne alle joka varmaan vähän lyhentää...? Näitä juttuja on musta yllättävän hankala mittailla siellä liikkeessä! :p
 
Ei jää mielestäni pidemmälle kuin muidenkaan vaunujen. Muistaakseni vertailtiin tosi paljon juuri mittoja ja oli jopa isoja vaunuja (kuten Brio ja Emmaljunga) lyhempi. Osa ns. juoksurattaista on pitkiä, mutta näissä etupyörä ei ole viety niin pitkälle eteen ja tosiaan tuo ominaisuus, että kääntyy alle auttaa asiaa.

Nämä vaunuasiat nyt on sellaisia makukysymyksiä. Me ollaan oltu tyytyväisiä, varmaan toisenlaisiakin mielipiteitä löytyy.
 

Yhteistyössä