*TheTammikuu2008*

Itkuhälytin asiaa:me ei koskaan hankittu sitä esikolle mut nyt tarvitaan.tietääkö joku hyvän ja edullisen itkuhälärin jossa sais ladattua molemmat yksiköt ja olis vielä paristomahdollisuuskin(taitaa olla niin ettei tällaista halvalla löydä)..
 
...voi Nuuskis -täällä kuule alkaa jono kasvamaan ;) Mäkin kun selailin noita eilisen juttuja ajattelin että "vihdoin pääset tositoimiin"...mutta ei. Jo on itsepäinen Irmeli teille tulossa - tai siis Iivari?? hehe

Täällä on huomenna täydet viikot kasassa, eli 40! Unbeliveble!!?? Tänään on neuvola, jota en kyllä ihan uskonut kokevani enää, mutta kuinkas kävikään. Pienoinen tuntemus, että ehkä viikonloppuna mennään hakemaan se meidän nyytti...jos vaan tämä jono edestäni lyhenis :LOL:
Ovat aika itsepäisiä nämä tammikuiset vauvat ;) Mutta turha tässä toisaalta elätellä mitään toiveita, mutta sehän on fakta että parin viikon sisään on kuitenkin pikku tuhisija sängyssään. Ihanaa! :heart:

Niipa-85: meille annettiin tutti vauvalle silloin sairaalassa (plus että sai sekä Liberon että Pampersin kassit myös). Pojallamme oli niin kova imemisvietti (jo silloin) että me kyllä annettiin sille tutti suosiolla. Ei se kyllä sen imettämistä haitannut ja myöhemmin osoittautui hyväksi lohdukkeeksi (etenkin lennoilla joita tuli tiuhaan tehtyä mannerten yli). Eli siinä on kyllä hyvät ja huonot puolet. Kannattaa katsoa tilanteen mukaan.

Apua, tää mun laskiaispullaläppä on varsinainen painajainen...mä en muuta täällä kotona ajattelekaan. Yritän tässä keksiä hyviä syitä lähteä kaupungille, jotta voin sitten ostaa yhden semmoisen...mantelimassalla... Ehkä mulla niin pahat vieroitusoireet, kun viime vuosi meni muualla nii ei saanut yhtään laskiaispullaa. Ne ovat niin pullien kuninkuusluokkaa! Runebergintortut ovat myös tosi herkkuja! Ja helppoja tehdä itsekin :) Okei - ehkä olisi aika tehdä lounasta, jotta ei näitä pullajuttuja liikaa ajattelisi.

Takavasempaan - ciao!

JonnaP ja pikkuPulla (39+6)
 
Niipa: itsellänikin tuntuu liikkeet aikas hyvin - ihan samaa mietin jossain kohtaa että eikös tilan pitäisi käydä aika ahtaaksi.. terkkari sanoi vaan että kyllä se ahtaasti onkin, mutta joskus vaan onnistuu kääntelemään pyllyä ja vähän vaihtamaan asentoa vaikka oliskin jos tosi alhaalla ja pää kiinnittynyt. Sanoi että ole vaan tyytyväinen kun liikkuu!! (Mulla on vauvan pää nyt kiinnittynyt ja tosi alhaalla koko vauva ja pääasiassa tulee "möyrimisiä" pienempiä liikkeitä, mutta välillä ihan teräviä potkujakin kylkeen, tosin huomattavasti harvemmin kuin aikaisemmin).

Mulla oli myös tänään aamulla neuvola ja kaikki hyvin, pää oli tosiaan kiinnittynyt ja todella alhaalla :) sf oli vielä kasvanut kuitenkin sentin (nyt 34) vaikka tuntuu että "ylhäällä" tyhjää, mutta kun alhaalla pää niin puskee kuulemma vauva eteenpäin, ei niinkään ylös päin ja edelleen siis kasvaa vauhdilla =) Terkka sanoi että käsikopelolla veikkaisi edelleen standarikokoista vauvaa, noin 50cm ja 3500g... saa nähdä miten pitää arviot paikkaansa. Viime ultrassa (rv35+2) painoarvio oli laskettuna aikana noin 3,6kg.

Ei sit ollut hiivaa, jee!!! eikä muitakaan tulehduksia, mulla van tulee niin kovin paljon sitä valkovuotoa että ärsyttää sitten limakalvoja... terkka sanoi että siihen ei ole apua, muutakuin suihkuttelu ja cediral tms. Pääasia ettei tulehdusta.

Sit se meidän vanhanaikainen, mutta todella mukava ja asiantunteva kätilö heitti sellaisen jutun että oltiin molemmat miehet ihan äimänä.. kun se yleensä on niin korrekti, niin se sanoi vaan että nyt sitten seksiä harrastamaan!!! Sanoi että siinä on oikeasti perää että se aine pro..jotain? ?en muista nimeä spermassa, edesauttaa synnytyksen käynnistystä.. sanoi että ennenvanhaan käytettiin keinotekoista samaa ainetta käynnistyksiin sairaaloissa... ei muuta kuin peitot heilumaan ;) Mies oli ihan innoissaan...mulla kun nyt ei oo nää halut ollu kovin komeet viime aikoina... :whistle:

Juu, nyt hommiin ja kaupungille!

Maya ja Aarre 38+3

 
Aamuinen supistus katosi sänkyyn :D mut oon nyt huomannut et monesti kun nousen sängystä ja oon veskissä niin tulee supistus,onko muilla tälläistä?

Hema: Niin, laitetaan neilikat rintaa kun lähdetään synnyttää :D , ei vaan olishan se kiva jos sattuisi muita olemaan samaan aikaan niin olisi seuraakin. Eikös Iidukkakin ollut?

Kun käytiin tutustumassa niin meiltä kysyttiin saako harjottelija olla mukana, ja annettiin siihen lupa. Toki jos on sellainen tyyppi etten pidä tai ei vaan mitenkään kemiat kohtaa niin aion siitä sanoa.Kun pelkopolilla kävin, ja keskusteltiin myös kätilöistä niin se kätilö sanoi, että jos synnyttäjän ja kätilön kemiat ei mitenkään kohtaa niin siitä kannattaa sanoa,kun muutenkin on tuskainen olo niin ettei sitten tämä työntekijä vielä pahenna sitä.

Jaahas jos sitä lähtisi päiväkävelylle pikku hiljaa. Miten nää päivät alkaa olemaan hieman..tylsiä??

Jenni & Hajis
 
jonnaP:vaikka olis viikot tasan eli huomenna eräpäivä niin ei saa etuilla!eka pitää saada Nuuskis ja jimena pois alta ja sit on kyllä mun vuoro :D
maya:juu spermassa on prostaglandiineja jotka pehmittää kohdun suuta.saisko sitä kaupasta kun mua ei enää mikään mahti saa seksiä harrastamaan.on se niin vaikeeta....tiedän että se saattais vauhdittaa mutta kun ei niin ei..

terkkari muuten sanoi mulle tänään että hänellä on kaikilla tammikuun alun äideillä mennyt raskaus yli l.a. aika hassua.
 
HeMa:...no mutta huss huss :LOL:

Maya78: mä muuten hihittelin tota sun "me äijät" heittoa, aattelin nanosekunnin,että ootkohan sä maailman ensimmäinen raskaana oleva mies :LOL:

...iik - nyt kuulostaa että pasta palaa kattilaan...
 
HUih täällä jännitetään kovati edessä olevaa äippäpolinkäyntiä, ja lähinnä mikä tuomio sieltä tulee, Onko jaksanut toinen kasvaa vai aloitetaanko sitten käynnistys hommat :ashamed: Varmaan verenpaineet taas hurjat kun jännitän vielä..

Minä voisin kanssa ehkä ottaa yhden kätilöopiskelijan, mut en yhtään enempää, enkä mitään "tutustujia" vahtaaman, vaikka kylläkai sekin tietenkin jotain opettaa heille. Mut ei kiitos ainakaan näin ensimmäistä pakertaessa.

Voi Nuuskis alapas nyt jo kiiruhtaa, tai siis Irmelikai se on joka hannaa... =)
Koita jaksaa :hug:

erittäin jännittynyt Piku ja Taavi38+2
 
Hei kuulkaa mä menisin alta pois niin mielelläni, mutta kun toi Irmeli on joku vandalismi. Kaurishan siitä horoskoopissa taitaa tulla, että sit on meidän huushollissa kaksi kovapäätä. Äiti ja Irmeli :LOL: :LOL: Täällä jotain pieniä nipistyksiä, mutta ei mitään sen kummempaa. No kohta kun menen taas hetkeksi pitkälleni häviää ne vähäisetkin. Mutta jos jostakin alkaa tuntua siltä että olis kiva lähteä nyytti hakemaan niin OHI VAAN JA LUJAA!!! En mä täällä ole kuin pikkuisen kateellinen :LOL: :LOL: Ai pikkuisen :LOL: :LOL:

Pyykit olis taas pesty ja sämpylätkin tuossa pyöräytin. Ja mustikkakiisseliä tein kanssa, se kun on hyväksi vatsalle ja sen toiminnalle. Hoh hoijaa, ehkä mä otan yhden sämpylän (vaikka laskiaispulla kuullostais paremmalta) ja oikasen tohon sohvalle hetkeksi.

Nuuskis
 
No mutta, Nuuskis, mitä ihmettä teet vielä täällä.. :eek:

Huomenta päivää siis, ei en ole juuri herännyt, olen toki syönyt JO aamupalan ja suihkussa käynyt :LOL: Ei mutta kun se uni maistuu näin aamusella niin sama kai se sit on koska nukkuu, kun ei mitään erikoista tekemistäkään oo..

Pikulle tsemppiä polikäynnille, toivottavasti kaikki olisi hyvin. Minä myös jännäilen sitä perjantain käyntiäni..

Niin se peittojen heiluttelu taitaa sit olla ainut keino mikä oikeesti auttaa, mutta oikeesti se ei kyllä ole kovinkaan helppo juttu tässä koossa.. :ashamed:

Se viilentävä jalkageeli-hoito oli muuten ihan huippujuttu, suosittelen :wave: Oli niin rentoutuneen tuntust jalat illalla, vielä kun nosti ne koholle sit hetkeksi ni ai että kun tuntui hyvälle :D

Tänään mennään katsoon kaverin koiranpentua :D Sitä ennen täytynee kuiteskii siivoilla vähän ja taustailla tietty :D

Cattie,virkeät jalat sekä vilkas Osku-poika 39+5 :heart: (2 yötä ThePäivään)
 
Kiitos tsempeistä, tulen sitten kertomaan miten kävi, tuskin kuitenkaan heti jättävät osastolle.
Enpäs tiedä mitä tekis, ku koko ajan on sellainen öklö olo, ollut eilisestä asti. en kuitenkaan ole oksulla käynyt, Sit mahaan sattuu ja pitäis tyhjentää mutta pikkuinen on varmaan jotenkin hankalasti suolen päällä, ja ei onnistu :ashamed:
Duphalacin avulla kyllä maha muutenkin pelannut vaan nyt loppuajasta.
No kyllä se varmaan toimimaan alkaa kun polille pääsee...(ja taas näitä pis/kak juttuja... :kieh: )

Piku
 
Päiväunilta herätty... Rupesi tuossa väsyttämään niin kauheasti, että oli pakki mennä hetkeksi lepäämään. Nyt jännittää ettei vaan oo flunssa tosiaan tulossa, mittasin lämmön ja oli selvästi kohonnut :( . Nyt ei kyllä tosiaan ois aikaa sairastella, kun monet hommat oon jättänyt ihan viimetippaan. Mutta pitää toivoa että menee nopsaan ohi.

Luin muuten tuosta peittojen heiluttelusta, että yhdellä keralla annos on liian pieni, että jos ihan oikeesti haluaa tuloksia varmistaa niin pitäisi muutama annos säästää esim. jääkaappiin :eek: .

Mutta nyt kuumaa mehua....
 
Piku: täällä kohtalotoveri... Viime viikolla kun olin ä-polilla, olin aivan tukossa. Hirvee paine vaan oli alapäässä... Vähän nolottikin, vaikka ei sille itse mitään voi. Kohta pitää kyllä joku clyxi tai mikrolaxi hakee apteekista... Taas on useampi päivä oltu ummessa. Nää on joo näitä juttuja nämä... Eipä tänne sitte muuta kuulukaan. :|
 
...en laitokselle vaan Tampereeelle! :LOL:

Pakko oli käydä vielä äkkiä lueskelemassa palstan kuulumiset, ennen kun alottaa siivomisen. Sit päästään esikoisen päikkäreitten jälkeen lähteen heti kohti Tamperetta.

Nuusis: Noi juhannuksen hujakoilla syntyneet lapset on muuten horoskoopissa kaksosia tai rapuja Ei kauriita! :LOL:

Tosta laitoksella tunnistamisesta: joku jo ehtikin neilikkaa ehdotella. Toinen tapahan vois olla, et kirjottaa selkään iso kyltii "palstailen Kaksplussan sivuilla!" :LOL:

Nyt juna-aikatauluja katsomaan ja sit siivoomaan.

Voikaatte hyvin ja menkää nyt lasketun ajan ylittänee herran tähden synnyttämään, että meillä loppukuisillakin on joskus mahdollisuus! Mä en sit viikon päästä ala mitään, jos Nuuskis roikut viel täällä.

Nyt siis piiiitkä tauko, että pääsen juttujanne lukemaan. :'(

S + kakkosnelonen 37+4
 
Onnittelut katja87, Pore71, Carla-81, Tytsi88, mamelimuu ja Soikku76 vauvautumisesta :heart: :heart:
aurinkoenergialle Onnea ja hirrrveesti vauvaliimaa uuteen raskauteen!

Tsemmpiä vielä kaikille synnyttämään lähtöä odottaville :hug: toivottavasti pääsette pian tosi toimiin ja saatte ihanan tuhisevan nyytin kainaloon :heart:
On tämä vauva arki sitten ihanaa..
Nyt en ehdi vielä omaa synnytystäni raportoida mutta tulen sen tekemään lähiaikoina

glaudia ja "hurmuri-Hermanni" 1vko
 
Täällä käyty taas neuvolassa. Neukkatäti ihmettelee kuinka sf-mitta vaikuttaa kovin pieneltä suhteessa vauvan kokoon (nyt noin + 3kg), mikä taas on isohko... polilla sanoivat kuitenkin kokoarviossa kaiken olevan ok, normaali määrä lapsivettä, ym. Laskeutunut ei vielä ole, tässä kun kovasti toivon, että tulisi vähän ajoissa ettei tarvitsisi leikata. Jos sieltä tosiaan nelikiloista pukkaa tai lasketunajan jälkeen isompaakin (kuten lekuri ennusti), niin suosista kyllä pyydän sitä sektiota sitten, pelottaa vähän liikaa. Täytyy nyt vain toivoa parasta...

vk 36+6
paino -1 kg (tainnut jouluturvotukset vähän laskea :D )
turvotus +
RR 124/82
sf 29
tarjonta rt
syke ++
liikkeet ++

Eilen miehen kanssa lenkillä alkoi tuntumaan alavatsalla aika ilkeelle, mutta sitä oli melkein koko lenkin ajan, joten epäilin että vain vauvan pää painaa tuolla alhaalla. Neukkatäti tuumasi, että on vielä niin ylhäällä että ei taida vielä painaa...onko nää sitten niitä suppareita, kun ei oikein tahdo tunnistaa... :ashamed: Maha oli sitten muutenkin melko pinkeenä koko illan. Tänään varmaan täytyy pitää vähän taukoa lenkkeilystä, jos vaikka leipois sämpylöitä, vaikka kyllä nuo laskiaispullat kuulostaa hieman houkuttelevammalta! Hillo ja kermapurkki olisi kyllä valmiiksi kaapissa odottamassa... :p

Jaksamista kaikille, varsinkin teille joilla eräpäivä mennyt umpeen! Eiköhän kohta ala jo tapahtua!! Hope so! ;)

Papunen & Kerttu 36+6
 
Tänään täällä The päivä eikä taida tyyppi tajuta tulla tänään.

Meillä ollu kone rikki monta päivää enkä oo päässy mitään kirjottaa, mut onneksi oon kuitenkin päässy lukemaan teidän juttuja, muuten ois ollu melkoset vieroitusoireet ..

Paljon onnea kaikille nyyttinsä saaneille :flower: :flower:

Ja Nuuskiksen jo ainakin päästäisin matkaan. Hus laitokselle siitä!!

Saa nähdä moniko meistä on kättärillä samaan aikaan. Aika monella meistä on la suht lähekkäin.

Jumbosta haettiin eilen suppareita ja kyllä niitä muutama sieltä löyty, yöllä supisteli jo muutaman kerran ihan lupaavasti kymmenen minuutin välein mut ei lähtöä tullu kumminkaan. Maha on nyt ollu pinkeenä melkein koko ajan.

Suppareita kaikille niitä toivoville, täällä voidaan ainakin ottaa ylimääräiset vastaan ;)

Paremmalla ajalla enemmän kirjottelen. Nyt vaan ilmotin että kasassa täällä vielä ollaan.

Pippuri ja Onnimanni 40 tasan
 
Pikkuinenko: Vai ei tullu sulle lähtöä sittenkään...

Pötkylä: Jep, mulla on tänään rv 39 täynnä ja niin täytyy sit olla sullakin, kun La on sama päivä ;)

ONNEA carla tytöstä!!! :heart: :flower: :heart:

Nuuskis: Vai ei tullutkaan lähtöä synnärille, vaikka me täällä jo niin ennustettiin ja oltiin jo sua "pukkaamassa" synnyttämään... koitahan jaksaa siellä :hug:

Mieskätilöistä: Kyllä minäkin voisin mieskätilön ottaa. Mulle ei oo mitään väliä kuka siellä "alakerrassa" vauvaa ottaa vastaan: pääasia, että vauva saadaan ulos. Eka synnytyksessä mulla kävi mieslääkäri ompelemassa lopuksi tuolta sisältä kun repes paikat sen verran, että kätilöt ei saaneet niitä ommella. Siinä kaikkea juteltiin ja vitsailtiin sen mieslääkärin+mun oman miehen kanssa eikä yhtään ollut epämukava olo, että oma mies on vieressä ja vieras mies "kattelee" (teki siis työtänsä) siinä samalla. Olin vaan helpottunu, ku itse synnytys meni hyvin. Eli: ei siis haittaa, vaikka nytkin ois esim. kätilönä mies -ja tuskin mun miestäkään haittaa (eihän ne mieskätilöt tirskistele meän paikkoja alapäässä vaan tekevät työtänsä ). Tää on siis vaan mun mielipide...

Lellu: Ihana kuva sulla pojasta! :heart:

Saaru: Joo mä oon kans käyny Oys:ssa Aydin Tekay:n luona ultrassa ja mä tykkään kans, että hän on tosi mukava mies!!! =)

Pikulle tsemppiä polikäynnille!!! :hug:

JonnaP: Nauhalla on se vauva-ohjelma Neloselta. Pitää taas sit illalla kattoa se. =)

Saas nähä kuinka kauan tää meijän masu-asukki viihtyy yksiössään... ei oo tuntemuksia nyt ollut vähään aikaan... taitaa viihtyä lähelle laskettua aikaa... no, ootellaan ja katellaan... joka päivä joku kyselee, että joko joko, vaikka La on vasta tasan viikon päästä... taitavat vaan oottaa yhtä innoissaan vauvan syntymää kuin itsekin odotan.

Ruuanlaitto kutsuu, joten heipparallaa ainakin vähäksi aikaa :wave:

Tammiäiti rv tasan 39 ja lapset
 
Ei vieläkää lisää uusia vauva uutisia.. :D Täällä on havaittavissa jokin tukos :LOL: Jono ei liiku..:D

Meillon tuollainen philipsin itkuhälytin, joka on ollu meiän käytössä ainakin hyvä. Siinä saa molemmat joko verkkovirralla taikka pattereilla käyttöön. Meillekin se tulee sitten tarpeeseen jahka Aatto alkaa ulkona nukkumaan. Tänään käytiinkin ensimmäisen kerran ulkona vaunuajelulla:) Ja Aattoa kyllä nukutti!

Voi Nuuskis, ei tässä enää tiä mitä sanois.. Mutta oikeesti, mä tiän miltä tuntuu odotella ja odotella.. Toi edellinenhän siis meni 3vko!! yli, ja se vasta oli odottamista. Itkun kanssa polilta tultiin kotio "odottelemaan kypsymistä" vaikka yli paukutti jo 15pvä. Kuhan sua nyt armahdettais ajoissa.

Jokaiselle mukaan laitokselle paita missä lukee oma nikki isolla rinnuksissa, ku ois osastolla ihmisillä mietittävää ku kaikenmaailman "tekstejä" ois immeisillä paidoissa. Sieltä sitten vain "bongaa ystävä"-leikki alkakoon. Harmi ku mulle ei sattunu ketää samoihin aikoihin oyssiin vaikka muuta oyssissa synnyttävä onki. Taitaa ne sitten olla yhtä aikaa.

Mutta kauhiasti tsemppiä ja voimia vielä näihin vimosiin päiviin kaikille! Mä odottelen teitä rauhassa tuolla vauva puolella :heart:

Saaru ja Aattomiäs 1vko
 
niin vaikka täällä nyt on näitä muitakin eräpäivän ohittaneita niin pyydän kuitenkin että ne joilla vielä aikaa eräpäivään niin lähettäis ne supparinsa tänne ;)

mulla meni taas ohi se vauvaohjelma
:whistle: harmittaa..
tukosta tuntuu vauvarintamalla olevan kun kukaan ei saa aikaiseksi mitään.tuntuu että heti uuden vuoden jälkeen vauvoja tuli vaikka kuinka.
hema rv 40+1
 

Yhteistyössä