*TheTammikuu2008*


Heippa pitkästä aikaa kaikille :) Onpa ollut reipas parin kuukauden tauko etten oo mitään minnekään kirjoitellut, taustaillut vaan kovasti :) Nyt piti alkaa laittaan viestiä kun alkaa olla h-hetket ehkä jo lähellä.

Mukavaa on ollut lueskella teidän juttuja ja varsinkin noita synnytyskertomuksia + tarinaa siitä miten synnytys on alkanut :) Onnea vaan kovasti kaikille perheille vauvoista :heart:

Mullahan oli sairaslomaa sillon kauan sitten ennenaikaisten supistusten takia, mut nyt kaikki on kadonneet.. Nyt kun kaverilla olisi jo kovasti lupa tulla, ei vaan näy eikä kuulu mitään :| Mut onneksi mentiin reippaasti tammikuun puolelle vaikka jossain vaiheessa epäiltiin kovasti et tämä poika syntyy joulukuussa..

Mut eiköhän mekin sitten siirrytä sinne Saarun tekemälle tammivauvojen listaan sitten pian =) Oliko muuten, Saaru, Oys:ssa ruuhkaa?

Terkuin, Papu & vauva tasan 39
 
Saaru: Kiitos synnytyskertomuksesta. Pikaseen on kyllä Aatto sieltä pujahtanut.
Täytyypi nyt muistaa käydä lukemassa juttuja tuolla vauvapuolellakin kun sinne olet aloituksen tehnyt. On se vaan mukavaa kun joku jaksaa noita hoidella.


 
saaru: Kiitos synnytyskertomuksesta ja sylin täydeltä onnea perheellenne.
HalinappiSinne myös, aivan ihanaa starttia vauvan kanssa :flower:

Ja kiva kun käytte meitä vielä moikkaamassa. Onhan meistä osalla vielä aika lailla matkaa, jos yliajallekkin menee.
Täällä niin kova tuuli, etten uskalla ulos lähteä. Taidan jäädä sisälle askartelemaan uusia taulun raameja..
Olotilassa ei muutoksia mihinkään suuntaan. Vauva on kyllä eilen potkinut niin kovasti, ja tunkenut päätään alaspäin, että tiedä sitten.
Toivottavasti Katjalla ja POA:lla kaikki hyvin ja tais mamelimuu ja kuka se vielä lähti eilen käynnistykseen.
Me tullaan sitten kuokkiin vauvapuolelle kun täällä hiljenee, mutta ehkä noi loppukuun odottajat heräilee, kun päästään lähemmäs päivämäärää. Ja MaijaM oli ainaki loppupuolelta.

Blanca 36+3
 
Papu, aika hiljasta oli synnärillä ja osastoilla, hetken joutui vissii yks äiti olemaan käytävällä sermin takana vauvan kanssa, mut oisko ollut vain puolisen päivää ja oli saanu huoneen. Siellä varmaa aika hyvin vaihtuu tilanteet nyt ku on se lyhki kokeilu käytössä (kotiutus 24-48h synnytyksestä ).
Tammiäiti tuossa muuten just hoksasin ettei toi lyhki kokeilu vissii koske sua ollenkaa. Etkö asunut Oulun ulkopuolella, lähikunnissa jossain? Jos en ihan väärin muista niin lyhkikokeilu on vain oululaisten uudelleensynnyttäjien piirissä. Kannattaa kysellä neuvolasta. Ihan varma en kuitenkaa ole. Ja muutenkin pitkän listan kanssa käytiin läpi asioita jotka piti täyttää että voi lähteä aikasemmin kotiin. Aikasempi lähtö kuiten edellyttää sittne vielä siellä osastolla käynnin lääkärin luona 2-4pvä kotiutuksesta.

On sitten ihana jatkaa siellä vauvapuolella samalla poppoolla:) Ja mukaan vaan nekin joilla vauva tupsahtikin joulukuun puolella, jos haluaa
:heart:
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa :hug: En ole jaksanut kirjoitella, syksy oli monella tapaa rankkaa aikaa... Meille syntyi tyttö 2.1.2008 eli laskettuna päivänä.
Pituutta oli 50cm, ja paino 3820g Kotiin päästiin jo 3.1
Maanantaina pitää käydä vielä lastenlääkärin tarkastuksessa.
Synnytys oli tosi nopea, salissa ehdin olla puoli tuntia :D
Hyvää alkanutta vuotta kaikille tammikuisille :) Seurailen kyllä kirjoituksianne ahkerasti, ja kirjoittelen välillä kuulumisia. Minut löytää myös irc-galleriasta nimimerkillä Mami71.
 
Ensiksi paljon onnea kaikille nyytin saaneille!
Olen taas taustaillut tässä, kun tulee tota tekstiä niin vauhdilla et hyvä kun ehtii lukea, saatikka sit ite kirjoitella vielä.. seli seli.. Tänään on tosin ollu hiljaista, olisko niin että lisää porukkaa on lähtenyt nyytinhaku reissulle. Tsemppiä heille kaikille ja suppareita ainakin Nuuskikselle ja muille jotka niitä kaipailee, saa laittaa sit kyl tännekin päin tulemaan..

ja tosi kiva lukea synnytyskertomuksia, kun alkaa tosiaan tuo synnytys lähenee.. Kovasti odotellaan että jotain alkaisi tapahtumaan. muutamana päivänä onkin tosi napakasti supistellu, tosin epäsäännöllisesti, mut josko jotain tuolla alkais tapahtumaan. Kirjoittelin tossa ennen joulua kun iivari oli kääntynyt yllättäen perätilaan viikolla 37 ja kävin sit muutaman päivän päästä äippäpolilla ja siellä kattoivat ultralla et oli jo pyörähtänyt takaisin oikein päin tai sit oli ollu kokoajan oikein päin..

Uudelleen kävin ä-polilla taas viimeviikolla kun oli niin jumalattomat kutinat, ottivat ne maksa ja sappikokeet, ne oli onneks ok. Kattoivat sit ultralla vielä et kaikki on ok ja kokoarvio oli silloin 3,0-3,3kg et "normikokoinen" on iivari. Nyt vaan odotellaan et hän suvaitsis tulla ulos, olen kyllä varautunut siihen et menee yli, kun esikkokin meni 2vkoa yli ja silloinkin käynnistettiin..

Aivan ihania kuvia pikkunyyteistä, kovasti tahtoisi jo omankin syliin. Mutta ei auta muu kuuin kärsivällisesti odotella.
Kärsivällisyyttä ja jaksamisia kaikille tasapuolisesti!

Tippiäinen ja iivari 39+3
 
ONNEA PALJON SAARU JA MAHTI-AATTO!!! :flower: :heart:
Teidän kuulumisia onkin jo ehditty ootella! Ja kiitokset synnärikertomuksesta Saaru: niitä on aina mielenkiintoista lukea. Sitä olenkin miettinyt tässä, että kuinka innokkaita ne on Oys:ssa kotiuttaan eli kuinka nopeasti sieltä "potkitaan" äiti ja vauva kotiin. Ite haluasin olla niin kauan sairaalassa, että varmistuu, että vauvalla kaikki ok (meillä on esikoisella ja nykyisellä kuopuksella ollut molemmilla keltaisuutta, jonka takia ollaan oltu hiukka pitempään sairaalassa). Sit ku meiltä on kuitenkin yli 70 km Oys:iin matkaa niin ei viittis välillä ajella kotiin ja taas vauvan kans sairaalaan, jos jotain tuleekin (esim. just tuota keltaisuutta). Mutta KIITOS kovasti sulle tästäkin tiedosta eli tuskin ne meitä vauvan kans ihan helpolla kotiin "potkii".

Onko kukaan kuullut Katjasta mitään?!? Jokohan siellä päin nuuskitaan vauvan tuoksua... =)

Nuuskis: Onko siellä päin vieläkään tapahtunut mitään lupaavaa ? ;)

ekomamma: ONNEA ONNEA ONNEA PRINSESSAN JOHDOSTA!
:heart: :flower: :heart:

Täällä on ollut masussa välillä hiljaisempaa ja välillä taas on vauva innostunut tekemään jumppaliikkeitä. Supistuksia (kipeitä ja pelkkiä mahan kovaksi vetäviä) on ollut nyt aika tiheesti. Eilen supisti tosi pitkään ja tuntui ettei se lopu ollenkaan (se oli siis semmoinen mahan kovaksi vetävä). Saa nähä milloin synnäri kutsuu (jospa vaikka maanantaina, kun on tuo minun synttäripäiväkin). =)

Nyt pitäis lähtiä peseen tuota pyykkiä (mistähän sitäkin oikeen kertyy aina roppakaupalla :LOL: )

Tammiäiti rv 38+3 ja lapset
 
Blanca peränpitäjiä tässä ollaan mulla tosin toi laskettu aika muuttui 27.1, mutta kun edelliset on menneet yli niin varmaan toi 31.1 pitää enemmän paikkaansa :)

Aivan uskomatonta mutta mulla alko varmaan nyt vasta toi seesteinen keskiraskaus. Masupoju on laskeutunu ilmeisesti ton häpyliitoksen alle ja mun kivut on käytännössä loppunut kokonaan. Oon eilen ja tänään käyny lasten kanssa kävelylenkillä ja just leivoin sämpylöitä ja energiaa piisaa. Sitä vaan miettii että jos nyt alkaa mun "kekiraskaus" niin synnytänkö mä sitten joskus maaliskuussa :LOL: :LOL:

Masupojun kotiintulo vaatteita olen nyt alkanut miettiä. Jos poju tulee ajallaan tai yliaikaisena on tod. näk. 4 kg ja ylikin niin vähän mietityttää kannattaako laittaa noita 50 cm vaatteita vai ottaa suorilta 62 cm.

Mitäs muut otatteko vauvan kotiintulo vaatteiksi 50 vai 60 cm?

Taustailemaan jää Maximilian ja masupoju 36+6
 
Kiitokset supistuksista kaikille jotka niitä on lähettänyt, valitettavasti ne eivät ole tulleet perille ja yhtenä täällä kärvistellään. Eli mitään ei ole tapahtunut. Tänään aamulla oltiin parisen tuntia pihalla eikä mitään nippailuja vaikka käveltiin ja riehuttiin puistossa. Että menkää kuulkaa ohi vaan ihan luvalla, meidän Irmeli sit viihtyy yksiössään juhannukseen asti :LOL: :LOL:

Kuten ehkä tuosta alkutekstistä saattoi päätellä niin epätoivo alkaa valtaamaan mielen. Olenkin jo valmistautunut siihen, että meidän Irmeli leikataan ja se varmaan tapahtuu tossa puolen kuun paikkeilla. No ensi viikon kun vielä jaksaisi kärvistellä niin sittenhän sitä olis jo kiva päästä mahasta eroon. Olisin kyllä jo ihan valmis lähtemään synnärille, mutta ne ei taida ottaa sisälle jos mitään merkkejä ei ole olemassa.

Positiivisesti kuitenkin ajattelen että onneksi sattui tähän viikonlopulle ihanat kelit tänne eteläänkin, vaikka lunta tänne kaipaakin. On jotenkin niin ihanan valoisaa kun aurinko paistaa sinisellä taivaalla, sen mitä se nyt siellä jaksaa viihtyä. Sitten pitäisi keksiä tekemistä ensi viikolle kun ollaan pojan kanssa kahdestaan kotona. No kelit jos on samat kuin nyt niin ulkoilua, muuten varmaan möllötetään sisällä ja maalataan vesiväreillä ja leikitään legoilla.

Nyt mä taidan jääkaapin kautta siirtyä tonne sohvalle :LOL: :LOL:

Nuuskis ja Irmeli 40+3 (TOSI ISO HUOH!!)
 
Lauantaita vaan kaikille!Tässä vasta nyt ehti koneelle,meinas jo tulla vieroitusoireita :D
Kiitti Saaru synnytyskertomuksesta!
Täällä tasaisen hyvä olotila.Turvotukset hallinnassa,ihme,ja henki kulkee.Ihana fiilis kun ei ole olo kun kalalla kuivalla maalla.En tiedä mitä on tapahtunut mutta olo senkun kohenee vaikka eikös sen pitäis tulla tukalammaksi.
Terkkari kyl sanoi et mulla olis lapsivesi hieman vähentynyt eli se kai helpottaa oloa.Maha tuntuu oikein näpsäkältä jopa.Ainut mikä tietty vaivaa on öiset lonkkasäryt mut ne tulee usein vasta aamuyöstä joten hyvin pärjätään.Tyllerö on heittäytynyt vallan vallattomaksi ja möyrii ihan hirveesti,kaipa se alaspäin yrittää suunnata.

Vointeja kaikille!

 
Nyt on tän päivän reippailut reippailtu ja jopa 2 kipeää supistusta saatiin aikaan,nekin alkumatkasta ja loppumatkasta ei yhtään mitään :/
Olipa kiva lukea Saarun synnytyksestä,toivottavasti itselläkin menisi nopeasti eikä esim. mitään vuorokautta. Voin vain kuvitella fiilikset ja voimat siinä vaiheessa.

Mä olen pakannu sairaalakassiin vauvalle 50cm bodun,potkarit ja sit vähän isomman puvun jonka laitan siihen päälle.

Mä kanssa jääkaapin kautta sohvalle...

Jenni
 
Nuuskis: Mä luulin myös (niinku HeMa05), että synnäri on kutsunut sua luokseen ;) Koitahan jaksaa vielä... :)

maximilian: Mä ainakin otin varalta vauvan kotiin tulo vaatteiksi yli 60 cm, jos vaikka sattuis oleen iso vauva niin ei taida alle 60 cm vaatteet mahtua päälle. Eihän se haittaa, jos vaatteet on vähän isoja kuin että ne ois niin pieniä ettei vauvan päälle mahdu. Pääasia, että vauva on vaatteissaan, kun kotia tulee =)

Saaru: Kävin jo kattomasa sitä sun aloittamaa Tammivauvojen pinoa. Toivottavasti saan itsekin liittyä sinne piakkoin. Merkkejä synnärille lähtöön ei ainakaan nyt tällä hetkellä ole, mutta ajallaan sit...
=)

Ja nyt sinne pyykinpesuun... :)

Tammiäiti taas
 
Terve.

ONNEA SAARU,HALINAPPI JA EKOMAMMA!

Täällä on kutinat helpottuneet. Onneksi ja olen nukkunu kaks yötä kuin tukki. Herännyt vasta kymmenen aikaan ja yölläkin vain kerran herännyt vessaan. Minäkin mietin että alkaako mullakin tuo seesteinen raskausaika nyt vasta. Lupasin kyllä tossa yhdelle kaverille että ennen maaliskuuta synnytän kun hän on maaliskuuhun asti synnärillä töissä. Saa nähdä satunko menemään sillai et kaveri on työvuorossa.
Mietin tuossa et olisko ne mun kutinat voineet johtua tuosta rautalääkkeestä, Matrifolin tipat, kun en niitä nyt ole ottanut kun keskiviikkona viimeksi. Alotin ne viime lauantaina ja maanantai ja tiistai yönä kutisi vähän ja keskiviikkoyönö en sitte pystyny nukkumaan. Ajattelin kokeilla tossa parin päivän päästä taas ja jos kutinat alkaa niin sitte täytyy ilmoitella lääkeläitokselle et sellaisia sivuvaikutuksia mulle on tullu. Luulis kuitenkin et oli vaan jotain myötätuntokutinaa kun muutkin valitteli siitä kärsivänsä. Ei mulla koskaan mistään raudasta ole tullu kun tummaa ulostetta, siinä mun sivuvaikutukset on olleet. Mut nyt otin kyllä niin hevoskuurin niitä tippoja, 80 tippaa/pvä niin kuin maksimi annos oli.

Palaillaan taas. Menen tuonne viettämään miehen kanssa urheilupäivää telkkarin ääreen. :wave:
 
Katjalle onnea sylin täydeltä :flower: :flower: :flower: :flower:

Eiköhän Carla ja P.O.A: kin pian lähettele uutisia. Carla tais lähtee Katjan kaa samaan aikaan. Yksillöllistähän tää on.
Vauvoja, ihanaa!!!!!! :heart:
 
Katjalle ja Ekomammalle valtavasti onnea! :flower:

Blanca: Jep, loppukuisia ollaan ja luultavasti vielä helmikuussakin täällä kärvistellään. Ainakin ite olen asennoitunut, että yliajalle mennään, kuten tuo esikkokin. Vaikka yksilöitähän nää on ja yllätyksiä aina käy, niin kuin Saarun Aatto osoitti.

Kiitos Saaru synnytyskertomuksesta!

Täällä on siivottu koko aamu, kun huomena on taas asuntoesittely. Ja ei kun takasin mopin kanssa tanssaamaan... Täytyy aina välillä käydä lukasemassa uusimmat kuulumiset!

S + kakkosnelonen 37+0

 
Kaikki tuntuvat kovasti odottavan synnytystä, olenko minä ainut, joka ei tuota tapahtumaa kovin innokkaasti odota :/ Tai siis kivahan olisi saada vauva syliin, mutta itse synnytys ei ajatuksena kauheasti houkuttele... Ja kolmas synnytys on edessä, ja kahdesta edellisestä on ihan positiiviset muistot, ehkä nyt sitten ajattelen, että ei voi kolmaskin kerta mennä hyvin.

Ehkäpä olen yksin näiden ajatusten kanssa, miesraukka on joutunut kuuntelemaan näitä pohdintoja varmaan kyllästymiseen asti.

Tai sitten kysymys on siitä, että olen ollut ilman suurempia vaivoja tuohon viikolle 34 asti, joten ei ole vielä ehtinyt tulemaan totaalista kyllästymistä tähän raskaana olemiseen :LOL:

 
Kyllähän sitä olisi jo kiva päästä synnyttämään, mutta täällähän sitä vielä ollaan...

:flower: ONNEA ekomamma tytöstä! :flower:

:flower: ONNEA Katja pojasta! :flower:

Jaksamista Nuuskis; kyllä se ois jo sun vuoro :hug:

Kiitos synnytyskertomuksesta Saaru!

Oma olo on tukala ja väsyttää. Ei mitään uutta siis.

Jimena 40+0
 

Yhteistyössä