thaimaan retket lasten kans

  • Viestiketjun aloittaja sarre
  • Ensimmäinen viesti
Moi!

Me käytiin juuri Thaimaassa lasten 9kk, 2,5v ja 3v10kk kanssa.
Olimme Khao Lakissa ja teimme reissun Phukettiin,kävimme norsusafarilla ja pienellä viidakkovaelluksella vesiputouksilla. Venereissut oli myös suunniteltuna matkan ohjelmaksi,pelastusliivitkin oli täältä mukana mutta vatsatauti sotki suunnitelmat ja ne jäi seuraavaan reissuun.

Norsusafari onnistui kivasti,pienin ergossa etupuolellani ja saimme ison norsun jonka selkään pääsimme koko perhe,minä ja mies reunoilla,lapset keskellä. Lapset tykkäsi,meitä vähän alamäessä jännitti rotkon reunalla.. :D
Phuketin autoreissukin sujui hienosti,lapset veteli hirsiä matkat ja rattaat oli lähes joka paikassa mukana (emmaljungan tupla softyt).

Lapset tykkäs ehkä eniten markkinoilla käymisestä ja niissä saikin tehtyä halpoja ostoksia ja syötyä erittäin edullisesti!

Marraskuussa meillä onkin sitten 1v5kk, 3v3kk ja 4,5v lapset kun lähdemme uudelle Thaimaan matkalle,jospa nyt säästyisimme vatsavaivoilta ja päästäis vesillekin! Omat liivit kannattaa tosiaan viedä mukana! Ostaa vaikka jotkut halvat huutonetistä tms ja vaikka sit jättää sinne jos ei halua takas roudata.
 
mamma2003
Tulimme myös juuri Thaimaasta ja mukanamme oli poikamme 4v. Olimme norsuratsastuksessa ja muilla erilaisilla retkillä. Pojalle mieluisin oli tuo ratsastus B)

Kyllä siellä selässä pysyi hyvin eikä ollut mitään ongelmia. Nuo Thaimaalaiset "palvovat" pieniä lapsia ja meidän poikaa ainakin palveltiin ja kunnolla. Olimme Phuketissa Kamala beachillä.

Jos tuolle alueelle menee niin suosittelemme kamala bay garden resorttia. Se on lapsiparatiisi!!! tosin tjäreborgia emme suosittele mikäli ei osaa englantia :p

Retkiä ei kannata tilata suomalaiselta matkajärjestäjältä, koska niissä on "tuplahinta". Eli mikäli englantia osaa niin kannattaa varata paikanpäältä kansainvälisiltä matkanjärjestäjiltä tai tosiaan paikallisesta toimistosta. Me varasimme kaikki retket sieltä ja kaikki onnistui täydellisesti.

Paras meidän mielestämme oli päivän reissu "omassa porukassa" eli pikaveneen vuokraus päiväksi jolloin 3 miestä tuli meidän kanssamme ja palveli meitä koko ajan. siinä tunsi itsensä vähän vaivautuneeksikin.

Kanoottiretkikin meni mainiosti pojan kanssa myös.

Eli ei huolta noista retkistä lasten kanssa :hug: veneretkille yms saa aina myös lapsille pelastusliivit.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.04.2007 klo 08:29 mamma2003 kirjoitti:
Retkiä ei kannata tilata suomalaiselta matkajärjestäjältä, koska niissä on "tuplahinta". Eli mikäli englantia osaa niin kannattaa varata paikanpäältä kansainvälisiltä matkanjärjestäjiltä tai tosiaan paikallisesta toimistosta.
---

Eli ei huolta noista retkistä lasten kanssa :hug: veneretkille yms saa aina myös lapsille pelastusliivit.
Mä suosittelisin niitä paikallisia matkatoimistoja, joita on jokanurkalla ja ovat edullisia. Hintaan kuuluu nouto hotellilta ja ateriat retkillä, vaikka kaipa nämä kuuluu kaikilla.

Noista pelastusliiveistä mä olen kyllä vähän toista mieltä...toki niitä on, mutta jos ihan sopivan kokoiuset haluaa, niin ottaisin kotoa mukaan. Mulla on kuva pojasta, joka "ui" pelastusliivit päällä, mutta näyttää kyllä lähinnä siltä, että se kelluu jollain pelastuslautalla :D . Eli mä ottaisin liivit sen ikäiselle menijälle, jonka pitää pitää niitä kokoajan veneessä, eihä se suostu pitämään ihan väärän kokoisia liivejä, ovat kurjat, eikä niillä voi tehdä mitään. Kai niitä liivejä joka purkista löytyy, mutta kunto ja koko on kysymysmerkkejä.

Retket lasten kanssa on tosiaan helppoja. esim. sukellusretkillä voi jättää lapset liveboardille sukelluksen ajaksi, joku viihdyttää niitä kyllä kokoajan ja vauvalle voi pyytää hoitajan mukaan, joku kyllä lähtee (ja lähtee vaikka ei pyydettäiskään).
Thaimaalaisten mieletä lapsista pitää pitää niin hyvää huolta, että lapset sitten aikanaan haluavat hoitaa vanhuksia hyvin, kun ovat itse saaneet lapsena osakseen kunnioitusta ja rakkautta. Tämä näkyy ihan kaikessa arkipäiväisessä käytöksessä, esim. täydessä bussissa paikan saa lapsi, lentokentällä lapset ovat vip-henkilöitä ja pääsee siinä sitten vanhemmatkin siinä sivussa kentältä nopeammin ulos :D

Mä en itse tuosta norsuratsastuksesta kauheasti välitä, niskalla istuminen, nosrun ajaminen, viellä menee, mutta se satulassa keikkuminen on...no, onhan se elämys, mutta ei se ole nautittava tapa matkata. Valitsisin retkikohteeksi paikan, jossa pääsee myös vaikkapa uittamaan norsuja, eli ettei se ratsastus olisi se retken ainoa juttu.

Eläintarhoissa saa yleensä myös koskea ja ruokkia eläimiä, mikä tietysti on lasten mielestä huippua. uosittelen siis ehdottomasti käyntiä eläintarhassa! Krokotiileja ruokitaan laittamalla jäinen kanankoipi puiseen koukkuun ja laskemalla onki krokoaltaaseen, virtahevot odottavat suu ammollaan vedessä, että joku heittää herkkuja suuhun ja kirahvia voi vähän samalla vaikka rapsuttaa.

Vapaita apinoita voi vähän kannattaa varoa, ne on joskus agressiivisia ja ainakin ne varastaa lapsilta röyhkeästi vaikka kädestä.
 
*Tulimme viikko sitten 4 ja 6 vuotiaitten kanssa Krabilta.
Mieluisin lasten mieleen oli norsulla ratsastus.
Aurinkomatkojen veneretkellä oli lapsille liivejä, ja veneen henkilökunta etsi oikean kokoiset ja jopa pukivat ne lapsille päälle. Veneessä oli myös jäiden seassa isoissa arkuissa vettä ja limsaa, sekä hedelmiä niin paljon kuin jaksoi napaansa vetää. Tuoreet hedelmät ovat ihan oma lajinsa näihin kotimaassa myytäviin keinovalolla kypsytettyihin verrattuna...

Ao Nangin vuorenpuoleisella rannalla oli villejä apinoita, jotka varoivat ihmisiä, mutta hakivat pikaisesti banaanin maasta, kun sinne lähemmäs vuoren kuvetta niitä heitteli.

 

Yhteistyössä