*TheTammikuu2008*

Onpas tänne tullu vauvoja :D . Onnea siis Nuuskis, Nintendo, Riksu ja Tyttönen.

Tammiäiti älä huoli kyllä sulla on jo prosessit käynnissä :D

Omaa napaa sen verran että yö oli enemmän kuin mielenkiintoinen. Masupoju heräsi sitten yöllä liikkumaan ja meinaan sellanen mylläys oli että oksat pois. Remusi niin hurjasti että tuli supistuksia (lähinnä kivuttomia) ja oli kaikensorttista nipistelyä ja vihlomista. No koko yö meni sitten tän pinkeen mahan ja selän kanssa heräillessä. Kohta lähden äitipolille katotaan mitä siellä sanotaan.

Maximilian ja masupoju 39+1
 
Kiitos tuokin jo helpotti etköhän kuitenkin ole viisaampi näissä asioissa jos työssäsi on vastaan tullut. Toisessa munuaisessa sanoivat olevan jotain rakkuloita kymmenkunta seurauksena tästä laajentumasta, mutta eiköhän tuo selviä parin kuukauden kuluttua enempi. Poika on kuitenkin tyytyväinen syö ja nukkuu ja pissa kulkee hyvin. Viimeyö meni taas niin että n.kahden tunnin välein herra ilmoitti olevansa nälkäinen, tuntuu tuo uni aika itselle aika lyhyeltä. Isosisko 4v. osoittaa kunnon uhmaa/mustasukkaisuutta eilen illallakin oli sellainen huuto nukkumaan menon kanssa että loppuviimein oksensi sänkyynsä. Vaikuttaa varmaan sekin kun oli ensi kertaa niin pitkään poissa kotoa sairaalassa ollessamme.
 
...nyt lähden neuvolaan kuulemaan toruja, saapi kattoa mitä paino näyttää. Eilen omalla vaa´alla kävin ja näytti kiloa vähempi mitä tänä aamuna... :kieh: :kieh: :kieh: Söin eilen kyllä sen pitsan, mutta eikai pitsasta nyt kiloa tule painoa lissää. :ashamed:
 
maximilian: Toivon kyllä todella, että mulla synnytys-prosessi ois jo käynnissä. Meinaa hermostuttaa tää oottaminen. Laitoin kuitenkin miehen töihin menemään aamulla ja sanoin soittavani, jos pitää lähtiä kohti synnäriä. Lapset on onneksi jo valmiiksi mummulassa. Lähden tässä kohta käveleen tuonne neuvolaan. Tuntuu ihan oudolta mennä sinne tuon synnärillä käynnin jälkeen ja muutenkin aattelin viime viikolla, että tuskinpa tätä reissua neuvolaan tarvii enää tehdä. Tänään neukkatti varaa mulle sit ajan sinne yli-aikais-kontrolliin, jonne toivottavasti ei tarvi enää mennä. Nyt vaan tuntuu niin epätoivoiselta, että ei tää vauva synny vasta kuin juhannuksen tienoilla... :|

Tammiäiti, joka syvään huokaisee rv 40+5 ja lapset, jotka nyt siis mummulassa
 
Toivotaan, että pian on kirppukin jo nyyttiä hakemassa. Aamun jälkeen ei ole kyllä mitään kuulunut...

Itse tossa neuvolassa kävin (ylimääräinen käynti) painoa oli nyt sitten taas tullut reippaasti lisää ja verenpaineet hiukan koholla. Pissassa ei nyt valkuaista ollut... on toikin kumma välillä on ja välillä ei, vaikka samalla tavalla kaiken hoidan. Sf- mitta noussut torstaista sentillä (35) mutta nyt oli kyllä eri mittaaja kuin viimeksi. Verenpaine hiukan noussut ja hemppa 115. Nyt sitten rautaa päivittäin.
Poju edelleen rt:ssä, liikkuu hyvin ja sykkeet 140-150.
Painoarviota ei tämä täti antanut, mutta sanoi ettei ihan pientä tule, mutta ei suurtakaan. Saas ny kattoo!
Keskiviikkona menen sitten taas neuvolaan ja "omalle" neuvolatädille.

The päivää odotellessa :wave: 39+4 :wave:
 
Toivotaan, että pian on kirppukin jo nyyttiä hakemassa. Aamun jälkeen ei ole kyllä mitään kuulunut...

Itse tossa neuvolassa kävin (ylimääräinen käynti) painoa oli nyt sitten taas tullut reippaasti lisää ja verenpaineet hiukan koholla. Pissassa ei nyt valkuaista ollut... on toikin kumma välillä on ja välillä ei, vaikka samalla tavalla kaiken hoidan. Sf- mitta noussut torstaista sentillä (35) mutta nyt oli kyllä eri mittaaja kuin viimeksi. Verenpaine hiukan noussut ja hemppa 115. Nyt sitten rautaa päivittäin.
Poju edelleen rt:ssä, liikkuu hyvin ja sykkeet 140-150.
Painoarviota ei tämä täti antanut, mutta sanoi ettei ihan pientä tule, mutta ei suurtakaan. Saas ny kattoo!
Keskiviikkona menen sitten taas neuvolaan ja "omalle" neuvolatädille.

The päivää odotellessa :wave: 39+4 :wave:
 
Elikkäs heti näin alkuun omaa napaa:
Tänään oli siis mulla se neuvolakäynti. Kaikki oli kunnossa meillä molemmilla.

rv 40+5
Paino oli pudonnut 1,1 kg
Turvotus -
RR 116/70
Pissa: puhdas
Sf-mitta: 34cm (edelleen, on ollut sama jo 3 viikkoa)
Tarjonta: rt
Syke + 136
Liikkeet ++

Seuraava aika olis sitten ens viikon maanantaina ja neukkatäti varasi mulle jo sen lähetteen yliaikaiskontrolliin. Toivotaan, että jäis nuo molemmat käynnit sekä neuvola että kontrolli käymättä.
Limatulppaa on edelleen tullut ja supistelua on välillä. Mä olisin jo niin VALMIS tuonne synnärille synnyttämään. Vauva ilmeisesti haluaa vielä kelliä äitin masussa... HUOKAUS! Odottavan aika on tunnetusti pitkä...

Onkohan täältä muut jo lähteneet synnyttämään ja jättäneet minut tänne yksikseen, kun on ollut tänä päivänä niin hiljaista tää kirjoittelu täällä. Elikkäs: Missä olette muut äidit?!?

Nyt kauppaan ja hakemaan lapset pois mummulasta hoidosta, jotenka heippa kaikille ja vointeja! :wave:

Tammiäiti
 
No nyt on ä-polin reissu tehty. Kaikki oli ok. Lapsivettäkin oli normaalisti. Supistelujakin saatiin käyrille kun siinä käyrillä olin. Eipä olleet supistelut mitään ihmeitä tehneet kohdunkaulaa n. 2 cm jäljellä ja sormelle auki. Lääkäri käski kuitenkin tulla käyrille heti jos ei liikelaskennan mukaiset liikkeet tule täyteen (olin käyrillä 2 kertaa kun ekalla kerralla masupoju oli vähän laiska ja liikkeitä ei tullut).

Jäänpä minäkin tänne roikuskelemaan..
 
:wave: Täälläkin vielä yhtenä kappaleena :( Alkaa jo turhauttaa, kun päivittäin kuitenkin supistelee ym. Huomenna olis taas neuvola ja ei niinku pätkääkään voisi kiinnostaa. MÄ HALUUN JO TOSITOIMIIN!!! Ei tämä odotus varmaan muuten rassais näin kauheasti, mut kun on joutunut olemaan jo yli kuukauden lähtövalmiina niin se rassaa, kun ei ole voinut mitään suunnitella ja on omissa menoissaankin ollut riippuvainen muista ihmisistä, kun ei yksin ole uskaltanut enää kulkea kauheasti. Haluais jo nyytin syliin ja alkaa elää ns. normaalia vauva- ja lapsiperheen arkea. Ehkäpä ens yönä olis meidänkin vuoro. Alkaa jo hieman pelottamaan jos tuo asukas kasvaa kovin isoksi, on se verran huono kokemus jo 3900g:n synnyttämisestä (tosin oli silloin esikoinen), imukuppia jouduttiin käyttää ja pisteitäkin poika sai vain 2, mut onneks tokeni nopeasti. Oma hg oli vain 85, joten ei kiitos samanlaista kokemusta. Kuopus tulikin jo sitten helposti kun ei kokoakaan ollut kuin 3150g, onneks. Viimeks neuvolassa täti arvioi että olis ollut jo 3600-3700g, alkaa siis hieman pelottaa, jos onkin isompi, kun kuulemma mahasta voisi niinkin olettaa. Tulipas oikein valituskirjoitus mut on vaan niin turhautunut olo ja asiaa ei kyl ole auttanut nuo "joko, joko" kyselyt ym.
rv 40+3
 
maximilian: mukavaa kuulla, että kaikki oli hyvin masuasukilla!

Tammiäiti ja Suny: jaksamista odotteluun, etteköhän te jo kohta pääse matkaan :hug:

Meillä kanssa nuo joko/koska kyselyt lisääntyneet. Ei olla vielä kenellekkään paljastettu sektio päivämäärää, joten ties millä syyllä yrittävät mummot nyt päivää udella. On ties mitä kissanristiäisiä, joihin pitäis tietää pääseekö osallistumaan vai ei. Nooh saavat jännittää vielä hetken.
 
MaijaM Mä muuten näin edellisyönä unta, jossa sain kuulla sun sektio päivämäärän. Kerronpa sitten menikö oikein vai väärin. Vielä pidän suun supussa. On kyllä jotenkin outoa, kun välillä tosissaan näkee unta muista palstalaisista.

Täällä vatsa toiminut tänään nyt sitten jo kolmeen kertaan, sanoikos joku joskus, että voisi olla merkki lähestyvästä synnytyksestä- Toivotaan! Nyt lähdetään katsomaan kuinkan paljon kamujen vauva on kasvanut, jospa tuo meijänkin poika sitten tajuis jo alkaa tulemaan, kun kaverikin jo odottelee.
 
Minäkin täällä olen edelleen kokonaisena ja kotona. Kaupassa kun "erehtyy" käymään niin saa heti kuulla "joko-joko:a" tai sit "etkö sä vieläkään"... :| Suppareita ei oo tälle päivää ollut kuin muutama hassu kipeähkö... Kyllä sais vauva jo "ulostautua" tänne syliin ja hoidettavaksi.

Lapset haettiin mummulasta ja anoppi halus vielä laittaa meille ruuan ennen kotiin lähtöä (ihana anoppi!). Saas nähä millon mummuja ja pappoja saa sit hälytellä seuraavan kerran lastenvahdiksi, että päästään miehen kanssa synnärille (ja tällä kertaa mielellään siis ihan synnyttämään asti).

Onko kukaan muuten kuullut Nuuskiksesta, että mitäs sinne päin kuuluu?!?

Nyt iltapalan tekoon ja syöntiin. :wave:

Tammiäiti
 
Sori Nuuskis, sähän kerroitkin viimeksi eilen omia kuulumisia... muistelin, ettet oo pitkään aikaan kirjoitellut... anteeksi erehdykseni.. tää aika vaan menee (joissakin asioissa) niin nopeesti (paitsi silloin, kun oottaa omaa vauvaa syntyväksi).

Tammiäiti
 
pitkästä aikaa tännekkin kirjoittelen....

meillä aikanaan muuttui la 24.1.08 joten ei ihan vielä kiirettä :D tosin vihjaillut on tulostaan jo jonkin aikaa

suti ja saapasjalkakissa (muistinko oikein) teillä on sama syntymäpäivä lapsosilla kun meitin esikolla esikko täytti 7v juuri...

odottavan aika on tässävaiheessa tooooooodeeella pitkä :D


pikkueppu ja masuasukki 39+4

jakaikille jo synnyttäneille onnea ja synnyttämään meneville onnistunutta synnytystä
 
Iltaa vaan kaikille!

Minä taas tänään olin neljä tuntia "töissä" siellä kaverin lounaskahvilassa kun työntekijäpula iski hälle. Ruuat syöty ja vähän elvyin tuolla sohvan nurkassa. Joko-joko kyselyt vaan ärsyttävästi lisääntyy... Tiedätte tunteen :kieh: tekis mieli tempasta tukasta seuraavaa kyselijää. Pitäisköhän sammuttaa puhelin huomiseks kokonaan.

No joo. mut kyllä mäkin olisin jo kohta valmis sinne synnärille. Huomenna olis neuvola ja painoa tullu ihan hurjasti viikossa. Salaatteja ja hedelmiä tekee mieli koko ajan. Kahvia en taas voi juoda kun närästää ja lihan hajut käy oksettamaan ja yököttämään. On vissiin tullut tuo alkuraskauden pahoinvointi takaisin.

Huomenna pitäis lähteä käyttämään tuo meidän emokissa lääkärillä kun silläkin raukalla ollut vatsa kuralla jo pitkä aika. Ei vaan millään meinaa eläinlääkärit antaa kissalle aikaa. Käskevät kokeilemaan vaan kaikkia poppakonsteja joita olen jo kokeillut. Turhauttavaa. Tänäkin aamuna kävin sitten itkemään täällä yksikseni kun niin otti pannuun. Olis kiva saada tuo kissa kuntoon ennenkuin itse joudun sinne synnärille. Mies kun ei oikein noita lääkkeitä saa sille syötettyä ja minä olen ainut jota se ei raavi verille kun niitä antaa.Tosin minäkin käärin sen kyllä tiukkaan kapaloon ennenkuin aloitan. mutta ne kissat kun kiemurtelee itsensä vaikka hengiltä jos päästää.
Meni mun jutut vähän ohi tän raskausaiheen, anteeks.

Huomenna ehdin koneelle varmaan vasta illalla joten älkäähän sitten mua yksin tänne sillävälin jättäkö :) :wave:
 
Päivällä kävin neuvolassa. Kaikki oli ennallaan viime käyntiin verrattuna. Sf-mittakin oli pysynyt samana (35cm). Pää vielä liikkuu jonkin verran eli ei ole vielä kiinnittynyt :| . Terkkari sanoi laittavansa vielä tänään sen lähetteen yliaikaiskontrolliin. Ehkä ensi viikon puolessa välissä sitten saan soiton Taysista. Oltiin miehen kanssa yhteensä 7 h menossa (neuvola, kaupoissa käyntiä, tapettien valintaa ja syömistä), ja voin kyllä sanoa että jalat ei meinaa tuollaista enää kestää :| . Kotiintulosta lähtien olenkin vain istunut ja jalkoja särkee! Joitakin ihan kunnon kivuttomia supistuksiakin tuli päivällä, mutta nyt ei taas mitään.

Kirpulla kuulosti jo lupaavalta. Kateellisia ollaan :ashamed:

maximilian: hyvä että kaikki kunnossa vauvalla :flower:

Huomaa kyllä, että synnytystä alkaa jo odottamaan. Tunteet alkaa olemaan melko herkässä, ja tuntuu siltä ettei mitään negatiivista haluais kohdata. Esim. mies oli lähdössä veljensä kanssa lenkille (ajomatka noin 20min suunta + lenkillä kaummillaan ollessa noin 30 min = 50min päästä musta pahimmillaan), ja aiemmin oli jo puhetta ettei menis iltaisin kuin tähän lähelle lenkille. Kyllähän siinä itku pääsi, kun ei halua olla yksin kauan aikaa jos jotain alkaa tapahtumaan (toiveajattelua siis). Loppujen lupuksi sitten lähti vain tuohon lähimaastoon ja kännykkä povitaskussa. Kai sitä alkaa olemaan itse niin herkkä että tuollaisetkin vaikuttaa. Tais tulla loppuun melko sekavaa tekstiä, mutta kai sitä jo tässä vaoheessa saakin.. :ashamed:

Afu ja mini 40+0
 
Tsau!

Täällähän minä, täällähän minä, eikä kuulu mitään, eikä kuulu mitään, ei tuu pois, ei tuu pois... Eli juu, esikoista eskarista hakiessani yksi isä sanoi mut nähdessään, et "no nyt on semmonen ilme jo, ettei oo kivaa"... Näin on. Ei oo viä soitettu mulle aikaa käynnistykseen, mut viimestään maanantaina se on, silloin siis 42+1. Eli oon nyt laskenu, et enintään kuus päivää enää. :/
Lumet kolasin tänään, ja hiukan on sen jälkeen supistellutkin, tosin hyvin harvakseltaan. eiköhän nää lopullisesti lopu, kun menen nukkumaan.

NINTENDOLLE ONNEA!

Ootkos RIKSU muuten msn:ssä? olis kiva kuulla sitten jatkossakin teidän poitsusta. millos seuraavan kerran tehdään tutkimuksia?

Kiva kuulla Katja, et vauva päässyt kotiin!

BAMBOO, ootko viä täällä? Entä muita 41 vkon ylittäneitä?

Huomenna oon koneella taas vasta illalla.

T: odottamiseen jo väsynyt dinomamma + erittäin hidas etana 41+1
 
Täällä ollaan myös edelleen kokonaisena... :headwall:

Eilen oli muutamia supistuksia aina välillä, jotka ehkä oli jo vähän napakampia, mutta ei mitään kunnollisia lähelläkään. Kait ne kunnolliset sitten pitäis tunnistaa, jos semmosia joskus edes tulee... Tänään ei mitään ihmeitä, vauvalla on taas jumppapäivä ja kovasti pusketaan alas ja vihloo.

Nyt pitää syömään mennä, hirveä nälkä ois ja mies ei suostunut pizzan tilaukseen eli oon sille ihan raivona (hormonit vähän taas jyllää vaihteeksi). Sille ois kyllä paljon helpompaa nyt vaan tilata pizzaa vaikka rahaa meniskin kun oisin sitten paljon paremmalla tuulella. Muutenkin mun mies on ihan raivostuttava kun se on ihan tyynen rauhallinen koko ajan eikä sillä oo mikään kiire saada vauvaa jo syliin eikä se tunnu ymmärtävän mun kärsimättömyyttä ja käynnistyksen jännäämistä ollenkaan... Joo vali vali vaan täällä..

Tsemppiä kaikille odotukseen, mulla se nyt onneks toivottavasti ihan pian jo loppuu..

Hormonihirviö Bamboo 41+5
 

Yhteistyössä