*TheTammikuu2008*

Gorthart (sori jos kirjoitin nimen väärin...): josko se olis sullakin synnytys käynnistymässä, jos limatulppaa pukkaa :)

Mulla kotiintulovaatteiksi pakattu 62cm body ja talvihaalari sekä 56cm potkarit (+lapaset yms.).

Jimena
 
Ensiksi oikein paljon onnea kaikille vauvautuneille, Saarulle, ekomammalle, katjalle, halinapille.. vieläkö joku unohtui..( anteeksi jos..)

Kiitoksia tosiaan kun viitsitte kirjoitella noita synnytys kertomuksia, kaiken sen väsymyksen, ja tietysti onnen huuman keskellä, niitä on todella mielenkiintoinen lukea, varsinkikin kun on ensikertalainen. :)

Täälläkin on eilisestä päivästä sevitty, oli niin kiire päivä kun aamulla lähdettiin ennen klo-10 ja sitten illalla kun kotiuduttiin kunnolla, kello olikin jo 21. Oli tosiaan se äippäpolin tarkistus käynti ja sitten hautajaiset, siihen perään vielä kauppareissu, niin kyllä oli väsy kun kotiin pääs.

Äippäpolilla sitten kaikki oli sillain aika kunnossa, ainut vaan et verenpaine oli sitten noussut (on kokoajan pikkuisen ollut noousu suunnassa) mut nyt oli sit 156/95 ja uusinta mittauksessa 147/92, eli levähdellä pitäis kai.. Pissa oli kuitenkin puhdas niin ei kuulemma tarvi huolestua. Siinä taas meinasin vähän hätäillä kun se kätilö tarkisti niitä virtauksia, niin ei puhunu mitään, ku haki ja haki vaan hiljaisena. Siinä jo aloin epäileen et onko jotain todella pielessä, vai, onneksi mies sitten tokas et kyllähän siellä ainakin sydän lyö( hoksas vissiin et alan hätääntyyn), niin sit vasta kätilö et joo ei täällä mitään hätää oo ku ei vaan saa kunnolista kohtaa et sais sen napanuoran siihen hollille mitattavaksi...Vitsikö sitä on aina niin pelokas tuon pikkuisen puolesta :ashamed: Virtauset oli kuitenkin ihan normaalit.
Sitten kohdun suuta kattoivat ja sama tilanne et auki kahdelle sormelle, ja laskeutunut jo todella alas, kanavaa ei kuulemma enää ole paljoa(viimeks 1cm) kätilö meinas et ei kaukana ole enää synnytys, jospa sitä ens yönä pääsis, en siis mitenkään haluais etuilla mut en kyllä aio pidätelläkkään :)

Viime yönä taas sit sen ronkkimisen jäljiltä tuli ihan supistuksiakin pitkästä aikaa, hieman oli jo tehoakin no siinä tunnin niitä seurailin sellaisen 12-10 välein niitä tuli, mut ihan kestettävissä oli, otin kuitekin lääkkeen et sais nukuttua( monta valvottua yötä takana) niin sit ne loppui muutaman tunnin jälkeen tai ainakin minä nukahdin.. kunnes taas aikaisin aamulla täytyi nousta ylös kun lonkkia ja issiasta juili niin pahasti, nyt sit taas väsyneenä torkkunut jo useammin nokoset.

Voi kun tuo nuuskiskin jo sais sen lähtölaukauksen ja ei tarviis leikata.. :hug:

Jaksamista kaikille tasaisesti näissä loppumetreissä.. :hug:

Piku ja Taavi 37+5

..JA ON TEILLÄ NIIN SULOISIA PIENIÄ AARTEITA, TAHTOO LISÄÄ VAUVA KUVIA =)
 
Onnea kaikille vauvautuneille!!

Tässähän alkaa jo ittekin vähitellen jännittää, että milloin alkaa tapahtua. Eilen olin neuvolassa, ei mitään ihmeempiä, paitsi että täti oli sitä mieltä, että nyt ois vauva laskeutunut ja kiinnittynyt. En vaan ite huomaa mitään erilaista oikeen, reilu viikko sitten oli eri täti neuvolassa ja silloin ei sen mielestä ollut vielä laskeutunut ollenkaan saati sitten kiinnittynyt. Sf-mitta ei ole enää kasvanut, joten tädin mielestä sekin ois merkki laskeutumisesta ja kiinnittymisestä.

Täällä tänään vähän laittelin kotiintulovaatteita vauvalle valmiiksi. Mulla on nyt 50cm body ja potkarit ja lisäks 56cm body ja potkarit, noi on Lindexiltä ja ajattelin, että kait se ainakin 56cm:een mahtuu, vaikka oiskin iso. Noiden lisäksi on sitten myssyjä, lapaset, sukat, villatöppöset, villatakki ja villahousut sekä kevyttoppis. Täytyy sitten harkita, että jos on kauheat pakkaset ku ois aika kotiutua, niin saa mies sitten kaivaa paksumman toppahaalarin mukaan. Ja lisäks laitoin vielä semmosen lämpösen vauvanpeiton, jonka voi laittaa turvakaukalon päälle. Ehkä noilla pärjätään. Mulla on koko ajan semmonen hassu ajatus, että sitten kun ollaan lähdössä sairaalasta kotiin ja puen vauvalle vaatteita, niin siihen tulee joku hoitaja kattomaan ja päivittelemään, että eihän se nyt tommosilla vaatteilla pärjää...

Tilli, mulla vähän samanlaisia fiiliksiä. Vauva ois ihana saada syliin mutta synnytys ei niinkään houkuta. Mutta kait se sitten jotenkin menee, pakko mennä. Luotan kätilöihin ja muuhun hoitohenkilökuntaan.

Bamboo 39+3
 
Lauantaita täältäkin!

Onnea kaikille vauvautuneille :flower:

Kotiintulovaatteiksi olin ajatellut 50cm bodya ja potkareita.. mutta pitäisköhän ottaa varalta myös 56cm mukaan.. olen kyllä ottanut vielä bodyn ja potkareiden lisäksi fleece-materiaalia olevan kokopuvun (ohut päällyspuku) ja villapuvun, jotta pakkastilanteen mukaan voisi sitten valita ja toppapuvun. Ostin sellaisen 62cm huuto.netistä edullisesti ja on kuulkaa kuin uusi :) Ajatelin että on pienempi kuin ä-pakkauksen ja menee silti tämän talven kokonaan. Sitten otin vielä myssyjä ja tossut+tumput... ihan kamalan paljon kaikkea, mutta kun ekasta ei oikein tiedä mitä pitäisi ottaa mukaan.. Oma sairaalakassi on jo pakattu, kun mulla tuli jo silloin rv30 tienoilla supistuksia, voisi kyllä vielä päivittää..

Joku kirjoittikin että vaikka oli aikaisin sairaslomalla supistelun vuoksi, niin nyt ei supistele lainkaan, mulla oli myös tosiaan rv 30 tienoilla kivuliaita supistuksia, ja sitten ne hävisi viikoiksi (olin sairaslomalla levossa) ja nyt sitten viime ja tällä viikolla on tullut muutama suppri/pvä ja yöisin myös välillä. Lisäksi lantiota vihloo ja myös häntäluuta/jonneki tuonne peräsuolen tienoille?? Onko muilla? mutta siis mun kivuliaat? supparit on sellaisia, että vatsa menee kovaksi, alaselkää jomottaa/särkee vimmatusti ja tuntuu menkkakipuja hieman voimakkaammalta kivulta, lisäksi lantioon iskee valtava paine, ihan häpyluusta tuonne häntäluuhun/jonnekin sinne saakka.. Synnytyssupparit taitaa kuitenkin olla vielä paljon voimakkaampia... ;)

Tänään urheilein miehen kanssa oikein urakalla... kävelin keskustaan (matkaa noin 1,3km) 35min ja siellä hoidettiin asioita ja kahden tunnin jälkeen oli niin kovat kivut lantiossa että oli pakko mennä kahville, sitten vielä pääsin kuin pääsinkin kotiin kävellen noin 40min (se 1,3km) ja tää on mulle paljon!!! Saa nähdä iskeekö yöllä lujat lonkkakivut tai peräti supparit.. Kävellessä kyllä supisteli muutaman kerran..

On tää hassua, että vaikka kuinka tietää että vielä on aikaa 2vkoa + mahdolliset yliaikapäivät, niin silti jo mietiskelee milloin ja miten suppareita tulee ja että milloin on lähtö.. mulla ei ollut mitään kiirettä hetki sitten, nyt tuntuu olevan.. :LOL:

makoilemaan sohvalle.. ja muuten mitäkin olen siis loppukuun odottajia, la 20.1.08

Maya ja Aarre 37+6
 
Onnea kaikille vauvan saaneille, ainaki oli ekomamma ja katja saanut :flower:

Mulla oli kotiitulovaatteina 56cm settivaatetta. Ei ois tainnu meiän Mahtimiehelle mennäkkään 50cm vaate :D
Kovasti nukutaan ja syödään. Ja päivä on kulunut tavaroita järkkäillessä paikoille. Mistä löytää vauvahoitotarvikkeet ja muut aina parhaiten. Sekä kovasti tilaa tuonne naulakkoon pitäs vielä raivat että sinnekin mahtuis pikkumiehen ulkovaatetukset. Hommaa riittää, mut onneksi mamilla virtaa riittää.

Pikaista jakautumista teille kaikille! Suppariaaltoja täältä sinne päin, joku vois saaha nämä mun jälkisupistukset ihan mielellään :kieh:
 
Onnittelut KAtjalle ja Ekomammalle!

Täällä ei erikoisempia. vähän siivoiltu tytön huomisia synttäreitä varten ja leivottu. en mitää erikoisempia nyt viitti. Vieraitaki on vaan kummeja ja mummut+papat. Yhdet kummit on eronneet, ja harmi kyllä eivät sovi vieläkään samoihin juhliin...
 
Maya:mulla ihan samanlaisia kipuja tuolla alapäässä.häntäluukipu on ilmaantunut tänään ja päiväaikaankin tullut noita lonkkakipuja (yöllä niitä on jo ollutkin):| pari kertaa on tullut sit noita menkkakipuja ja yksi kipeä supistus mut eihän ne ole lähelläkään niitä synnytyssuppareita.kovasti jo niitä odottelen :)

Onnea Katjalle ja muille mahdollisille vauvautuneille :flower: :flower:
 
Miten te jaksatte hymyillä ja olla vaan..
Mulla laskettu päivä ja olen ihan loppu. :headwall:
Ei vaan enään jaksais kantaa masua, yöt tuskaa, koht oikeesti suutun seuraavalle joka uskaltautuu soittamaan ja kysymään joko jakautunut :kieh:

Kolmas tulossa mut millään en muista et ois näin hankalaa, no eka oli eka toka käynnistettiin ja siitäkin aikaa jo 7 pitkää vuotta :)
kolmesti löytänyt housusta sellaisen limaisen klöntin, onko se se limatulppa? ei kyllä ollut verensekainen tai vastaava, ihan kirkas, ehkä keltaseen enemmänkin viittaava..

Supistuksia ei ole ollut, ei sitten minkäänlaisia, liikkeitä en meinaa yhäkään saada, kaks kertaa jo juossut jorvissa sen takia, kehottivat tulemaan taaskun ei tunnu, mut en jaksa enään juosta, en vaan ilmeisesti tunne niitä kun potkii vettä tjn... turhauttavaa siellä juosta :(

tälläinen valitus maksimus

tuiskutuuli 39+6
 
Tuiskutuuli:No mua on ainakin ihan älyttömästi auttanut tämä palsta.tuntuu et nämä kaikki ihmiset täällä on ihan tuttuja,ihan kun olis aina vaihtanut kuulumisia.itsellä ei tällä hetkellä yksikään kaveri ole raskaana niin ei ole sit jaksanut kauheesti heidän kanssaan asioista ja vaivoista jutella..sellaista yleistä vaan.täällä on hyvä valittaa ja toisaalta jakaa asioista yhdessä ja nyt on ihanaa jännittää kuka milloinkin lähtee tositoimiin :D
 
tuiskutuuli eiköhän toi ole meille kaikille jokseenkin normaalia tällä hetkellä. Viimeiset päivät tuntuvat pitkiltä kuin nälkävuodet ja vielä jos menee yli, niin odotus käy täysin sietämättömäksi. Ja kuten Hemakin kirjoitti, niin onneksi on tämä palsta. Täällä voi käydä lukemassa muiden juttuja tai purkautua itse jos siltä tuntuu!

Onnea kaikille vauvaantuneille.

Oma olo on tänään ollut tukala. Ensin ei millään meinannut pötsimönkijä liikkua millin milliä. Kivuttomia suppareitakin on ollut koko päivän. Meinasin jo sairaalaankin lähteä näytille kun kaveri on ollut niin hiljaa, mutta onneksi aloitti nyt jumppatuntinsa.
Ihan järkyttävät menkkakivut on nyt päällä, mutta ei supistuksen supistusta enää. Jospa tätä taas jollain jaksaisi pari viikkoa?

masentunut pötkylä ja pötsimönkijä 38+3
 
HeMa05: olet oikeassa, täällä hyvä käyä lukemassa ja puntaroimassa, eipä nuo omatkaan ystävät oikeen ymmärrä kuinka rasittavaa tää loppuaika voikaan olla.
Oikeen inhottaa maanataina viedä poika eskariin, ihan varmana sielläkin kaikki hitajat voivottelevat kun yhä yhdessä kasassa ja sehän ei auta mun tilanteeseen mitään..
Sukulaisille olemme tiuskanneet kunnolla että ilmoitamme kyllä, ei tarvitse päivittäin kysellä.

Olo tila kehno, maha kiree, vaikee olla ja silti ei supista...
Liikkeitä ei pahemmin tunnu, mut en taas jaksais mennä turheen sinne, käynnistäisivät sitten eivätkä ottais sisälle tarkkailuun ja taas lähettäisi kotiin, tää rupee olemaan rankkaa jo isoille lapsillekkin kun äiti juoksee kokoajan jossain....
 
Onnea ekomamma ja Katja :flower:

Nyt on 5v synttärit juhlittu ja kaupoilla käyty, löytyi lammpu ja purkki :D Ja illaksi vähän herkkuja :p

Tuiskutuuli :hug: tänne vain kirjoitteleen tuntemuksia niin jo sekin tuntuu helpottavan, itsestä ainakin tuntuu siltä.

Niin mulla on kanssa laitettu 56 cm kotiintulovaatteiksi, niin dody ja housut ja sukat, sitten villa-asu, töppöset,tumput ja hatut, sit toppa-asu 62 cm.

Pitäiskö nyt hakee herkkuja ja sit katteleen tota mäkihyppyä :wave:
 
Onnea vauvautuneille! :flower:
Saarulla aivan suloinen poju :) !

Niin se aika menee nopeasti, vasta jännitettiin plussaa ja nyt asukkaat putkahtelevat maailmaan :) ! Oma olo on täälläkin tukala, masu painaa ja asukki mylttää (hyvä niin)... Torstaina kävin äitipolilla synnytystapa-arviossa (38+0) ja kaikki näytti olevan hyvin, painoa asukilla oli arviolta 3,4 kg eli ihan mukavasti jo. Alkuviikosta soittelin terkkarille ajoittain esiintyvän kutinan takia ja lähetteen laittoi maksa- ja sappikokeisiin. Vastauksen sain perjantaina, maksa-arvot olivat ok, mutta sappiarvo hieman koholla :/ . Nyt sitten aika tiistaina polille uudestaan... viikkoja sitten jo 38+5. Nyt jännittää, että missä vaiheessa käynnistellään vai ehtiikö syntyä ennen... Pelottaa että vauva ei selviä :( ... nyt neuroottisena seuraan liikkeitä. Sairaalakassi alkaa olla jo pakattu, kotiintulovaatteetkin katsottu (body, potkarit, sukat, villahaalari, toppapuku, myssy ja tumput ~62 cm). Tänään siivoilin ja jos illalla saunoisi :D ... ja mitäs muita ässiä niitä olikaan... ;) Polikäynnin jälkeen supisteli napakammin, mutta nyt ei erikoisemmin niitä tuntemuksia. Rusehtavaa vuotoa ilmaantui, voiko se olla limatulppaa..? Huih!

-Kirppu ja potkupalloilija 38+2-
 
Tuiskutuuli mulla kanssa masupojun liikkeet tuntuu koko ajan vähemmän ja vähemmän. Parhaiten tuntuu illalla kun vahtaan telkkaria, mutta päivisin "herättelen" pojua (hieron ja "ravistelen" mahaa) että saan jotain liikettä tuntumaan. Vähän tosiaan huolettaa että jos tätä mahaa tosiaan saa vatkata seuraavat 3 viikkoa. Kun ei nyt aina viittis odottaa tota iltaa ja sitä että poju "herää". Mutta tää tapaus on ollut muutenkin aika vähä liikkeinen koko raskauden ajan.

Kirppu voi olla jotain limatulppa vuotoa. Mutta se tulppa ittessään (ainakin mulla) oli tosiaan semmonen n. nyrkin kokonen limaklöntti, tulipas ällö kuvaus :kieh:

Vaikka aikaa on vielä jäljellä niin pistin nyt kuitenkin pojun kotiintulo vaatteet valmiiksi. Pakkasin bodyn, potkarit, sukat, myssyn, tumput, töppöset, vanupuvun ja haalarin kaikki kokoa 62 cm.
 
Kotiintulovaatteista..
Kannattaa ottaa kuulkaa ihan vaikka kahta kokoa mukaan...
Mulla oli kokoa 50 ja 56 ja olis kyllä niin pahasti tuo meitin pikkumies hukkunu niihin 56 senttisiin, ettei niitä ois hyvällä tahdollakaan voinu laittaa päälle...
Ja vaikka se vauva ois pidempi kuin koko sanoo, niin useasti vauvat on niin rytyssä ja mytyssä, että ne pienemmät on sopivampia kuin ne "oikeankokoiset" vaatteet...
Meillä alkaa nyt olemaan nuo 50 senttiset sopivia, taikka jämptejä.. ja sentään jo syntymäpituus oli 51 senttiä... :)

OIKEIN PALJON ONNEA VAUVAN SAANEILLE =) ja Kiva tosiaan lukea noita synnytyskertomuksia.. =) =)


Saapis ja Jesse 2vko
 
Täällä on kanssa supistelut vähentyneet. Jotenkin niin arvelinkin käyvän. Selkä on kipee seisoskelusta, mutta ei muuten ihmeempiä. Masu kyllä tuntuu putoovan alaspäin koko ajan, tissien alla on jo ihan tyhjää...

Limatulpasta: mulla on kaks kertaa tullut sellanen vaalean kellertävä sitkeä klöntti vessakäynnin yhteydessä. Kyllä ne sitä limatulpaksi sanoivat. Ei kait sen tarvii kaikki kerralla tullakaan. Ekalla kerralla tuli pyyhkiessä perään vaaleenpunervaa paperiin, mutta toisella kertaa ei.

Liikkeistä: täällä kanssa on välillä tosi kova meno päällä, välillä taas hiljasta. Aamulla havahduin, et koskas tää olikaan liikkunu viimeks, ja sit vähän herättelin. Reagoi kyllä sit onnkes pian, et ei tarvinnu jäädä pähkäileen. Nyt kyllä taas mönkiny ihan ok. Tuiskutuuli: mee vaan käymään aina siellä tarkistuksella, kun siltä tuntuu. Itseä se saattaa häiritä, kun "turhaan ravaa", mutta paras niin. Joskus aina tulee sellainenkin asiakas valitettavasti niille kätilöille vastaan, jolla ei sit ookaan kaikki hyvin, tai pahimmas tapaukses, ei oo kiirettä enää ollenkaa :'( Et jos ei saa mielenrauhaa, niin sitte vaan tarkistukseen. Äiti sen yleensä tietää kuitenkin... Niin mullekin kätilö sanoi, kun kyseli liikkeistä.
 
Dinomamma:mulla ihan sama ilmiö menossa...kolmatta päivää tuntuu tuo maha vajoavan.olokin on ihan eri kun henki kulkee.tänään ollut menkkakipuja ja sellaista yleistä jomotusta lantiossa.mä tässä kovasti odotan niitä kipeitä suppareita.

Tuiskutuuli:ei turhaa käyntiä ole jos epäilee ettei vauva liiku.itsellä onneksi vaan kerran käynyt niin että piti vauvaa pitkään herätellä ja olin jo lähtemässä näytille kun vauva alkoi liikkua..en epäröinyt yhtään lähteä.säikähdin ihan hirveesti kun tunnin herättelin eikä mitään...

nyt on välillä hiljaista mut iltaisin alkaa kova liikehdintä ja tosiaan 2 viimeistä iltaa yrittänyt ihan selvästi tuonne alaspäin :D
 
Dinomamma:mulla ihan sama ilmiö menossa...kolmatta päivää tuntuu tuo maha vajoavan.olokin on ihan eri kun henki kulkee.tänään ollut menkkakipuja ja sellaista yleistä jomotusta lantiossa.mä tässä kovasti odotan niitä kipeitä suppareita.

Tuiskutuuli:ei turhaa käyntiä ole jos epäilee ettei vauva liiku.itsellä onneksi vaan kerran käynyt niin että piti vauvaa pitkään herätellä ja olin jo lähtemässä näytille kun vauva alkoi liikkua..en epäröinyt yhtään lähteä.säikähdin ihan hirveesti kun tunnin herättelin eikä mitään...

nyt on välillä hiljaista mut iltaisin alkaa kova liikehdintä ja tosiaan 2 viimeistä iltaa yrittänyt ihan selvästi tuonne alaspäin :D
 
Paljon onnea Ekomammalle ja Katjalle :heart: :flower: ,en tainnut vielä muistaa onnitella.

Saarulle kiitoksia synnytyskertomuksesta ja kiitos myös kun teit tuonne vauva puolelle pinon, pikkuhiljaa taidetaan sinne sitten siirtyä.

Minusta on toistaiseksi ollut ihan mukavaa, kun ihmiset kyselee voinnista ja muutenkin miten menee. Harvemmin sitä ei raskaana ollessa kukaan soita ja kysy vointeja. Eli ainakaan vielä ei nuo kyselyt häiritse, päinvastoin. Katsotaan sitten kun viikkoja vielä muutama lisää.. Minusta on myös kiva kun masua kehutaan ja veikataan tyttöä tai poikaa. Taidan olla jonkin sortin narsisti (?) :snotty:

Samanlaisia tuntemuksia täällä kuin HeMalla ja Dinomammalla maha tuntuu putoavan ja vauvan hikka tuntuu jo ihan tulla alhaalla asti. Lantiota on myös jomotellut. Eiköhän ne supistukset löydä jossain vaiheessa tännekin. Mutta lähdenpä tästä lukemaan kirjaa kun pieni neitikin jo nukkuu.

iita ja nuutti 38+6
 
Oltiinpas pudottu alemmas; en meinannut heti löytääkään ;)

Tätähän tää on tuiskutuuli tää loppuodotus. Koita jaksaa :hug: Ei tässä oikein muutakaan voi, sanoo eräs jonka oma pääkin meinaa hajota...

Mulla synnytyssupistukset on olleet sellaisia, että ei pysty olemaan paikoillaan. Paras asento ehkä on ollut vähän etunojallaan johonkin nojaten ja takapuolta pyöritellen. Niitä siis odottelen nytkin. Koko ajan kyllä supistaa, mutta eivät ole noita. Alavatsaa on vähän juilinut tänään, mutta kai sitä on tapahtunut mulla edellisilläkin kerroilla. On tää muisti kyllä yks...

Joo, yli lasketun sitä sitten mennään. Vaikka mä sen etukäteen tiesinkin, niin on nää päivät jotenkin niin raskaita. Miten sitä on malttanut odottaa 9kk, jos ei malta paria viikkoa enää... ;)

Esikoisen kerho jatkuu keskiviikkona ja mä toivon niin, että vauva olisi syntynyt siihen mennessä ettei tarvitsisi munkaan kuulla niitä 'Eikö se ole vielä syntynyt' -kommentteja.

Jimena, vielä hetken 40+0 puolella
 
Oikein paljon onnea kaikille vauvan jo saaneille :flower:

Itse vielä yhtenä kappaleena ollaan. Vähän alkaa itseään jo ärsyttää jatkuva kysely et joko on syntynyt, aivan kuin oltaisiin edellisilläkään kerroilla oltu ilmoittamatta. Lonkan tai lantion seutu on viime päivinä selvästi kipeytynyt, josko se pikku hiljaa alkais se synnytys ainakin lähestyä. Muutamana yönä on tullut jo kipeitäkin supistuksia muutamia peräkkäin mut ei vielä sellasia toooosi kipeitä. Kovasti jo haluais oman vauvan syliin kun täällä käy lukemassa vauvautuneiden juttuja.

Säde ja vauva 38+4
 
No käväsimme sitten taas jorvissa...
Liikkuu se siellä, en vaan kaikkea tunne kun istukka tuossa edssä siihen malliin kuulemma.
Kaikki pienellä hyvin, sukupuolikin selvitettiin näin loppusuoralla, toinen poika tulossa meidän perheeseen :)

Pari senttiä oltiin auki ja lääkäri tokas, ettei se merkitse vielä synnytystä, mutta ilmeisesti lähestyvää kuitenkin...
sieltä lähtiessä on sitten pikku suppareita tullut, eli selkää vihloo satunnaisesti ja alavatsassa kipristää, mutta ei niin kovia ettenkö vois nyt kömpiä lämpimään sänkyyn ja mennä tyytyväisenä nukkumaan...
meillä onneks kaikki hyvin.. sanoinkin et seuraavaks tuun sitten synnyttämään..lääkäri heitti siihen et nyt vaan lenkkeilemään, ni tuut nopeestikkin... :)

olette oikeessa, kyll siel kannattaa käydä jos siltä tuntuu saa itsekkin rauhan eikä pohdi kokoajan, alintajunnaisesti sitä on huolissaan vaikka kuinka muuten yrittää itselleen toistella.
 
Silloin 2.1.2008 mulla siis meni aamulla 7.30 vedet ja vauva olikin samaisena päivänä 16.40 sit jo ulkona :D .

Ali oli 48cm ja 2990g, kymmenen pisteen poika :heart:

Synnytys meni hyvin, paitsi yhtäkkiä eteni todella nopeasti ja epiduraali ei oikein ehtinyt vaikuttaa kun oltiinkin yhtäkkiä jo ponnistusvaiheessa, mutta hyvä ettei tarvinnut kauaa kärvistellä :) Repeämiä tai haavoja ei tullut ja itse olen palautunut tosi hyvin, imetyskin on käynnistynyt aika hyvin ja vauva on tyytyväinen. Kerron synnytystarinaa paremmin hyvällä ajalla, nyt ei ole aikaa... :whistle:

Esikko, tyttö 2v6kk on todella innoissaa, ja on kyllä ymmärtänyt että masussa ollut pallo on nyt vauva :D Hän on jopa vähän yli-innostunut että saa olla tarkkana ja varovainen. Tällä hetkellä tuntuu että kaikki energia menee vauvaan ja itseen, onneksi mies on kotona ja voi autella ja hoitaa esikoista :heart:

PrincessOfAcco ja 3pv vanha Ali.
 
Tulehdus??

Voitteko uskoa... olen ihan tympääntynyt ja tyrmistynyt tk:hon ja äitipolin kätilöön...

Mulla on tiistaista saakka ollut vähän alavatsakipua silloin tällöin, kuitenkin joka päivä. Myös erityistä vuotoa on ollut, jota luultiin lapsivedeksi, mutta neuvolantäsin ja äitipolin (puhelimessa) mukaan ei ollut lapsivettä vaan valkovuotoa tai pissakarkailua. Kuitenkin otettiin virtsanäyte ja bakteeriviljely, ettei olisi pissatulehdusta kun on vatsakipuakin ollut. Puhdas oli näyte (eilen sain tuloksen). Tänään on ollut kutinaa alapäässä ja turvonneen oloinen olo ja miehen avustamana sitten kurkkasin lampun ja peilin avulla (oli aikas projekti tän masun kanssa...) :) tonne alapäähän ja valkoista/harmaata jotakin mönjää siellä oli, ilmeisesti hiivaa ajattelin. Päätin soittaa äitipolille, koska viikkoja jo niin paljon että jos vaikka täytyy nyt jokin lääke saada heti, että jos vaikka lähtee synytmään. Yleensä käitilöt ovat siellä olleet ihania, mutta nyt, tämä täti kuunteli asiani ja totesi että "minulla on tuolla nyt yksi vastasyntynyt, minun pitäisi mennä", "mene huomenna terveysaseman päivystykseen". Kun yritin kysyä että onko hiiva vaarallinen näin loppuvaiheessa tms. toisti vain "minun pitää nyt mennä", "toivotaan että kaikki hyvin". Sitten puhelu loppui!!! Olen ehkä herkkä, mutta kyllä minusta olisi ollut aiheellista minulle selittää että onko hiiva vaaraksi näin lopussa raskautta ja että voiko vaikka olla jotain muuta tulehdusta.. puhelimitse oli aika nopeasti diagnosoitu, kun mulla on tosiaan ollu näitä alavatsakipujakin jotka ei kuulu hiivatulehdukseen... No päätetiiin miehen kanssa että lähdetään äymään tk päivystyksessä. Mentiin ja siellä lääkäri totesi että "valitettavasti emme voi tänään tutkia asiaasi, tule aamulla uudelleen, nyt ei ole labra auki".. ei sitten viitsinyt kurkata alapäähäni lainkaan... Mua SUUTUTTAA kun tuntuu että yrittää huolehtia ja kukaan ei auta... :headwall: :headwall: Netistä löysin tietoa että hiiva ei olisi vaarallinen sikiölle. Toivotaan vaan että on hiivaa eikä muuta, kun tosiaan vaivaa että mitä nämä alavatsakivut oikein on... huomenna tk:hon ja jos sitten ei kukaan tutki niin menen sinne ä-polille väkisin tsekkaamaan että kaikki ok... Anteeksi vuodatus, vihastuttaa vaan niin kovin paljon!!! :'(

Maya+Aarre 38+0
 

Yhteistyössä