*TheTammikuu2008*

Niin, ja vaihteeksi täällä ollu kans pari päivää aika hiljanen kaveri. Saan sen kyllä hereille, mut mitään isompia jumppasessioita ei ole pitäny. Sais siis sinänsä kyllä syntyä, jos meinaa alkaa huolta mammalle aiheuttaan!
 
Tsemppiä vaan kaikille jotka vaavia lähditte hakemaan!

Minä kävin siellä lääkärillä tänään ja kävin sitten sielä maksakokeissakin samalla kun viime viikolla oli sitä kovaa kutinaa. Lääkäri oli kovin vihainen edellisille lääkäreille joille soittelin viimeviikolla kun eivät silloin niitä kokeita ottaneet heti. Huomenna iltapäivällä olis vastaukset valmiit mutta mistähän niitä tuloksia kyselis kun menee labra kiinne jo puolilta päivin ja terveystalo kahdelta. olisivat valmiita siinä kolmen maissa. Taidan soittaa jo ennen kahta sinne ja sanoa et minä tarvin tulokset vielä huomenna et saavat olla ylitöissä jos ei muuten niitä saa.

Näppis tökkii koneessa nyt pahasti. Yritän korjailla ja kirjoittelen taas.
 
Jouduin käymään vieraalla lääkärillä ja vieraalla terkkarilla joten kaikki jäi vähän omien kyselyiden varaan.
Paino oli tippunut 1kg/vko, nyt siis yhteissaldona 12.2kg mikä on suoranainen ihme!
hb oli 110 viimeksi 104
rr oli luokkaa 128/78
sf oli 33, viimeksi oli 30 viikko sitten, ja sitä edellinen 31,5 ,joka kerta eri mittaaja joten ei mitään merkkaa.
Sisätutkimusta tehdessä mutisi että ei vielä synny ja pää on alhaalla mutta eipä se lääkäri korttiin merkannut sitten mitään!
Rhesus verikokeiden tuloksia en saanut kun ei koneelta näkynyt tulosta, täytyy soittaa omalle neukkatädille ja kysyä.
Että oikein sekavaa taas koko lääkärireissu.
Mutta sydän äänet oli ok ja vauva liikkuu niin minulle se riittää vallan mainiosti kun laskettuun aikaankin vielä himpun vajaa kolme viikkoa.

Ens viikolla pääsen vihdoin taas omaan neuvolaan niin sitten kyselen oikein urakalla.
Toivotaan nyt sitten etten lähde synnärille ennen sitä kun meidän tk:n ja synnärin välillä ei ole toimivaa tietokoneyhteyttä kun on eri kaupungissa.
 
wilsson Tervetuloa :flower: loppukuisia ollaan täälläkin.

Kiva kuulla Carla kuulumisia!

[/b]MaijaM :hug:

Mitenkäs muuten on noista synnytyksistä sanottu, että kuinka periytyviä on ( esimerkiksi kesto/kipu, voiko verrata äidin synnytykseen? ). Kaikkihan on tietenkin yksilöitä ja täysin ei noihin periytymisjuttuihin voi tietenkään luottaa. Jokainen tuntee asiat myös eri tavalla...

Neuvolassa kävin siis myös tänään ja kaikki oli kunnossa!
Painoa tullut +117/vko, pissa puhdas, RR 124/82, Hb ei otettu, Sf 34 viimeksi oli 33, tarjonta rt, sykkeet ja liikkeet kunnossa.
Nyt olisi kuulemma laskeutunut, (sitä vaan ihmettelen kun viimeksi sanoi että on laskeutunut, mutta ei kiinnittynyt. Ja nyt sanoi tuolla tavalla) No samapa tuo.
Oli sitä mieltä, että on laskeutunut viikossa niin paljon, että paljoa ei ainakaan ylitse pitäisi mennä- mutta täällähän on nähty että tuohonkaan ei nyt kannata niin täysin "luottaa".
Ensi torstaina sitten taas.

Huomenna pääsen sitten koneelle vasta illanpuolella, joten älkää ihmetelkö, kun täältä ei kuulu mitään.
 
Niipa: täällä oli joku päivä sitten puhetta noista synnytyksistä. Osalla oli menny samoin kuin äidillä, sisarilla, ja sit osalla taas ihan eri tavalla. En tiä onko asiasta mitään isompaa faktaa olemassa. Mulla on menny ihan eritavalla kuin äidilläni. ei tosiaan mitää nopeeta toimintaa, kuten hänellä!
 
Mies pelailee pleikkaria ni pitää munkin käyttää aika hyödyks ja tulla tänne :D Nyt vihdoin muistin äitiltä kysyä meidän synnytyksistä, isosiskoni on syntynyt la päivänä,veljeni on leikattu joten se on erikseen, ja minä oon tullut 2 päivää etuajassa.Toivotaan et mulla menee samalla tavalla.
 
Taitaa osa porukasta olla synärillä :D Hyvä että "jono" liikkuu

Mä tuskailen tän hiljaisen masupojun kanssa. Terkkari tosiaan tänään sano että jos niitä liikkeitä ei tunnu 5 ½ tunnissa niin ä-polille tarkistuttamaan sydänäänet. On ollut taas tosi pitkiä hiljasia aikoja, mutta mies on töissä ja mukuloita en saa minnekään että tarttee vaan luottaa että kaikki on hyvin. Hiukan tulee huono omatunto kun en kerkee tätä masua tarkkaileen ja hoivaileen ihan viimesen päälle mutta minkäs teet :/ Kaikki on kuitenkin ollut masupojulla koko ajan hyvin, joten ei kait syytä huoleen..on kyllä kurjat viimeiset viiikot jos koko ajan tarttee noita liikkeitä kytätä.

Taustailemaan jää Maximilian ja hiljainen masupoju 37+4
 
Joku tais mua kaipailla??? Täällähän minä, mihinkäs mä olisin mennyt?? Turhaa kuulkaa epäilläkään et oisin laitokselle päässyt. On tää Irmeli näköjään niin sitkis tapaus. Taidan tosiaan sille koulurepun jo valmiiksi ostaa ja kai sille voi ekan gyne käynninkin varata (jos nyt on tyttö ). Siis ei niin mitään tuntemuksia, vähän jotain nipistyksiä ja taitaa olla jonkin verran alas laskeutunut kun alkaa painaa tonne haaroväliin. Silti välillä tuntuu niin selkeesti tuolla ylhäälläkin. Olipas vaikeesti selitetty.

No täällä kateellisena luen kuinka noilla ihmisillä on noi vedet menneet. Mulla ei mene vedet eikä mitkään muutkaan. Limatulpasta ei ole tietoakaan. No että sellaista. Mä lähden katsomaan kolmoselta sitä lastenkasvatus ohjelmaa, jos sit tulis parempi kasvattaja.

Nuuskis ja aika paljon yli
 
Terveisiä vyöhyketerapiasta! Ihanan rentoutunut olotila... :D

Nuuskis Täällä jo hieman epäiltiin että olisit eksynyt synnärille! :headwall:

Niipa85: Taitaa olla aika yksilöllisiä noi synnytykset, eikä pitäisi periytyä. Tietenkin joku ahdas lanto tms.. voi sitten periytyä ja ruumiinrakenne yleensäkkin joka varmasti vaikuttaa synnytyksen kulkuun yms..

Maximilian ja Dinomamma Myös täällä hiljainen masu asukki. siksi toivonkin et pian syntyisi ettei tarvitsisi enää murehtia. Kun noi sykkeetkin on nyt olleet niin huonot :|

Tämä mamma lähtee nyt peittelemään noi neitokaiset!

 
Heippa taas
Eilen oli niin kiireinen päivä, ei kerenny koneelle ollenkaan.
tsemppiä JONNAP ja Cattie:ko kanssa lähti?
Täytyy , Saapis, käydä rekisteröitymässä tässä.
Masu painaa todella pahasti vatsalaukkuun ja ykä lentää. Ei todellakaan kivaa. Sais nyt rullata itseään hieman alaspäin kun ylöspäin ei oikeasti enää vaan mahdu. :eek:
Täällä ilmeisesti myös jumpataan teidän vauvojenkin edestä. Ja välillä tuntuu jalka jo melkein selkäpuolella. Ihme jooga-asentoja harrastaa. Voi, kun se tulis jo maailmaan. odotellaan miehen kanssa jo kovasti ja lauleskellaan.
Nyt ei pysty enää istuu.
Blanca
 
Hyvää iltaa.
Onnea kaikille jotka oman kakkamoottorinsa jo saaneet käsiinsä :flower:
Täällä yhä kärvistellään, selkä pirun kipeä ja nyt toi alapää ottaa lopputilin, eli on tulessa, selällään en ole voinut kuukausiin olla, mut nyt kyljelläkin olo jo tuskaa..
Vähänkin kun nappula liikkuu niin olen tuskissani.
Neuvolassa kävin kaikki on, nappula hyvin alhalla ja neuvola täti vähän vihjas et mun maanantai käyntiä ei tule, mutta itse olen luovuttanut ja uskon nappulan olevan niin kiintynyt yksiöönsä että keikistelen hermoromahduksen partaalla viellä pitkään....
 
Hei taas!

Kävin minäkin sitten ilmottautumassa tuonne yhteisöön. En ole koskaan ennen noissa missään ollut ja vähän avuttomalta vielä tuntuu, mutta eiköhän sitä opi.

Taitaa tosiaan olla porukkaa synnärillä, mutta pidetään me odottelijat vielä pinoa pystyssä! täällä ei ainakaan näytä lähtö olevan vielä lähellä, joten ehtii tässä kirjoittelemaan.. Ihanaa kun täälläkin nyt lunta, vaikka nyt plussaa jo taas ulkona, mutta jospa ne ei kaikki lumet ehtisi sulamaan. Huomenna taas neuvolaan, toivottavasti ei ole painoa taas tullut ainakaan paljoa. Mutta eipä tässä nyt erikoisempaa.
Tsemppiä kaikille nyytin haku reissuun!! Tulkaahan sitten kertoilemaan miten ihania vauvoja saitte!

iita ja nuutti 39+4
 
Ihanaa kun ootte tulleet tuonne yhteisöön sankoin joukoin.. :D Kaikki mukaan vaan ketkä kynnelle kykenee... :D
Täällä oltiin tänään neuvolassa punnituksessa ja mittauksessa...
Poika painaa nyt sitten noin 3vko vanhana 3680g ja on 52cm pitkä Oikein hienosti menee siis... Napa alkaa pikkuhiljaa olemaan parantunu ja muutenkin pikkumies on oikeen tomera tapaus... :D

Saapis ja Jesse 2vko 5pvä :)
 

Mä kans yritin tuonne yhteisöön, mut saan aina vaan puhtaan valkoisen sivun.. Mikähän siinä lienee...?

Me tehtiin jo mutka synnärille tänään :eek: Päivällä oli neuvola ja siitä pitikin sit suoraan lähtä sydänkäyrään.. Neuvolassa vauva oli tosi hiljainen ja sykkeet laski 60-80 välillä.. Hui ku säikäytti mutta synnärillä sydän hakkas liikaakin ja sen takia sitten vietettiin siellä melkeen koko ilta..
Käyrissä oltiin kolmisen tuntia ja lääkäri vielä tutki + ultrasi =)

Mut ihan mukavia uutisia saatiin vaikka sydänäänet oliki kummalliset... Paikat on nimittäin jo 2 senttiä auki ja kohdunkaula hävinny jo ihan kokonaan.. Jes, käyrissä supisteli tasaiseen tahtiin 10 minuutin välein mut ihan kivuttomasti kiristeli..
Toivottivat Oysiin sit takaisin viikonlopun aikana ja jos ei päästä vielä tositoimiin, pitää maanantaina joka tapauksessa mennä sydänäänet taas kuunteluttaan.
Mukaan sain puolentunnin liikelaskentaohjeen ja jos alkaa supistella kotona kunnolla, pitää tunnin sisällä lähtä - lapsivedet oli niin vähänä...
Nyt kotona ei oo yhtään supistusta enää tuntunu vaan kyllä tuli jalkoväli kipeeksi kun se lääkäri sitä ronkki...

No viikonloppuna meilläki olis eräpäivä, et ei me paljo etuiltais vaikka päästäiski jo tositoimiin :)

Papu + vauva 39+5 (painoarvio oli 3,4 kg B) )
 
Koko yö mennyt hereillä ja supistelee tällä hetkellä noin 7 min välein..Meillähän ois tuossa aamulla äippäpoliaika klo 8.15 - saas nähdä jos jää käyttämättä! :LOL: Mies nukkuu, en ole sitä vielä viitsinyt herättää. Kärvistelen täällä siis yksinäni, telkkaristakin tulee enää chattiohjelmia, tylsää..

Suihkussa oon käynyt jo pariinkin otteeseen hakemassa helpotusta. On tuolla miehellä kyllä uskomattomat unenlahjat kun ei oo herännyt vaikka kolistelen täällä ympäri kämppää. :LOL:

Mitään limatulppaa/lapsivettä ei ole tullut, mutta supistukset tosiaan on kipeitä, joten jospa Baby tästä syntyisi. :heart:

Iidukka (kieriskelee vuoroin lattialla ja vuoroin kuumassa suihkussa) & Baby rv 39+2
 
Täälläkin ollaan hereillä, mutta ihan eri syistä. Supista ei yhtään, vaan heräsin ihan kauheaan päänsärkyyn. Ja kun nousin ylös niin suoli tyhjeni kerralla ja nyt tuntuu että oksukin voi vaikka tulla. Olo on siis aivan kamala. Luultavasti otan tän kannettavan kohta tonne vessaan mukaan, niin voin rauhassa istua pöntöllä ja surffailla.

Onneksi olen anopin pyytänyt tänään lapsenvahdiksi, jos on tälläinen olo niin saa olla edes vähän rauhassa, kun hän touhuaa tuon esikon kanssa.

Mutta nyt hetkeksi vessan puolelle, taas

Nuuskis ja 41+2
 
Mihin kummaan noi yöunet aina katoaa..heräsin järkyttävään etovaan huonoon oloon,olenhan mä saanut nukuttua semmoset 4h, ensin ei uni tullut ja sitten kuuntelin yläkerran naisen naurua,miten voikin olla raivostuttavaa.
Iidukka se tais lähtee,mites Pippuri?

Jospa sitä yrittäs syödä jotain, jos vaikka auttais ja koittas vähän unta saada.

Jenni & Hajis 39+3
 
Jaahas, tais Iidukka lähtee hakemaan nyyttiä. Voi onnellista. Meillä ei Irmeli taida tän vuoden puolella syntyä :LOL: :LOL: No ollaan sitten äippälomalla pitemmän kaavan mukaan. Olo on hieman parempi, otin yhden särkylääkkeen ja meinaan kohta mennä tonne sohvalle pitkäkseen. Onneksi sieltä tulee noita lastenohjelmia. Ja voi kun se anoppi kohta tulisi niin saisin ihan rauhassa ottaa. Ja pitäis varmaan sinne äippäpolillekin alkaa soittamaan heti kasilta. Että sinne sitten maanantaina. HUOH!! Voi Irmeli kun ei tajua tulla. Poika kyllä sano, että sillä taitaa olla avaimet hukassa :LOL: Alan olla samaa mieltä.

Täällä siis palellaan ja olo on ihan kamala. Väsymys johtuu varmaan siitä, että olen nukkunut vajaat 4 tuntia. No ehkäpä tämä tästä vielä tän päivän aikana paremmaksi muuttuu.

Nuuskis ja todellinen epätoivo Irmeli
 
Voihan sampermentti. Pitkät pätkät ehdin jo kirjoittaa ja sitten kaikki hävisi. Se on tätä läppärin käytön ihanuutta! Musta tuntuu muutenkin että tää mun kone on ihan sekaisin, ukko kun on asentanut tähän koneeseen jos jonkinlaista ohjelmaa, vaikkei niille ole tarvetta, aaargh! Ja mä en jaksais nykysin pelata näiden koneiden kanssa yhtään sen enempää kuin on pakko.

Voi Iidukkakin taisi lähteä hakemaan nyyttiään, onnea matkaan vaikka tuskin on tätä enää lukemassa.

Täällä on kans kärvistelty koko yö pahoinvoinnin ja suolen tyhjennyksen kanssa. Oksettaa ja päätä särkee, toivottavasti ei nyt tiedä mitään vatsatautia tähän loppumetreille. Yöllä oli vielä mojovat menkkakivut, muttei yhtään supistusta :eek: Taisin nukkua jopa 3 tuntia, kun enää ei voi oikein olla kyljelläkään ja istuallaan nukkuminen (vaikka se onnistuukin ) on erittäin katkonaista.

Nuuskis, toi sun pojan kommentti oli kyllä paras. Eihän sitä voi tulla kotiin jos ei ole avaimia :D Kerrotaanko Irmelille kuitenkin että ovikelloakin voi soittaa? :LOL:

Kohta pitäisi suunnistaa neuvolaan. Hirveä pulma mennäkkö bussilla, joka ei välttämättä tule koskaan, vaiko taksilla. Tavallisesti kävelisin neuvolaan, mutta täällä sataa vettä / räntää vaakasuorassa ja sain siitä jo tarpeekseni koiran kanssa aamulenkillä. No ehkä se on pelattava varman päälle ja mentävä taksilla. Onneksi matka ei ole kovin pitkä, joten ei tule älyttömän kalliiksikaan.

Neuvolassa on taas tänään uusi täti, joten saa nähdä mitä siellä saadaan aikaiseksi. Vähän jo ärsyttää se että joka kerta on uusi ihminen ja kaiken saa selittää alusta asti (niitä papereitahan nyt ei kukaan viitsi lukea). No paino mulla on ainakin noussut (varmaan parikin kiloa) turvotus on nimittäin sitä luokkaa. Aion myös ehdottomasti valittaa jälleen kerran tästä ihosta, mulla on jalat nimittäin niin huonossa kunnossa että saavat kohta ottaa mut sairaalaan jo niiden takia (n.90% jalkojen ihosta on ihottuman peitossa ja osittain puuttuu jo ihokin).
Olisi niin kiva jos tämä pötsimönkijä ulostautuisi, niin voisi hoitaa tota ihoakin vähän eritavalla ja toisaalta jos ongelmat johtuvat tästä raskaudenaikaisesta hormoonitoiminnasta, niin luulisi että jo raskauden päättyminenkin helpottaisi tilaa?

No niin, nyt kaffetta jos se vaikka parantaisi oloa :LOL:
 
Onnea Iidukalle matkaan! :heart:

Minä olen myös valövoskellut mutta taas kutinan takia. ja mulle on ilmaantunut ihottuma polvitaipeisiin kun ilmeisesti niin kovin raapinut. Lähdenkin tästä kakruja viemään kouluihin.

Palaillaan taas.

Mirkkuli 37+2
 
Minne kaikki on kadonnu?? Meinaatteko te mennä ennen mua kaikki nyyttinne hakemaan?? On se niin epäreilua :LOL: :LOL: Mutta jos te muut saatte fiksumpia lapsia kuin meidän Irmeli.......

Anoppikin tuli, niin saan olla ihan rauhassa tän päivää. Ihanaa.

Jos yrittäisin kirjautua sinne msn:ään, kun ei ole onnistunut vaikka oon monta kertaa yrittänyt. Katsotaan kuis käy.
 

Yhteistyössä