*TheTammikuu2008*

Se nelosen vauva-sarja näyttäisi tulevan ma, ti ja ke klo 13-13.30. Uusinta siitä sitten esitetään seuraavana päivänä aamulla klo 9.30-10. Eli te jotka missasitte tänään jakson, huomenna on aamulla tulossa uusintana :wave: , Ainakin tellku.comissa oli myös ensi ja seuraavalle viikolle noi samat esitysajat, että kyllä pitäis olla pitenpi kuin vain 3-osainen.

Mieskätilöistä ei ole henkilökohtaista kokemusta. Muutama kaverini on kätilö, ja ainakaan heidän luokallaan ei ole ollut ainuttakaan miespuolista opiskelijaa. Eli aika harvinaisia taitaa olla.

Onnittelut Soikulle poikavauvasta :flower:

JonnaP itsekin jo haaveilen laskiaispullista. Ehkä sellainen pitäisi syödä ennen kuin vauva tulee, että voi laittaa raskauden piikkiin tuon syömisen :whistle: . Toisaalta kyllähän imetyskin sitten kuluttaa noin 500kcal/päivässä, että voihan sitä silloinkin ainakin yhden maistaa ;)

Afu ja mini 38+1 (jää taustalle roikkumaan jälleen...)
 

Onnea odotukseen Aurinkoenergiaa :heart: Kesällä 2006 juuri juhannuksen alla oltiin täälläkin just km:n kourissa, mutta nyt on onneksi tämä kaveri pysynyt kyydissä tänne asti.. Eikä nyt meinaa tulla pois ollenkaan...

Terkka antoi mulle jo ennen joulua synnytysvalmennusta hlökohtaisesti neuvolakäynneillä kun oltiin niin varmoja et oon synnyttämässä viimeistään vuoden vaihteessa. Mut näinpä vain kävi et kun tänään alkoi viralliset valmennukset, siellä vaan istuin B) Heh, oli ihan mukavaa, piti vaan itkeä tihuuttaa koko videon ajan, oli jotenki niin liikuttava synnytystarina siinä.
Ja samoin tein minäkin kun katsoin sitä Nelosen uutta sarjaa, varsinki eilinen jakso kolahti...

Mieskätilöistä en ole kuullut et kellään olisi Oysissa ollut.. Hassu ajatus näin yhtäkkiä, olispa outoa olla synnyttämässä kahden miehen seurassa :LOL: Joo kyllä mä kuitenki naiskätilön otan jos valita saa ;) Vaikka tosiaan siitä luonteestahan se vaan on kiinni miten kemiat toimii...

Jeps, vois niitä supistuksia tulla vähän tännekin, vaikka en kyllä etuilemaan haluakaan - meillähän on eräpäiväkin "vasta" viikonloppuna..
 
Mutta missä on Nuuskis?!? Joko jäit sille neuvolareissulle ja sieltä synnärille? Tuliko supparit viimeinkin? =)

Voi, puhuiko joku laskiaispullista (JonnaP?!?). Mä katoin kans kaupassa, että siellä näytti olevan myynnissä sekä laskiaispullia että runebergintorttuja, jotka myös on meikän suosikkeja. Edellisiä ruukaan tehä itse ja jälkimmäiset ostan valmiina kaupasta (oon joskus itsekin niitä leiponut, mutta en enää nykyvuosina). Pitää sit lähempänä laskiaista niitä "rättäillä"... :p

Tammiäiti taas
 
Tiistaita!

Kirjoitin äsken pitkän viestin - joka katosi :kieh:

Tässä pikaisesti:

Onnea vauvautuneille!!
!

Kiitos imetys- ja kantoliinakeskusteluista, molemmat ovat uusia juttuja minulle ensikertalaisena ja imettää kovin tahtoisin ja kantoliinaa ollaan ajateltu ostaa, mukava kuulla muiden kokemuksia ja mielipiteitä!

Omaa napaa: Mun eilen 1 1/2h kestäneet supistukset loppui kuin seinään.. siis harjoittelua.. Epäilin taas hiivaa - ja menin lääkäriin..uskomatonta mutta totta - valkovuotoa/limaa tulee vaan niin paljon että se ärsyttää alapäätä... varulta otettiin kuitenkin nyt näytteet ja tulokset tulee huomenna. Teki sisätutkimuksen samalla ja kertoi että vauvan pää puskee ihan justiinsa ulos.. on kuulemma niin painamassa kohdunsuulla, että ei pystynyt kunnolla koittamaan olisko jäljellä, mutta sanoi että vähän tuntuisi olevan pehmeää jäljellä... oli kyllä ihan tk lääkäri mutta veikkaili että pian tulee lähtö... Itse kyllä luulen että täällä ollan vielä 2/08 :D

Nyt ruokaa laittamaan.. ollut kiireinen päivä - kerrankin :) Huomenna neukka ja sitten lisää kuulumisia!

Ai niin.. Nuuskis.. mene nyt jo hus, hus, synnyttämään :hug: Paljon suppareita sulle!!!

Maya ja Aarre 38+2
 
Tammiäidin kans ainakin ollaan menossa vissiin oys:iin synnyttään, miten Papu76 oletko sinäkin oys:iin menossa? Sitähän ei tiedä ollaanko vaikka yhtä aikaa.. :) mullahan tosin tuo LA on vasta loppukuussa..

Aurinkoenergialla tsemppiä, km täälläkin takana, kyllä 2002 vuonna jo..

Piku, kupu ravittuna :)
 
Piku81: Oys:iin mennään. Jospa vaikka oltais yhtäaikaa, jos sulla vauva päättäis tulla aikasemmin ja mulla menis lähelle laskettua aikaa (joka on 16.1). Onko Papu76:kin tulossa Oys:iin? Ollaanpas sit porukalla siellä =)

Edelleen: Missä Nuuskis?

Tammiäiti
 
Näinköhän se Nuuskis sitten pääsi tositoimiin?

aurinkoenergiaa: Onnea uudesta raskaudesta ja pikkuiselle jarrusukkia!

mieskätilöstä: Olen kuullut/lukenut, että Kättärillä ainakin olisi. Itse varmaan pyytäisin toisen, jos kohdalle sattuisi... :ashamed:

Just tultiin lasten kanssa 2,5 tunnin ulkoilureissulta. Oonpahan ainakin liikkunut, kuten lääkäri kehoitti :) Nyt sitten sapuskaa pöytään.

Jimena 40+3
 

Juu, Oys:iin tullaan täältäkin, siellä voidaan tosiaan olla porukassa kun näinkin lähellä on lasketut ajat - ja mulla nyt saattaa mennä yli .. Näin muuten unta et lähettiin 15.päivä ja vauva syntyi 16.1 -saapa nähä ;)
 
Täällä sitä ollaan :) Pöh mihkään synnyttämään ole päästy. Jumbostakin haettiin tänään vauhtia,vähän sitä saatiinkin, mut kun kotiin pääsi niin loppu seinään, ei ole kun väsy jäljellä. Masu on tosin ihan piukeena,mut siitä ei taida juurikaan hyötyä olla.Jospa lähtis vielä kävelylle....
Niin ja paljon tsemppiä kaikille supparin kourissa oleville, ja toivottavasti Nuuskis jäi sille tielle hetkeksi :)

Jenni & Hajis ja tasan 39
 
Nuuskis!!!!MIssä oot?onkohan se jo häipynyt synnärille.jes,tässä on sit toivoa päästä itselläkin :D Älkää nyt muut vielä häipykö,ei halua olla täällä yksin.
Aurinkoenergialle onnea uuteen odotukseen!

Kättärillä kuulemma on mieskätilö ja itse ajattelin olla niin ronkeli että pyydän naisen,lähinnä tuon miehen takia.Hän sanoi ihan suoraan että hänelle saattaa tulla epämukava olo jos mies tuolla mun värkeissä häärää,vaikkakin se on hoitotoimenpiteitä mitä hän sinne tekee.Ymmärrän miestä täysin,itselle tosin on ihan sama kuka siellä häärää :LOL:

täytyykin muistaa katsoa huomenna tuo vauvaohjelma.mä olen nähnyt nyt kahtena yönä unta että vauva syntyy,toivotaan et se toteutuu pian.
Ja kaikille taasen vointeja täälät toivottelen.
 
Täällä taas! Jokohan Nuuskis tosiaan karkasi, vai pitääkö meitä vaan jännityksessä?

Lenkkeilin tuossa iltapäivällä äitini luo kylään (matkaa n.2,5km). Tänään tosin ei kävely taas oikein kivalta tuntunut, nivusessa tuntuu vähänväliä kuin joku puukolla iskisi :( . Vielä kun onnistuin liukastumaan, en paljoa, mutta just sen veran että nivusesta nippasi ikävästi, niin kovin hitaasti tuli lampsittua. Mies haki meidät kotiin töistä tullessa, nyt pyykit koneessa ja ruoka pitäis uuniin asti jaksaa laittaa..

Mutta enköhän täällä taustalla notku taas hommien välissä...
 
Oli netti alhaalla hetken aikaa tänään, joten vasta nyt pääsin langoille. Mies on iltavuorossa, joten mitäpä tässä muuta kuin palstailemaan. Taisin viime yönäkin palstailla unissani. Koko illan supisteli ja vauva tunki itseään todella kipeästi alaspäin. Yöllä heräsin välillä supistuksiin. Yhden kerran heräsin siihen kun mumisin ääneen GLAUDIA, GLAUDIA. Siitä vaan ajattelin, että unissaankin on tullut palstailtua...... :LOL:

Huomenna nevola, joten ihan kiva kuulla missä mennään. Josko lähtis kahvin keittoon ja jäätelö kyllä kuulostaa hyvältä. Ois yksi suklaatuutti pakkasessa.
 
Hema:mä kans huomasin kättärillä käydessä et siellä on yks mies kätilö, ja aion kyl siinä vaiheessa sanoa jos se uhkaa tulla,minen päästä.
tammiäiti: toivotaan et niitä tuntemuksia alkaa tulemaan..

Kyllä huomaa et hormoonit lentelee..itkettää ja naurattaa yhtä aikaa..ja syynä mikäpä muu kun kännykkä jonka kamera temppuilee... :/
 
Tammiäiti: täällähän mä... Mihinkäs täältä pääsis ;) Ylämäkeen lapsia vetäessä supisti kyllä ihan kivasti. Pulkkaan en uskaltanut itse istua laskeakseni, kun en varmaan sieltä olisi pois päässyt :LOL:

Jaahas, se tais sitten Nuuskis päästä synnärille. Pääsinkös mä nyt sitten jonon ensimmäiseksi vai onko jollain enemmän viikkoja?

Tsemppiä pikkuinenko! Mutta älkää te muut nyt vielä ohitelko; mäkin haluun!

Jimena 40+3 -ja se huoh sitten mulla nyt ;)
 
Jimena:no sä olet 3päivää edellä eli päästän sut nyt sit ensin :D
Pikkunenko taitaa lähteä pian,jos ei tänään niin lähiaikoina...tsemppiä vaan!

Täällä selkää juilii oikein kunnolla mutta ei näillä vielä synnärille lähdetä...sitä odotellessa täytyy lähtee iltapalalle.
taustalla roikutaan...
 

Yhteistyössä