The Esikoisesta Haaveilevat VOL 14

Täytynee kertoilla myös että täällä on pissailtu ovistikkuun, ja näin untuvikkona tiedustelen että onko ovistesteissä se plussa niinkö kun on tasavahvat viivat ? :) Oletan kun eilen ja tänään haaleat verrattuna testiviivaan , eli ovulaatio on tulossa päin ? ;) -> eli peiton heiluttelua vain täällä ja siellä Leonella!
 
Ansku-89 kyllä mun käsitykseni mukaan on ovis iha koht tulollaan jos viivat on tasavahvat. Ovistestihän näyttää se oviksen jo ennen ovista, yleinen ohje taitaa olla et testipäivänä ja sitä seuraavana päivänä peittojen heiluttelua niin pitäisi olla ajoitus kohdallaan. Mulla oli aamun testissä lähes tasavahvat viivat, huomenna testaankin sitten clear bluen digillä. Illalla vois testata viel liuskatestillä :)
 
Hei tyttöset!

Täällä masenneltu puol kiertoa huonosti hyödynnettyä ovista.. Tänään siis dpo13, nega Apteekin omaan ja verta aamulla pyyhkiessä, eipä sen koommin. Ei menkkaoloja ei oloja lainkaan. Näissä iloisissa tunnelmissa oli mukavaa, kun töissä tänään ensimmäisellä tapaamisellamme tuntematon nainen tokaiseen ikäni (28v) kuultuaan, että kannattais ruveta lasten tekoon, ennen kuin aika menee ohi. Mä vaan jäädyin ja nyt sitten töiden jälkeen aloin tätä märehtimään..

Leonellalle ja Anskulle onnittelut oviksen bongauksesta/lähestyvästä bongauksesta. Jaksamista hyödyntämiseen:D

Hydrangea :hug: en osaa muuta.

Lullaby täällä vahva tunne, et tää on teidän kierto:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: lullaby89
Kiitos Kali85 :heart: Toisinaan ihmiset vain töksäyttävät suustan jotakin semmosta mitä eivät ajattele.. varsinkin sellaiset ihmiset joille ei vielä ns. ajankohtaista ole lasten hankinta.. (itsekin kauhulla muistelen mitä on tullut sanottua ystävälleni joka ensimmäisen lapsensa sai.. voi voi, häpeän..) Mutta näinhän se on, ei osaa ajatella toisten kannalta ennen kuin itse voi tuntea hieman empatiaa tai tietää edes mistä on kyse..

Ja tää ovisten bongaaminen on mielestäni ihan hauskaa (ainakin toistaseksi), onhan tää lastenteko puuhat loppujen lopuksi aika laskelmallista touhua, toisille se käy helpommin ja toisille ei.. En tiedä johtuuko tästä nykymaailmasta, jossa puhutaan vapaasti asiasta kuin asiasta että nykyään on yleisempää tai helpompaa puhua asiasta kuin asiasta,.. kuten lapsettomuushoidoista yms.. Kyllähän se väkisinkin alkaa mietityttää, (näin hedelmällisessä iässä mukamas) että mitä jos ei tuu vaan raskaaksi.. ajasta riippumatta, 3kk- 6kk-vuosi-2-vuotta- 10 vuotta... Oma läheiseni "yritti" raskautua 10 vuotta, ja nyt on hänen ihanuus jo 2-vuotias.. näin se elämä meitä heittelee..
 
Viimeksi muokattu:
On: Ostin sitte vauvvojen koliikkikeinun, kun satuin veljeltä halvalla saamaan. Ajattelin että se oli hyvä ostos, kun noihan voi maksaa useitasatoja euroja, jos uutena lähtee ostamaan, ja mitä isoveljen käytössä olen nähny, niin yllätävän kätevä vekotin! Mutta näin jälkiviisaana joudun kyllä myöntämään, että kyllähän tuo tuossa olohuoneen nurkassa kokoajan muistuttaa, että saadaanko me siihen kenties koskaan pikkuista tuhisemaan. )=

Voi kun tää olis meidän kierto )= Mahdollisuudet ja odotukset sinänsä on suuret, kun vajaa 2cm kokoinen folli oli puhjennut, ja pupuilut saatiin ajotettua just oikein, ja vielä kaikenlisäksi tää oli mun ensimmäinen ovulaatio, eli luotan tällä hetkellä siihen suuresti. Mutta toisaalta.. Mistä mä voin tietää, jos meidän ihkaoikeat lapsettomuushoidot on vasta alkaneet, ja vaikka kuinka pitkä, kivinen ja kuoppainen tie olis edessä.. ):

Mä en vaan tiedä, että miten mä osaan pitää itteni kasassa, jos tai kun täti tulee kylään tossa viikon päästä.. ): Nytkin kokoajan tarkkailen, että josko tulis edes pieni tippa kiinnitymisvuotoa, tai sitten kiinnittymiskipuja, niin vois olla varmempi, mutta toistaiseksi ei vielä mitään kiinnittymiseen viittaavaa! Tosin vatsaa oon vihlonu nyt viimeiset 2-3pv enemmän ja vähemmän, mutta uskon että se johtunee menneestä ovulaatiosta..

Mun aiemmat kommentit, jotka eilen illalla kirjoitin, on poistuneet täältä? Onko muiden kommentteja poistunu?

Mikä DPO on sellainen, että voi jo tehdä testin, niin että pitäis näkyä? Mulle gyne sano että aikaisintaan DPO 17. Mutta musta se tuntuu kyllä tosi myöhäseltä vaiheelta.. :O

Hydrangea En osaa sanoa muuta, kuin että *hali* ja voimia sinne kovasti, varmasti koittaa vielä teidänkin aika, usko pois. Onneksi sun ei tarvi elää näiden asioiden kanssa yksin, kun meitä on täällä läjäpäin muitakin "kanssa sisaria" :heart:
 
Tulin kuikuilemaan :)

Hydrangea: Olen NIIN pahoillani :hug: tsemppihaleja! toivon kovasti, että follit ja limis siellä ottaisivat kasvuspurtin ja maanantaina siellä näyttäisi jo valoisammalta!! Jaksamista, olisitte jo onnenne ansainneet!

Lullaby: uu, kuulostaa hyvältä saaliilta, tsemit punktioon ja toivon sydämestäni, että tää ois teidän kierto :heart:

Miuyy ja Luna: oonkohan mä teitä jo onnitellu? Suuren suuret onnittelut teille, jos en oo niin vielä toivotellu :flower: kyytiläisille sinitarroja!

Täällä kaikki hyvin ainakin toistaiseksi, mitä nyt töissä meinaa olla vähäsen tukalaa yökötyksen kanssa, kun yritän vielä pitää asiaa salassa, koeajalla kun yhä olen...tosin enää onneksi vajaan kuukauden :) mutta tiedänpähän ainakin olevani raskaana!

Vilijonkka ja nöpö 6+5
 
Niin ja Meri, älä menetä toivoas, mullakaa ei ollu mitää kiinnittymisvuotoja tai ees siihen viittaavia nippasuja. Jälkeenpäin kyllä muistan et ihmettelin, kuinka oikeeta munasarjaa jomotteli vielä oviksen jälkeen pitkään ja gynehän luuli et siellä olis ollu kysta...kai ne sitte oliki jotain alkualkuraskauden kipuiluja. Ja mä tosiaan tein sen +-testin vasta dpo 17. Näin jälkikäteen aateltuna oon siitä hyvin onnellinen, sillä eipä tarvinnu ainakaa vatvoa sitä, et oisko tää nyt plussa vai ei.. Tsemiä ja toivotaan sinne kyytiläisen asettumista, onnea ainakin oviksesta, se on hyvä juttu!!!
 
Meri, kiitos tsempeistä. Ei kannata olla huolissaan, jos kiinnittymisvuotoa ei tule. Kuulemma suurimmalla osalla naisista sitä ei tule ollenkaan. Mua lääkäri on ohjeistanut testaan dpo 14, mutta enhän mä ikinä sinne asti ole jaksanut odotella, eikä tosin ole ollut tarvettakaan lyhyiden luteaalivaiheiden kanssa. Joillakin saattaa näkyä plussa/haamu jo siinä dpo 10 vaiheilla.

Vilijonkka, kiitos sullekin tsempeistä. Toivottavasti pahoinvointi helpottaisi pian.
 
Ihanan päätäväisiä olette! Mä päätin et jos en nyt tästä kierrosta tule raskaaksi niin ennen toukokuuta se plussan kyllä saan. Mut kyl mä vähä aattelin et tää olisi se kierto mistä plussaan :D Gynellä käynti antoi kummasti uskoa ku tietää et kaikki on nyt ainakin päällisinpuolin ok. Tokikaan mitään munatorvien aukioloa ei voi tietää mut uskon et nekin kunnossa ku kaikki muukin priimakunnossa :) Sikäli olin yllättynyt, että ylipainoa on lähes 20 kikloa ja mitään pco tyyppiin viittaavaa ei ole.
 
hydrangea Kiitos, toivottavasti maanantaina olisivat kasvaneet hyviksi ja pulleiksi ja punktio voisi olla jo tiistaina. Vaikka itsensä pistäminen oli aluksi jännittävää (huom. olen sairaanhoitaja :D), nyt siitä on tullut odotettu illan kohokohta :) tietää että siellä pikkaiset mahdolliset vauvanalut kasvaa.

ansku Ovis on varmasti ihan kulman takana eli nyt vaan ovista hyödyntämään sielläkin :)

Kali Just. tuollaiset kommentit on kyllä niin... Eihän sitä voi kukaan tietää toisen tilanteesta, mutta voisi kyllä ajatella. Mutta koita muru olla murehtimatta tuollaisia kommentteja, siitä ei tule kuin paha mieli. :hug:. Voi kun olisit oikeassa ja olisi meidän vuoro jo, vaikka kovasti yritetään pitää mielessä myös ettei heti ensimmäisellä hoitokerralla onnistu, mutta kyllä usko vaan on tällä hetkellä todella kova :)

Ansku täällä vähän samanlaisia ajatuksia. Monet ovat sanoneet, että olemme vielä nuoria ja ehdimme kyllä...Mutta kun juuri tuo, että jos "annetaan olla", olemmeko vielä 10 vuoden päästä samassa tilanteessa?

Meri Täällä pidetään teille peukkuja pystyssä, että hyödynnetty ovis tuottais tulosta ja täti jättäis tulematta :). Mä kerron sulle salaisuuden liittyen vauvan tavaroiden osteluun valmiiksi... Me ollaan ostettu jo jonkin aikaa sitten yhdistelmärattaat kun halvalla sai. Ei olla kerrottu niistä kenellekään kun varmaan kaikki pitäis meitä ihan hulluina :D

vilijonkka Kiitos :), toivotaan että meille nyt suotaisi se oma pieni :). Ihana muuten kuulla sun kuulumisia. Tuo tuöpaikalla salailu tuon yökkäilyn kanssa on varmaan hieman hankalaa :). Mä olen ajatellut kans noin, että voisin ottaa kaikki mahdolliset pahoinvoinnit yms. kun ainakin tietäisi että maailman parhaan asian puolesta siinä kärsitään. Mutta toivottavasti tuo yökkäily kuitenkin pian rauhoittuisi.
 
  • Tykkää
Reactions: miranenn
lullaby näinhän se on...
Itse olen myös ehtinyt miettimään mitäs sitten kun olen raskaana ja kärsin siitä yökkäilystä/pahoinvoinnista, (näin sairaanhoitajana) kun koen työssäni päivittäin tilanteita,asioita, jotka voivat aiheuttaa huonovointisuutta jo ilman että olisi raskaana, että kuinkahan selviydyn.. :p Kai sitä sitten vain kyökitään ja sanotaan että "mul on vaa vähä aamupahoinvointia" ..

meri ja miranenn hyvä! Päättäväinen asenne, näin sen olla pitää, tavoitteitta ja kohti päämäärää ja sen yli :) Täällä peukutellaan!
 
  • Tykkää
Reactions: miranenn
Vilijonkka Kiitos kannustavista sanoista! :) Mä todellakin toivon, että kyytiläinen olis vihdoin ja viimein asettunu, ja että saisin plussan tuossa puolenkuun tietämillä! Nyt illalla on ollut pientä menkkamaista kipuilua, aina hetkittäin. Mutta tosiaan ihan pientä. Toivottavasti täti ei olis tulossa. Mä voisin luvata kaikennäkösiä lupauksia vaikka kelle, jos vaan siitä hyvästä saisin plussan. Mutta valitettavasti se ei ihan noin onnistu : D

Ansku-89 Tässä kierrossa mä todellakin olen päättäväinen, toivottavasti tuo päättäväisyys myös palkitaan. Mä en muuten oo aiemmissa kierroissa ollut edes näin tiuhaan mukana palstalla, kuin mitä tässä kierrossa. Kai se teettää, kun tietää että viimein on mahdollisuuksia, kun kerrankin ovuloin! :)

Lullaby89 Onneks mä en oo sitten ainut, joka ostelee vaavi juttuja etukäteen! : D Mäkään en oo kertonut kenellekkään, paitsi äidille. Nyt lähinnä jännitän, että alkaako kaverit yms. kyselemään, kun näkee tuon koliikkikeinun. Olis ikävää selitellä, etten ole raskaana, jos tuosta keinusta päättelisivät toisin.. :/ Mutta kiitos peukuista, niitä tarvitaan!! Mäkin pidän peukkuja teille!! :)

Hydrangea Okei, ai se vaihtelee noinkin paljon, että milloin näkyy. Mä oon täällä vähä kahden vaiheilla, että testaanko sinä päivänä kun menkkojen pitäis alkaa, ja odotanko, ja testaan sitten jos ei ala. En tiedä kumpi ois suurempi pettymys, huomata et menkat alkaa, vai tehdä negatiivinen testi. Noh, toivottavasti saisin positiivisen. Ja sitä samaa todella toivon myöskin teille!! :)

On:
Mulla on aamulla aika labraan. Selvitellään ovulaatiota vielä verikokeella, vaikka olikin ultrassa selvä peli että oli puhjennut ainakin toinen munarakkula. Mahtaiskohan tuossakaan testissä vielä näkyä, jos olis hedelmöittyny? Ei varmaan.. Mutta tällainen hätähousu kun olen! :D Mä oon muuten päättäny yhen jutun. Aion raskautua näistä clomeista! Vielä on tabuja kolmeen kiertoon jäljellä. Eli toukokuussa viimeistään. Piste. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Alexandra89
Ei ainakaan asenteesta voi riippua nyt kevään plussat, niin moni on nyt ottanu sen asenteen ''Nyt tai ei koskaan'', eikös se asenne monasti ratkaise paljonkin, eli eiköhän sieltä plussat teille ropise!!

Vilijonkka
, ihana kuulla teidän kuulumisia ja muistahan pitää sisko puolesti, raskaushan ei saa olla syynä irtisanomiseen - jos siis paljastuisit ;)

Meri
sitten jos joskus plussa yllättää minutkin, niin ajatuksena on ostaa myös toi koliikkineinu. Tuntuu että siitä on ihan hirveesti apua monelle :)
 
Arvatkaa mitä?!

Mä tulin nyt aamulla röntgeniin, viisauden hampaan takia.. Niin hoitaja ei suostunut ottamaan röntgentä vielä. Sanoi että koneella on gyneltä kirjattuna, että testaan raskauden DPO 17, Josta johtuen eivät uskalla kuvata. Tuli jotenki vielä varmempi olo... (=

Ja vielä lisää.... Nippailua, vihlontaa, ja vielä lisää nippailua!!! Alkoi nyt aamulla.. Voi olisko, olisko se sitä mitä toivon... :) <3
 
Mulla menossa kp 23 ja ei ainakaan vielä oo ollu mitään raskauteen viittaavia oireita. Paitsi, että eilen tunsi vihlaisuja vasemmassa munasarjassa, mikä sinänsä harvinaista. Tuntui aika "pinnassa", eikä kipu ollut kovin kova. Rinnat ei reagoi mulla yleensäkkään kuukautiskiertoon millään lailla, ei myöskään tässä kierrossa ole ollut kummempia tuntemuksia. Olis aika yllätys, jos jotain ois tapahtunut.

Mikä teillä on muuten suhtautuminen noihin liukuvoiteisiin? Oon miettiny sitäki, että voiko ne minkä verran hidastaa siittiöiden kulkua...? Meillä on ollut käytössä ja nyt oon vasta alkanu miettiä, että miten niiden käytön kanssa....
 
Ovistestissä aavistukse vahvempi viiva kun eilee tai tänään aamulla :) Ehkäpä huomenna sais digin hymyilemään?

Mä todella toivon että raskautuisin mahdollisimman nopeasti. Itseni ja ennenkaikkea äitini takia. Siskoni on todlela vakavasti sairas eikä ole tietoa selviääkö hän. Olisi niin ihanaa keeroa kerrankni hyviä uutisia kuukausien huonoje uutisien jatkoksi.
 
Tänne saa päivittää tälle päivää kp2/30-34 yk8. Mieli maassa, vaikka tiesinkin tämän.. Hyvä että täti tuli ajoissa, mutta mutta.. Mistä saisin edes ripauksen teidän "tänä keväänä meille tulee vauva"-tarmoa?
 
Ansku Vähän mietin samaa, kun olisi ehkä mahdollisuus päästä tekemään pidempää sijaisuutta ensi kuun alusta lähtien ja mietin, että jos hoito nyt onnistuisi heti (toivotaan niiiiin kovasti) niin entäs jos tulee pahoinvointia yms. niin miten saan työt hoidettua kun jos voin pahoin niin yleensä en kykene tekemään tai ajattelemaan mitään muuta.

Meri Mekin muutettiin isompaan asuntoon vuoden vaihteessa ja etukäteen ajattelin että kyseleeköhän ihmiset paljon, että miksi meillä on ylimääräinen huone, mutta yllättäen kyllä kukaan ei ole kysynyt mitään, vaikka ilmeestä on huomannut että ovat vähän varmasti miettineet asiaa :). Tsempit että nuo nippailut nyt olis sitä itseään :), jännittää sun puolesta!!

leonella toivottavasti ovis tuli ahkerasti hyödynnettyä ;D

kali Pahoittelut tädistä :(
 
ON tänne sellaista että täti ei ole tullut kylään.. nyt siis kp36/34 ja eilen testi vielä täysin nega.. joten tää kierto ilmeisesti venähtää pitkäks... mut ilmotan sitte ku täti tulee jolloinka mut voi ottaa pois listoilta ja laittaa taustalle :)
 
Toivotaan mieluummin jjennaa- että olis sitä itseään eli raskautta!!!!

Mä liityn teihiin kaikkiin ensi kuussa plussaaviin eli mulle saa päivittää tälle päivälle kp 1 ja yk 5 Kierron pituudeks voi laittaa 34.
Mä hartaasti toivon että raskauden tässä kierrossa koska Teroluteja ei ole enää apuna ettei kierto veny tosta enempää..
Mullakin on kyllä sellanen olo että tässä kierrossa tärppää ja saadaan vielä jouluvauva!!!
Eihän tässä muuta voi ku nostaa pää pystyyn ja yritys jatkuu :|
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä