Thaimaaseen joulukuussa...

Onko kukaan lähdössä Finnmatkojen Thaimaaseen joulukuun 8 pv? Ja hotellina Karon Beach Resort? Tai onko kukaan ollut kyseisessä hotelissa? Kokemuksia ja vinkkejä kaivataan? Ja mitäpä ja kuinka paljon kannatta pakata? Olemme kaksi viikkoa ja meitä on kolme. Siis kaksi aikuista ja 9v poika. Thaimaassa emme ole olleet, mutta muuten olemme matkustelleet paljon. Nyt haluttaisi tuokin maanosa tutuksi. Mitä rokotteita otitte? Meillä on nyt molemmat hepatiitti-rokotteet. Eli A+B hepatiitti. Jossain luin et, lavantauti-rokote kannatta myös ottaa. Tottako? =)
 
Kittos vastauksesta. Eipä niitä ole kauheasti tullut. Tuntuu,että kukaan ei olisi lähdössä tai ollutkaan edes siellä. Ja välillä tuntuu,että Thaimaasta kirjoitellaan kauheasti kaikkea. Joo,ajateltiin ottaa tosi vähän vaatteita ja ostaa sitten sieltä. Samoin laukkuja. Mites nuo retkien turvallisuus,jos lähtee paikallisten järjestämille retkille? Me ollan oltu useasti Turkissa ja siellä matkatoimisto nimenomaan kielsi ja varoitteli ostamasta mitään retkiä paikallisten kojuista. Ja tienvarsi myymälöistä.Esim risteilyitä ym.
 
Kerran olen käynyt, ja tämä omatoimimatka suuntautui hua hiniin tänä kesänä. Meillä oli A/B-hepatiittirokotukset, ei muuta. Matkassa imodium turistiripuliin, käsidesi ja särkytabletteja. Katukeittiöstä sai puhdasta, hyvää ja erittäin halpaa ruokaa.

Vaatetta tuli sopivasti mukaan, ei kovin paljon siis, pesetimme hotellissa. Myös rantahierojat kuulemma pesivät hyvin pientä korvausta vastaan vaatteita. Kadulla oli hyvää kopiokamaa myynnissä ja harmittaa, kun en enempää ostanut. Ostoskeskuksessa aitoa vaatetta edullisesti. RAntavaatetta olin ajatellut ostaa periltä ja muuten löytyikin, mutta d-kupin bikineitä ei mistään. Naiset on ihan minikokoisia siellä päin.

Amex toimii automaatilla vasta puhelinsoiton jälkeen. Luottokortilla on automaattisesti sellainen turvasysteemi, ettei se toimi thaimaassa, jos asiakas ei ensin itse kerro olevansa siellä ja itse käyttävänsä korttia. Kortti aktivoidaan matkan ajaksi toimimaan. En tiedä onko muilla korteilla vastaavaa.

Retkillä ei käyty.
 
viiem joukuussa oltiin karonilla, ei kuitenkaan tuossa hotellissa.
ranta on ihana, paikka ja kaikki.
on jo korkea aika turkin jälkeen kokeakin tämä ihmemaa :D B)

vaatteita kannattaa ottaa vähän mukaan ja ostaa paikan päältä. isoja marketteja on lähistöllä ainakin 2-3 josta saa vaatteita ja ihan kojuista.
pesuloita löytyy myös joka on puoli ilmaista, sitä me käytettiin kovastikin 2 pienen lapsen kanssa.
voi kun itsekin pääsisi taas, ehkä ensi jouluna sitten uuden tulokkaan kanssa :D

sinne kun pääset niin unohtuu turkit sun muut, se maa on vaan niin ihana.. ;)
 
eli www.thaiklupi.fi
Kommentoin nyt kuitenkin tuota kortti asiaa; Visat (myös Electron) toimii ja kelpaa kyllä miltei kaikkialla paitsi katukaupassa mutta kopiointeja on jonkunverran, eli korttia ei kannata käyttää kun seinässä. Jos molemmilla on Visat, en ottais euroja mukaan, vaan jokapäivä seinästä rahaa päivän tarve (isojen rahasummien kuljettaminen/säilyttäminen on epämukavaa ja "vaarallista") ja jos toisen kortti katoais, jää viellä toinen jäljelle (ja kadonnut tietty kuoletetaan HETI!) Lentokentältä heti löytyy ATM.
Viimeksi meidän 5 henkisellä perheellä oli mennessä yksi käsimatkatavara, eikä muita matkatavaroita, joten kun nuorimmaiselle -10kk- oli muutama vaippa ja pari vaihtovaatekertaa niin ei muille sitten enää juuri mitään vaatetta mukana ollukkaan muutaman kerran pesetettiin vaatteita matkalla -ja ennen kotiin lähtöä kaikki, ettei tarvinnu haisevia ryysyjä kotiin tuoda- vaikka paljon käytettiin myös "mulla on likainen paita, käydään hakemassa uusi" systeemiä.
Itse en ole koskaan ollu suomalaisen matkatoimiston/hotellin järjestämällä retkellä, mutta paikallisista "matkatoimistoista" on vain hyviä kokemuksia. Matkatoimisto lainausmerkeissä, koska ne ovat usein lähinnä kioskeja tai toimivat ravintolan yhteydessä. Oikeastaan kuka tahansa paikallinen muuttuu "matkatoimistoksi" kun kerrot haluavasi johonkin. Muutama puhelinsoitto, vähän hälinää ja auto ilmestyy hakemaan.
Tosin jos ei saa kuittia, ei tietenkään pidä maksaa mitään etukäteen ja "oikeat matkatoimistot" kyllä kirjoittavat varausmaksusta kuitin, siis ne kioskit ja kojut siellä kadun varressa on ihan "oikeita matkatoimistoja" vaikka muistuttavat suomalaisen mielestä sellaista yhtä vähän kun föri ruotsin lauttaa :D
 
Kaverin kanssa lähtö olisi 6.12 B) aurinkomatkojen kautta 2 viikoksi kata beachille. Mulla on twinrix rokote eli A ja B hepatiitti, ja mielestäni sinne ei muita rokotuksia tarvitse. Lääkäriltä pyydän antibioottikuurin mukaan, sellaisen joka puree myös bakteerin aiheuttamaan turistiripuliin. Ennen ei olla käyty euroopan ulkopuolella, vaan ensimmäinen kaukomatka meille. Lievää matkakuumetta täällä jo havaittavissa :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja kirppunen:
Lääkäriltä pyydän antibioottikuurin mukaan, sellaisen joka puree myös bakteerin aiheuttamaan turistiripuliin. Ennen ei olla käyty euroopan ulkopuolella, vaan ensimmäinen kaukomatka meille. Lievää matkakuumetta täällä jo havaittavissa :D
Saat antibiootit paikanpäältä apteekista ilman lääkärikäyntiä ja aina juuri oikeanlaisia, kun selostatvaivasi. Ripulin toimii Imodeum ja senkin saa tarvittaessa paikanpäältä.
Itse tuonSystralia ja Fusilinia (antibioottivoide) aina sielä kotiin päin =)
Hyvää matkaa!

 
Juu, tiedän että paikanpäältä saa ilman reseptiä vaikka mitä mömmöjä, mutta joudun kuitenkin allergialääkkeet ottamaan suomesta, niin sama kantaa tuo kuurikin, kun olen joillekin lääkeaineille esim. penisilliinille allerginen nii ei uskalla ottaa riskiä, että sais allergisenreaktion jostain lääkkeestä siellä B) Pitää pelata varman päälle ettei unelmaloma mene piloille.
Asiasta toiseen, millainen on aurinkovoide valikoima?
 
Tästä oli itseasiassa vähän aikaa sitten keskustelua tuolla thaiklupilla, kun jokatoinen matkaopas kirja ja Thaimaata käsittelevä lehtijuttu käskee viedä aurinkorasvat mukana ja hyllyt notkuu ihan samaa Niveaa kun täälläkin. Lopputulokseksi tuli, että ilmeisesti ohje johtuu epäilyksestä, että rasvat siellä vois olla väärin säilytettyjä (tosi kuumassa suorassa auringonvalossa) tai vanhentuneita ja lisäksi siellä monet voiteet on valkaisevia, ettei vahingossa ostais semmoista. Tuttua Niveaa on kyllä joka 7-elevenissä ja tavaratalossa, mun mielestä riskiä ostaa vahingossa whaitening-voidetta ei kyllä ole! Ainakin meillä on käytetty sieltä ostettuja voiteita -mitä merkkiä käteen osuu, mutta enimmäkseen se tuota Niveaa on.
Just kyllä totesin että vessan pöydällä on lähes täysi aurinkovoidepurkki, vuosi sitten Thaimaasta ostettu ja tämä kotoinen kesäkin tässä välissä ollu, että ei taida tuo käyttö olla ihan esimerkillistä meillä :ashamed: Aamulla kaiki rasvataan noin kolme ensimmäistä päivää ja sen jälkeen homma unohtuu :whistle:
Lääkäripalvelut tarvittaessa on Thaimaassa erittäin korkeatasoisia, ite olen tarvinnu kerran lääkäriä, mutta yleensä vaivat (pahankin näköiset hyönteisen pistot yms.) hoituu apteekin tiskillä vaivaa näyttämällä. Jos jotain allergia-ongelmia tms. ilmenee, apua löytyy varmasti!
Hauskaa ensimmäistä matkaa Thaivaaseen ;) !
 
Meillä oli tarkoitus ottaa omat voiteet mukaan ja mies muistikin oman 20 suojakertoimen voiteensa (mikä ei hänelle riittänyt tuolla auringossa). Minä taas unohdin oman 40 sk:n kotiin ja heti ensi töiksi piti käydä bootsista ostamassa kunnon tökötit. Hintaa katsomatta ostimme "soltan once 40" -voiteen ja se oli kyllä muistaakseni tosi kallis verrattuna paikalliseen hintatasoon. Eli jos ei mukanaan kanna, niin kannattaa katsoa mitä merkkiä ostaa. Myös halpoja on tarjolla.

Mies sai pahan allergisen reaktion hyönteisen pistosta. Käsivarsi turposi n 10 sentin alueelta ja oli tosi kipeä. Marssimme kadunvarsilääkäriin ilman ajanvarausta. Lääkäri tutki pistokohdan ja määräsi siihen kolmea eri lääkettä, yksi ulkoisesti ja kaksi sisäisesti. Lääkärissä käyntiin meni aikaa max 10 min ja hintaa tuli lääkkeineen (plus engl reseptit) 10 euroa.
 
Heippa taas!

Matkakuume eikun nousee B) Sellaista vielä mieten, että saan helposti aurinkoihottumaa...Olen lueskellut että Vivida tai Imedeen aurinkokapselit auttaisivat asiaa, onko kellään kokemuksta näistä? Imedeen ainakin on tuplasti kalliimpi kuin tuo Vivida.
 
suojaa auringolta "sisältä päin" ja nopeuttaa ruskettumista, mutta ei korvaa aurinkorasvaa.
Itse otin Thaimaassa viime marraskuussa hotellilla aloe vera- käsittelyn koko kropalle, kun kaikesta huolimatta sain ihottumaa- viilensi ja rauhoitti hyvin ihoa. Harmi etten kerenny uusia käsittelyä. Samoja käsittelyjä tekevät myös rannalla.
 
Yap
Phuket on ihana paikka. Joskin ei niin kovinkaan eksoottinen siellä törmää esim. suomea puhuviin thaimaalaisiin. Ja sieltä saa oikeasti ostettua kaiken mitä tarvitsee. Lukuun ottamatta kenenkään allergioita.
Tosin alue on laaja ja sieltä löytää kyllä rauhallisia rantoja. Riippuu tietty mitä hakee.

Kannattaa lähteä omatoimisesti retkille. Vuokrata pitkähäntävenettä jos veden alailen maailma kiinnostaa niin phuketissa ja sen lähellä on ihan mielettömät. Snorkata on helppo vaikkei sitä olisi aijemmin tehnytkään pitkähäntä veneistä on mahdollista laitata vehkeet.

En usko että thaimaaseen voi kovin helpolla pettyä
:)
 
Oi,mikä määrä vinkkejä!!! Kiitos kaikille!! :hug: Nyt vaan odotellaan joulukuun alkua ja sitten menoksi. Olen syönyt paljonkin erillaisia aurinkokapseleita ja kaikki ovat olleet mielestäni hyviä. Ja aion nyt pariviikkoa ennen matkaa aloitta uuden kuurin , Bioteekin Aurinkokapseli. En ole ennen syönyt tätä ja Luontaistuotekaupan myyjä vakuutteli tämän olevan kokeilemisen arvoinen. Saas nähdä! B)
 

Yhteistyössä