*TheTammikuu2008*

Onnea JenniS ja MaijaM :flower:

Täällä tänään ThePäivä ja oloja on vähän ollut. Jokunen kunnon supistus, maha pinkeenä koko ajan ja limatulppaakin vähän tullut. Luulenpa että ennen ensi viikonloppua saa laitokselle lähteä. Jotenkin jo helpottaa kun merkit on näin selvät, vaikka tuskin laitokselle nyt tänä yönä lähdetään.

Koittakaahan muut mamit jaksella :hug:

Maximilian ja masupoju 40 tasan (Jee!!!!)
 
No niin
Tänään on ensimmäinen päivä kun en ole itkenyt silmiä päästäni, joten ajattelin että voisin kirjoittaa vähän enemmänkin meidän tilanteesta.

Synnytyskertomuksesta luin, että synnytyksen kokonaiskesto oli 12 tuntia. Epiduraalista huolimatta multa on lähtenyt taju synnytyksen aikana yhteensä 4 kertaa ja loppujen lopuksi olen saanut myös lisähappea. Ihmettelin jälkikäteen että miksei minua leikattu, niin kätilöt (paikalla oli yhteensä 3 kätilöä )ja lääkäri kertoivat että olin huutanut kurkku suorana että puukkoahan ette heiluta

Omin voimin kuitenkin vauvan olin ponnistanut kuudessa minuutissa maailmaan. Ja tässä vaiheessa kaikki oli suhteellisen hyvin. Vauvallekkin jouduttiin antamaan lisähappea ensimmäisen tunnin aikana, mutta muuten kaikki näytti loistavalta.

Pääsimme vauvan kanssa osastolle ja aloittelimme yhteistä elämää hymyssä suin iho ihoa vasten.

Vuorokausi synnytyksestä aloin ihmettelemään pojan outoa käyttäytymistä ja sanoinkin asiasta vuorossa olleelle hoitajalle joka kuittasi asian olankohautuksella. Onneksi vuoro vaihtui pian ja seuraava hoitaja otti asian vakavasti ja vei pojan saman tien lääkärille. Seuraavan kerran näinkin pojan vasta kahdentoista tunnin kuluttua, enkä siinä välissä saanut oikeastaan mitään tietoa mikä on tilanne. Vaelsin vaan ympäri sairaalan käytäviä ja itkin hulluna.

Pojalla todettiin loppujen lopuksi vakava sairaus joka vaatii jatkuvaa lääkitystä (en tällä palstalla halua sen enempää kertoa mistä sairaudesta kyse) ja alkuun myöskin tehostettua seurantaa. Mitään ennustetta siitä, miten tämä sairaus vaikuttaa pojan elämään, ei voi kukaan sanoa. Mutta onneksi lääkärit ovat valaneet meihin positiivista uskoa siihen että kaikki menee kuitenkin hyvin. Muutkin samaa sairautta sairastavat lapset ovat selvinneet loistavasti ja yleensä elinikäkin on ihan yhtä pitkä kuin kenellä tahansa, kunhan vaan muistaa huolehtia lääkityksestä, säännöllisistä lääkärin tarkastuksista ja kuntoutuksesta. Alkushokki vaan oli niin paha ja siihen päälle vielä tämä synnytyksen jälkeinen hormoonimyrsky, että olimme ihan varmoja miehen kanssa että emme selviä tästä tervepäisinä.

Lääkärit uskovat että saamme pojan kotiin jo alkavalla viikolla, sikäli mikäli suun kautta annosteltava lääkitys saadaan kohdilleen.

Poika on suloinen kuin mikä ja olosuhteisiin nähden todella tyytyväisen oloinen pikkukaveri.

Eli tällaista täällä meillä.
 
Onnittelut JennilleS ja MaijaM vauvoista :flower:

shakki: mullakin on ollut tällä viikolla tosi tuskaisia päiviä. Varsinkin ma ja ti (rv 40+0 ja 40+1) oli sellaisia päiviä, että itku tuli ja masennuksen oireita oli ihan havaittavissa :( . Oli jotenkin niiiiin pettynyt olo kaikkeen. Tällä hetkellä ei edes jaksa ajatella kuinka kauan vielä menee, koska mitään kunnon merkkejä ei ole havaittavissa :| . Kivuttomia epäsäännöllisiä supistuksia on tullut ehkä vähän enemmän eilen ja tänään, mutta ei todellakaan mitään synnärikamaa. Tänään kävelin taas rappuset tänne 7.kerrokseen --> vain alavatsan kovettuminen kävelyn ajaksi.

Eipä taida meitä olla täällä enää kovinkaan paljon jäljellä, kun kirjoittelu on hiipunut aika lailla. Sitä olenkin miettinyt viime päivinä, että tuntuu kyllä tosi oudolta sitten siirtyä tuonne vauvapuolelle kirjoittelemaan, kun siellä on jo jotku reilun 1kk ikäisiä vauvoja ja itse vasta aloittelee vaipanvaihtoa :whistle: .

Afu ja mini 40+6
 
pötkylä: voimia teille sinne koko perheelle :hug: . Onneksi toinen kätilö otti asian vakavasti ja lähti viemään pikkuista eteenpäin. Jos jossain vaiheessa tuntuu että jaksat, niin tee huomautus tuon ensimmäisen kätilön toiminnasta. Tällä hetkellä sitä ei varmasti jaksa tehdä, mutta myöhemmin asia voi alkaa painamaan mieltä niin paljon että siihen haluaa puuttua. :hug: :hug:
 
moi.. ei oo tulllu täällä aikoihin käytyy kun niin paljon tulee teillä tota tekstiä.. eli meille synty 19.1 04.50 pikkunen tyttö 2910g ja 49cm viikoilla 40+1

eli joskus 02 aikaan alko noi supparit ja ne alko heti säännöllisinä oikeestaan ja 2-10min välein.. tuskissani sit rupesin lukee jotain odotus lehtii et koska pitäs lähtee kun oli uus tilanne einkä oikeen sit tienny vaik olikin lukenu ja kaikkee.. sit jorvin sivuilta aloin kans selaamaan. suihkussa kävin mut ei auttanut kun supparit tietty tuntu selässä ja masussa eikä molempia pystyny samaan aikaan suihkuttaa.. panadolit ei auttanut. 1½tuntia kun oli ollut suppareita niin soitin sit synnärille ja siellä sanottiin et niitten on vaikee arvioida tilanne mut kuulemma ei viel tarvis tulla mut oman pään mukaan sit kun siltä tuntuu.
no puol tuntia jaksoin sit olla ja sanoin miehelle että soittaa sen siskolle että se tai sen mies tulee poikaa vahtii ja me tilataan taksi. no sit sen mies kurvas ovelle ja vietiinkin poika sinne niille ja se vei meijät jorviin (niin ja limatulppa lähti just ennen ku lähettiin).
no siinä ilmottauduttiin ja supistuksia tuli ja makasin maassa ja tien miten kun olin niin kipee (04.30 oltiin siis sairaalassa) sitten kätilö otti meijät vastaan mut ei noita tarksistus huoneita ollut vapaana niin mentiin johhonkin lepehuoneeseen missä oli pikku vessa,suihkusyvennyt,sänky ja lavuaari. siinä sit tutkittiin mut ja just ja just kestin maata sen hetken. no todettiin että oon kokonaan auki. no siinä tuli sit suppareita ja huusin vaan ja roikuin seinissä. sit sanottiin et jos tuntuu et pitää ponnistaa niin ponnista.. aikaa ei ollu mihinkään kivunlievityksiin ja kun laitettiin piuha vauvan päähän et oltas saatu se käyrälle niin lapsivedet meni ja laite oli väärä mihin ois pitäny se piuhan pää laittaa.. no siinä sit vauva alko seisoalteen syntyä ja huuto oli mun suusta kauhee.. sanoin vaan et repikä se pois tai työntäkää takas.. mies ei voinu ees kattoo tai mitään ku näki sit kiaiken niinkun minäkin jos alaspäin katoin.. siinä sit ponnistelin 5min ja vauva oli maailmassa 04.50.. eli ehittiin olla vaan 20min sairaalassa ennenku vauva synty. synnäri oli täynnä ja siks ei päästy ees synnytys saliin.

että tämmönen kiire meijän neidillä oli maailmaan :)

nyt neiti siis viikon ja päivän vanha ja paino nousee hyvää vauhtia imetyksellä. masu vaan vähän on pipi vauvalla välillä ja yöt menee valvoen ja sit pitäs viel jaksaa päivä valvoo esikoisen kanssa.. rankkaa sanon vaan että siksi ei hirveesti tuu jatkossa mua näkymään. nyt ensimmäinen kunnon hetki kun pääs koneelle istahtamaan.

onnittelut muille vauvautuneille ja zemppiä niille jotka vielä odottavat koitosta!
 
Heips!

Joo, kyllä se sitten mun vuoro tuli myös! 24.1 aamulla alkoi lapsivettä lorahdella, rusehtavan vuodon ja supistusten lisäksi. Supparit loppu puolenpäivän maissa, mutta mentiin sitten veden menon vuoksi näytille iltapäivällä. Olin ihan varma, että tullaan takas kotiin, mutta niin ne supistukset sitten vaan sisätutkimuksen jälkeen alkoi uudestaan. Olin siis mennessä 2 cm auki. Aika nopeesti sitten muuttuivat tosi kipeiksi, ja saliin päästyä olin ihan tööt. Ilokaasua vedin ja aika nopeesti sain spinaalipuudutuksen. Epiduraalia oli ajateltu, mutta kun anestesialääkäri tuli, itkin jo sinne ilokaasumaskiin ja kätilö sanoi, että laitetaankin spinaali. Sitten vähän sain oksitosiinia puudutuksen jälkeen, että vauva ehtii syntyä ennen puudutuksen häviämistä. Ja just ja just ehti. Supistukset oli jo uudestaan kipeitä, mutta alapää onneks vielä puutunut. Ponnistusvaihe oli taas nopea, 2 min. Tikkejä ei tarvittu. Eli hyvin toivuin nopeesti. Vauva oli edellisiä isompi 3820 g ja 51 cm, py 35 cm. Tänään kotiuduttiin ja nyt opetellaan tuota syömistä. Synnytys siis kesti säännöllisistä supistuksista 5 h ja risat. Kiva oli, kun ei tarvinnu sitten käynnistää. :heart:

Onnea muille vauvautuneille ja Pötkylälle :hug: Toivottavasti Jenni saa nyyttinsä myös kohta kotiin.

Kaikille kärvistelijöille paljon :hug: Lopputulos palkitsee!
 
Heips! Onnea kaikille ja paljon voimia pötkylä, tuntuu tosi pahalta puolestanne. Dinomamma mulla on ainoastaan sähköposti osote käytössä, jos haluat sitä kautta olla yhteyksissä. Meillä poika kasvaa hurjaa vauhtia ja huomenna tulee jo kaksi viikkoa täyteen, menee tuo aik hurjan nopeasti.
 
pikkuGreipille ja dinamammalle onnittelut tytöistä :flower: . Ehkä tuo poikavalta tasoittuu vielä jonkin verran kun tyttöjä näyttää nyt pukkaavan!

Katselin eilen tuota listaa ensimmäisellä sivulla, ja taitaa mun edellää olleet päässeet jo synnärille, koska ei ole heistä hetkeen (4-11 päivään) kuulunut mitään. Eli taitaa mulla olla nyt "kunnia" pitää tätä johtopaikkaa :| . Samat epäsäännölliset supistukset jatkuvat; ei niihin kipua ja voimaa saa millään :kieh: . Reilun tunnin päästä olis taas neuvola, taitaa sen jälkeen olla enää käyntejä Taysin äippäpolilla. Tän vauvelin liikkeet on muuten viime päivinä vähentyneet päiväsaikaan toooooosi paljon, pitääkin muistaa mainita siitä terkalle tänään :whistle:

Afu ja mini 41+0 (siis jo 42.rv alkanut :| )
 
afu-82

Äläpäs yritä viedä mun johtopaikkaa. ;) Täällä siis viikkoja vielä enemmän kuin sulla,eikä merkkiäkään synnytyksestä. :headwall: Sillloin tällöin tulee täysin kivuttomia supistuksia,mutta ei mitään muuta!!! JA nivuskiput ovat välillä todella kovia.TAitaa vauveli painaa jonnekin isoihin verisuoniin.
Mielelläni tästä mahasta kyllä jo luopuisin
 
Onnea JenniS, MaijaM, Dinomamma ja Pikkugreippi :heart: :heart: :heart: :heart:

Pötkylän perheelle voimia :hug:

Yhdessä osassa ollaa, , eikä täälläkään vielä merkkejä. Muutama hassu päivä laksettuun aikaan. Ihanaa. Ei voi enää mennä kauan, vaikka menis ylikin. Odotetaan niin kovasti, et tuntuu, ettei mitää voi edes aloittaa.

Mattoja jouduin tosin pesee tänää. kun meiän eläkeläiskoira yrjöili menemään yöllä jonka jälkeen pentukoira söi ne ykät ja yrjöili sitte seki menemään ja tietnkin vaan matoilla onnistuivat sen tekemään. No, pieniä murheita muiden rinnalla. :eek:

B
 
Täällä on nyt oloja. Oikeastaan koko yön supisteli epäsäännöllisesti ja aamusta alkaen on supistellut säännöllisesti n. 10-15 min välein. Rupee suppareissa jo olemaan voimaa, mutta ajattelin olla kotona vielä iltaan asti jos suihkin pystyn. Vaikka kipeetä tekee niin oikeestaan on tosi helpottunut olo että vihdoinkin tää synnytys on alkanut, ei tartte enää kytätä.

Lähetän täältä näitä ilkeimpiä suppareita (jotka tuntuu reisissä asti) teille :LOL:

Maximilian ja masu(ei enää kauaa)poju 40+1
 
Poikaonnittelut JenniS :flower: :flower:

Tyttöonnittelut: MaijaM,pikkuGreippi, Dinomamma :flower: :flower: :flower:


Pötkylälle edelleen isot halaukset ja toivottavati kaikki lähtee nyt sujumaan kun lääkityksen saatte pienelle.

Niin se taitaa sitten olla menoa Maximilianillakin. Toivotaan et kaikki menee hyvin.

Mulla oli eilen taas pitkästä aikaa migreeni, mut onneks ne on kivuttomampia kuin normaalisti. Yritin illalla lukea täältä tuota pötkylän kirjoitusta mutta kun äly ei toiminut niin en saanut luettua kun vasta tänään. Meidän äidillä on ollu pienimuotoisia halvauksia migreenikohtauksien aikana jotka sitten hävinneet. Multa vaan hävis lukukyky. Onneksi osasin jo odottaa itselle jotain tuollaista kun yleensä menee vaan osittain näkökyky, Nyt lähti lukutaitokin. Taas ymmärsin tekstiä sitten noin tunnin päästä pikkuhiljaa. Tarttee varmaan taas neuvolassa ketoa noista migreeneistä. Onneks tiedän että noi ei ole vakavia.

Lähdempä kissanhiekan ostoon nyt. :wave:
 
Heissanrallaa! Täällä ollaan edelleen ja lähtöä odotellessa.. Yliaikaiskontrolli olisi nyt sitten huomenna ja sanoivat siellä ajanvarauksessa että saattaa mennä aikaa siellä odotellessa, että mukava päivä tiedossa. Kehottivat oikein pientä syötävääkin ottamaan mukaan :LOL: Supistuksista ei ole tietoakaan joten eiköhän tämä käynnistykseen mene.. Pelottaa vaan kun ovat sanoneet että käynnistyksessä ovat supistukset paljon kivuliaammat kun normaalisti, tiiä sitten pitääkö paikkaansa. Noh, huomenna ollaan sitten viisaampia. Vauvautuneille onnea :flower: , Pötkylälle :hug: ja voimia! Kärvisteleville mukavaa loppuodotusta. Fruity+ nappula 41+4
 
Fruity

Löytyyhän täältä vielä muitakin suunnilleen samoilla viikoilla olevia.Itsellä siis menossa nyt viikko 41+3.Yliaikaiskontrolli on mullakin huomenna.Käynnistyksen mahdollisuus jo huomenna on 50%.En kyllä itse haluaisi käynnistystä vielä.Esikoisen synnytys käynnistettin,kun oli mennyt 2 viikkoa yli lasketun ajan.Ja täytyy sanoa,että ne kivut olivat h-e-l-v-e-t-i-l-l-i-s-e-t.KAikilla toki näin ei ole,mutta itselläni oli.Enkä halua kokea sitä koskaan uudelleen.

Onnittelut kaikille jo vauvan saaneille!
äiti-yö rv 41+3
 
Pitkästä aikaa saan minäkin kirjoitettua tänne. Eilen oli la, mutta eipä ole ollut vielä merkkejä synnytyksen käynnistymisestä. Lapsetkin jo kovasti odottavat uutta tulokasta ja eilen olisi kuulemma pitänyt mennä sairaalaan. Olishan siellä kätilöt saaneet makeet naurut, kun ei ole tosiaan supistuksista tms tietoakaan.

Mulla on kahdelta kerralta kokemusta tuosta käynnistämisestä oksitosiinitipalla. En nyt halua ketään pelotella, mutta ainakin mulla sillä on saatu aikaan tosi tehokkaat supistukset ja ilman epiduraalipuudutusta olisin ollut pulassa. Nyt kyllä toivon kovasti, että omia suppareita ilmaantuisi tällä kertaa, mutta saa nähdä kuinka käy.

Onnittelut vauvan saaneille!
Pötkylälle kovasti voimia!
Kärsivällisyyttä ja tsemppiä meille yliaikaisille!

Minneli 40+1
 
Äiti-yö ja Fruity: koska saitte ajan sinne yliaikaiskontrolliin? Saiko ajan tietää kuinka monta päivää ennemmin? Tuliko postissa vai soittivatko? Olis jotenkin helpotus päästä näytille, että tietäis onko paikat edes yhtään kypsät :whistle: . Itse toivon, että pääsisin perjantaina viimeistään äippäpolille, koska täällä ei viikonloppuna pääse näytille. Ja ens ma on jo 42+0...

maximilian: täällä kateellisena luetaan supistuksista :ashamed: . Kiva että edes jollain jotain tapahtuu!

Afu ja mini 41+0 :(
 
afu-82
Mulla oli tänään neuvola ja sieltä neukkatäti soitti äitiyspolille ja varasi sen ajan yliaikaiskontrolliin.Huomenna on aika klo 12.30 ja sinne siis marssin lähete kourassa. Täällä ensimmäisen yliaikaiskontrolli on silloin,kun raskaus on kestänyt 10 päivää yli lasketun ajan.
KAteellisena minäkin luen juttuja muiden supistuksista.
Toivottavasti afu ja fruity pääsette pian tositoimiin.Samassa veneessä ollaan ja odottavan aika todellakin on pitkää.
äiti-yö rv 41+3
 
äiti-yö: eli sulla on huomenna rv 41+4. Terkkari kyllä tänään meinas että todennäköisesti voin päästä jo perjantaina näytille (silloin mulla myös 41+4), mutta mitään varmuutta ei ollut :| . Taysin sivuilla kun luki, että ottavat vasta kun 14 (!!!) päivää yli la:n, eli täällä vaihtelee vissiin ruuhkan mukaan :eek:

Afu ja mini 41+0
 

Yhteistyössä